Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
creativ

Wiet-stekjes Dilemma

Recommended Posts

Eind april 2008 kocht in mijn stekjes voor mijn eerste outdoor kweek. Het waren twee stekjes Hollandse Hoop.

Edit AS Grow : noemen van prijzen is niet toegestaan.

 

Het schenen goede outdoor-planten te zijn die wel redelijk goed tegen schimmels konden. Misschien wat aan de hoge kant, maar aangezien ik dit er toch weer dik uit zou halen, had ik ze toch gekocht.

 

Nou heb ik deze stekjes de hele zomer laten groeien en heel goed verzorgd. Ze stonden in zeer grote potten in me tuin en waren uiteindelijk wel 2.3-2.5 meter :) (Je kunt ze zien in mijn album:outdoorkweek '08) Ik moest ontzettend me best doen om me in te houden want ik kon niet wachten totdat ze klaar zouden zijn!

 

Nou bleek ongeveer 2 week tot mijn grote verbazing dat één van de twee planten een mannetje was! Deze plant begon als eerst met de bloei (flowering proces) en aan me andere plant was nog niks te zien. Ik had een tak afgesneden waar duidelijk kenmerken van een mannetjes plant op te zien waren en was ermee naar de growshop terug gegaan. Hier legden ze me uit dat er aan het begin een Hermafrodiet tussen had gestaan en dat sommige stekjes mannetjes zouden kunnen zijn. Dit was me bij de verkoop van de 2 stekjes niet verteld en ik ging ervan uit dat ik gewoon goede vrouwtjes had gekocht. Ik kon me geld terug krijgen of een tegoedbon krijgen voor volgend jaar. Aangezien ik nog een plant had vond ik het niet zo ontzettend erg en ik kreeg gewoon me geld terug. Dit mannetje had ik verwijderd. Nu maar hopen dat me andere plant geen mannetje zou zijn...

 

 

Nou kwam ik ongeveer 5 dagen geleden erachter dat mijn overgebleven plant ook een mannetje was ! Het eerste wat dan ook in me opkwam was al die moeite, tijd en liefde die ik in me planten had gestopt en dat dit met niks beloond zou worden, ik stond met lege handen! :tu

 

Dit vind ik nou dus echt niet kunnen van die growshop en een tegoedbon of geld terug krijgen vind ik nu geen goeie deal... Al die moeite voor niks ! Terwijl ik zo zeker was dat ik gewoon goede vrouwtjes had meegekregen en verzekerd was van tenminste 1 oogst van de 2 planten.. Ik had natuurlijk stekjes gekocht omdat je dan er dan zeker van kon zijn dat het vrouwtjes waren. Nou mooi niet dus !

 

Nou was ik er wel van verzekerd dat een beter dealtje gesloten zou kunnen worden, bijvoorbeeld een aantal feminised zaadjes.

 

Nu ben ik vandaag terug gegaan met weer een afgesneden tak met mannetjes kenmerken, en er werd me verteld dat me geld

 

Edit AS Grow : Noemen van prijzen is niet toegestaan

 

of tegoedbon teruggegeven kon worden en meer niet ! Ik absoluut oneens met deze verkoopster en was dus van plan om morgen weer heen te gaan als 1 van de eigenaren van de growshop er zou zijn om het vervolgens met hem het er over te hebben.

 

Ik weet natuurlijk niet zeker of ik feminised zaadjes zou kan krijgen als goeie deal. Misschien iets anders?

 

Nu is mijn vraag wat jullie hiernou van vinden en wat jullie advies voor mij is?

 

Alvast bedankt,

Creativ :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze konden je achteraf vertellen dat er een hermafrodiet tussen had gestaan,....dat konden ze je dus ook bij de aankoop vertellen :tu

Wellicht hebben ze feminized seeds liggen,....... maar ben bang dat er niet meer inzit dan je geld terug of de tegoed bon.

 

succs !

Share this post


Link to post
Share on other sites

plus wat extra's voor verspilde moeite en tijd , is geen goeie reclame voor die shop en ze hebben je gewoon misleid

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn advies:

daar nooit meer terug gaan en 'n shop zoeken waar je beter behandeld word!!

 

dit is de 1ste keer dat ik hoor dat er mannelijke stekjes zijn verkocht :j

slechte stekkenboer :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sucks...

 

Maar stekjes zijn toch niet ZOO duur dat je daar helemaal een tegoedbon voor krijgt, zeker niet als je er slechts 2 hebt gekocht ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

van die tegoedbon die feminised zaadjes hallen :tu

duidelijk toch ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:tu das klotte man.

 

Gr.lullo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgend jaar gewoon lekker beginnen met zaadjes, desnoods feminised. Reguliere zaden vroeg mee beginnen, stekken snijden en dan in de bloei zetten. Weet jij voor jezelf wat de vrouwtjes zijn en wat niet. Is wel wat meer werk, maar scheelt je wel een hoop poeha die je heb ondergaan. Succes!

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo dan dat schiet inderdaad lekker op! Maar plaats voor de zekerheid eens een paar foto's van de planten, want als je dat nou pas ontdekt vind ik het eigenlijk wel raar :tu Want het verschil tussen mannelijke en vrouwlijke planten is zeker in de bloei overduidelijk! Misschien ook handig om te vermelden welke GS je die troep verkocht heeft zodat anderen er hun voordeel mee kunnen doen......

