Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Blowertjuh

Bubblegum In I-grow Senior

Recommended Posts

hela mensen,

 

mijn huidige kweek loopt zondag af, dan ga ik namelijk oogsten, en in de nadere kast doen we dit dinsdag, maar omdat ik een voorgroeikastje heb, heb ik al nieuwe stekken opgehaald vandaag.

ik was nu van plan om in 1 kast 12 Bubblegums neer te zetten en die te toppen, en in de andere kast komen er 24 die niet getopt worden.

dan kennen we een goed verschil zien.

ook ga ik voordat we de nieuwe stekken erin zetten de kasten nog een beetje "pimpen" met een extra afzuigertje, want de temperatuur vindt ik zelf nog iets te hoog, maar daar meer over als ik de kasten klaar heb.

gister, maandag 2e paasdag heb ik stekken besteld bij mijn stekkenb®oer, dus vandaag kon ik ze al ophalen.

ik had er 45 besteld, namelijk 24 + 12 = 36, en dan nog 9 reserve, voor als er een paar slechte bij zouden zitten.

hij had echter een verrassing voor me, het waren er namelijk 54.

is niet erg, want de slechtere stekken laat ik gewoon langer in mijn voorgroeikastje staan en die gaan dan als de tijd er rijp voor is lekker buiten in het bos wonen.

wordt het niets, dan heeft het ook bijna niets gekost.

de stekken zien er allemaal vrij goed uit, aangezien ze vanaf vanmorgen al klaar stonden in een doos, en ik ze pas om half 11 s'avonds in het kastje heb gezet, ik had namelijk eerder geen tijd om ze op te halen.

ik heb de startblokken lekker een keertje ondergedompelt in een vat waarin ik voeding had zitten, met een EC van 1.54 en een PH van 5.4

gewoon water, met A&B voeding van Aqualogic, en een beetje wortelsimulator.

ook ga ik vanaf morgen, als de lampen uit zijn, de dames eens een lekkere douche geven, even met de plantenspuit erover met dezelfde voeding.

maar nu genoeg gelult, hier komen de foto's:

 

med_gallery_13513_4930_1256199.jpg

 

med_gallery_13513_4930_2596344.jpg

 

med_gallery_13513_4930_8160.jpg

 

med_gallery_13513_4930_1276397.jpg

 

med_gallery_13513_4930_1181365.jpg

 

med_gallery_13513_4930_2882385.jpg

 

med_gallery_13513_4930_1319603.jpg

 

med_gallery_13513_4930_1644702.jpg

 

zoals jullie op foto 2 kennen zien in de temperatuur een beetje laag, die mag van mij naar de 28 gaan, maar dat komt omdat de kast een 45 minuutjes open heeft gestaan toen ik bezig was de stekken in de startblokken te plaatsen en ze daarna in de bakken zetten.

dus die temperatuur komt wel weer goed, net als de vorige keren.

over een paar dagen komt er weer een foto update, de eerste paar dagen groeien de stekken toch bijna niet, na de lange reis die ze hebben gemaakt.

mochten er tips of vragen zijn, dan hoor ik die graag.

en iedereen weer veel plezier met het lezen van dit topic.

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites
NICE :smoke

 

en nu maar hopen dat het eindresultaat ook weer NICE is.

maar dat weten we over een weekje of 10.

ik was namelijk van plan om ze ongeveer 14 dagen voor te groeien, eventjes kijken hoe ze het doen natuurlijk, en een Bubblegum heeft een bloeiperiode van 8 weken.

ik heb eens zitten rekenen, maar als ik elke keer het voorgroeikastje gebruik, en een kortbloeiende soort pak, zoals de Bubblegum, ken ik zelfs 6 kweken per jaar doen.

kijk, dan praten we ergens over.

6 X 8 weken is 48 weken.

in een jaar zitten ruim 52 weken, dus heb ik 4 weken om de kasten te poetsen.

en dat delen door 6 keer, is toch 5 dagen per keer.

we zullen zien of we dat gaan halen.

 

greetzzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tony montana

ik heb in mijn kweek die nu zondag wordt geoogst, de tijd al op 13/11 staan.

misschien dat ik er de laatste 2 dagen nog eens een half uurtje extra bij doe, maar dat zie ik morgen wel.

die oogst komt wel goed, ga me nu weer concentreren op de nieuwe stekken die ik heb.

als die namelijk een goeie start mee krijgen, heb je al 50% van je kweek goed gedaan.

dus die gaan we nu extra verwennen.

 

greetzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Één dag wachten op je stekken en dan krijg je nog 9 stuks extra.. ?

En het zijn nog mooie stekken ook... ze zijn toch wel goed geworteld hè ?

