Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mariska1986

Mariska's 1e Kweek 10x Pp Onder 3x600 Wat Klaar Met Knippen Alles Ligt Lekker Te Drogen :)

Recommended Posts

als ze uit je grond komen wel ;) de larven van sommige vliegjes vreten je wortels op.hang een vliegenkaart of strip op in je hok ,en als er een paar op zitten gaa er dan mee naar een goede growschop .daar kunnen ze natuurlijke vijanden voor je bestellen die de larven op vreten.maar af en toe een vliegje in je hok kan geen kwaad :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het klinkt als varenrouwmuggen en daar wil je geen grote aantallen van krijgen. :wOOt

Sluit me aan bij het advies van @bierkrat.Meestal komen de lijmkaarten(bugscan bv.) in setjes van 10 en ik zou die allemaal ophangen om zoveel mogelijk van die krengen te elimineren ;) en als je kan bevestigen dat het inderdaad varenrouwmugjes zijn(growshop kan je dit als het goed is zeker vertellen) kan je Nematoden bestellen ter bestrijding van de larven.Tevens kun je eventueel de aarde afdekken aan de bovenkant met bv. zwartwit-/radiatorfolie zodat de vliegjes er niet bij kunnen om eitjes te leggen.

 

Grtz en Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dus ik kan ook gewoon even zo'n plak ding ophangen die je in de zomer ook gebruikt waar te tegen aan vliegen en dan meeteen vast aan plakken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou niet de gewone voor huisvliegen nemen maar de speciale voor in de tuinbouw. ;)

Wietshop Forum

grtz. Aad

ps edit,dit alleen is niet voldoende ter bestrijding

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok kan ik die ook eventueel bij het tuincentrum ofzo halen ?

 

en wat zou ik nog meer kunnen doen tegen vliegjes ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegen varenrouwvliegen en de larven daarvan is de beste oplossing het gebruik van nematoden (Steinernema feltiae). Dit zijn natuurlijke vijanden en zullen de aanwezige larven in de aarde in no-time uitroeien ;)

 

Ik heb goede ervaringen met het bestellen ervan bij biocontrole

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou me niet verbazen als gewone tuincentra die ook hebben,maar zeker weten doe ik het niet.Wat je nog meer kunt doen tegen vliegjes kun je hier vinden : Growguide

grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar ik ook net achter ben gekomen is dat mijn lampen nu in de bloei 12 uur en ongeveer 7 minuten branden

 

is dit heel erg dat ze een paar minuten langer branden ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

neuh dat geeft niet..

 

na 1 week 12/12 schakel ik zelfs over naar 13/11..

 

gewoon om het een beteje extra te geven ;)

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel water moet ze eigenlijk geven zo ongeveer ?

 

ik geeft ze nu een liter om de 2 dagen ongeveer

 

is dit wel goed of te veel of te weinig ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien moet je eens hier op het forum wat gaan lezen :wOOt

 

Ook al gaat het niet over wat je zoekt, je leert er altijd wat van ;) .

 

Over de hoeveelheid te geven aan water zijn al topics topics zat, dan had je ook kunnen lezen dat je een tensiometer hiervoor kunt gebruiken en je hierop kunt aflezen of je wel of geen water hoeft te geven.

 

Ook had je terug gevonden dat je aan de potten kunt voelen als je ze optilt of ze wel of niet zwaar zijn en

dus of je ze wel of niet water moet geven, of dat je aan de bladeren (geel worden) kunt zien dat je te veel water geeft.

 

Oja, de zoekfunctie zit hier

 

groeten,

 

BZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd even voelen voor en na de watergift.. en zo krijg je binnen no time een goevoel of de pot vol of bijna leeg is..

 

je kunt ook een pot op een weegschaal zetten.. dan heb je een beetje een indicatie van hoeveel ze drinken.

 

want 100ml is ongeveer 100gr.

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi mariska1986, misschien zoals er al gezegd word, even het forum op je gemakje doorlezen :wOOt

dit is intussen van kweekverslag veranderd naar opvoedverslag en niet prettig om te lezen.

gebruik de zoekfunctie en er gaat een wereld aan informatie voor je open ;)

 

succes met de kweek.

