Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Vents Tt125s Fan En Techone 400watt Evsa

Recommended Posts

Robdh gaat de Vents TT125S testen t.o.v. (om het zuiver te houden) een Ruck RK125L. Rob heeft zelf een RVK 125 dus die gaan we effe vervangen, dat begrijp je.

 

Deze twee modellen hebben ongeveer dezelfde specificaties, maar de Vents TT125S is een twee-standen fan, die je dus met een schakelaar (of thermostaat) om kunt schakelen van laag naar hoog. Deze stand is uiteraard niet regelbaar, maar vast. Met de fan in de hoogste stand zou je hem in principe net zo goed moeten kunnen regelen als een normale. Regelen met een dimmer in een lage stand heeft in mijn ervaring veel brom tot gevolg, en dat is ook logisch, je verlaagt de belasting van de dimmer tenslotte nog meer, je maakt er eigenlijk een kleinere fan van. En zoals we allemaal weten zijn die slecht te regelen!

 

De Vents TT125S kan bovendien uit elkaar genomen worden om te reinigen zonder de slangen te verwijderen, en heeft standaard ook een bevestigingssteun.

 

Kortom, op papier een interessante ventilator met goede specificaties voor een aantrekkelijke prijs. Maar nu gaan we hem ook in de praktijk eens aan de tand voelen. Nou ja, robdh gaat dat dus doen.

 

Take it away Rob! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Whazzup. Het zal nog even duren maar geduld.

 

Met dank aan Jair van KJ Products en Frans van Thegrowshop.nl kan ik dus aan de slag met de Vents TT125s buisafzuiger. Vents is een nog onbekend merk naast Ruck en RVK en erg concurrerend qua prijs. Deze afzuiger is modulair gemaakt zodat je de motor unit eruit kan halen voor schoonmaken/onderhoud zonder de buizen/ slangen los te koppelen.

 

Deze ronde ga ik weer doen in mijn Darkroom DR80 met de grond uit mijn vorige kweek (65 liter speciekuip), deze was al een keer opgewaardeerd en heeft een werkend bodemleven met o.a schimmels van BAC, bacto van Sannie en buffertabletten van Sannie. De bovenste laag ga ik vervangen door Plagron ECOlogic all-mix en deze wordt uiteraard ook gemengd met schimmels en later in de bloei zullen er wederom buffertabletten in gaan.

 

De soortjes deze keer zijn feminized zaden van Magus Genetics, hier komt ook de beroemde Warlock strain vandaan. Ik wil Gerrit/Magus ook bedanken voor de zaden die ik van hem gekregen heb. Ik ga van beide soorten, Exile en Motavation, 2 zaadjes gebruiken dus 4 plantjes in totaal. Ik denk dat het mijn eerste scrogg ronde gaat worden.

 

Het voorgroeien zal gebeuren onder 2x36w TL, daarna 250w HPI-T aangestuurd door een Lumatek EVSA. De bloei zal dan gebeuren met een 400w Tech-One EVSA.

 

De voeding zal waarschijnlijk Plagron Terra Grow en Terra Bloom worden aangevuld met Phyt-Amin en Visemulsie en later met Plagron Green Sensation.

 

Hier wat foto's van de producten:

 

Vents TT125s afzuiger:

 

gallery_11343_5919_37601.jpg

 

De modulaire opbouw van de Vents:

 

gallery_11343_5919_24770.jpg

 

Specificaties van de Vents: (is een 2 standen afzuiger die door een externe schakelaar geschakeld kan worden)

 

gallery_11343_5919_27177.jpg

 

De Tech-One 400w EVSA:

 

gallery_11343_5919_87818.jpg

 

De zaden van Magus Genetics:

 

gallery_11343_5919_152138.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede start Rob, succes ;)

 

Nog even wat extra informatie over de fan: De wat duurdere buisventilatoren worden "gebalanceerd" - net zo als bij auto's - om ze zo stil mogelijk te laten lopen met de minste vibratie. De wat goedkopere fans, zoals deze bijvoorbeeld, zijn niet gebalanceerd. Jair wil vast wel een recommended retail prijs vertellen voor deze van. De Ruck RK125L kost in ieder geval € 111,00 excl btw (maar is in de markt ook wel goedkoper te krijgen, 86 euri bij leafman bijvoorbeeld)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ga ik s volgen..binnenkort 6x400 nodig en ben erg benieuwd naar die evsa, zou erg graag de temp weten van dat ding, want deze is zonder fan uitgerust had ik begrepen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog wat vraagjes over de Fan.

 

1) Het deel om te bevistigen aan bv. muur, hoe werkt dit?

2) Hoe zit het met het geluid?

3) Is deze Fan zijn geld waard?

