Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
xchosen0nex

Een Eerste Poging

Recommended Posts

Hoi,

 

 

Ik had mij wat weken geleden geregistreed op dit forum waar ik met een eerste kweekje bezig was en al gauw blad problemen kreeg. Met behulp van de mensen op dit forum met name Meuk ben ik een PH meter gaan halen en heb ik een weekje spa blauw water gegeven aan mijn plantjes. Met resultaat. De plantjes maakten daarna alleen mooi nieuw groen blad aan en langzaam verdwenen de bladproblemen.

 

Het topic is hier nog na te lezen:

Topic: Afstervend blad

 

 

Anyway! Tot mijn verbazing is het toch nog volgens mij een leuk tuintje geworden!

 

Hier een foto van zomaar een plant die ik even uit de kast heb getrokken. Dit is bij verre niet de vetste plant.

 

gallery_14413_3986_181126.jpg

 

gallery_14413_3986_132720.jpg

 

 

De planten hebben nog 3 en een halve week te gaan.

 

Kan ik nog veel topvorming verwachten ? :verrygood

 

Hier nog een foto van de kast zelf. Helaas met de lampen aan :punk:

gallery_14413_3986_400547.jpg

 

 

Maar ja. Mijn grote vraag is dus. kan ik nog veel topvorming verwachten ? :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zwellen nog wel wat aan ja, maar ze vormen geen nieuwe toppen meer. De laatste paar weken groeien ze nog amper in lengte, wel in breedte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit, je toppen zullen nog wel dikker worden ja :verrygood

 

als ik een gokje mag wagen denk ik dat je tussen de 800 en 900 gram droog zit...

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

800, 900 gram. Das wel heel veel :punk: Dat rook ik nooit in 3 maanden op. Althans mag ik hopen.

Zal wel een weegschaaltje aanschaffen. Is inderdaad wel leuk om precies het eind gewicht te weten.

 

Heb net even gekeken. Ze staan nu 4 weken en 6 dagen in de bloei. Het is me aangeraden om ze 9 weken bloei te geven. Dus nog 4 weken :verrygood

 

Zal zo om de week updatjes blijven plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er allemaal leuk uit echt mooie dikke toppen en goede bladvorming. Je toppen zullen denk ik niet echt verder meer groeien. Het wat nu gebeurt is dat ze hard worden en vollopen met hars. En zo dus afrijpen.

 

maar succes met het oproken van 900 gram :verrygood :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zien er idd wel mooi uit, maar het gaat opzeker geen 800-900gr. opleveren als ik dat zo zie.

Eerder de helft.

Toch suc6, ben benieuwd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm nou de helft lijkt me wel weinig voor zaad en 2x 600 watt. Maar ook dan zal je mij niet horen klagen :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker afwachten,dan zie je wel hoeveel t uiteindelijk wordt!

 

Succes ermee in ieder geval!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update

 

foto van 3 dagen geleden

gallery_14413_3986_1239998.jpg

 

 

 

Fotos van vandaag (zijn echt een stuk dikker geworden ineens..)

 

gallery_14413_3986_64606.jpg

 

 

gallery_14413_3986_450448.jpg

 

 

 

Ze moeten nog 3 weken. Nu het bijna zo ver is kan ik echt niet meer wachten :verrygood Ik wil ze proeven!

Veel tegenslag in het begin maar volgens mij toch nog een aardig tuintje geworden voor de eerste keer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als die pas 5 weken staan gaan ze nog wel groter worden hoor...de toppen dan heh.

Goed laten uitbloeien..met een beetje geluk, als je inmiddels alles (temperatuur, ph, ec) een beetje op orde hebt, krijg je er nog een 2e bloei overheen. Da's meestal net op het moment dat je denkt dat alles wel zo'n beetje bruin is, en als je een knipdag gaat plannen.

Opeens zie je dan nieuwe witte haartjes komen, en dan kan je ze nog zeker een week laten staan.

800-900 gram haal je nu niet...maar over een week of 5 gaan we nog eens praten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Soca

 

Ik dacht altijd dat max toch wel 9 weken was. Maar 10 mag dus ook?

Kan ik dit zoiezo doen of heb ik hier echt alleen baat bij als die 2de bloei zich vertoont ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geduld is een schone zaak in deze .

Het beste is om de trichomes in de gaten te houden en of dit 9 weken of 11 weken worden dat bepaal je zelf ook een beetje

En de opbrengst wordt bepaald door de kweker en niet zo zeer het aantal watt .

Het ziet er voorspoedig uit in je tuin ,worden flinke knotsen

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat vet goed zeker voor de eerste keer misschien volgende keer ff scroggen zodat je alle toppen mooi op 1 hoogte hebt :verrygood .

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er allemaal super uit, ik hoop ook zoiets te moegen gaan verwachten :verrygood

 

succes verder en ik kijk uit naar het eindgewicht!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt allemaal voor de positive feedback ;)

 

 

Helaas ben ik een nogal ongeduldig mannetje. Iets waar ik zeker aan moet werken vooral als het op kweken aan komt. Ik heb namelijk de kleintste plant vandaag omgehakt. Deze was voor 70% / 80% bruin en was het allerkleintste plantje in de kast. En na 5 minuten staren en bedenken hoe dit liefje gaat smaken kreeg ik een uncontrolable urge om haar om te hakken :verrygood Ze had denk ik nog wel een weekie kunnen staan. Maar ja!! Zoals ik al zei.. ik ben een ongeduldig manneke!

 

Anyway. Pics :rofl

 

gallery_14413_3986_481574.jpg

 

 

Hoofdtop

gallery_14413_3986_136668.jpg

 

 

 

Nat gewicht van de geknipte plant is 101Gram. Dus +/- 20Gram droog. Niet echt slecht voor de kleinste plant.

De andere planten staan zeker nog 3 weken en daar zijn bijna geen bruine haartjes te bekennen. Was ook raar dat deze plant al zover afgebloeid was.

 

Anyway, ik weet het. Ik heb het plantje veels te vroeg omgehakt.

Maar het is niet bedoeld voor verkoop en het wordt gewoon een lekker rokertje voor mezelf. En als ik mijn kastje zo zie heb ik meer dan genoeg voor de komende maanden :P

Ik kon het dus niet laten! Volgende kweek zal ik dit niet meer flikken. Beloofd ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update bijna 7 weken bloei

 

 

gallery_14413_3986_112163.jpg

 

 

gallery_14413_3986_484264.jpg

 

 

gallery_14413_3986_765997.jpg

 

 

Mogen nog wel een paar weekies volgens mij?

 

Tis me eerste kweek en mishien een rare vraag maar tot nu toe was er een hele mooie topvorning. Mooi afgewerke toppen. Maar de laaste week zijn er allemaal nieuwe bolletjes met witte haartjes geopend en deze zien er sprieterig uit. Ze maken de toppern wel een stuk dikker maar ziet er een beetje raar uit. Tis niet duidelijk te zien op de foto maar mishien weet iemand wat ik bedoel. Is dit normaal ? Als je naar de hooftoppen op de fotos kijk kan je het wel zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da's waarschijnlijk een nieuwe (tweede internode) bloei die er overheen komt.. Een goed teken, je planten hebben het naar hun zin en willen nog ff doorgaan ;)

 

Denk dat ze nog wel 2 weken kunnen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd klinkt dit als de 2de internode bloei

Als dat zo is kan je ze zekers nog even laten staan

 

Ze ziener zoizo al verdomd mooi uit ;)

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...