Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
weetje

Het Begin Van Iets Moois.

Recommended Posts

Hey there,

waar zal ik beginnen?

 

Het is langzaam een feit aan het worden dat ik deelgenoot mag zijn van een grotere gedachte.

Dit collectieve geesteskind is in wording en lijkt zichzelf steeds meer vorm te geven.

--------------Weetje wat heb jij gerookt???-----------------

 

neej neej.....echt niet mensen hehehe, gewoon ice.

 

Heel concreet kan ik nog niet zijn, omdat het nog niet helemaal duidelijk is in welke vorm het gaat komen.

Wel is er nu al duidelijk dat er voor een onderdeel hulp nodig is.......

 

VEEL HULP!!!!! kan ik wel zeggen. Van jullie smokers en growers.

 

Maar nu is er 1 voordeel: 't is werk wat jullie dagelijks al verrichten.....

Het gaat over roken.

Het gaat over testen.

Het gaat over smaak en reuk.

Het gaat over de werking.

 

 

Mijn doel is om overeenstemming te gaan vinden over zoveel mogelijk factoren waarmee marihuana en hasjies zijn te beoordelen.

 

Ik rook nu 25 jaar, ik doe dit, behalve het recreatieve element, met het grote plezier om mijn smaak, reuk en beoordelingsniveau te blijven ontwikkelen. Inzendingen van de cups passeren geregeld mijn neusje( (nog) niet officieel helaas)

En sinds enkele jaren mag ik een buitenwietcup voorzitten.

 

Ik weet er dus nog niet genoeg van.....

 

In mijn beroep heb ik vaak te maken met de moeilijkheid om woorden te vinden om een gevoel uit te drukken.(kunst) dit om overleg met een klant helder en duidelijk te houden.

In de culinaire- en dranken wereld speelt ditzelfde probleem, het is dan geen gevoel maar een ervaringsbeleving die men wil uit drukken.

In deze sector heeft men echter het voordeel om te werken in de legaliteit en te rusten op eeuwen van ontwikkeling.

 

Deels heeft de marihuana natuurlijk ook een eeuwenlange traditie, welke door een aantal schrijvers erg mooi beschreven worden.

Deze tradities zijn echter enorm regio gebonden, en pas de laatste 10tal jaren zijn er onderlinge uitwisselingen van informatie en genetica.

 

Het vakjargon wat er in ons wereldje bestaat is dus eigenlijk erg pover.

En als belangrijkste feit: Er is vrijwel geen enkele Consensus (betekent dat er breedgedragen overeenstemming over het betreffende onderwerp is)

met betrekking tot smaak, geur of werking.

 

En dat is een belangrijk element wat verder uitgediept moet gaan worden.

 

niet duidelijk????

 

als jij zegt een citrus geur. en je wilt daar een cijfer voor geven.

is jouw citrus cijfer beoordeling van een citral

dan ongeveer gelijk aan het cijfer wat ik of een ander zou geven?

 

Stel je nu voor dat over een tijd er meerdere woorden zijn voor bijvoorbeeld zuur.

Waarbij we elkaar behoorlijk begrijpen als ik het over een:

zuur 7 heb

of misschien wordt de term:

Puntige zuur.(7)

 

Als eerste stap komt er onderzoek naar de bestaande termen die gehanteerd worden,

daarnaast zou ik heel graag jullie termen of omschrijvingen willen horen.

 

(nog) geen complete smoke reports please..

Het gaat nu om de termen, de woorden, met een beschrijving van wat je ermee bedoelde.

Dit kan ons helpen om meer nuancering in de woorden te vinden.

 

De volgende stap is om een rapport te plaatsen.

een beoordelingsrapport wat jullie kunnen gebruiken om een wietje te beoordelen.

En da's een andere stap.......want dan wordt het werk hehehe.

Ik weet zeker dat er mensen zijn die het leuk vinden om te doen,

nog geweldiger is het als er mensen zijn die structureel een bijdrage kunnen leveren.

En daar horen wat testdagen bij natuurlijk :smoke

 

6 maanden geleden zou ik het aanvoelen als grootspraak( something i hate)

maar ik durf nu wel te stellen dat hier de fundamenten worden gelegd voor iets groots.

