Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mistermart72

Diamond Kap

Recommended Posts

ik wil overstappen van een spiegelkap naar een diamond reflector kap.

is dat aan te raaden of niet, ik kweek in een growtent xl met een spiegelkap en een 600 watt lamp, met 6x nlx erin,

nu was mijn laatste oogst 230 gram beetje schraal he.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mr. mart , dat zal eerder komen door b.v. niet genoeg lucht, te warm te koud te droog te vochtig. voeding. je zal eerst ff wat meer info moeten geven, maar ik kan je nu al vertellen dat het niet door je kap komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is een growtent xl. en het waren 6 x nlx in 25 liter potten de tent staat op zolder.

heb ze drie weken in groei laten staan en in de tweede week op meerdere plekken getopt.

en hangt een softbox van 500 kuub buiten de tent om af te voeren en dat blaast hij uit op zolder waar de tent staat.

aanvoer van verse lucht heb ik niet. temperatuur met lamp aan en uit is goed geweest. voeding ook, want dat liet ik om de drie weken testen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag het ertje...............deskundige op het gebied van de Diamond kappies!!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat blaast hij uit op zolder waar de tent staat.

aanvoer van verse lucht heb ik niet.

Ik zou daar proberen verandering in te brengen.Dat zal een veel groter effect hebben dan een andere kap. ;)

 

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

dus ervoor zorgen dat hij de lucht uitblaast naar buiten ofzo, en een verse lucht vanuit een andere ruimte erin blazen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hou er ook rekening mee dat een diamond kap duidelijk meer een diepstaler is en er door de vorm meer warmte blijft hangen in je hok. Bij een enkele lamp zou ik eerder een wing neerhangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En voor kleinere oppervlaktes, welke is dan aan te raden? Ik heb een DR160 (80x80x160)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mr. mart, hoe komt verse lucht je tent in ? Hoe groot is je passieve luchtinlaat, of heb je die helemaal niet?

 

mr. mart, hoe komt verse lucht je tent in ? Hoe groot is je passieve luchtinlaat, of heb je die helemaal niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder de diamond kap blijft inderdaad wat warmte hangen, zolang je onder de kap door blaast en niet de kap in met een ventilator heb je geen (weinig) problemen met de temperatuur, als je de warmte uit de kap gaat blazen echter wel. Zo ben ik zelf 2 weken en 4 circulatiefans verder geweest voor het goed was.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe groot is die ruimte waar je die diamond hebt hangen?

 

Ik wil binnekort een nieuwe kap halen, want ik ben niet helemaal tevreden met m´n cooltube. Ik heb begrepen dat die adjust a wings vooral effectief zijn op grotere oppervlaktes. Ik heb nu een 400w greenpower op 0,8m2. Zal ik dan maar voor die diamond gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...