 

Mvg Potbull

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe zeg laat die jongen eerst effe starten met de test - volgens mij is hij zijn vorige oogst nog aan het drogen... :D

 

Komt vast allemaal aan de orde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles is hier nog aan het drogen idd :D . De Motavations en Exiles zijn al wel aan het voorgroeien in de inimini tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn lekker aan het groeien onder de HPI-T van 250w. De Vents komt erin als ik overstap naar het bloeien met de 400w set.

 

gallery_11343_5919_187683.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 dagen later......nog steeds in de groei. Plan: Tot volgende week maandag op 18/6 en dan per dag een uur minder licht (van 18 naar 12 in 1x is best wel stressen denk ik). Daarna paar dagen nog onder de HPI en dan over naar de 400w HPS en tevens de Vents afzuiger monteren.

 

gallery_11343_5919_245516.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey Rob\\

 

Succes met je nieuwe ronde / Test

 

Laters Da Dende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal je test met plezier volgen.

 

Ik wens je cola's toe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@DOC, die cola's zijn ook mijn doel dus ik ga ze niet toppen. Ik laat ze lekker lang voorgroeien en dan mogen ze dikke mainbuds gaan maken :). Ik ga wel een scrognet erover hangen om een beetje gelijk veld te krijgen, het knakken en buigen van de vorige ronde beviel me wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, je hebt het maar druk met al die tests.. Succes iig, leuke soortjes, ben benieuwd hoe die het gaan doen in je kuipje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een lekkere douche met Plagron Phyt-Amin bladvoeding. (van de week zijn ze al besproeid met BAC plant vitality plus)

 

gallery_11343_5919_129025.jpg

 

En alvast de hamerslagkap en het scrognet erin gehangen....(nog steeds 250w HPI-T op 18/6)

 

gallery_11343_5919_75176.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

het was ff zoeken maar ik heb j gevonden.deze ga ik zker volgen.mooi afzuiging hoor.volgens mij makklijker op te hangn dan een ruck.

je planten groeien goed.had niks anders verwacht van jouw.

hir zijn de eerste confusion zadn in ontkiemfase :tu

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nu ff met licht aan, de Exile's rechts zijn duidelijk groter dan de Motavations links.

 

gallery_11343_5919_141975.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor, van mij geen opmerkingen.

 

lekker doorgaan

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef ze nog wat langer 18/6 lichtregime. Ze groeien lekker door en nu probeer ik de uitlopers wat meer licht te laten krijgen.

 

gallery_11343_5919_62097.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanneer komt de de tt125 erin? heb namelijk net de tt150 aangeschaft :-D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Merzhin, de TT gaat erin als ik overstap op de 400w bloeilamp, zal ergens volgende week zijn.

 

Voor nu een foto van boven gemaakt, ik ben al voorzichtig begonnen met de hoofdtoppen met plantbinders opzij te trekken om de onderliggende scheuten licht en ruimte te geven.

 

gallery_11343_5919_229601.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update:

 

Vandaag de Lumatek 250w met hpi-t groeilamp vervangen door de Techone 400w met son-t pia plus bloeilamp. Het lichtregime heb ik afgelopen week stapsgewijs (uur per dag) afgebouwd van 18 uur licht naar 12 uur licht. Mijn theorie hierachter is dat dat een stuk minder stress oplevert dan ineens van 18 uur naar 12 uur. De natuur doet dit ook niet ;) .

 

Verder de Vents TT125s afzuiger verticaal in de tent gehangen met een nieuw filter. De eerste indruk is dat de lage stand van 285kuub een bak meer geruis geeft dan mijn RVK125 van 225 kuub. Van de week ga ik m horizontaal boven mijn tent hangen met aan weerszijden Sonodeck slang. De afzuiger zelf geeft in ieder geval geen rare bijgeluiden of veel trilling.

 

Kleine noot bij het aansluiten: De trekontlasting van de afzuiger is te krap voor een 3x1,5mm stroomkabel. Het bruggetje kan wel geforceerd over de kabel maar dan snijdt ie zowat door de buitenmantel van de kabel met alle ellende van dien, de oplossing is dus om langere schroefjes te gebruiken hiervoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:( 3 x 1,5 voor zo'n klein fannetje is ook wel ruim bemeten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een beetje kabel is al gauw 3x1.5mm, ik denk dat een 3x1mm al problemen geeft, ook door de vorm van de brug. Normaal is dit een plat, buigzaam dingetje maar deze heeft nog een soort dwarsversteviging en die komt op de kabel. Hier zie je hoe kort de schroefjes zijn.

 

gallery_11343_5919_41264.jpg

 

De Vents reageert ook niet op onderstaand type fancontrollers dus een fancontroller die voltage verlaagt is beter (sowieso).

 

gallery_11343_5919_150684.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vijltje? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@BBB, tuurlijk is er wat te vijlen enzo maar dit is gewoon de bevinding "out of the box" ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...