Hou die stekkenb®oer maar aan het lijntje.. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Blowertjuh dat zijn mooie stekken man :smoke

dat gaat vast en zekers goed komen :)

 

suc6 en de mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@No-Zem & K.f.K

de stekken zijn inderdaad al goed geworteld.

ze staan in een stekkenplug van aarde en perliet, en bij 2 of 3 zag je de wortles wel zitten maar kwamen ze er nog niet uit, bij de rest als wel allemaal, dus zeker toppers.

de eerste paar dagen zullen ze niet zo heel hard groeien, maar ik verwacht zondag toch wel een mooie veldje te hebben in mijn voorgroeikastje.

we zullen zien.

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

een goed begin is het halve werk :smoke

 

je start materiaal ziet er top uit,succes ga je zeker volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

mmmm bubblegum

 

ze zien r goed uit je stekken

 

ze zijn nog mooi groen overal

 

houden zo :smoke

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hela kijkbuiskindertjes van hier,

ik heb net toch maar eventjes een fotoupdate gemaakt, omdat ik net de kast geoogst heb, een kleine 2747gr NAT.

maar ik had nog wat tijd over, dus ik dacht laat ik de mensen die dit topic willen volgen dan ook maar een nieuwtje meegeven.

de dames doen het goed, de temperatuur is met de lamp aan 28.8gr en met de lampen uit 18.3, dus hier ben ik tevreden mee.

de LV schommelt tussen de 47% en de 93%.

de dames zijn nog niet echt in de hoogte aan het groeien, maar wel in de breedte, als staat het toch wel vol met 54 dames in mijn voorgroei kastje.

de hoogte vindt ik ook wel goed, want ik wil ze niet gaan toppen in 1 kast en de vorige keer waren ze tegen het dak aan gegroeid, en dat wil ik niet meer.

ik heb ze niet meer ondergedompelt in de voeding, maar wel om de dag een beetje besproeit met voeding, en daar doen ze het goed op, ik ken het iedereen aanraden.

maar nu genoeg gezevert, hier eerst eventjes wat foto's:

 

med_gallery_13513_4930_897084.jpg

 

med_gallery_13513_4930_64154.jpg

 

med_gallery_13513_4930_544442.jpg

 

med_gallery_13513_4930_28752.jpg

 

med_gallery_13513_4930_1139921.jpg

 

med_gallery_13513_4930_1643333.jpg

 

zoals je ziet doen ze het er goed van.

ik ben er in ieder geval wel superblij mee, en deze kweek wil ik echt voor de 1gr/watt gaan.

we zullen over een weekje of 12, als de dames droog zijn eens zien wat ik ervan gebakken heb.

maar nu lopen we ver op de zaken vooruit.

we laten het hier voorlopig bij, als er iets nieuws te melden is, dan doe ik dat weer.

 

greetzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Blowetjuh

 

 

Mooie stekken heb je daar!! Heb BubbleGum al eens gerookt, lekker soortje .....

 

Succes and keep the ladies green!

 

Greetz,

 

CannaDanny

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey Blowetjuh

 

 

Mooie stekken heb je daar!! Heb BubbleGum al eens gerookt, lekker soortje .....

 

Succes and keep the ladies green!

 

Greetz,

 

CannaDanny

 

hela,

het zijn inderdaad mooie stekken.

maar de meeste die ik ken vinden een Bubblegum niet zo een goeie wiet, maar ik kweek deze toch omdat er gewoon veel meer per m2 aan komt.

vorige keer zat ik er goed mee, en met de PP's die net zijn geoogst valt het een beetje tegen.

dus daarom weer voor deze soort gegaan.

over een weekje of 10 weten we of dit een goeie keus was.

 

greetzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

goeienmiddag,

hier weer eventjes een fotoupdate van mijn toppen in de dop.

de dames groeien geweldig, al vindt ik het verschil in hoogte wel vrij groot, maar daar kennen we toch niets aan doen.

gister hebben we de andere kast geoogst, opbrengst is om te janken, dus dat zet ik hier dan ook niet neer, maar die kast is al weer klaar voor de dames.

de kast die hier staat wordt deze week nog aangevult met mapito, en dan kennen de stekken er zondag in.

ik ben nu een keertje aan het proefdraaien met de nieuwe afzuiger erbij, daarvan komen de resultaten in een volgende update.

hier eerst eens een paar foto's van hoe de stekken er nu bij staan, met op de eerste 2 foto's mijn opvolger al die staat te poppelen om ook zijn eerste plantjes groot te brengen:

 

op deze foto straalt hij de stek in zoals je ziet, dat wordt een topper!!!!!!!!!

