Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

NaGa

Ze Willen De Stroom Meten....

Recommended Posts

Als je aan het kweken bent, en een controleur van het energiebedrijf wilt je meterstand opmeten wat moet je dan doen ?...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt een beetje van de grootte van je kweekinstallatie af. een 600wattertje of mss 2 zal ie waarschijnlijk niet eens merken. Desnoods kan je zeggen dat je ergens elektrisch verwarmd of dat de boiler aanstaat ofzo.

Zolang ze de kweekruimte dan niet zien is het in orde. Als je veel stroom gebruikt met het kweken kan je best de installatie even stilleggen wanneer de controleur langskomt.

Dit is natuurlijk ook goed mogelijk met een kleine installatie.

 

Greets, Merzhin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk als je gewoon je stroom betaald dat er niks aan de hand is, maar ik weet niet hoeveel lampen je hebt hangen en zorg ervoor dat ze je kweekruimte niet zien (maar dat geld voor iedereen)

 

Grtz Lowryder :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

simpel he

 

niet opendoen

 

dan krijg je een briefje waar je je meterstanden op in moet vullen en op moet sturen :o

 

grtss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja maar wat als je niet gezien hebt dat het de meteropnemer is..... Je kunt dan moeilijk zeggen dat je niet thuis bent :o

Een andere oplossing is om dag en nacht om te draaien, dan staan de lampen overdag uit en verbruik je dus niks extra als die komt buurten. En als je nachtstroom hebt is het nog goedkoper ook :)

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites
simpel he

 

niet opendoen

 

dan krijg je een briefje waar je je meterstanden op in moet vullen en op moet sturen :o

 

grtss

 

 

Lul verhaal,........

 

Je krijgt naar verloop van tijd eerst een briefje waneer ze weer langs komen.

Iemand kan onmogelijk voor een periode van meer dan een jaar uitsluitend steeds "zelf" de meterstand doorgeven, ze zijn verplicht er een eigen controle op na te houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lul verhaal,........

 

Je krijgt naar verloop van tijd eerst een briefje waneer ze weer langs komen.

Iemand kan onmogelijk voor een periode van meer dan een jaar uitsluitend steeds "zelf" de meterstand doorgeven, ze zijn verplicht er een eigen controle op na te houden.

 

Bij mij zijn ze al 3 jaar niet langs geweest, altijd zelf ingevuld..

 

steev

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand die de oorlog nog had meegemaakt zei:

als de meteropnemer bij je thuiskomt en op méér let dan de stand van de meter, dan leef je in een dictatuur!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hier al 4-5 jaar geen controle op stroommeter gehad maar steeds een kaart in de bus en standen online doorgeven.

maar ik heb maar 'n 1000watt totaal in verbruik voor m'n hobby en dat verbruikt in 1 uur net zoveel als een electrisch kacheltje op 'n half uur ;)

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

geef al 7 jaar zelf de standen door...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iemand die de oorlog nog had meegemaakt zei:

als de meteropnemer bij je thuiskomt en op méér let dan de stand van de meter, dan leef je in een dictatuur!

 

Prachtige uitspraak ;)

Hiermee wordt er al meer aangegeven als een A4 vol geschreven

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand zich al afgevraagd waarvoor die mensen dan rond lopen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lul verhaal,........

 

Je krijgt naar verloop van tijd eerst een briefje waneer ze weer langs komen.

Iemand kan onmogelijk voor een periode van meer dan een jaar uitsluitend steeds "zelf" de meterstand doorgeven, ze zijn verplicht er een eigen controle op na te houden.

 

 

ga weg man. dit is geen lulverhaal

 

ik geef al 5 jaar zelf standen door

 

(aangepast door mijzelf ,hij is het niet waard om me druk om te maken)

 

 

 

Iemand zich al afgevraagd waarvoor die mensen dan rond lopen ?

 

 

misschien standen opnemen? wat denk je dan dat dit elk jaar wietcontrole is ;)

 

 

geef al 7 jaar zelf de standen door...

 

 

hier ben dus niet de enige

 

Tja maar wat als je niet gezien hebt dat het de meteropnemer is..... Je kunt dan moeilijk zeggen dat je niet thuis bent ;)

Een andere oplossing is om dag en nacht om te draaien, dan staan de lampen overdag uit en verbruik je dus niks extra als die komt buurten. En als je nachtstroom hebt is het nog goedkoper ook :D

 

Grtz Underground.

 

 

ik krijg altijd een datum wanneer ze komen.

 

 

 

sry voor de grove taal hier op het forum ik zou het liever persoonlijk zeggen maar ja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo ,

 

Zo Irezumi1 beetje agressief?

Groot gelijk Irezumi1 ik vind het ook maar een loser.

Er zitten altijd wel van dat soort mensen op forums maak je niet druk om zo iemand.

 

Gr Michael

Edited by **Michael**

Share this post


Link to post
Share on other sites

indd ;)

 

 

grtzzzzz irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

of iemand nou wel of geen gelijk heeft, schelden of iemand beledigen is niet het doel van dit topic.

de meeste zijn hier om van elkaar te leren.

en meningen verschillen, maar ik vindt persoonlijk dat als iemand zo reageert als irezumi1 er misschien toch wel een tijdelijke ban voor moet staan.

ook in real life proberen we de meningsverschillen toch normaal op te lossen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

o ja nou mij bannen

 

nou word ik echt gek ;)

 

ik heb respect voor mensen die ook respect tonen en dat doet hij niet, krijg hij dan ook een tijdelijke ban

 

 

maar ja weer back on topic

 

ik ken mensen die geven al 15 jaar de eigen meterstanden door.