 

p.s.je weet wel zeker dat het wietplantjes zijn? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dankje ;)

 

nou me planten zien er gewoon mooi gezond en groen uit

 

dus ze zullen het wel naar hun zin hebben denk ik :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag precies 6 dagen bloei na precies 2 weken te hebben voorgeroeit

 

wat vinden jullie ervan ???

 

med_gallery_14855_4220_291659.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er mooi en vol uit.. ;)

 

kan alleen de kleur niet zo goed beoordelen want het licht is aan.. :wOOt

 

maar ik schat dat dat ook wel goed zit..

 

Bloeien ze al echt?? of staan ze 6 dagen op 12/12?

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gaat voller worden zoals verwacht. ;)

 

Wat als je ze nog een week extra had laten staan!!!

 

De 2e week komen de knopjes al echt door en je kan er dan voor kiezen om een bloei stymulator te gaan gebruiken.

Verder ziet het er met licht goed uit. Maak eens een foto als de lampen net aan gaan of net uit zijn gegaan.

 

Het lezen van verschillende kweken hier kan je zien wat je moet doen met het geven van voedingsbeurten en waar je op moet letten in de bloei opbouw. Ga op je gemakkie lekker snuffelen :wOOt en je zal zien dat er erg veel bij zal staan waar jij vragen over hebt.

SUc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja en het zal nog wel wat voller worden toch...........want ze zullen nog wel een week of 2 minsten doorgroeien of niet ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

[flame]

Ik las net dat iemand zei dat die persoon een ons per plant oogst :S Da's leuk om te vertellen,en dat kan,als je plant groot genoeg is.Maar als ik ipv een 25 liter pot met 1 plant,10 plantjes van 15 cm hoog neerzet?wat dan??Je oogst per vierkante meter,en niet per plant! ;) 2 jaar geleden had ik een grapefruit,toen was ze nog experimenteel bij female seeds,die stond buiten,naast mijn vijver,zonder voeding.De stam was dikker dan een cola blik en ze bestreek 2 vierkante meter.Ze gaf me anderhalve kilo.Dus ons per plant?Knap van je :S

[/flame]

 

@mariska1986,je plantjes zullen nog wel wat door groeien ja.Nog wel 10 tot 14 dagen,elke dag wat minder.Elke dag is er wat minder groeihormoon aanwezig in de plant.Verder ziet het er wel oke uit,ik zou alleen adviseren,om ipv 1 keer per 2 dagen water te geven,1 keer per dag water te geven.Ook zou ik minstens 1 ventilator in je hok zetten.Tussen de bladeren blijft heel veel lucht stil hangen,die lucht bevat vocht en kan schimmel veroorzaken.Zeker als je al toppen hebt.Een kweekhok moet in de bloei niet al te vochtig zijn (stekken 80%,groei 70%,kweek 55%!!!) ivm schimmels,en een ventilator helpt daar perfect bij!Een ventilator,kan ook warme lucht direct van je lampen en planten wegblazen.Dus,je kunt je lampen iets dichter bij je plantjes hangen,zonder dat ze verbranden,en licht is gewicht!Een flinke ventilator zal je planten zeker in de groei veeeeeel sterker maken,dikkere stammen,grotere bladeren,enz...Een ventilator is echt een must!Ik las net dat je temperatuur op 30 graden zit?da's veelste hoog!24 graden is ideaal om te bloeien.Om te groeien steekt het minder nauw.20/25 graden is dan ideaal binnen.Je hebt ook heeeeel veel licht.Probeer dat de volgende keer beter te benutten.Verder ziet het er heel goed uit.Zeker voor een eerste keer.

 

Dan nog ff off topic:

 

Waarom zie ik niemand stekken maken?

 

En ja,dit was mijn eerste forum post.Goeie site,ik zal snel es een kweek verslagje maken.En dan over het maken van jack herer stekken op hydrokorrels,en groeien en bloeien op grond.

Edited by holysmoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

24 graden om te bloeien ??? via de groshop hoor ik dat de minimale temparatuur tijdens de bloei toch wel 28 graden moet zijn.................

