Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Blowertjuh

Bubblegum In I-grow Senior

Recommended Posts

make me happy :verrygood

 

hehehe

 

 

scarr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijf het toch een raar fenomeen vinden dat weg halen van bladeren.Onderin een scrogg waar het helemaal donker is kan ik begrijpen,maar grote bladeren die gewoon een hoop licht kunnen vangen zo maar weg halen??

Ervaring in het hele kweekgebeuren is natuurlijk super, maar wetenschappelijk gezien is het niet te begrijpen en dan doel ik vooral op de fotosynthese.

 

Daarom is het super dat je er toch nog eens een test op los laat om je ervaringen met ons te delen en ons wellicht te overtuigen!

 

plantjes zien er mooi uit hoor! succes,grtz ganja :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blijf het toch een raar fenomeen vinden dat weg halen van bladeren.Onderin een scrogg waar het helemaal donker is kan ik begrijpen,maar grote bladeren die gewoon een hoop licht kunnen vangen zo maar weg halen??

Ervaring in het hele kweekgebeuren is natuurlijk super, maar wetenschappelijk gezien is het niet te begrijpen en dan doel ik vooral op de fotosynthese.

 

Daarom is het super dat je er toch nog eens een test op los laat om je ervaringen met ons te delen en ons wellicht te overtuigen!

 

plantjes zien er mooi uit hoor! succes,grtz ganja :verrygood

 

 

De plant heeft genoeg voor fotosynthese als je 30 % van de bladeren weg haalt.

ik knip zelfs de onderste kleine takjes weg.ong. 10 cm vanaf de pot.dan zijn ze straks ook makkelijker om te knippen;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hela,

 

omdat het nu weer zo druk is in het topic, en ik een gaatje kon vinden heb ik weer een paar pica's gemaakt.

de ton met voeding hebben ze weer helemaal leeg, ik laat nu weer de bakken leeg lopen, zodat ze alle voeding weer hebben gebruikt, en ik maandag of zo, er weer nieuwe voeding in ken doen.

ik heb gister dus voor de laatste keer bladeren weg geplukt.

je zult het zo op de foto's zien, ook onderin is een echte topontwikkeling aan de gang, en ik ben van mening dat dat anders niet zo het geval was.

maar als alles geoogst is zullen we kijken welke kast meer heeft opgebracht, om te kijken of er ook een duidelijk verschil is.

de voeding die voor volgende week wordt aangemaakt krijgt een EC van 1.80 en een PH van 5.8

de EC laat ik nu langzaam oplopen tot ongeveer 2.20 en de PH blijft zoals die is op 5.8

hier maar eerst even wat foto's voor diegene die niet meer kennen wachten:

 

med_gallery_13513_4930_2887994.jpg

 

zoals je ken zien wordt het hier wintersport, alles ziet mooi wit, nu maar hopen dat dit tot het einde zo blijft.

 

med_gallery_13513_4930_2339168.jpg

 

med_gallery_13513_4930_379064.jpg

 

med_gallery_13513_4930_752554.jpg

 

med_gallery_13513_4930_2830640.jpg

 

med_gallery_13513_4930_169821.jpg

 

ik ben in ieder geval best tevreden over mijn planten, en zoals jullie kunnen zien is dat wel terecht.

ze staan nu 28 dagen in bloei, dus ze hebben nog ongeveer 28 dagen te gaan, zijn nu op de helft.

gelukkig zijn ze niet zo groot als mijn vorige Bubblegum kweek, toen kwamen ze tot het dak.

en als je goed kijkt zie je ook dat alle grote bladeren nu verwijdert zijn, en als er geen hele grote meer komen, dan pluk ik niets meer.

mochten er nog een paar grote komen, pluk ik deze weer weg, maar niet meer zo veel als ik al heb gedaan.

heb nu in totaal 3 keer de grote bladeren eraf geplukt, en dat komt samen op een totaal van ongeveer 150 bladeren.

de meeste zullen dit wel teveel vinden, maar zoals al eerder gezegd, dit is een echte test.

de opbrengst is leuk, maar ik zie veel liever het verschil.

voolropig was dit het weer, vragen en tips zijn zoals gewoonlijk weer altijd welkom.

