Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
La Cucharacha

Gumby Hash

Recommended Posts

gallery_9937_4388_49600.jpg

 

Dit is een linkje naar de methode "Gumby"

 

Ik kom deze hier niet vinden op WF dus bij deze

 

Ik hoop dat veel lowbudget kwekers hier hun voordeel mee kunnen doen , en een beetje kunnen genieten van de steeldrums in dit filmpje

 

Have fun !

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi leuk filmpje moet ik zeggen maar mijn engels is een ramp dus als er iemand zin heeft om het te vertallen? dan wil ik deze meethode wel eens proberen.

 

Wel bedankt alvast.

 

 

GR>LULLO :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk hoor, die steeldrums...

En ik ga dus nog even wachten met het aanschaffen van een bubbelator.

Eerst maar eens op deze manier proberen :verrygood

 

Groetjes,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga ik ook zeker eens proberen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Effectief maar tijdrovend en wat ben je liever kwijt , een paar centen voor een zeefzak of uren aan wachten

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt mij toch dat de mixer het afval grootendeels beschadigt? En is zijn manier van drogen niet een beetje aan de 'geforceerde' kant? Ook vind ik heel de manier van werken grotendeels op Ice-O-Lator lijken of ligt het nou aan mij? Het 'voorspel'dan he, hij laat alles bezinken ipv alles door de zakken heen te gieten.

 

Ik krijg morgen mijn Bubbleator binnen! Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Heb de 38 mc zak meebesteld, dus Bazz gaat aan de Bubble :verrygood Was eerst bang dat er van het afval dat ik heb niks af zou komen(iets te vroeg geoogste buitenkweek) maar heb even een klein testje met een sladroger gedaan, en de kristallen dwarrelden heerlijk door het water!

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk filmpje, maar zoveel geduld heb ik ook niet om uren te wachtten..... :verrygood

Met de Bubbleator gaat het stukken sneller en door de zeefzakken is het ook schoner.

Het kost wat maar je krijgt er ook wat voor terug, als je een goede draai maak verdien je het geld al terug wat je anders in de CS uitgeeft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voorloper van de ICEOLATOR perhaps ?

 

;)

 

Alsnog is dit een goede manier van extraheren van je trichoompjes , beetje verbeterd vooor mezelf door het dooor een koffiegaasje (niet filter) te mikken. Werkt prima , zacht als boetseerklei en koken als een gek. Al met al een prima methode ook al is hij uit de oude doos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Cucharacha voor de tip! Net voor het eerst hash gemaakt :o

 

Prima methode, snachts lekker laten staan en in de ochtend kan je aan de slag! had alleen geen goed filter om al het bladafval uit het water te vissen dat is wel jammer geweest... Maarja het was een testje dus volgende keer even zo'n mooi zeefje halen bij de Blokker!

 

Hier het resultaat helaas met een beetje bladafval er tussen!

 

gallery_11399_5077_130996.jpg

 

Gr. BleZZzZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal goed!

Ik zei al eerder dat ik het zou gaan proberen, maar ik heb mijn eerste hasj gemaakt!

 

Hoewel weinig, en kwalitatief twijfelachtig had ik van 4 mislukte buitenplanten (WW) 120 gram droge knipafval met redelijk wat fluffie topjes liggen. 31/2 week te vroeg geoogst ivm rot, en 3/4 van de planten kunnen weggooien.

Maar goed, 120 gram.

Deze week veel ijsblokjes gemaakt en de " gumby" manier gebruikt.

Ik had gelukkig wel een zeef :) en heb iedere keer met hevelen ruim 10 uur gewacht.

 

Tot mijn stomme verbazing, gedroogd in de hete luchtoven op 80 graden:

 

gallery_18008_5884_16104.jpg

 

Ik ben helemaal gelukkig. Ik heb mijn eerste plakje hasj gemaakt.

Het ruikt nog scherp, maar wel lekker naar zuivere hasj.

Als ik het goed heb begrepen moet het nu eerst twee weekjes rijpen, maarrrr....ik ben benieuwd hoelang ik kan wachten voor ik ga proeven :o

 

btw, wat is de reden dat je hasj zou moeten persen?

 

Blije Koi :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, niet zo heel lang laten rijpen...... :)

 

Net een heel klein jointje gedraaid van de nieuwe hasj,

 

:)

 

nu ongeveer 1/3 daarvan opgerookt.

