Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

cannabusinesss

De Ultieme Buitenplant

Recommended Posts

Mensen,

 

Aangezien ik nog steeds niet helemaal uit ben over de keus van volgend jaar open ik een topic die uiteindelijk mijn keus moet vaststellen.

Ik zou graag van jullie allemaal weten wat een zeer goede buitenplant is.. Als het maar niks met early te maken heeft (early misty, early dit early dat) want dat licht mij niet zo vraag me niet waarom.. Ik heb er niks mee.

 

De eissen die ik heb voor de ultieme buitenplant zijn eigenlijk alle eigenschappen die ze nodig hebben om in ons klimaat te overleven, namelijk:

 

Snel ontkiemende zaden,

Snel groeiende planten

Een snel ontwikkelend wortelstelsel dat makkelijk zowel door losse grond als door klei komt.

Koud klimaat-, vorst-, rot-,schimmel bestendigd.

 

Nu is mijn oog op Holland Hope gevallen maar deze is te verkrijgen bij verschillende breeders, met verschillende eigenschappen. Kunnen jullie me een beetje raad geven welke planten sterk zijn en goed overweg kunnen met het kille nederlandse klimaat, dat niet alles weg rot van elende door een regenbui want dat is tog wel de grootste zorg die ik heb.

 

Eerder had ik double fun op het oog.. Als ik deze nou kruis met holland hope? leuke naam misschien voor die kruising als double hope of tripple fun ?:lol:

 

advies en ervaringen zeer welkom, ook een stukje info over het verschil bij breeders over dezelfde soort.

 

Dank bij voorbaat!

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je een gorte/hoge plant of een iets kleinere? Of maakt het niet uit? Bij mij bloeid de Jack Horror nu al (weet niet of dit normaal is) en is bij mij dus een aardig vroeg soortje, Highway Delight is verder ook een mooi buitensoortje en goed schimmelbestendig.

Mijn Power Plant doet het buiten ook goed, en is al breder dan hij hoog is (genoodzaakt getopt ivm buren die er zicht op kunnen krijgen) hij is zo'n 2,10-2,20m hoog en de stam heeft een omtrek van 22cm (net zo dik als mijn pols!!).

Share this post


Link to post
Share on other sites

keuze genoeg als alle info die de verschillende breeders geven ook klopt.

ikzelf heb nu 1 white widow en 4 power plant buiten staan.

daarnaast heb ik 20 x swiss miss (zaden) als voorbereiding.

deze gaan eind augustus naar buiten.

 

in oktober/november 2007 heb ik deze (swiss miss) ook al gehad (10zaden) en begin januari had ik er een leuke oogst vanaf gehaald.

dit soort kan goed tegen de koudere & vochtige nachten zoals wij die hier in ons kikkerlandje kennen.

 

de early soortjes heb ik nog geen kans/tijd/ruimte voor gehad om deze te proberen maar dat kan ik in 2009 wel 'n keertje proberen :lol:

 

DE ULTIEME buitenplant voor mij is momenteel swiss miss gezien het ook een lekker rokertje is

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super Silver Haze

 

Als dat niet ultiem is.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoogte maakt niet uit, want het is voor de guerilla. Het gaat me er om dat ze niet te lang door bloeien en snel klaar zijn en tegen een regenbui kunnen als ze al flink aan het bloeien zijn..

 

Ik zit er echt over na te denken om holland hope met double fun te kruisen. Devorst en schimmelbestendigheid van de double fun gepaart met de buiteneigenschappen met de holland hope.. Of..

 

@angel777: daar ben ik idd wat voorzichtig mee, ik ben van mening dat je de info rondom de meeste soortjes met een korreltje zout moet nemen. Vooral als je naar de aangegeven oogst datum kijkt. Ik heb wel eens info stukjes gelezen dat er stond van "deze plant is het meest geschikt voor de buiten teelt maar kan ook uitstekend onder de lamp" en dan heb je een legenda onder het verhaaltje met plaatjes (nirvana) en onder het lamp plaatje staat een nee.

Dan denk ik bij mezelf weten ze zelf wel waar ze het dan over hebbe of is dit allemaal egwoon onzin wat hier verteld word..

 

@keesthemad: Is haze niet een beetje laat klaar voor buiten?

 

@citroax: Dame Blanche (helaas overleden :lol: ) is verantwoordelijk voor deze soort heb ik begrepen. Met alle respect maar het lijkt me deze tijden een beetje moeilijk om hier aan te geraken, of is er nog mogelijkheid.

En welke eigenschappen bezit deze plant.