En denk dan gerust aan nationaal belang voor de mens die de plant lief heeft

 

Er zijn al teveel mensen bij betrokken die vanuit

hun kennis, ratio, gevoel en ziel iets belangrijks willen doen,

en ik kan zeggen: It sil heve.

 

 

gooien met die termen.......................

roep eens wat,

duidelijk? onduidelijk?

 

Ojah: dat je geen connaisseur hoeft te zijn he!!!!!

1 mening =1 mening ongeacht ervaring

 

Misschien ook juist de ervaringen die niet klopte zijn leerzaam:

Vond jij de fruity van een ..... eigenlijk maar heel bitter?

 

sofar this intro.

Mogen de smokers met ons zijn........

 

Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

FU**, Wat een tekst!

 

Ik hoop niet op Balkenende 5, maar stem op jou!

Als je zo in de kamer weet te praten krijg je onze greenery legalized!!!

 

:(

 

:smoke

 

good-luck, green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wonderful...

 

Kees. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zeer interessant weetje,

 

om een lang verhaal kort te maken..

 

je wilt eigenlijk dat we allen een beetje dezelfde smaak/geur en effect guyidelines gaan gebruiken zodat we

ook wat aan elkaars verslag hebben.

dat we ook dezelfde woorden en beschrijvingen uiten...

 

omdat dit best moeilijk is.. probeer ik altijd te vergelijken met alledaagse geuren..

sniaasappels, dennenaalden, meestal weet iemand zich beter in zo'n voorbeeld te plaatsen..

(bijv. Black Jack hier ruikt naar sinaasappels met een beetje ricola snoepjes kruidige mint) erdoorheen (echt waar)

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje op zn best weer, Gek maar ik begin steeds meer van die gozer te genieten !

 

Ben ik toch veel te rationeel voor, malloot die ik ben.

Sativa kruidig / musk

Indica fruitig / citrus

 

Plantje ruikt anders gedurende verschillende stadia van haar leven.

Sommigen ruiken aan het eind zoals anderen aan het begin en andersom.

 

Wat doe ik eigenlijk in deze draad?

Scheen belangerijk te wezen en vind het idd wel een mooi idee en mooi gebracht.

 

Zou ik nu ook ineens zo'n zachte worden? :smoke

 

 

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer mooi idee, nu de uitwerking nog.

 

Makkelijker gezegd dan gedaan,

 

Thomson

Share this post


Link to post
Share on other sites

@green-lady- Niet ik maar iets veel sterkers staat strax in den haag; Onomstootbaar bewijs t.a.v. onze plant.

En minstens zo belangrijk: De werkzaamheden van vele serieuze mensen krijgt een gezicht, van breeder tot homegrower,

allen zullen baat gaan hebben bij dit project.

 

@kees- ja van jouw kant gaan er vast goeie bijdragen komen.

 

@Beekaa- klopt als een bus. Een gesprek in en over "beeld taal" is het makkelijkste te voeren aan de hand van voorbeelden uit de werkelijkheid.

Het vergelijk met iets waarvan je weet dat de gemiddelde ervaring bij mensen gelijk is.

Deze ervaring is dus eigenlijk al een begrip geworden.

 

@HtH-

Een zachte, een zachte? hehe je moest is weten..

 

:( Haren strak omhoog,

geen kledingstuk zonder scheur, :o

:P in geen dezelfde kleur.

Anarchy in The UK op de jas gekalkt, :D

:D kilo's ketting om mijn lichaam gestalkt.

Spijkerbanden van vinger tot bovenarm, ;)

;) Spiegel zonnebril verduisterde ogen.

The butthole surfers op een walkman. ;)

 

majah da's wel een tijdje geleden,

je hebt gelijk ik ben wel wat softer geworden :smoke

 

Spreek ik nu wel met de eerste rationele idiooot die er is hehehe.

en spreek je toch de juiste strekking van een antwoord in:

Het tijdstip van oogsten is belangrijk voor de opbouw van een aantal componenten.

Voor een correcte beoordeling en aanvang van dit project is het dus ook nodig om met wiet te werken waarvan deze factoren bekend zijn.

 

Gelukkig wordt ik gestuurd door mensen vanuit de meer wetenschappelijke hoek, en kom ik ook op het punt van

@Thomson- Ik realiseer mij terdege wat een werk dit streven inhoud. Helaas zou ik zeggen.

De dienstbaarheid die het einddoel inhoud is echter te groot om ons daar door te laten ontmoedigen.

