Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Marokkaan

Al Dat Gezeik Over De Commerciele Kweker.

Recommended Posts

Bij deze wil ik even mijn gal spuien over alle "vrome" thuis telers die puur voor eigen gebruik telen.

Het lijkt er de laatste tijd (overigens al geruime tijd gaande maar toch) steeds meer op dat er een vorm van jaloezie/wrok aan het ontstaan is. Mensen suggeren dat ze "de klos" zijn door de commerciele kwekers, de blauwe gaan immers dankzij deze kwekers aktief op zoek naar thuis telers.

 

Wordt wakker stumperds, de blauwe gaan op zoek ivm het feit dat dit ze opgedragen wordt door een leidinggevende (die op zijn beurt weer een opdracht krijgt van een nog hogere smurf) wat uiteindelijk de politiek -lees cda- bereikt. De christelijke gemeenschap zit immers niet te wachten op drugs in welke vorm dan ook, na een falend beleid inzake het afschaffen van paddo's, en gezien het feit dat er tegen hard drugs al keihard opgetreden werd. Heeft dit kabinet het voorzien op hennep gerelateerde zaken... Zoals bekend waren ze in de eerste instantie zelfs van plan de helft van alle Rdam'se cs te sluiten. Ware het niet dat deze zich groepeerde (lees, een compleet advocaten-team in de arm namen), en hier dus tijdig een stokje voor konden opsteken.

 

Dus, om een nog langer verhaal kort te maken. Het feit dat er zo erg wordt geaast op ons heeft niets te maken met veilige/on-veilige situaties mbt elecktriciteit. Sterker nog, de gem. com. kweker besteeds meer aandacht/geld aan veiligheid dan een low budget kweker, hij heeft immers meer te verliezen (en te winnen natuurlijk). Het feit dat er van tijd tot tijd alsnog hier en daar brand/kortsluiting uitbreekt, heeft niets te maken met de veiligheidsvoorzieningen, maar met de wet van de grote aantallen. In degelijke woonhuizen is de kans op een brand nog altijd aanzienlijk groter dan in een hennepkwekerij (bron www.cbs.nl).

 

Tot slot nog, al die poespas dat de eigen-gebruik-kweker zwaarder wordt aangepakt. Mocht jij "slechts" 5 plantjes in je huis hebben dan is de kans op ontdekking praktisch uitgesloten (mits je je eigen mond niet in bedwang kan houden). Mocht het onverhoeds alsnog voorvallen, hoef je je alsnog geen zorgen te maken. In het ergste geval zul je 1 a 2 honderd euro boete krijgen (dit heb je er hoogstwaarschijnlijk allang uitgehaald) dus de wereld zal niet vergaan.

 

Dan hebben we de druiloren nog die 20 plantjes hebben staan en zichzelf als aanduiden als een eigen-rokertje-grower, bespaar ons/mij die schijnheiligheid. 1 plant staat garant voor 35 gram (er vanuitgaande dat je wel bereid bent om 1 malig 3 a 350 euro te investeren in een degelijke lampje/afzuigertje etc), 5 planten dus voor 175 gram. Al met al leert deze berekening ons dat er in dit geval 2,5 gram hennep is om de eerst volgende 10 weken te overbrugen. Ruim voldoende dus voor 1 persoon.

Mocht je de intentie hebben je growertje uit te gaan zitten delen onder familie/vrienden, ben je dus gewoon een commerciele kweker of je er nou wel of niet betaling voor krijgt.

 

 

Nog even een kleinigheidje, ik besef me wel dat niet elke eigen-teelt-grower er een dergelijke gedachtenkring op nahoudt. Dus wil in geen geval generaliseren! Zij die zich aangesproken voelen spreek ik aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey best wel begrepen Marokkaan...

 

Maar het probleem is de wettelijke situatie van een forum als deze.

 

Het forum is legaal maar wat besproken wordt illegaal. Nu moet je in een situatie waar wij in verkeren een beslissing maken (iedereen) over wat de te volgen koers is. Ik denk dat veel mensen hier toch een negatieve gedachte hebben t.o.v broodkwekers omdat dat toch (helaas) de bron van criminaliteit is die ons thuiskwekerijtje in een slecht daglicht plaatst. Het is jammer dat dit zo gebeurt, daar moet ik je gelijk in geven maar ik begrijp ten strengste dat het een gevolg is van het huidige klimaat dat de overheden uit (willen) stralen.

