Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

robdh

Megamix 2, De Langbloeiers....

Recommended Posts

Zo, vandaag de zaden in de verwarmde propagator gelegd. Ik gooi het in micro/fluo omdat ik tenslotte ook met "maar" 250watt HPI/HPS werk.

 

De setup:

 

Zaden: Anesthesia 2x (Sannie/Whazzup/Breeder's Choice)

Somango Haze 3x (Sannie/Breeder's Choice)

Sannie's Jack 2x (Sannie's Seeds)

Amnesia Haze 3x (Hy-Pro, gekregen van The Growshop)

Recovery Haze 3x (Sannie's Seeds)

Arjans Haze #3 feminized 2x (Greenhouse)

 

Medium: Waarschijnlijk 65 liter speciekuip met opgewaardeerde Growmix (maerl, plagron bio supermix, plagron wormenhumus)

 

Licht: 250w HPI-T en SONT-PIA op een Lumatek Electronische VSA

 

Hok: Darkroom DR80 tentje, 80x80x160 (lekker krap dus)

 

Voeding: Ter test gekregen van The Growshop, Merk: Botanicare, is nog niet in Europa verkrijgbaar.

 

Voor de rest hoop ik van elk soortje 1 mooie dame over te houden. Uiteraard zijn afzuiging, ventilatie en electro in orde.

Ik ga niet afzuren en laat het bodemleven (bacto, schimmels) het werk doen.

 

 

gallery_11343_5065_29499.jpg

 

gallery_11343_5065_123918.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk setje zaden wat je daar hebt.

Ben vooral benieuwd naar die Anesthesia aangezien ik die hier ook heb liggen.

Ga dit topic zeker goed volgen! :verrygood

 

Succes ermee en houd ons op de hoogte!

 

Greetz Schitzo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie start Rob ...

deze ga ik (als haze liefhebber) uiteraard ook volgen.

Ben ook best benieuwd naar die voedingslijn ...

is voor vruchtdragende (consumptie) planten bedoeld toch ???

(neem aan dat je de etiketjes goed gelezen hebt)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey CS, het is speciaal voor onze geliefde plant dus dat komt wel goed. Ik heb lekker mijn tentje schoongemaakt en laat met dit warme weer de HPI-T draaien, net de zaailingen eronder gezet en even de max en min temp bijhouden. Ze krijgen nog geen voeding nu ze zo klein zijn :P . Ik heb vanalles opgezocht over die voedingslijn en ga een kweekschema samenstellen. Gelijk een goede test voor mijn opgewaardeerde grondje in de 65 liter kuip. Je samples komen binnen een week of 2, alles zit nu in de weckpotten, koel en donker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles zaden zijn ontkiemd en de plantjes hebben wortels dus lekker in de speciekuip en onder de 250w HPI-T. Beetje veel plantjes voor zo'n klein oppervlak maar er verschijnen vast nog wel mannen die ik later verwijder :o .

Gelijk een mooie test met deze warme dagen. Ruimte waar de tent staat is in de middag 24,2 graden, in de tent op planthoogte 26 graden (de lamp hangt er 25 cm boven maar er blaast een ventilator onder de lamp door). Verder geen zijflappen van de darkroom open gezet dus ik kom de zomer wel door :P . De dames en heren hebben voorlopig geen voeding dus kan ik mooi die nieuwe voedingslijn bekijken en een schema maken. Gelijk gele en blauwe bugscan kaarten tegen de kuip geplakt ter hoogte van de luchtinlaten en hoger in de tent. Als ze wat groter zijn krijgen ze een behandeling met PlantVitality van BAC. Biomiddeltje tegen o.a. spint en ook de eitjes van spint.

 

gallery_11343_5065_226943.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag even wat grondsamples genomen uit de kuip. Meters gecalibreerd. pH=5.9 , EC=1.9. Ik ga deze ronde ook niet afzuren, laat het bodemleven dat maar regelen :P. Heb alsnog een Sannie's Jack en een Anesthesia erbij gezet. Nu maar hopen op een vrouw per soort :D

 

Vandaag ook ideaal weer om bij de sloot wat regenwormen uit de grond te plukken. Zijn er een stuk of 10 die nu hun 65 liter huis mogen inrichten. Dood wortelmateriaal genoeg te vinden voor ze ;)

 

En hier een .pdf over onze regenwormen, best interessant!

 

Regenwormen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, de kleintjes zijn weer helemaal happy na het overpotten....

 

gallery_11343_5065_256000.jpg

 

..en het zijprojectje gaat ook goed. De 5 resterende zaden die ik nog had van mijn eigen kruising (White widow man met een Shack#3 x SMM vrouw) met het doel om wat meer zaden te maken.....

 

gallery_11343_5065_45922.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes RobdH,

Lekker veel soortjes, ben benieuwd hoe het gaat met die 250watt met evsa (staat op m'n verlanglijst voor de 2e kast).

 

Wel vreemd dat er steeds meer kwekers zijn die zich niet druk maken over afzuren, ik doe het zelf ook niet en ben van 100% vijverwater overgestapt naar 50% kraan- en 50% vijverwater zonder enig probleem en denk dat enkel kraantjeswater ook wel voldoet op aarde met schimmels en bacterieën.