 

en een ventilator ga ik de volgende ronde wel neer hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja oke...28 graden...24 graden...da's nog een acceptabel verschil wat weinig tot geen invloed heeft.Maar veel warmer is echt niet goed hoor binnen.Kouder ook niet trouwens tijdens de bloei...ik vind dat je met 3x600watt het toch erg koel weet te houden.Best knap!Natuurlijk,zolang je niks ziet verkleuren door de warmte is het wel best.En szomers,is het bij mij ook wel es warm hoor.rond de 30.En dat kan best,het is niet ideaal.Maar een ventilator kopen is wel een goeie beslissing.Dat is echt nodig,en ik ben ook erg benieuwd naar je eindresultaat ;)

 

p.s: ik las net,dat je growshop zegt 28 minimaal,maar daar ben ik het niet mee eens.Zeker ook omdat de kerntemperatuur van een plant haar cellen een graad of 5 hoger ligt.Maar goed,da's een andere discussie denk ik...En sowieso heeft elke kweker heeft zijn of haar eigen methode.En,en da's maar goed ook :wOOt

Edited by holysmoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een mening over de temp.

 

De shop heeft het redelijk goed met 28. Als je de temp in de nacht maar niet verder laat zakken dan 20 / 22 graden.

Een verschil van 8 a hooguit 10 graden is ideaal zolang de totale temp over een volle dag ( dag , nacht) uit komt op rond de 24. Ik weet niet of je dt ook bedoeld Holysmoke.

Het opnemen van belangrijke voedingstoffen en verwerking van afvalstoffen doet een plant beter bij deze temp dan bij lagere temperaturen.

 

.....> 1) Kou.

Bij een temperatuur onder de 20°C verplaatst fosfor zich minder in de plant en onder de 17°C bijna helemaal niet meer. De fosfor blijft gewoon stilstaan waardoor er een tekort ontstaat.

De plant groeit dan ook bijna niet meer onder de 17°C.

Note: Ook in de nacht groeit een plant en moet de temperatuur nooit lager dan 20°C zijn. Elke keer dat de temperatuur er onder komt betekent een verlies in het eind opbrengst

 

.....> 2) Te grote verdamping onder het blad.

Als d.m.v. warmte, lage luchtvochtigheid of een waaier die te hard op de plant staat te blazen, kan de plant meer verdampen dan hij weer kan opnemen.

 

Zo is dat alles een grens heeft en vind dit maar eens bij jouw.

Dat ieder zijn methode heeft is niet erg maar er zijn standaard regels die gehanteerd moeten worden voor een goede opbrengst.

 

Temperatuur is een erg belangrijk bepalende factor.

Als de temperatuur niet juist is groeit de plant minder of zelfs helemaal niet.

In de wetenschap heeft men ontdekt dat de beste temperatuur rond het blad 24°C - 26°C is voor elk gewas voor een maximale groei en bloei dag en nacht.

Overdag maakt de plant energie om te groeien (assimilatie) en s`nachts verbruikt de plant energie om te groeien (ademhaling).

De kunst van het kweken is om ervoor te zorgen dat overdag de plant zoveel mogelijk energie maakt en s`nachts zo min mogelijk energie verbruikt.

 

We kunnen dit overdag stimuleren door wat meer CO2 en lumen (licht) toe te voegen en de verdamping onder het blad te stimuleren (bij volwassen planten) d.m.v. luchtcirculatie. Meer CO2 door een goede inblaas of anders.

Oppassen natuurlijk weer voor een te hoge verdamping.

 

Nog even dit; waarom 15 planten neer zetten als je met 5 het zelfde resultaat kan behalen. Het enige waar ik aan denk is dan als er wat uitvallers zijn merk je het niet zo met die 15.

Verder een goed opbouwende reactie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@smooty -> Ja kijk...die temperatuur die schommelt bij iedereen he,dus als je 24 graden hebt,da's eigenlijk precies tussen de minimum,en de maximum temperatuur dus daar mik ik altijd op.Heb je wat speling,en de temp is net als de vochtigheid toch vrij moeilijk perfect te krijgen en houden.

Dan waarom 15 planten ipv 1.Daar ben ik het wel mee eens,ik vind 1dikke plant ook mooier dan 15 kleintjes.Maar het was maar een voorbeeld.

 

@mariska -> En jazeker word het nog voller.Na een week of 2 a 3 zijn ze pas echt volop aant bloeien maar het ziet er goed uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...