 

Ik heb persoonlijk niets tegen broodkwekers, mits zij het netjes doen. Personen die geen enkele kennis van zaken hebben en een huis vol stampen met lampen en dan maar gaan growen walg ik van. Dat zijn mensen die opzettelijk anderen in gevaar brengen voor persoonlijk profijt. Doe je het echter netjes zoals er enkele voorbeelden ook hier op het forum rondzwerven, dan kan ik daar minder problemen mee hebben. Maar voor de eerste indruk die een (nieuwe) bezoeker krijgt is het wellicht fijner als er een lichtelijk negatieve gedachte is hierover, puur en alleen om niet te ontstemmen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echte (criminele) Broodkwekers,........tja :o (ik persoonlijk vind dat de categorie 1000 en meer)

 

@Marokaan, De mensen hier kunnen aan de hand van je verslagen, zelf wel bepalen in welke categorie ze jou vinden vallen. Mijn advies: Doe open en laat ze een kijkje in je keuken nemen. :)

 

 

ps.

Onder een hobby wordt in het algemeen een ontspannende activiteit verstaan die men in zijn vrije tijd uitoefent en die men graag doet, meestal met als doel om iets tot stand te brengen. (dat geld dus voor 1 of meerdere planten) :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yupse,

 

Ik draai liever een kweekje of 2/3 in de warmere perioden van het jaar, zodat je in de winter je niet blauw betaald aan verwarming, en zo houd ik me roker toch goedkoper dan met je 175gram per kweek.

Alles wat onder hps komt moet van mij zo kort mogelijk op 18u en met 5 plantjes kweek je niet goedkoop volgens mij.

En mijn wiet blijft in huis, enkel eens lenen aan een maat in nood, en da komt lekker terug.

 

El Fish

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je van de plant houd ben je hier welkom,als je marokaan bent ook :o

Het discrimeneren van je mede growers is niet chill!

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik discrimineer niet, ik benadruk mijn gevoelens jegens hij/zij die de broodkwekers in een hokje proberen te stoppen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je alles tip top in orde hebt, is dat nog het enige wat ze kunnen roepen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tt BBB, vergis je niet. Het zijn vaak ook nog de personen die je erbij lappen, meld misdaad anoniem staat bij hun onder sneltoets 1 opgeslagen... :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Marokkaan

 

Maar de broodkweker heeft het er zelf ook een beetje naar gemaakt , gevalletjes vertimec , stroom jatten of verzwaren van wiet(beeldvorming op waarheid bewuste feiten) gebeurt nou niet bepaald in de hobbykringen en al helemaal niet als je het aan vrienden of familie uit deelt (met stroom jatten buiten beschouwing) , daarmee wil ik niet mensen maar in een hokje duwen

 

Daarbij ken ik ook wel enkele jongens in het (broodkwekers)wereldje die alleen maar de markt opvullen omdat er gecreerd wordt door de steeds repressiever wordende overheid (vraag en aanbodsprincipe), en daarbij ken ik gevalletjes die ik dus best in dat hok wil smijten , maar ik ken er ook die alles tiptop hebben en oog voor hun eindproduct en hun klanten

 

Daarmee kunnen we niet generaliseren en oordelen omdat mensen nou eenmaal een markt oopvullen die er is en altijd blijft bestaan totdat cannabis geliberalisseerd wordt , en die moeten ook vreten en hun gezin onder houden

 