 

greetzzzzz Blowertjuh

 

ps. als ik er de tijd voor heb wordt na deze kweek de gehele kast uit elkaar gehaald, en wordt deze voor de laatste keer gepimpt.

mijn plannen zijn om er de detectie folie tegeaan te strijken, heb een proef gedaan op gipsplaten, met hetzelfde spul als waar de strijkzakken van worden gemaakt, en dat werkt perfect.

dus hopen dat dit ook in de kast kan.

en het dak wordt opengemaakt, en er komt een volledig ander afzuigsysteem in.

een goeie afzuiger, die alles alleen aan kan, want zoals jullie weten zitten er nu 2 afzuigers, en een extra inblaas op.

ik wil straks aan de buitenkant de originele kast hebben staan.

wat het precies gaat worden weet ik nog niet, maar daarover later meer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit. Ik ga deze kweek even volgen, en ik ben benieuwd wat dat met die bladeren uitmaakt.

 

Zelf heb ik 0 bladeren weggehaald en ze staan denk ik net zo lang als die van jou.

Ik heb ze ook in een Keter staan en ze staan nu 40 dagen (heb ze met stek erin gezet).. Je hebt het netjes staan allemaal, kan ik weer van leren voor de volgende kweek.

 

Succes!

 

 

4 x PP - 2x 600 W

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wie weet leer ik ook iets van jouw.

zodat we straks allebei een perfecte kweek hebben.

heb jij ook een kweekverslag?

geef anders eens een linkje hier, of stuur het me in een PM.

 

greetzzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

hela,

hier komt weer een kleine update.

ik heb net weer foto's gemaakt, ze staan nu 33 dagen in bloei, en het wordt goed wit.

als alles goed is moeten ze nog een dag of 23 staan.

tenminste, een bubblegum heeft een bloeitijd van 8 weken, en dat is dus 56 dagen.

ik heb gister weer een ton voeding aangemaakt, met een EC van 1.80 en een PH van 5.8

ik ga de EC nu iets opvoeren, tot aan de 2.20

de toppen zijn goed aan het groeien, en zoals het er nu uit ziet worden het wel mooie volle toppen, de internodes zitten lekker dicht bij elkaar.

allen de temperatuur is ooit te gek in de kast, die gaat weer omhoog naar de 35 gr.

ik zelf denk dat de afzuiger die in de kast zit, kapot is.

dit was vorige week ook al aan de hand bij de andere kast, daar heb ik het dak vanaf gehaald, en een nieuwe afzuiger op geplaatst van 400m3.

ik ben nog an het twijfelen of ik straks deze kast verkoop, en zelf iets nieuws maak, of deze kast helemaal uit elkaar halen, en een nieuw dak erop maken, met spullen die het wel aan kunnen.

daar heb ik nog een paar weken de tijd voor om erover na te denken.

maar hier eerst even wat foto's:

 

med_gallery_13513_4930_1547001.jpg

 

med_gallery_13513_4930_2142915.jpg

 

bijna alle toppen zien er zo uit, dus nog een beetje uitbouwen, en ik ben tevreden:

 

med_gallery_13513_4930_918979.jpg

 

med_gallery_13513_4930_521148.jpg

 

 

dit was het weer voor vandaag.

mochten er vragen of tips zijn, laat ze gerust achter, en ook als er iemand is die mijn kast wil kopen, stuur me een PB.

de temperatuur werkt normaal goed, maar ik heb de kast recht onder een plat dak staan, en daar is het gewoon te warm.

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vindt je het wijsheid om je kleine zo vol in beeld te zetten? Je loopt ermee op straat en wellicht herkennen ze hem.............??

Safety above allllllllllllllllll

 

Maar ziet er erg strak uit hoor ben benieuwd naar de opbrengst.........zal het daar lekker ruiken hmmmmmmmmmmm :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien heb je wel gelijk, al denk ik niet dat een kleine zo vlug herkend wordt, ze lijken toch allemaal op elkaar.

maar bij deze dus verwijdert.

en inderdaad, het ruikt hier lekker zoet, en super sterk.

ik denk wel dat ik deze oogst weer een goeie wiet zal hebben.

