Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Thanatos

Belgische Douane Heeft Nog Maar 3 Drugshonden Over

Recommended Posts

za 10/05/08 - De douane beschikt momenteel maar over drie honden voor de drugscontrole. Daardoor zijn er minder controles op vrachtvervoer in Zaventem.

 

Een intern conflict ligt aan de basis van het hondentekort. Vijf hondenbegeleiders zijn opgestapt.

 

De douane laat nu zeven jonge honden opleiden, maar die zullen pas over enkele maanden kunnen worden ingezet bij de drugscontroles.

 

Door het wegvallen van enkele drugshonden, kan de douane minder controles uitvoeren. Onder meer de controles op het vrachtvervoer op de luchthaven van Zaventem lijden onder het tekort.

 

De controle van passagiers en hun bagage gaat gewoon door. Daarvoor is de politie immers verantwoordelijk.

 

Bron: http://www.deredactie.be/cm/de.redactie/bi...510_drugshonden

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol 3 honden in héél Belgie. Kans dat je er mee te maken krijgt wordt dus voor een tijdje wel erg klein:p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gisteren nog met eentje te maken gehad. Noem je dit nu toeval, of zijn er gewoon meer dan 3 ;-).

 

Ik denk trouwens dat gewoon de douane er nog maar 3 heeft, maar dat de politie er nog wel meer hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet alle honden van de politie zijn drugshonden hè? En in het stuk hebben ze het over de douane die nog maar 3 drugsopsporingshonden hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht dat ze der sowieso niet meer dan 3 hadden.. is me toch altijd verteld :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

officeel zijn er nog maar 2 drugshonden in belgie,de meeste zijn gewoon patrouille honden

Share this post


Link to post
Share on other sites

lolz ,bij de antwerpse douane,afdeling narcotica werken maar 10 tot 15 man/vrouw.wat een farce zoals ze dat in vlaanders zeggen. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha ja,belgie lijkt veel te hebben,maar het stelt niet zo veel voor

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel foppen ze de mensen soms :D

ze hebben een gewone hond en laten x aantal mensen op een rij staan laten de hond voorbij gaan en kijken naar de reacties van de mensen.

daarna moet iedereen zich omdraaien en passeert de hond nogmaals en dan gaat ie zitten bij iemand,

das dan gewoon het baasje dat order geeft aan de hond om te zitten en zo hebben ze een reden om je volledig te fouilleren.

heb dit al 2maal gehoord;

1 keer was op redelijk groot feest waar het mogelijk is dat er een drugshond was, maar die rook de eerste keer niks ;) , maar de tweede keer was op een minuscuul festivalletje in oudenaarde

het is duidelijk dat ze daar geen echte drugshond zullen inzetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe, ze zijn bij ons opt school ooit es met honden langs gekomen, iedreen in de klas rechtstaan en de hond ging erdoor, de hond bleef staan bij een dude waarvan de leerkrachten wisten dat hij blowde en verdachte hem van dealen. Hij had niks op zak, de hond moest dus idd daar gaan zitten.. is dikke bullshit als je mij het vraagt (er waaren meerdere mensen die dag waarvan ik weet dat ze tot 10gr op zak hadden maar die hebben ze niet gechecked...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's toch echt schandalig EllaWeeDnaV! maar langs de andere kant, blowen oké,maar dealen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...