Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cj8300

Wiet Voorbij Douane

Recommended Posts

Sja puur het feit dat iets illegaal is volgens een door mensen bedachte wet, daar heb ik op zich weinig mee.

De meesten hier op het forum die (meer dan 5) cannabis planten kweken ook niet.. :smoke

 

Wel is pakkans en gevolgen met een paar gram wiet in Spanje wellicht anders dan dat je met 2*600W en 25 bloeiende planten in NL aangehouden wordt. Al staan daar in het land van de NGT (nederlandsche gristen taliban) steeds strengere straffen op.

 

Tegenwoordig (dus al bijna 20 jaar na mijn door het oog van de naald aktie met die 50 gram plak) neem ik zelf nooit meer wat mee op vakantie, als iemand dat wel wilt is dat niet perse puberaal of wat dan ook.

Niet direct slim, dat niet. Maar dat ligt ook aan de aanpak en naar welk land je gaat hoe je reist etc.

 

Zelf ben ik gewoon retebenieuwd naar hoe het zit met wanneer honden wel en niet iets kunnen ruiken.

 

Anyway, zoals men zijn best doet om een kweekruimte undercover te houden omdat het illegaal is, snap ik best dat mensen een keer wat mee willen nemen naar het buitenland en het dan zo ' undercover' / veilig mogelijk willen doen...

 

Dat vind ik verder niet persé zielig of kinderachtig, maar het kan wel die kant op gaan en kortzichtig, dom, etc zijn.... ;p

 

Overigens zeg ik nooit nooit, kan best dat ik nog eens wat meeneem op vakantie, maar zit absoluut niet in de planning... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterk verhaal trouwens Weetje. Niet dat ik het niet geloof, maar sterk is het wel.

Behalve de geur was ook de rest van het spul met de noorderzon vertrokken?? ;p

 

Er zat natuurlijk nog zuurstof in die pijp wat voor chemische reacties (ehmm corrosie?) heeft kunnen zorgen...

 

Maar geur gaat wel door water heen, ik noemde het voorbeeld van de hond maar ook bijvoorbeeld haaien en andere vissen ruiken volgens mij onder water.

 

Zoals BBB zegt, een materiaal wat luchtdicht is of beter gezegd zo a-poreus dat het in ieder geval geurdicht is, zou dus de geur van een stukej hasj tegen moeten houden.

 

Je zou denken dat een regenpijp of pvc-buis of pot dikke stroop daar aan voldoet. Zo'n verhaal als weetje naar voren brengt, doet daar toch weer aan twijfelen...

 

Dus: ACHTUNG! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
(en vast niet alleen de jouwe)

Niets aan toe te voegen.

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in April van dit jaar zo'n 5 gram meegenomen met schoolreis met de bus naar Litouwen, en een vriend van me ook 5 gram, ik had het in een shampoofles gedaan en hij in een pot gel, ik had die shampoofles ergens in een apart tasje gedaan en los in de bus gegooid ergens bovenin de bagageruimte, uiteraard niet waar ik zelf zat maar wel ergens waar ik er zicht op had.. we waren eigenlijk het bangst voor de controles die er wel is waren bij duitsland - polen, en waar ook echt ieder jaar controle stond tot dit jaar (dit ivm met EU toelating van Polen, dit wist ik vantevoren :P ) en ja alles is goed gegaan, en we zijn daar een week helemaal dronken geweest en gewoon veel blowtjes gerookt in het huisje zelf :smoke

Op de terugweg was er wel een echt grote controle voor vrachtwagens en (bestel)busjes met zeker 200 man polizei bij de grens van polen - duitsland, dus toch ;)

 

laatst was op tv dat een paar vrachtwagenchaffeurs al zeker 10 jaar elke week een halve kilo cocaine smokkelden in hun brandblusser die ze aan boord hadden, en honden roken nietsss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt een verhaal dat je later trots je kleinkinderen gaat vertellen. . . .

:smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna overal ter wereld is het redelijk eenvoudig om aan rookwaar te komen. Waarom zou je het dan zelf meenemen? Mensen die kilo's smokkelen kan ik nog begrijpen. De winst compenseert het gevaar een beetje. Dan nog vind ik het niet slim. Voor 5 gram jezelf een hoop last bezorgen? Laat maar. Om inderdaad nog maar te zwijgen over de andere mensen in de bus die uren vertraging oplopen omdat na vondst van jouw paar gram de hele bus ondersteboven gekeerd wordt.

 

Hoe slim je ook denkt te zijn met het verpakken, er is altijd een risico. Ben je bereid om voor 30 euro dat risico te lopen? Dat is dan jouw beslissing.

 

@ suffie: die BHO, hoe groot is die fles? Spa blauw formaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsja :lol: beter gewoon niet gepakt worden..