 

En daarnaast is een belangrijk deel van het werk veels te leuk; :P

 

In de kunst heb je het over een vormentaal: een manier of de weg van een kunstenaar om een boodschap over te brengen.

Zoals Beekaa al aangaf; het is makkelijk en begrijpelijk om te vergelijken met bekende ervaringen(smaak-reuk- etc)

 

Vooral de laatste jaren ben ik effect of smaak meer gaan visualiseren.

Denk aan een soort grafiek/ horizonlijn met een bepaalde vorm.

Hoe vaker ik dit doe hoe beter het lukt om dit beeld te vertalen in woorden.

Nu ik bekender ben met de fingerprint van een soortje, zie ik dat dit behoorlijk lijkt op mijn

visuele landschappen.

Het is echter te complex om in deze visualisatie vorm te gaan spreken, omdat deze ervaring zeer zeker te verschillend zal zijn per persoon....

maar ook per situatie.

De belangrijkste vereiste bij het wijnproeven is bijvoorbeeld dat je vrij bent van stress.

Omdat algemeen aangenomen is dat je smaak en (wss ook reuk) enorm beinvloed wordt door je eigen gemoedstoestand.

Ik geloof dat dit zelfs wetenschappelijk ondebouwd is.

 

Zeer zeker complexe materie, waar sleutels voor gevonden zijn (en worden) om het gesprek op een mooie manier te kunnen laten verlopen.

Zeg ik nu eigenlijk: schets mij de problematiek en dan zoeken wij de sleutels om het probeleem op te lossen????

 

Feed me

feed me.

 

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het niet beter om één persoon :smoke aan te wijzen en die alle rooktesten te laten doen

Die ééne persoon :( kan op die manier de smaken en geuren beschrijven en rangschikken waar iedereen een soort van ijkbeschrijving van elke soort kan terug vinden ,een soort van smoke-guide

 

Ik stel mijn lichaam en geest ter beschikking om deze zware taak op zich te nemen :o

 

Eigenlijk vind ik het leuker hoe iedereen een smaak of geur beschrijft in z'n eigen bewoording, om de dooi walvis maar is te noemen

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tis inderdaad moeilijk om er een naam op de plakken, op alles wat je voelt...

 

Hierbij volgt ook nog dat ervaren gebruikers minieme veranderingen aanvoelen, en dat deze veel meer uitmaken dan bij eten bijvoorbeeld (je lijf, mond, tong, geest, hoofd en ziel genieten van wiet, bij voedsel enkel je tong en mond)...

 

Het is ook moeilijk om hier namen op te plakken, omdat er een taboe op wiet hangt, en de kweek moeilijk, verschillend en vaak ook illegaal gebeurt, hierdoor blijft alles een beetje "achter de schermen" zodat oorsprong moeilijk te achterhalen is.

 

Ook samenhangend met het vorige speelt het feit dat wiet enorm verschilt van keer tot keer, samen met het effect.

De White Widow of NLX die ik vandaag in mijn coffeeshop haal, is niet dezelfde als die van gisteren, en helemaal niet dezelfde als die van vorige week, en mijn humeur, lichamelijke toestand en verwachtingen ook niet.

 

 

Succes met de samenstelling van je woordenlijst :smoke

A hell of a job, but someone has to do it...

 

Alhoewel het moeilijk en zeer persoonlijk is, is het niet onmogelijk, nogmaals succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
@green-lady- Niet ik maar iets veel sterkers staat strax in den haag; Onomstootbaar bewijs t.a.v. onze plant.

En minstens zo belangrijk: De werkzaamheden van vele serieuze mensen krijgt een gezicht, van breeder tot homegrower,

allen zullen baat gaan hebben bij dit project.

 

 

Wat staat er straks dan in Den Haag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeei hierbij doe ik kampanje voor mezelf als bijna onafhankelijke hoofdtester, ik heb al wat testjes gedaan van medegrowers en op WF geplaatst, komen er meer :verrygood ik zet ze ook op opengrow als je dat leuk vindt,, Havel Blow Report,, alles via msn. Stuur samples en ik maak Rapport. Kontakt ? PM !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, nice havel... Ik geloof dat er een pakkie voor je mee komt naar die meeting...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

it sil heve!!!!!

 

zeer mooi begin voor iets moois :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...