Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

paraat

Easy Sativa Buiten In Vollegrond!

Recommended Posts

Hey

 

Ziet er een mooie plant uit, ik heb ik het begin mee gevolgt (al een tijdje geleden) en hij ziet er best flink uit nu, ik heb ook easy sativa genomen jammer genoeg niet in volle grond, wat ik volgend jaar zeker ga doen!

 

is de jouwe ook ultra plakkerig?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als bladbemesting doet voeding voor Groene Planten het beter. (Meer N)

 

Over uitvloeier; als je water op een blad spuit krijg je parels ondat een blad een laagje was/vet heeft om zich te beschermen. Als z'n parel water kunstmest of bestrijdingsmiddel bevat en opdroogd krijg je zeer geconsentreerde "spots" op je bladeren en derhalve waarschijnlijk brandplekken.

Dit naast het feit dat dus hele delen van de plant helemaal niet geraakt worden en jou gift veel minder goed werkt.

Doe maar een test, eerst met water en dan met water + afwasmiddel. (niet teveel, ongeveer wat je voor afwassen gebruikt) Je zal zien dat met sop het blad egaal nat wordt.

 

Bovendien droogt je spuitvloeistof langsamer op zodat de plant meer tijd heeft jou gift op te nemen.

 

Succes, hjm

 

 

ok, ik ga zometeen naar intratuin om pokon bloeiende planten en pokon groeikracht te kopen.

Je raadt me dit dus aan als bladvoeding?

lijkt me wel want ik zal maar geen voeding via de grond geven ;)

als je ff bevestigt dat et voor bladvoeding is erg bedankt (wasmiddel ook? gwn afwasmiddel) als het helpt zou dat egt geweldig zijn. en wat bedoel je precies met uitvloeier? (wasmiddel)

bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik dan YUCA ipv wasmiddel.

Enne POCON is gewoon NOT done ivm met de samenstelling. Het is zinloos iedere keer weer dezelfde discussie te voeren.

Je rookt geen rozen/ geraniums !

Geen verschil ? Zeker wel !

Onjuiste voeding laat je hoesten ! (houd ook rekening met de mate van PK gift.

I rest my case: ga verder met pokon, ik hoef jouw oogst niet in m`n longen te hijsen, dat doe je zelf.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yuca is the bomb! Dat spul doet wonderen echt waar, zowel voor kurkdroge grond als voor bespuiten. Geen wasmiddel joh, het is geen Easy Dreft.

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja heb ik net dat kutspul gekocht maar maakt niet uit want k krijg t geld terug.

En waar vind ik dat yuca want zo kan ik dingen blijven kopen?

bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan kopen wat je wil maar ik betwijfel of je plant nog te redden is..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja daarom juist.

En ik ben ng maar een beginner en tis leuk dat ik elke keer nieuwe dingen hoor maar op de duur snap ik er nix meer van snapje.

En aangezien ik die plant nu niet meer kan verplaatsen moet die plant zich maar redden ik kan doen wat ik wil maar volgens mij helpt er tg bijna nix.

En met die pokon verkloot ik m'n plant ook kan je een paar posts teruglezen.

En als voeding niet helpt weet ik et ook niet meer als ik er maar iets rookbaars vanaf haal.

En als ik de afstervende delen wegknip hou ik ook niet veel meer over.

En nog een vraagje aan hjm: heb jij zelf goede resultaten met alleen pokon behaald?

bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op pagina 5 van deze thread kan je lezen hoe de problemen begonnen. De plant werd te groot voor het plantgat en de beschikbare grond waardoor tekorten gingen ontstaan. Daarnaast was je aan het vloeibaar bijvoeden waardoor verzouting van het wortelmilieu ontstond en de onderste bladeren werden geel, en andere fanleaves begonnen hierdoor kaliumgebrekken te vertonen.

Hierna ging alles bergafwaarts en die tips van bijvoeden e.d. hebben nu echt geen nut. (Behalve misschien bladvoeding dan). Het enige wat nut had kunnen hebben was de tip van die gast die zei; de klei rond je plantgat weggraven en andere grond voor in de plaats storten, of zelfs gewoon grond bovenop toevoegen en hopen dat de wortels naar boven in de nieuwe grond groeien.

 

Als je in dit formaat plantgat later in het seizoen was begonnen (dus met een kleinere plant was uitgekomen) en je niet zoveel had bijgevoed was het anders gelopen.

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, dat weet ik maar ik denkdat grond erover weinig zin meer heeft.

En ik ga nu al helemaal niet meer graven, dan sloop ik heel het wortelstelsel.

Maar hoe werkt dat verzouten dan precies? want die verzouting die loopt tg weer weg via de grond?