 

risico was bij ons nou ook weer niet zo groot ofzo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

was tijdje terug naar spanje met de auto en 2 vrienden. 1 had nog een plakje hasj bij zich. toen we bij de grens kwamen van frankrijk naar spanje werden wij gestopt en heeft die vriend van me het gelijk opgegeten :lol: :D maar goed ze vonden uiteindelijk nog een vloeitje in zijn tas (wat natuurlijk niet strafbaar is maar wel verdacht) en toen werd het komende half uur me hele auto ondersteboven gehaald.. ze zaten zelfs tegen me deuren aan te kloppen met hun oor ernaast om te kijken of er wat achter zat..

voor mij is dit soort onzin het niet waard en al helemaal niet als je kan bedenken dat je een overvloed aan hasj hebt in spanje en in de meeste landen wel.. gewoon even aan de plaatselijke spacer vragen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, je kunt overal ter wereld vrij gemakkelijk "de scene" benaderen.

Houd ook in het buitenland vooral rekening met ripdeals.

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi, ik ben van plan wat spul mee te nemen. Ik heb het in een fles met shampoo gedaan, uiteraard met de benodigde zakjes/plakband/folie er om heen. Nu vraag ik me af of de wiet niet naar shampoo kan gaan ruiken/smaken, weet iemand dit?

Kga niet mn vakantie riskeren voor wiet die naar shampoo smaakt :lol:

Wordt er trouwens veel gecontroleerd in internationale treinen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik naar je foto kijk zie je er niet slim uit Alborosie

Tuurlijk worden die treinen gecheckt

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okee....

 

 

je hebt de wiet goed verpakt.... in de shampo fles gedaan.... en nu zit de shampo fles onder de wiet-sporen zegmaar....

 

 

Niet erg slim, mocht je op bijv rosendaal een drugs hond tegen komen ben je de lul...

 

Als ik iets mee zou nemen zou ik het eerst verpakken in dubbele strijkzak en dan in de pindakaas smelten. Wel je handen en t zakje goed schoonmaken na iedere stap....

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké daar heb ik wat aan. Ik ben vandaag op zoek gegaan naar een strijkzak, maar bij blokker, kruidvat, hema en v&d hadden ze die niet.. Waar zijn die te koop? (niet internet, te kort dag)

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de growshop... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

anders meerdere gripzakjes overelkaar, en daarna nog wat huishoud folie eroverheen.

 

Om de pindakaas terug te laten vloeien, dat ie vlak word zegmaar> effe een zwarte plastiq tas en dan in de zon zetten. Of anders onder een gloeilamp wederom in de zwarte tas.

 

Oja.... koop effe een pakje van die gele huishoud handschoenen. doe eerst de wiet goed verpakken daarna was je je handen en trekje je die handschoenen aan. dan zitten er ook geen sporen aan de pot.

 

 

Groeten, en succes.

 

 

Ltr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wordt er trouwens veel gecontroleerd in internationale treinen?

 

Wat is veel.. controles zijn er wel... Ik ben onderweg van Rosendaal - Essen niet gecontroleerd.. Voor me zat wel een domme belg (no offence) die een uur in de wind stonk met z'n Holldandsche wiet.. In strijkzakken verpakken moet de kans zeker verkleinen..

want als een mens het al ruikt hoef je over honden nog maar te zwijgen.. Terwijl er daar juist een tekort van is Belgie meende ik? Anyways, Als je het doet, verpak het goed en pray for the best.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een probleem is dat de Nederlandse overheid je ook niet wil laten gaan... Die vinden dit namelijk weer een mooie manier om een paar euro's aan te verdienen... Het uitvoeren is net zo strafbaar als het invoeren... Ja die commissies moeten ergens van betaald worden, en die goedgeoliede machine van een IB-groep etc...

 

Kees.

 

A fine is a tax for doiing wrong.

A tax is a fine for doiing right.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stel dat je ondanks al deze goeie tips toch gepakt word, met laat ons zeggen 25gram, wat mag je dan verwachten?

En dan bedoel ik als je als Belg met 25gram in holland gekochte wiet, de grens holland-belgie oversteekt.

Zou het voor jouw persoonlijk verschil maken als je bv 4 vrienden meehebt die elk ook 25gram hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het doet, neem dan hasj ipv wiet.

Stinkt al 90% minder en is compacter.

En in de bus, hup, tape onder de stoel en het is NIET van jou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vakantietijd komt er weer aan, dus bump ik deze even.

 

mijn advies: scoor lokaal. Maar als je het echt van plan bent, dan is "never get busted" een documentaire gemaakt door een ex hondentrainer een must.

 

een goed advies daaruit: verpak je wiet vlak voordat je vertrekt. als je het een tijd laat liggen dringt de geur wel degelijk door verpakkingen heen. uiteraard ook schoon werken, dus niet met je plakkerige knipvingers aan de verpakking zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met zo'n hoeveelheid zou ik je afraden dat mee te nemen in 1 zak. Verspreid je goedje of scoor lokaal

 

 

 

mmmaar je hebt zoveel manieren en trukjes, net voor vertrek in stevig plastic liefst meerdere zakjes.

 

Ik prop het zelf altijd in een rol deo busje.