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me niet zo verstandig om dat zo open en bloot op het forum te zetten :tu

er zijn meer 'mensen' die dit lezen

 

en de rest van hun producten en service kan wèl goed zijn mijn mening

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja inderdaad flink balen! :j ik heb de naam opzettelijk niet vermeld omdat ik niet direct slechte reclame voor hun wil maken ..

 

naja ik ga morgen toch nog maar even heen kijken of er nog wat geregeld kan worden en anders neem ik die tgoedbon maar aan en kom nooit meer terug voor de stekjes die ze verkopen :) ook al kan ik voor deze bon geen zaadjes krijgen .. dan maar een sappig bluntje om te troosten :tu ;)

 

ik was nog niet zo goed met het onderscheiden van mannetjes en vrouwtjes, had tot nu toe alleen nog maar planten gehad die ik als stekje daar had gekocht en dat waren altijd vrouwtjes ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

erbij naaien die handel!!.. naar de politie gaan en melden dat er plantjes over te toonbank gaan en dan kunnen ze de zaak sluiten

als ze vragen hoe je dat weet? je liep voorbij en je keek naar binnen en zag het toevallig gebeuren.

 

dat zal ze leren mannetjes te verkopen. weer een jaar naar de klote, iets ergers is er niet. Wetende dat het een mooi jaar had kunnen worden.

Zoiets is voor mij ondragelijk..

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabusiness doe even normaal man

 

Ga eerst gewoon een gesprek aan met die shop mensen , begin over die mannelijke stekken dat dat niet kan op deze markt en dat het slechte reklame voor hun zaak is bla bla bla en dan over de tijd en moeite die je er in gestopt hebt

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja inderdaad flink balen! :j ik heb de naam opzettelijk niet vermeld omdat ik niet direct slechte reclame voor hun wil maken ..

 

naja ik ga morgen toch nog maar even heen kijken of er nog wat geregeld kan worden en anders neem ik die tgoedbon maar aan en kom nooit meer terug voor de stekjes die ze verkopen :) ook al kan ik voor deze bon geen zaadjes krijgen .. dan maar een sappig bluntje om te troosten :tu ;)

 

ik was nog niet zo goed met het onderscheiden van mannetjes en vrouwtjes, had tot nu toe alleen nog maar planten gehad die ik als stekje daar had gekocht en dat waren altijd vrouwtjes ..

 

 

 

meld wel ff die naam gewoon aub iedereen heeft daar wel recht op vind ik.

 

en ik kan cannabusiness wel begrijpen ,maar kom op wat je zegt is ook overdreven ,misschien wist die gs het zelf niet!

 

gr michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Michael, ik neem aan dat de gs niet alleen die 2 stekken heeft verkocht. Dus er zullen vast wel meer klachten binnen komen. Dat terzijde zou ik gewoon naar de gs gaan, gewoon rustig blijven. Met veel poeha maken bereik je toch niks, beide partijen zijn immers niet 'legaal' bezig. Goede les voor volgend jaar toch?

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites
erbij naaien die handel!!.. naar de politie gaan en melden dat er plantjes over te toonbank gaan en dan kunnen ze de zaak sluiten

als ze vragen hoe je dat weet? je liep voorbij en je keek naar binnen en zag het toevallig gebeuren.

 

dat zal ze leren mannetjes te verkopen. weer een jaar naar de klote, iets ergers is er niet. Wetende dat het een mooi jaar had kunnen worden.

Zoiets is voor mij ondragelijk..

 

Greetz

 

Meldmisdaad anoniem staat zeker onder een snelkeuze in je telefoon?,lijk me dat je met zulke opmerkingen hier totaal niet thuis hoort.

 

Namen noemen van shops ivm stekken is ook behoorlijk laag,shop voortaan negeren en klaar ben je

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha je moet blij zijn dat een shop het nog probeert, je kan het beter bij een stekkenboer halen als er een inval is als je erbinnen bent lijkt me niet zo leuk (als je thuis wilt kweken en de politie weet het)

maar dat ze je herma stekjes geven is toch wel kut zeker omdat je er nou pas achter komt :tu

bij mijn stekjes was de bloei al te zien toen ik ze kocht bij allebij :j

was niet erg achteraf want zijn mooie planten geworden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zucht...

Er is zoveel mooi zaad in omloop dat je als hobby kweker een ruime keuze geeft. Samen met de kennis die je op WietForum op kan doen kun je een goed resultaat bereiken. Leer in een vroeg stadium de mannen van de vrouwen te onderscheiden en de overgebleven dames zullen je meer opleveren en sterker zijn dan eender welke stek, die tevens een drager kan zijn van veel vervelende kwalen die je niet in je hok wilt hebben. Alle zaailingen zullen een eigen karakter vertonen en je kunt zelf de voor jou ideale pheno laten overleven door haar bijvoorbeeld onder TL als moeder in stand te houden. De volgende ronde snijd je daar stekken af en weet je wat de dame wel/niet fijn vindt.

Een tweede voordeel is dat je geen strafbare feiten in de openbaarheid hoeft te plegen. Aangehouden worden met een doos stekken is anno 2008 goed voor een weekje onbetaald schoffelen.

 

:tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...