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dat ziet er lekker uit man :P

hahaha lekker wit al en ook nog steeds lekker groen :)

ik knip eigenlijk de gehele kweek regelmatig wat blad van mijn dames af en ik had bij mijn laatste kweek 0.81875 gr/watt gedraaid en ben daar best tevreden mee.

althans nu :o maar voor de volgende leg ik de lat toch weer wat hoger :lol:

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hela,

hier komt weer een kleine fotoupdate aan.

het is hier nog steeds alsof je op wintersport bent, alles is echt spierwit.

ik hoop dat ik dit tot het einde vol ken houden.

als je de kast open doet komt er ook een mooie lekkere zoete geur je neusgaten binnen.

ik vindt wiet, als iemand het rookt, echt niet lekker ruiken, maar deze geur is een streling voor de neusgaten.

de dames staan nu 39 dagen in bloei, dus als alles gaat volgens het boekje, dan zouden ze over 17 dagen klaar moeten zijn.

als malles er goed uit ziet, laat ik ze natuurlijk nog eventjes langer staan.

de toppen zijn nog niet zo dik als ik gewend ben van deze soort, maar misschien dikken ze nog wel wat aan.

we zitten ook pas op 5 1/2 week bloei, dus er ken nog van alles gebeuren.

ik heb net weer een ton met water gevuld, die ik vganavond ga mengen met de voeding.

ik ga er wel een beetje extra booster en superbloei in doen, om proberen te witte kleur te houden.

de laatste week wordt er trouwens zoals gewoonlijk weer alleen water gegeven, om de smaak van de voedingsstoffen eruit te krijgen.

ik zal nu eerst eens wat foto's plaatsen, want die zeggen meer dan woorden:

 

med_gallery_13513_4930_976730.jpg

 

med_gallery_13513_4930_1111979.jpg

 

med_gallery_13513_4930_660675.jpg

 

med_gallery_13513_4930_2125280.jpg

 

med_gallery_13513_4930_1937572.jpg

 

med_gallery_13513_4930_2085640.jpg

 

med_gallery_13513_4930_2051861.jpg

 

zoals al eerder vermeldt in dit topic, is dit de laatste ronde met deze kast.

ik ga hem proberen te verkopen, en anders zet ik deze op een andere plaats neer, en kweek ik er lekker in verder.

de volgende ronde komt en een leuke setup, namelijk:

3 X 600 watt

19 librabakken van 1 meter met cocosslabs.

ik elke bak komen 4 dames te staan, om en om

een 2500m3 afzuiger

een 1000m3 aanvoer

de voedingslijn weet ik nog niet zeker, ben aan het twijfelen tussen Aqualogic, Hesi en Cana

ik de eerste of tweede week van juni begin ik te bouwen, en een week later wil ik daar gaan draaien.

van het bouwen en kweken komt zoals jullie gewendt zijn weer een verslag.

dit was het eigenlijk weer voor deze update.

mochten er straks veranderingen zijn, of meer plannen voor het volgende hokje, dan staat het vast en zeker weer hier.

 

greetzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

hela,

hier even een update zonder foto's, want die komen begin van de week weer.

de ton met voeding is gister aangemaakt, en ze hebben weer verse gekregen.

na deze ton krijgen ze alleen nog afgezuurd water.

ik ga proberen om de dames een week langer te laten staan, omdat ik het gewoon heel erg druk heb in het weekend dat ze eigenlijk om moeten.

mochten ze er echt af moeten dat weekend, dan wordt het gewoon een nachtje doorwerken.

ze zien er nog steeds supergoed uit, spierwit nog, en dat voor een Bubblegum.

ik hoop dat ze nog 2 weken goed uitzetten, en dat de witte kleur behouden blijft.

zoals gezegd, begin van de week weer een fotoupdate.

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

bijna ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, ik weet het, morgen komt de beloofde update.

hier heb ik het nogal druk gehad, vandaag zelfs mijn vriendin ziek naar huis gekomen van haar werk, dus heb er niet aan gedacht.

morgen heb ik het weer wat rustiger en komt er de update.

 

greetzzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals belooft, hier de lang verwachte fotoupdate.

 

de dames staan nu 47 dagen in bloei, als ik goed heb getelt.

de ton met voeding is bijna leeg, en dan komt er nog 1 ton met afgezuurd water, om de laatste week eens lekker door te spoelen.

er zullen vast mensen zijn die het niet met me eens zijn, die geven voeding tot de laatste dag, maar ik denk dat als je de wiet rookt, je het wel proeft.

ook al gebruik ik zelf niet, ik wil wel een lekker wietje kweken, dus daarom stop ik op tijd met de voeding.

de temperatuur is nu goed onder controle te houden, ligt nu tussen de 20.8 in de nacht, en 29.7 als de lampen aan zijn.

eigenlijk wel jammer dat ik al een plan heb om de kamer opnieuw in te richten, maar ja, toch gaat deze kast eruit.

ik kom gewoon kamers te kort.

maar nu genoeg gezevert, hier komen eerst wat foto's van hoe mijn dames er nu bij staan, en je zult het zien, ze zien nog steeds lekker wit, het lijkt oostenrijk wel, de ALPEN.