Dus je zou zeggen paar dagen regen eroverheen en t is weg?

En zou bloedmeel, beendermeel of vinessekali nog helpen?

Dus er is nix meer wat ik kan doen behalve afw8en?

bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou eens proberen om de plant wat superthrive te geven. dat zorgt voor een goede stofwisseling en is een veel gebruikt middel om planten te laten herstellen van bepaalde vormen van stress. je hebt maar een heel klein flesje nodig want het is een zeer sterk concentraat van allerlei vitamines en mineralen. maar let op: je moet wel gewoon blijven bijvoeden want het is een soort van booster en geen voeding.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, maar ik weet niet of het ng wel verstandig is om te blijven voeden (verzouting)

maar bedankt is dit een duur flesje en waar kooop ik het?

EN WERKT HET ?!~

ook tegen verzouting van t wortelmilieu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

superthrive werkt absoluut. ik weet niet of het tegen verzouting van het wortelmilieu helpt, maar het is de moeite van het proberen waard. een flesje van 60ml kost geloof ik 10 euro en dat is die plant van jou wel waard als ik zo naar de fotos kijk. leafman en alien verkopen het onder andere.

 

dit is de website: http://www.superthrive.com/ een hoop verkooppraatjes natuurlijk, maar er staat ook een stukje bij over een gigantische boom die ze succesvol hebben kunnen verplanten met behulp van dat spul http://www.superthrive.com/guiness.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT door suf: leer quoten, aub, hier word ik vervelend van: 20% waarschuwing, hoor !

 

ok bdankt, maar ik betwijfel of het tegen grondproblemen helpt.

kbel ff de plaatselijke growshop want op int. is me te duur ;)

Maar er staat dat et ook geschikt is als bladvoeding, is dat dan niet beter door die verzoutte grond?

bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het is relatief duur, maar je hebt dan ook maar een paar druppels voor 10 liter water nodig. ik gebruik het bij elke kweek in het begin om de stofwisseling en dus voedingsopname te stimuleren. en het heeft vorig jaar ook een great white shark van me gered die buiten in de volle grond stond.

 

het is echt krachtig spul, en menig amerikaan zweert erbij. kijk maar eens op wat engelse forums. verder heb je wat betreft de verzilting gelijk, ik zou voorlopig geen voeding meer geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt, kunnen meer mensen mij dit aanraden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat mischien nog beter is, is zo'n flesje in de growshop kopen wat voor een gezonde bodem zorgt, en dat ook geven. Ik heb er geen ervaring mee, maar er kunnen vitaminen/goede zuren/ bacterien/molasse en weet ik veel in zitten.

Zoiets (als wat northernlight zegt) zei ik op 2 jul ook al, is het enige wat in mjin ogen nog iets kan helpen. Het blijft dweilen met de kraan open gezien de algehele conditie van de plant..

 

Peace

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT door suf: leer quoten, aub, hier word ik vervelend van: WEER 20% waarschuwing, hoor !

 

ok bedankt, zal morgen is bellen is vandaag gesloten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat je een hele grote kans hebt dat het helpt omdat je plant last heeft van verzilting en daardoor geen voeding kan opnemen, wat superthrive dus weer verhelpt. ik heb het dit jaar ook gebruikt bij m`n twisted (zie link in sig) en die staat voornamelijk in zandgrond, enkel de bovenste laag van 30cm is gewone aarde. verder geef ik de twisted shack om de dag een beetje plagron alga bloom en no mercy guano extract, en tot nu zien alle bladeren er nog gezond uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de grond natuurlijk, de wortels zitten niet aan het blad bevestigd.

 

ps: je hoeft niet bij elke reply te quoten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar ik kreeg een bericht v an suffie dat ik op 60% sta (100 is verwijdering) omdat ik niet quote ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volg de link dan een keer, eigenwijs !

Doe die moeite en je staat in no time op 0%.

Jij behoort tot de 10% die teveel aandacht van de mods nodig heeft.

Je hebt mazzel, door een foutje van mijn kant sta je nog op 40%. Gedraag je zoals gewenst en er is geen vuiltje aan de lucht.

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, maar nog meer mensen die mij superthrive kunnen aanbevelen?

bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nog even op ebay gekeken voor je, daar koop ik het zelf meestal vanwege de lagere prijs. en ik vond deze aanbieding: http://cgi.ebay.nl/Original-SUPERthrive-Vi...1QQcmdZViewItem dan ben je dus voor 12,20 inc. verzendkosten klaar. daar koop je normaal 2g voor bij de coffeeshop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, nog iets over de plant is dat ze niet stevig staat.

het waait nu een beetje en ze vliegt alle kanten op (ik heb wel versteviging)

bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...