 

med_gallery_13513_4930_1723992.jpg

 

med_gallery_13513_4930_234429.jpg

 

med_gallery_13513_4930_912597.jpg

 

med_gallery_13513_4930_2362314.jpg

 

med_gallery_13513_4930_895609.jpg

 

med_gallery_13513_4930_1541242.jpg

 

ik heb nog geen problemen kunnen ontdekken, dus alles gaat zoals het hoort te gaan.

vanavond ga ik ze weer een keertje onderdompelen in voeding, want dat hebben ze alleen nog maar gekregen bij het plaatsen in de startblokken.

overal komen nu al mooi de wortels onderuit, dus ik heb er zeker wel vertrouwen in.

verder valt er nog niet veel te vermelden, dus dat doen we weer als de dames in de grote I-grow senior kast staan.

van de andere kast komt er geen foto verslag, maar ik laat hier wel weten hoe het met die dames gaat.

dit was het weer voorlopig.

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er erg goed uit

 

jammer dat de opbrengst van die andere kast minder was.

 

hopen dat deze ronde je meer gaat geven

 

succes ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Blowertjuh ziet er goed uit man :P

 

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wie zeg tegen jou dah bubblegum geen lekker wietje is???dies nie goed snik man.is een heerlijk wietje.lekker zoet en compact met en goed mokereffect.denk dak de volgende lading ook eens opzok ga naar mooi setje bubblegum zaden :P

succes ziet er goed uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, de kwaliteit van een Bubblegum is volgens de kenners niet zo goed als bijvoorbeeld een NLX.

maar daarintegen brengt een Bubblegum per m2 meer op, dus kies ik hier voor.

krijg iets minder verkoopprijs, maar wel veel meer opbrengst.

 

greetzzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bubblegum is top,iedereen die zegt dat dat niet zo is crazy :P

 

Ik zie wel hier en daar een paar gele puntjes aan de blaadjes!? beetje rustig aan met de voeding blowertjuh!

 

succes man,grtz ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog rustiger met de voeding?

de voeding die ze vorige week dinsdag hebben gekregen, is namelijk de enigste keer dat ik ze heb gedompelt, toen ik de stekken in de startblokken plaatste, had een EC van 1.54, en de PH stond mooi op 5.4

dit was dus de enigste keer dat ze voeding hebben gekregen.

ik heb net de kast al aangezet, om de mapito goed door te laten lopen, en dat er al voeding in zit als er zondag de stekken in komen.

daar heb ik de EC op 1.28 gehouden, en de PH op 5.5

dit blijft voorlopig zo, en pas als er bloeivorming is, gaat de EC zachtjes omhoog richting de 1.90

wel zijn de stekken af en toe besproeid met een voeding van 1.16 met een PH van 5.4

dit zal voorlopig wel goed zijn.

zondag als de dames verhuist zijn, komt er weer een fotoupdate.

 

greetzzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

hela medekwekers,

 

zoals belooft hier een fotoupdate, omdat de dames nu in de I-grow senior terecht zijn gekomen.

ze hebben de grote oversteek van 7 meter gemaakt, en zijn nu aan het uitrusten, en zich voor aan het bereiden om voor mij mooie toppen te maken.

vanmiddag heb ik ze in alle rust over gezet, en de lampen in de I-grow een half uurtje van tevoren aangezet, voor de temeratuur.

de voeding liep al enkele dagen door de mapito, dus die was al weer lekker vochtig.

de dames voelde zich ook al weer meteen op hun plaats.

de dames zien er een beetje slap uit, maar dat komt omdat ze uit de donkere periode kwamen, ni met de lampen aan zien ze er weer lekker fris uit, met de blaadjes omhoog.

hier eerst even wat foto's:

 

med_gallery_13513_4930_255807.jpg

 

med_gallery_13513_4930_314987.jpg

 

med_gallery_13513_4930_2071425.jpg

 

med_gallery_13513_4930_1330640.jpg

 

med_gallery_13513_4930_2658933.jpg

 

med_gallery_13513_4930_1948201.jpg

 

en op de volgende fot is de extra ventilator te zien, die er al weer eventjes in zit, maar ook de nieuwe afzuiger, die er voor moet zorgen dat de temeratuur nu precies goed blijft:

 

med_gallery_13513_4930_356494.jpg

 

bij I-grow in Best zeiden ze tegen mij dat de temperatuur niet heel veel uitmaakt, omdat de dames met hun wortels in het water hangen, dus dat was goed, ze zeiden namelijk dat als het buiten warm is en je gaat met je voeten in het water zit, je het vanzelf koeler krijgt.

misschien hebben ze wel gelijk, maar mijn mening was anders, dus vandaar het pimpen van de kast.

de stekken die niet hier komen te staan maar in een nadere kast op een andere locatie, zijn ook vanavond verhuisd, ook daar zijn er toch maar 24 in gegaan, we hadden ze namelijk toch.

hier hebben de dames het ook meteen naar hun zin.

nu zal in beide kasten de eerste paar dagen weinig verschil te zien zijn, omdat ze weer even moeten wennen, maar als er weer vooruitgang is, komt er zeker een updat.

en voor de mensen die goed hebben gekeken naar de foto's, er staan er inderdaad 27 in, in de achterste bakken staat er namelijk in het midden nog 1 verstopt.

nu ga ik echt even bankzaken doen, want morgen is het weer vroeg dag.

zijn er vragen of tips, laat maar komen.