 

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Purple Tops........ makkelijke plant, goed bestand tegen toprot en de kleur en geur hmmmmmmmmm

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe en het liefst ook geen paars soortje, deze doen 't over het algemeen minder in de comerciele sector :lol:

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

NDB is wel een goeie buiten (wit en zoet) , of anders ierdbei wel want die kallen me en mass de bloei in dus die zijn halverwege juli al begonnen met bloeien :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
@citroax: Dame Blanche (helaas overleden :lol: ) is verantwoordelijk voor deze soort heb ik begrepen. Met alle respect maar het lijkt me deze tijden een beetje moeilijk om hier aan te geraken, of is er nog mogelijkheid.

En welke eigenschappen bezit deze plant.

 

 

Greetz

 

Mooie witte buiten soort, lekker bossig met mooie toppen.

Zaden zijn nog vol in omloop van dit soort, dame blanche word wel in "leven"gehouden. Af en toe een toppie ervan bestuiven.

 

Citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb goeie ervaring met de swiss kiss en de oregon rocket van Sannie. :D

Goeie wiet en mooie bossen. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Citroax: heb je die new dame blanche zelf wel eens gewkeekt?

 

@Kees: tog zou ik nader verklaring willen waarom je deze zo ultiem vind voor buiten.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het lijkt mij wel mooi om een struik daarvan te hebben. Misschien niet de meest geschikte buitenplant... Maar met verduistering en goede luchtverversing moet veel te doen zijn toch :lol: ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de bedoeling is voor de guerilla, dus verduistering komt niet aan de orde.. ja als we het over fantasiën gaan hebben dan lijken me nog wel meer soortjes mooi om te hebben staan :lol: maar die zon gaat niet op voor mij en voor vele anderen.

 

@Citroax: Oke, ik hoor het wel als je ze geoogst hebt :D in heb in prenciepe nog tijd zat voor volgend jaar daarom begin ik nu met informatie inzamelen dat ik de goede keus maak om volgend jaar succesvol te zijn. Dit jaar zijn 2 guerilla plaatsen mislukt door ongedierte, net terug gekomen van een andere plek deze is ontruimt, waarschijnlijk ontdekt door de groenvoorziening..

 

Nu heb ik enkel nog wat AK-48 planten staan en de rest is allemaal K2, het zijn dan nog wel 200+ planten die er versprijd staan maar K2 is in mijn ogen niet echt geschikt voor de guerilla, ze houden niet zo erg van regen in de bloeitijd. En ik moet een soort zien te vinden die wel tegen veel regen kan in de bloei tijd.

 

Greetz :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ultieme plant is easy sativa, of early sativa

groeit overal, heel bestendig en wordt groot en bossig

 

maar heb ze nog niet gesmoked, volgend jaar ga ik zeker en vast deze weer planten

 

buiten soortjes zoals thai en afghaan zijn ook goed bestend tegen ziektes schimmel enz,

afghaan is indica,kleinere plant en kleinere oogst

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb dit jaar EDelweiss stekken

 

die groeien ook wel lekker alleen nuoeten we nog zien hoe ze gaan bloeien

 

ik heb er goeie verwachtingen over

 

top 44 is mischien ook wel wat

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja in de groeifase doen ze het allemaal redelijk tot goed, in de groeifase gaat er weinig mis, het is de weerstand van de plant die de bloei in stand houd tijdens slecht weer, en ik zoek een soort die de genetica heeft om slecht weer te doorstaan in de bloei.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die plant zoeken we allemaal, vertel het ons als je hem gevonden hebt. :lol:

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe :lol:

 

Oke we stellen de vraag anders.. welke soort heeft de meeste kans om het nederlandse klimaat te overleven :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zou ik gaan voor chocolate chunk daar heb ik best veel over gehoort als ik volgend jaar buiten ga kweken dan zal deze er bij komen.Rest. tegen schimmels en ander rotzooi, maar ja dat zeggen ze ook van de eurly soorten maar ook budrot tenminsten ik wel een paar jaar geleden.

 

gallery_13132_4913_1311.jpg

chocolate chunk

 

 

GR>LULLO :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik hier op het forum heb gelezen, zijn de NDB en de Double fun ultieme buitensoortjes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan moet je dus iemand hebben die al 30 jaar in dit kledderweer bezig is met veredelen:

basicsjoerd=basicseeds.

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad Weetje want die Ierbei belooft ook wat , halverwege juli bloei (net als NDB) dus eind September knippen..

 

Die klote zaadbedrijven blijken dus echt oplichters met hun "Early" .... <---Vul maar in naar eigen gelang , en ga dus op zoek naar de ECHTE buitenzaden die ook dus BUITEN veredeld zijn , maar dat gaf Dame Blanche vorig jaar ook al aan

 

Dus mensen als DB en Sjoerd daar hebben buiten kwekers nog wat aan :lol: , Eind september knippen zoals het hoort :lol: :D :D :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...