Maar als jij je consument en je buren de ----EDIT---- gunt , zo zij het...rot maar lekker weg in je hok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertimec is een bestandsdeel dat zelden tot niet gebruikt wordt door de grower. Dit is meestal van toepassing op de zogeheten “tussenhandelaar”. Geen enkele grower maakt hier zijn handen dan ook aan vuil, tot slot is deze wiet alleen verkrijgbaar in het buitenland en/of in grotere aantallen (wat alsnog bestemd is voor de export) in nl. Dat wil zeggen dat het onbewerkte spul niet (meer) in Nederland is te verkrijgen voor de consument. Deze malafide vorm van handel is in elk exportprodukt overigens van toepassing. Denk aan de coke welk uit Zuid-Amerika komt (altijd versneden), hasji uit Marokko/Afghanistan, eveneens gemixt met verzwarende produkten. Hoewel ik je kan garanderen dat de hennep boer in Marokko/Afghanistan evenals de coca boer in Zuid-Amerika zich hier niet aanbranden. Dus met het vingertje richting de commerciële kweker wijzen ivm verzwarende substanties die zijn toegevoegd is mijn inziens een onterechte beschuldiging (enkele uitzonderingen daargelaten inzake hennep teelt dan). Het stelen van stroom is eveneens heel makkelijk te verklaren, het verkleint je pakkans nou eenmaal aanzienlijk. Hierdoor wordt je zo goed als genoodzaakt je schuldig te maken aan deze vorm van diefstal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@marokaan

 

mischien lees ik het verkeerd maar volgens mij schrijf jij dat vertimec een middel is om wiet te verzwaren, terwijl het een middel is tegen trips en dergelijke.

Een spuitbus van dit spul zag ik kort geleden nog gewoon over de toonbank gaan en als je even zoekt vind je ook dat de veilige termijn voor dit middel 3 dagen is.(bij eetbare gewassen)

 

Correct me if i am wrong. :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er altijd al problemen mee gehad met de term broodkweker.

Er zit een zwaar waardeoordeel aan vast, voor velen met een bijsmaak.

Grotere kwekers heten volgen mij een wietboer.

Het is de plant en het product wat de boer kenmerkt.

En dan vervolgens een soort rave met discutabele punten.

 

What's your problem?

 

Kijk en vervolgens in een soort defence houding stappen dat znap ik niet.

Er wordt , ook door een deel van de growers, natuurlijk wel geklooot met wiet.

Het maakt niet uit in welk land het geconsumeerd wordt: De boer laat zijn normen en waarden vallen.

Dat dit door anderen ook gebeurd? So What?

Jij zult je eigen leven moeten bepalen marokaan, en dat kun je nooit op een ander zijn handelen baseren!!!!!!

 

Waar ik zel zeeziek van wordt: dat een grotere kweker wel MOET jatten: ach gossie gossie, nee daar krijg je geen enkele medelijde punt mee.

??????? een noodzaak van stelen? he bah.

 

Vertimec wordt in nederland nog dagelijks gebruikt.

De tijd voor het uitwassen van dit gif is 3 weken!!!!!! geen dagen!!!!!

 

Jij bent op foute toon benaderd of verworpen door een paar homegrowers.

Ja die heb je van die dubbele types.

Maar om nou zo'n heel verhaal neer te zeten? kweenie

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
veilige termijn voor dit middel 3 dagen is.(bij eetbare gewassen)

Vertimec gebruiken op een rookbare oogst is NOT DONE. Het middel op zich kan uiteindelijk goed werken mits in de juiste handen en dat is op een forum als WietForum per definitie niet het geval.

 

stumperds,

Verklaar je nader.

Ik vind het van weinig fatsoen getuigen andersdenkende forumleden op deze wijze te omschrijven.

Het feit dat woorden als vertimec en stroomdiefstal in dit draadje opduiken, is voldoende.

 

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marokkaan weet niet waar hij over praat.

 

Vertimec is een bestandsdeel dat zelden tot niet gebruikt wordt door de grower. Dit is meestal van toepassing op de zogeheten “tussenhandelaar”.

 

Wat een bullshit. Er wordt wel degelijk veelvuldig gebruik gemaakt van pesticiden als Vertimec, en echt niet door 'tussenhandelaren'. Hebben zij er bij om natte of droge wiet alsnog te bespuiten? Juist, helemaal niet.

Sterker nog, ik kan mijn bewering met feiten ondersteunen, iets wat ik jou nog niet heb zien doen. Ik zal een korte samenvatting geven van een relevant onderzoek.

 

In Maart 2005 is er door Arno Hazekamp (onderzoeker aan de Universiteit van Leiden) onderzoek gedaan naar de kwaliteit van Nederlandse coffeeshop wiet en deze is vergeleken met de medicinale cannabissoorten Bedrocan en Bedrobinol.