 

Groet, Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Slotty, mijn ervaring met de Lumatek evsa staat in mijn vorige megamix, die staat ergerns in Tests en Reviews. Afzuren doe ik alleen in kleinere potten, met zo'n kuip schijnt het niet nodig te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze ga ik met plezier volgen!

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb die test helemaal gemist :D , ik zal toch wat actiever moeten worden op het WF. Zal het topic vanavond opzoeken, ga nu opweg naar A'dam (AnyTime) om wat soortjes te proberen in Evert's Verdamper ;)

 

Blijf je volgen,

Slotty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeioei, wat zal jij stoned zijn straks Slotty ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben het best naar hun zin onder de HPI

 

gallery_11343_5065_127690.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is duidelijk :rofl

 

dit maakt mijn daagie vrij weer wat fleuriger :(

 

eigenlijk zou je er zo een lijstje omheen kunnen doen en dan als onderschrift:

"The Beginning..."

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu hopen dat de postbode je wat lekkers brengt. Magus en CS hebben hun samples al.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes hebben ondertussen voor de 3e keer een mix van de Botanicare voeding gehad, geen stress of vreemde blaadjes en ze groeien lekker. Nog een weekje en dan mogen ze op 12/12 onder de HPI totdat de bloeiverschijnselen komen (en de mannen opgeruimd worden) en daarna onder HPS. Komende week wordt de spiegelkap ook vervangen door een Diamond (diepstraler) kap.

 

gallery_11343_5065_19126.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanaf vandaag elke dag een uur minder licht voor de plantjes, dan zijn ze maandag op 12/12 en gaat het feest hopelijk beginnen :verrygood . Van het weekend weer foto's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lumatek Evsa+250w HPI-T+Diamond kap= Lekker! :verrygood

 

gallery_11343_5065_50660.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo en ik ga topics van robdh zeker volgen.lekkere mix van soortjes man.en ze gaan ook lekker als je mij vraagt.ik duim voor dames :verrygood

 

maar wat ik me iegenlijk afvraag is of je in jouw 250watt hpi nu gewoon en lamp van 250watt hps kan draaien.dus is de vsa dezelfde??ik ben van plan ook met 250watt te gaan kweken en vroeg me dit af.

 

ow rob misschien nog een klein dingetje.ik weet dat er kuipen zijn van 90liter en die ken jij volgens mij kwijt in je hokkie als ik kijk naar hoeveel ruimte rondom je over heb.misschien iets voor andere ronde.ik heb zelf een vat van 200 liter omgebouwd voor de outdoor.zaag die doormidden en je heb een mooie 100liter indoor pot :specool

 

succes ik ga het volgen

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Twindaddy, ze zijn ondertussen alweer groter. Misschien de volgende ronde een grotere kuip, zie het wel. De ronde hierna is al bekend, dan gaan we weer op de feminised toer, Exile en Motavation van Magus Genetics :verrygood maar dat duurt nog ff.

 

Het valt me op dat ik nog geen 1 streepje paars (stress) heb gezien bij de plantjes ondanks dat de EC van de grond 1.9 is. Ik voed ze ook al met die spullen van Botanicare en wel een mix van Sweet, CalMag,LiquidKarma en ProblendPro grow.

 

Hier de beschrijvingen van de Botanicare voedingen

 

Morgen is het lichtregime afgebouwd naar 12/12 en als de eerste bloei/geslachtskenmerken zich vertonen gaat de HPI-T eruit en de HPS erin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx robdh

 

uit jouw post kan ik dus opmaken dat je alleen de lampen omwisseld en niet de gehele armatuur.

 

en wat bedoel je paarse streepjes van de stress???kheb nog nooit streepjes gezien bij planten namelijk.

 

en goeie ervaring met magus???ik hoor er veel leuks over dus misschien dat ik er ook wel iets ga halen.

 

en als je grotere kuip nodig heb gewoon rondkijken op de bouw in de buurt.op elke bouw word er wel 1 weggepleurd omdat ie lek is.viva la ducktape en hijs dicht genoeg voor onze doeleinden.en anders ligt er hier en daar er vaak ook een goeie te slingeren.ik koop ze nooit iig :verrygood

 

en leuke namen die voeding van botanicare.ken heel het merk niet maar zal jouw volgen om de resultaten te zien.

 

succes

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Twin,

 

Alleen de lamp wisselen is genoeg, ze zijn beiden 250 watt. Ik heb hiervoor Warlock feminised van Magus getest, dat is een erg lekker plantje om te kweken en te roken.

 

Met paarse streepjes bedoel ik paarse stammetjes en of paarse bladstelen. Dat duidt op stress en dat heb ik bij deze ronde nog niet 1 keer gezien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx rob

dan heb ik dus een stek met stress staan momenteel.weer wat geleerd.

 

mooi dat je gewoon de lampen kan wisselen.dit schelt extra aanschaf van een complete armatuur.

 

hoe was de levering en de kwaliteit van magus??hoeveel procent ontkiemde??geen herma's??

 

grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had de testzaden via Thegrowshop gekregen, de eerste batch was niet goed maar vanaf de 2e batch ging het prima. Geen herma's maar Tomas heeft ze ook getest en die had hier en daar een mannelijk bloemetje. Ik weet dus ook niet waaraan het ligt, misschien door ze te toppen ofzo waardoor ze 1 of andere stress krijgen. Ik had de mijn iig niet getopt en ze maakten mooie knuppels aan, verslag staat in de Test/Review sectie hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...