 

en nu :o

 

Wow, da's dus zeker voor herhaling vatbaar.

 

Je eigen hasj maken is absoluut :o

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi stukkie Koi

Die klodder van jou ook La Cucharacha , al doende leert men

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank Buble en Cucharacha B)

 

Net klaar met eten en zit weer met het stukkie hasj in mijn handen.

Ik kan het niet laten om te glimlachen als ik ernaar kijk :o

 

Eerst ff :o

 

Wat tijdens het bezinken en hevelen opviel is dat de trich's een behoorlijk hoge soortelijke massa hebben.

Bovenop de onderste laag bezinksel lag een veel lichtere, groenige laag. Deze zit er nu ook in, maar volgende keer ga ik de laatste bezinking doen in een tuitvormig glas, zodat ik wat meer zooi kan weghevelen.

 

Volgende keer zal over ongeveer een maandje zijn. Dan is de buiten/binnenplant droog :) , en deze eerste hasj allang op :)

Ik zal er een fotoverslagje van maken.

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tsjaa tijd rovend????? voor de kleine teler misschieen wel ... maar voor een grote jong niet dan kun je lopende band werk doen hoor !!! tuurlijk hier zitten alleen de kleine jongens :D maar goed ... en zeker voor diegene die niet €€€€€ hebben is dit zeker ene goed altenatief hoor!!!

 

aangezien litlle student masteryero ook niet goed bij kas zit maar nog wel een fles bevroren meut heeft ( knipafval al verwijderd ) gaan we dit duss ff doen vannacht heb tog niets te doen :D ...

 

prima weer om het buiten te zetten ;) .... ik vind het lang geen slechte methode en heb gelukkig nog een fijne zeef ...

 

als ik het zo bekijk zijn de kosten alleen

 

een grote knijptutje ( weet ik veel hoe dat heet )

potje groente :smoke ( ach ja morgen maar is op de gezonde toer :bier )

stukkie tuin slang ( pa je bent zojuist een meter minder rijk :rolleyes: )

stukkie aquarium slang

zeefie

stuk wax????paper????

grote emmer ( kun je vast wel ergens regelen )

boor met zo'n cement draaiert ( dat heeft pappa vast wel :P )

lampie

 

meer niet dacht ik zo ... ach en velen van ons zullen deze meut al wel thuis hebben of een groot deel igg

 

ik zit alelen met dat wax paper ... ik ken tog ook wel vet vrij papier nemen neem ik aan ??? daar heb ik nog meters van liggen ;)

 

 

maar goed thnxxx voor deze intressante link !!!! zeker zeer welkom

 

eigenlijk best iets van een sticky waard tog???? maak anders een verslag over dit fenomeen en je hebt hem sowieso verdient!!!! zonde als deze info vele bladzijdes terug gaat lopen!!!!

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is zeker de moeite waard om te proberen.kan weinig aan fout gaan.moet ik mijn toppen drogen en dan invriezen???ik heb namelijk een lading gedroogde fluf die ik er wel aan wil op offeren.dit is zeker interessant om te doen.

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

zat net dat filmpje te bekijken en verbaasde me wel.

 

hij droogt zijn hasj door er met een lamp op te schijnen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Masteryero, ik denk dat je in plaats van wax paper ook wel gewoon papier kan gebruiken. Gaat erom dat je hasj er niet intrekt toch? En een beetje vocht wel?

 

Ik ga deze manier ook proberen als mijn vensterbank zaadplantjes afgerijpt zijn! Heb ook nog wat droge LR knip liggen van deze zomer..

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee het gaat erom dat je hasj niet aan het plastic of het papier blijft plakken

ben ik ook achter gekomen B) heel me hasj vastgeplakt aan a4papier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal leuk uit maar mijn te veel werk.

Ik fiets liever even na de shop waar ik me wiet ook altijd heen breng en pak me daar gewoon een lekker plakje turbo en dat doe ik in 10 min B) en dan ben ik ook al aan het roken B)

 

Maar wel leuk om te zien hoe het allemaal in ze werk gaat,

Denk alleen dat op die manier niet de kilo's worden gemaakt ofwel?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Denk alleen dat op die manier niet de kilo's worden gemaakt ofwel?
Nou als jij 20kg planten hebt en een aantal regentonnen.. Dan kom je een heel eind denk ik! B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...