De resultaten zijn destijds gepubliceerd in het Farmaceutisch Weekblad onder de titel 'Cannabis uit de Apotheek is Beter' (nummer 12, 25 maart 2005). Hier is het THC percentage getest, en zijn de samples microbiologisch onderzocht door Bactimm BV (Nijmegen) en het Centraal Bureau voor Schimmelcultures (Utrecht). Uit dat onderzoek is gebleken dat alle samples besmet waren met een of meerdere bacterie- en schimmelsoorten, en wel in dergelijke mate dat deze de limiet voor veilige inhalatie ver overschreden.

Tevens werden de samples door CannaResearch (onderdeel van Canna) onderzocht op residuen van pesticiden en fungiciden. Furalaxyl, het actieve bestanddeel in de fungicide Fongarid, wat enkel gebruikt mag worden op siergewassen, bollen en bomen, werd het meest aangetroffen. Deze stof heeft 50 dagen nodig om voor de helft af te breken, wat betekent dat het gebruik hiervan in de bloeifase voor een zwaar vervuild eindproduct zorgt.

Een andere stof die veelvuldig is aangetroffen is Propamocarb, die voorkomt in Previcur N (Bayer). Deze stof heeft 25 dagen nodig om voor de helft afgebroken te worden. Ook werd Abamectin in een groot aantal samples aangetroffen. Dit is het werkzame bestanddeel van Vertimec. CannaResearch noemde deze resultaten destijds verontrustend.

 

Kom dus niet aan met onzin dat er zelden tot geen V wordt gebruikt door commerciele kwekers, doe eens een rondje bij 10 Growshops en vraag om een flesje Vertimec, geheid dat minstens de helft wel wat voor je heeft. Vaak zijn de (brood)kwekers zelf onwetend (geen interesse en liefde voor de plant, enkel voor het geld), en treft dus ook dergelijke growshops blaam.

 

Het stelen van stroom is eveneens heel makkelijk te verklaren, het verkleint je pakkans nou eenmaal aanzienlijk. Hierdoor wordt je zo goed als genoodzaakt je schuldig te maken aan deze vorm van diefstal.

 

Er zijn zat grote kwekers die gebruik maken van generatoren die op (rode) diesel werken, wie zegt dat je 'moet' stelen? Het is ongetwijfeld makkelijker, en kost uiteindelijk nog minder, en dat is tenslotte waar alles om draait.

 

Voor alle duidelijkheid, ik heb niets tegen grote kwekers an sich, de shops moeten immers ook bevoorraad worden. Maar gifspuiters en stroomdieven beschadigen de sector en geven alle kwekers uiteindelijk een (nog) slechtere naam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begint nu wel heel heftig te worden zo he jongens :)

Laat iedereen lekker doen wat hij wil mits niemand er door beschadigt wordt of vergiftigt.

En laten we het vooral gezellig houden hier op het forum of je nu 1000 of 1 plant hebt staan!

 

@Silver

ik had het zelfde gevoel maar sommige mensen denken nou eenmaal niet na voor ze wat roepen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik volg power p, maar reacties krijg je toch he marokaan :o

 

Kom, laten we elk onze vredespijp stoppen en er een aangename zondag van maken :)

 

El Fish

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat Marokkaan maar eens met een weerwoord komen :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

leven en laten leven he?

voor mij nog steeds een ontoelaatbare vorm om je eigen verantwoordelijkheid onder een matje te vegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wietboer zijn, no problem.

 

broodkweker, not done.

 

en blijf nou is van dat gif af en hou je hok toch is gewoon schoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit zijn ouwe koeien.

 

Als ik niet rook en een lampie heb. Dan ben ik ook een brood fokker.

 

Als je drie lampies hebt van 600w en ook zelf rookt, dan zeker niet :P

 

 

Heb er geen probleem mee broodfokker te zijn als ik dan ben.

 

 

Vertimec.

Pfff, laat je tomaatjes, prei, radijsjes, eens testen en dan je wiet.

Kijken waar meer in zit.

 

 

Vald me nog mee de reacties. Meestal komen de nieuwe kinderen en de mee lopers ook nog ff aan het woord.