 

grtzz irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je alle confrontaties zo oplost dan zou ik wel eens weten hoe jij je in deze maatschappij red. Het is toch niet normaal dat je bij de minste of geringste opmerking meteen op de bovenste plank van de kast zit? En het is zeker niet normaal dat je vanuit die positie gaat lopen schelden. Wat maakt het uit als iemand zegt dat je ongelijk hebt? Bewijs het tegendeel maar eens! Als je dat kan, zonder meteen zo geïrriteerd te doen, dan heb je iets bereikt.

 

On topic heb ik niks te melden en dus kan dit als spam worden beschouwd. Er kwam nu eenmaal een drang op om te zeggen waar het op staat, volgens mij. Ga me nou niet meteen uit lopen schelden, want je laat je dan alleen maar van een zwakke kant zien.

 

Wees verstandig..

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet jij dan hoe vaak die mij post verkracht??? ;)

 

en trouwens ik scheld niet ik ben die bbb gewoon een beetje zat , omdat hij altijd domme replys geef op mijn post zie terug in dit topic

 

hij zegt toch dat ik lulverhaaltjes vertel omdat ik zelf en zoals vele zelf standen doorgeef ,genoeg bewijs voor jouw?

 

en waarom????

 

maar ja genoeg ja indd ik besteed geen tijd meer aan die gozer ,ik heb me gelijk wel gehaald want ik ben niet de enige de zelf standen doorgeef al jaren

 

grtzzz irezumi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon on-line doorgeven en anders gewoon de opnemer zijn/haar werk laten doen.

De laatste keer dat er iemand langskwam was om een digitale meter te plaatsen en ook dat interesseert mij geen ruk, met de huidige regering staat toch binnen 2 jaar de Wietpolitie voor de deur.

 

Gouden tip meneer de Mol, da's pas leedvermaak!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoorde vandaag dat er weer een of ander kutonderzoek was dat heeft aangetoond dat de nieuwe meter juist energie gaat kosten ipv opleveren... Kunnen de beste Dames en Heren in Den Haag ook nog even rationeel nadenken voor zij iets ropen, stellen of poneren ? Hallo, er wordt maar met geld gesmeten, alles moet even snel ingevoerd worden... Worden wij daar vrolijk van ? Wie wordt er vrolijk van dat er ontzettend veel geld weggegooid wordt aan overheidsgezeur...

 

2 miljard gaat er weg aan onderzoeken die de overheid laat doen, dat is MEER dan de gehele studiefinanciering... Leraren kunnen maar 800mln er bij krijgen maar ondertussen gaat dat bedrag RUIM dubbel zo hoog over de balk naar "onderzoeken" en "adviezen", die na twee jaar ongedaan gemaakt worden of ongeldig verklaard worden, zo ook met de nieuwe meter.

 

Ik sta voor belasting omlaag, bullshit omlaag...

 

Stem Kees,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik u vragen hoe u tegenover het huidige gedoogbeleid staat?

 

Thomson voor de Gelderlander

 

EDIT:

Leest zijn pm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ? Lees je pm, dit topic gaat ergens anders over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Iri op z'n teentjes getrapt??? Ik reageer op je opmerking in dit topic, iets wat gebruikelijk is op een forum. ;)

 

Het feit dat jij je eigen meterstand door geeft, wil niet zeggen dat er geen controle meer plaats vind. Ikzelf en meerdere kennissen uit mijn buurt geven ook zelf hun meterstanden door, desondanks komen ze toch minimaal 1x per jaar langs voor controle. (of ik dat nou wil of niet).

De mensen controleren dus de door jou opgegeven meterstanden (ik heb het ook niet gehad over het controleren op wietteelt of wat dan ook).

Ik geef daar dus mee aan, dat zelfs al zou heel nederland zelf zijn standen invullen, deze mensen toch aan het werk blijven.

 

Dat het bij jou zo verloopt, geld dus niet meteen voor iedereen,.....vandaar "lul verhaal"

 

Toch leuk dat je even de tijd hebt genomen om te reageren, omdat ik weet dat je het ontzettend druk zult hebben met je aankomende bouw & kweekverslag

 

Greetzz BBB

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo hee eindelijk is een normaal andwoord van me beste wf vriend ;)

 

maar ja dat (lulverhaal) kan je wel anders brengen vooral met onze historie :D

 

want misschien heb jij controles , maar dat wil niet zeggen dat elke leverancier dat doet.

 

zoals je zelf al heb gelezen zie je dat meerdere mensen nooit iemand over de vloer krijgen.

 

Dus vandaar dat ik dat (lulverhaal van jouw tegen mij) niet op ze plaats vind.

 

maar ja eindelijk is een normaal andwoord dat respecteer ik wel weer (ben de slechtste niet) ;)

 

er draaien al een aantal kweekjes maar ik zal deze niet gaan posten , en bouwen is al tijdje klaar

 

grt iri

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...