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

de temperatuur is voorlopig nog mooi onder controle, als de lampen aan zijn is het 30.8gr en met de lampen uit is het 18.3gr

er is natuurlijk nog wel ruimte voor verbetering, maar voorlopig ben ik hier al bi]lij mee, de vorige ronde steeg de temperatuur namelijk wel eens tot de 37gr, dat werd me echt teveel.

de dames zien er nog steeds goed uit, ik zal donderdag weer eens wat foto's maken, met de lampen aan, dan zien jullie hoe het er in mijn tuin uit ziet.

als het goed is heb ik vanaf oktober een andere locatie, en als we daar gestart zijn, zal wel tegen het einde van het jaar zijn, dan maken we 1 keer een verslag van een grote tuin, maar ja, niet te ver op de zaken vooruit lopen.

eerst maar eens zien dat we hier nog 3 mooie kweken hebben.

dit was het weer, ik hoop dat iedereen nog met veel plezier mijn topic leest, en over een dag of 2 dus weer een foto update.

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey blowertjuh ziet er goed uit man, ik volg je verslag met veel interesse. Toch geen verkeerd systeem zo'n igrow kast. Zit er zelf aan te denken om ook zo'n kast te halen, door tno gekeurd op brandveiligheid, zo kun je s'nachts tenminste nog gerust slapen. En als ik kijk naar jou vorige opbrengst heb je die kast er met één ronde al uit, al met al geen slechte investering.

Ik vroeg me af, is het kweken op mapito moeilijk? Zit er bij die kast een duidelijke handleiding en kweekschema hoe je alles moet aanpakken?

Het is trouwens donderdag vandaag, laat maar komen die foto update

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ homegrown,

 

je hebt een PB.

misschien ken ik je wel eens verder helpen.

 

en voor de andere mensen die dit topic met veel plezier volgen, gisteravond had ik het vreselijk druk, dus de fotoupdate is verplaatst naar vanavond.

ik ga eens foto's maken als de lampen aan zijn, want zoals jullie op de vorige serie foto's kon zien zijn de dames nog steeds mooi groen van kleur, dus een keertje als de lampen aan zijn.

tot vanavond dus.

 

greetzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

hela,

 

zoals belooft hier een fotoupdate van dag 6 bloei.

de dames hebben het goed naar hun zin, maar dat zie je zo wel.

ik heb net de ton weer gevuld met water, morgen komt hier de voeding in voor week 2 bloei.

en die ton probeer ik ook in de tweede week leeg te krijgen, misschien lukt dat weer wel nu er 27 dames in staan.

de dames zijn al goed aangeslagen, ze zijn gemiddeld zeker een centimeter of 8 gegroeid.

er zijn ook wat kleinere bij, maar dit was al bij het plaatsen in de I-grow omdat we van de 54 stekken 2 kasten met 24 planten moesten vullen.

de overige 3 stonden nog voor te groeien om straks buiten te plaatsen, maar daar heb ik vandaag de stekker uit getrokken, ik bestel wel nieuwe voor buiten.

hier eerst even wat pica's waar jullie op zitten te wachten:

 

med_gallery_13513_4930_311460.jpg

 

med_gallery_13513_4930_1534965.jpg

 

med_gallery_13513_4930_339292.jpg

 

med_gallery_13513_4930_1369922.jpg

 

med_gallery_13513_4930_735004.jpg

 

med_gallery_13513_4930_346570.jpg

 

med_gallery_13513_4930_1261126.jpg

 

med_gallery_13513_4930_169827.jpg

 

zoals je ken zien is er wel een duidelijk verschil in hoogte, maar ik voorzie hier voor in de toekomst geen problemen mee.

ik denk ( hoop ) dat de dames gewoon allemaal goed aanslaan, en dat ik bij de kleinere, die vooraan staan, misschien nog wat takjes af haal, dieven, om te zorgen dat alle energie naar de hoofdtop gaat, en daarmee toch een goeie plant krijg.

mochten er vragen of opmerkingen zijn, laat ze hier maar gerust achter.

 

greetzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...