En dat is nu NOG niet het geval :)

 

Als er geen grote jongens zijn die het aandurven om groot te denken en doen. Betalen de niet kwekers straks 20euro de gr.

Weet niet of daar al aan gedacht is.

 

Wel weer lekker voor mij hoor :o .

Share this post


Link to post
Share on other sites

tomaten en radijsjes kweek ik ook zelf op me balkon

Ik ken veel broodkwekers en allemaal weten ze de ballen van kweken

Als er problemen zijn is het altijd de stekenboer die het fout doet

En ja ze denken te kunnen kweken omdat ze toen ooit eens een grote oogst hadden (zware geluks treffer)

Ze gebruiken vertimec en doen dat bij mensen in huis lucht gaat ook door dat huis EN NU IS DEGENE DIE DAAR WOONDE IS NU DOOD GEGAAN AAN CANKER (ivm met edit met een c )

en bij mij is een plus een twee

zo zijn natuurlijk niet alle brood kwekers zo maar de meeste wel en die verputsen het voor de rest

kijk tegen die prutser moet gewwon een regel komen om hun nooit meer te laten kweken

GELD GELD GELD GELD GELD GELD is wat die mongolen denken maar neem eens tijd voor informatie en je planten en loop niet zo te prutsen

groetjes duvel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al heb je 5 of minder planten , dan ben je nog commercieel bezig . Je hoeft geen geld meer uit te geven aan de coffeeshop en en "verdient " daar mee toch ook. En dan niet aankomen met dat je de coffeeshopwiet niet te pruimen vind, het gaat de meesten om de prijs en niet de kwaliteit.

Wie zegt ons dat er de "kleine" kweker geen bestrijdingsmiddelen gebruikt??? Ik heb er zat rond zien struinen hier op dit forum die vragen naar de beste bestrijdingsmiddelen tegen welk een soort beestje/schimmel/kwaal dan ook!!! :o

 

Als ik dan naar mezelf kijk........................Ik probeer , let wel , probeer een zo natuurlijk mogelijk middel te gebruiken , ondanks dat ik een so called broodkweker (werkend dan) ben. Heb idd ook wel eens in een zwaarmoedige bui gedacht aan V. Gelukkig heb ik het toen niet gebruikt.Heb het wel liggen , maar heb toch die drempel waar ik niet over heen kom!! :)

 

 

Blijft een leuke discussie by the way!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ert dat klopt en ik bedoel niet iedereen he :o

zonder dat is het ook niet te doen in de shops maar nu ook al bijna niet

kijk hier in zwolle is maar een shop die echt schone bio weed verkoopt

In iedergeval de top 5 soorten

Ik hoop ook dat er dan wel kwekers zijn die het groot doen maar ook goed en dat is het probleem meestal

IEDEREEN MAG KWEKEN groot of klein maar doe het gewoon goed en netjes

Share this post


Link to post
Share on other sites
het gaat de meesten om de prijs en niet de kwaliteit.

 

@riesje,

Ik behoor dan kennelijk niet tot de meesten. Bij mij staat kwaliteit voorop, als die dan ook nog betaalbaar is, is dat mooi meegenomen.

 

Verder:

Ik vind dit een heel goeie discussie want in korte tijd is er veel gal gespuid over een heel belangrijk item.

Ik koop al langere tijd niet meer in koffieshops omdat ik vind dat ik niet het slachtoffer hoef te zijn van kwekers waarvan ik niet kan controleren hoe zij hun wiet kweken (de motieven nog even buiten beschouwing latend).

 

Ik denk dat dit een van de grootste problemen is waarmee elke blower die geen crimineel is mee zit.

Vandaar dan ook dat ik het jammer vind dat het wel is toegestaan dat koffieshops wiet verkopen maar dat er op de achterdeur geen enkele controle is.

 

Het enige wat dit probleem zal oplossen is LEGALISATIE van Cannabis, zodat alles volgens de regels van de voedsel en waren autoriteit kan worden gekweekt, gelijk nu het geval is voor alle groentes en alle andere eet en gebruikswaren die je in de detail- of groothandel kunt kopen.

 

Rooie Indiaan.

 

gallery_13511_4844_45791.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...