Je flopt ze er zo af, 4 plastic zakjes (grote sealbags) schoon.

Hou alles schoon, dus niet met je plakkerige wiet vingers!

 

Als ze toch honden hebben, verminder je zo iedergeval de kans.

Frankrijk zijn ze nog redelijk mild en als ze je pakken met kleine hoeveelheid zal er alleen een boete op staan.

 

Sterkte :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom op gasten.....t zit zo:

Als je je zakje skunk met bijv. een hele rol ductape en weetikveelwat inpakt dan ruikt de hond het niet AFHANKELIJK van de omstandigheden waarin je het hebt verpakt (handen wassen ivm thc op je vingers) en WANNEER je het hebt ingepakt.

De "stank" van wiet of hash komt zowieso door de porien van de matrialen heen waardoor de hond het kan ruiken. Het verschil zit hem hier in: als je bijv. 10 min voor controle je wiet grondig inpakt, dan ruikt de hond het niet (omdat de stank niet genoeg tijd heeft gehad om door alle porien van alle "inpakproducten" heen te komen). Als je een dag of twee eerder heb ingepakt kan je ervan uit gaan dat de hond (als het een ekte ekte is) het zowieso ruikt. Maakt niet uit of je het in koffie, chili of wat dan ook inpakt.

 

Daarnaast moet je denken aan om zo maar te zeggen natuurlijke factoren. Ik ga regelmatig naar voetbalwedstrijden waar ook regelmatig drugshonden aanwezig zijn bij de ingang. NOOIT GEPAKT, ALTIJD WIET BIJ ME. Dit komt simpelweg door bijv:

- Wind (als het vanaf de hond naar jou waait, ruikt de hond het niet. Kijk maar naar bij bijv. discoverychannel: een leeuw zou jou niet ruiken als het de verkeerde kant op waait, ookal sta je er 20 meter naast. Een hond zou ook niet anders kunnen).

- Op welke hoogte heb je het opgeborgen. Een hond zal alles op zijn neushoogte prima ruiken......maar als je iets onder je pet doet of in je capouchon dan ruikt die het niet. Als vb. kwam ik een keertje door de ingangscontrole met 2 gram (in een zijvakje van mn capouchon).......niks aan de hand. Degene achter mij werd wel gelijk meegenomen omdat de hond aansloeg. Hij had 1 voorgedraaide blow in zn pakje peuken zitten die hij in zn zak had zitten.

 

Ik ga al jaren naar het stadion en ben nog nooit gepakt.

Alhoewel ik niet weet of dit verhaal ook van toepassing kan zijn op gesloten ruimtes.

 

Dus doe voorzichtig of doe het niet.

Ik blow aardig wat, ga morge op vakantie naar Frankrijk met de bus, maar neem niks mee. Gewoon omdat het niet nodig is.

 

Blowze!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier een manier die voor mij nog altijd heeft gewerkt.

Ik rij ieder jaar naar Hongarije. En heb 2x controle gehad.

1x in Duitsland (controle voor Nature One kwam ik toevallig in) en 1x in Hongarije. Beide keren 50 gram+ bij.

 

De wiet vermaal ik fijn zonder de takken. Dit gaat samengeperst in een strijkzak.

Zak en handen goed wassen. Dan de boel strak duct tapen. Gewoon heel de rol opmaken.

En nu het belangrijkste!!

Je gaat naar de JAMIN. daar kun je je pakketje laten inblikken.

Doe er wat zacht snoep rondom. Dit verkomt dat het verdacht klinkt'/voelt als je schut.

Ik zeg altijd dat er een kadootje in zit tegen de snoepverkoper.

Thuis een niewe wikkel om het blik bijv. boontjes. Niet van echt te onderscheiden.

Samen met wat andere blikken (Nederlanders nemen vaak veel eten van thuis mee) niks verdachts.

 

En het belangrijkste = geen stress hebben!

 

Werkt voor mij altijd.

Mvg.

Wubbo O

 

 

Ps. Bij aankomst heb je ook nog wat lekkers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opeten en uitkakken die shit!

 

nee, ff serieus

 

Niet zo para doen, steek het gewoon in je rugzak...

 

Sinds de euro is ingevoerd, gebeuren er echt niet zo veel controles, ben zelf al +- 10 keer met wiet naar frankrijk geweest en heb nog nooit controle gehad op de bus.

 

 

mijn advies: scoor lokaal. Maar als je het echt van plan bent, dan is "never get busted" een documentaire gemaakt door een ex hondentrainer een must.

 

Die fransozen zijn echt gierig met hun hasj, ze verkopen zo goed als nix. Toen we aan een club waren stond het er vol met rokende fansozen, toen we vroegen of we van joint wilden ruilen, gewoon om eens te proeven, weigerden ze dit natuurlijk...(hun volle recht), maar zegt genoeg over de prijs waaraan ze het kopen. alles kost daar boven de 12 eur/ gram, en dan heb je alleen hasj. (ik spreek nu wel over de skigebieden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...