 

med_gallery_13513_4930_1800587.jpg

 

med_gallery_13513_4930_540151.jpg

 

med_gallery_13513_4930_1030999.jpg

 

med_gallery_13513_4930_2791964.jpg

 

med_gallery_13513_4930_521295.jpg

 

med_gallery_13513_4930_2674171.jpg

 

med_gallery_13513_4930_992491.jpg

 

zoals je ken zien, komen er wel degelijk mooie toppen aan, ook al zullen het geen colaflessen worden, of sinas of 7-up, net wat je zelf lekker vindt.

maar ik ben er toch wel tevreden mee.

ook de topjes onderin zijn nu mooi aan het ontwikkelen, dus ik schat nu toch op een dikke 700 gr.

en dat op 1.2 m2 vindt ik niet heel slecht.

misschien wordt het zelfs nog wel iets meer, maar met die 700 ben ik al tevreden.

dit was het voorlopig weer, mocht je weer een nieuwe update willen zien, roep hier dan maar een keertje.

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man dat was het wachten wel waard hoor :)

het is net of ik zelf weer in ellmau oostenrijk aan het skieen ben :rofl tis echt mooi wit en ook nog steeds mooi gezond groen :(

 

ik denk dat je zelfs wel een beetje meer gaat halen als 700 gr want tenslotte zijn ze nog niet klaar he ;)

en ze gaan zekers nog wel ff goed hun best doen om jou een tevreden kweker te maken :(

 

ik stop zelf ook een week van tevoren met de voeding maar zal dat nou echt zoveel uitmaken qua smaak en gewicht ?

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit :(

 

Ik zit zelf ook in de laatste fase - ben een paar dagen eerder begonnen dan jij (23/3).

 

Ga je ze op het laatst ook minder licht geven?

 

Succes met de kweek!

 

 

 

4 x PP - Eerste Kweek - 2 x 600 W

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet nog niet of ik ze minder, of misschien iets meer licht ga geven.

de ene zegt dat het he tbeste is om ze de laatste 3 dagen in het donker te laten staan, en de ander, zegt dat de laatste week 13 uur licht weer heel goed is.

ik zit er nog een beetje over te twijfelen wat ik ermee ga doen.

jij bent op 23 maart begonnen, en met welk soortje?

misschien zijn er tips over het licht, mensen die er ervarong mee hebben mogen dat hier posten, dan maak ik wel een keuze wat ik ermee ga doen.

 

greetzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo de dames gaan echt lekker bij jou, ik wou al bijna mijn snowboard uit de kast halen;)

moge het een dikke oogst worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik zit er nog een beetje over te twijfelen wat ik ermee ga doen.

jij bent op 23 maart begonnen, en met welk soortje?

 

greetzzz Blowertjuh

 

Hier twijfelt er dus nog 1 wat te doen de laatste dagen.. Ik denk dat ik de laaste dagen het licht gewoon aandoe, ze kunnen nog lang genoeg in het donker liggen van mn droogtent :rofl

 

Ik heb nu 4x PowerPlant die bijna klaar zijn en ze staan vandaag 62 dagen in de kast. Ze hebben 7 dagen op 18 uur gestaan duzz wat mij betreft is het einde in zicht :( Daarnaast staan er bij mij 5 in de groei op 18 uur; de eerste week hebben ze achter de rug.

 

 

4 x PP - Eerste Kweek - 2x 600 W

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar geef je ze dan ook een beetje extra licht, dus 12 1/1 of 13 uur, of laat je de timer gewoon op 12/12 staan?

er zijn namelijk mensen die beweren dat als je de laatste dagen nog een beetje extra licht geeft, de opbrengst hoger wordt, omdat de planten extra gaan uitbouwen.

ik heb verder nog nooit echt resultaat gezien, maar misschien wel de moeite waard.

ik denk dat ik dat zelf wel eens ga proberen.

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er leuk uit ik met nog 6 -8 weken maar het is het wachten altijdt waard

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...