Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mariska1986

Mariska's 1e Kweek 10x Pp Onder 3x600 Wat Klaar Met Knippen Alles Ligt Lekker Te Drogen :)

Recommended Posts

ja het gaat zeker goed

 

ik ben benoeg hoelang ze nu nog door zullen groeien en hoe groot ze uit eindelijk zullen worden

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ bart:

 

Ten eerste is kuub geen oppervlakteeenheid, maar een inhoudseenheid.

Ten tweede moet de af-/aanzuigverhouding 2:1 zijn. Dat wil dus zeggen dat als je 1500m³ afzuiging hebt, een ideale aanzuiging 750m³ zou zijn. (Bron)

 

- Rev.

 

 

wel even goed lezen dat snap ik ook nog. ik had t erover dat je filter capaciteit groter moet zijn dan je afzuiging. anders als je vol afzuigt blaas je zoveel lucht door t filter dat niet alles goed gefilterd wordt.

 

en los daarvan

 

als je een passieve inlaat hebt, de oppervlakte van t gat groter moet zijn dan t gat waar je door uitblaast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb een passive inlaat

 

er zitten 4 gaten in me 2 grote en 2 iets kleine deze hebben bij elkaar precies de juiste afmeting

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo het is gebeurt............ ik heb zojuist de klok over gezet naar 12/12

 

en ze nog ff flink wat water gegeven

 

zodat ze de eerste paar dagen genoeg te drinken hebben ;)

 

ik zal eind van de week wel weer een fototje plaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb net even gemeten ze zijn nu al ruim 30 cm ;)

 

dit is toch wel goed voor 2 weken groei denk ik ? ze zijn ook heel breed

Share this post


Link to post
Share on other sites

hye maris de klok op 12/12 gezet tsjaa als je in sog opstelling kweekt zoals je dat doet is dit geen verkeerd besluit denk ik ik weet niet meer hoe hoog je hok is maar tsjaa alles onderin bij de plant word anders tog niet kei hard kan je beter de aandacht besteden aan de mooie hoofd cola's tog ;)

 

zelf blijf ik erbij dat wilde je het beste eruit halen wat erin zat je nog 2 weken had moeten groeien en binden in scrog zo was een veel hogere opbrengst mogelijk en een betere kwaliteit over alle toppen in het algemeen , maar dat zullen we gaan zien.

 

suc7 ermee en nog een fijne kerst

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja maar ik ben bang dat ze te groot zullen worden als ik ze nog langer zou laten voor groeien

 

we zien wel wat er van af komt de volgende ronde kan ik altijd nog 1 of 2 weekjes langer voorgroeien als ze niet al te groot worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze groeien nu nog een week of drie door. leg maar genoeg bindmateriaal klaar, want je zult het druk krijgen de komende tijd. Ze laten zich niet zomaar in hun vrijheid beperken en willen steeds weer omhoog.

Kijk de kunst even af bij de expert scroggers, en vergeet ook niet bij beginners te kijken want van hun fouten kun je meer leren dan van mensen waarbij alles perfect loopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Correct van het doorgroeien. als ik jouw was zou ik nu bamboe stokken langs de rand van de potten steken, een stuk of 5 verdeeld in de ronte, en op 3/4 een lostouwtje maken in de ronte zodat ze kunnen hangen in de bloei. ik schat dat er nog zo'n 30 a 40 cm bij kan komen. Moet het wel allemaal goed gaan. Zo te zien wel.

 

Hoe zit je op voedings schema qua waardes ec en ph. en een licht briesje worden de dames ook iets sterker van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had hier ergens gelezen dat PP niet zo'n "doorgroei"-soortje is, en dat ze nog ongeveer 'slechts' 1 weekje doorgroeien na overgang? Is wel handig om dat duidelijk te hebben, want ik zit nu ook met 5 PP's op 15 dagen groei en wil gaan scroggen. Als ze nog 3 weken doorgroeien laat ik ze nog max 1 weekje doorgroeien, maar doen ze dit doorgroeien 'slechts' één week, dan wil ik ze nog minimaal 2 weken laten doorgroeien. Iemand die hier een duidelijk antwoordt op heeft?

 

@bart:

 

Sorry,

heb het inderdaad verkeerd begrepen dan. Excuses..

 

 

-Rev.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe bedoel je bamboe stokken langs de rand van de potten doen ?

 

bedoel je gewoon een paar bamboe stokken in de aarde doen tegen de rand van de potten ?

 

en daar dan zeg maar de plant heel voor zichtig aan vast binden zodat deze strax niet kan gaan omvallen ?

 

prik ik de wortels niet stuk als ik er een bamboe stok of een paar in de aarde prik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

PP groeit gewoon lekker door hoor.

Dat worden vaak juist knoeperts.

 

 

En die stokken.

 

Ze kunnen wel wat hebben hoor.

Gewoon paar cm naast je stammetje er in proppen en alvast een klemmetje er aan maken.

Dus dat ie mee kan groeien.

 

Ik gebruik ze kunstof van de Intratuin, en BBB ook ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee maris wat je nu doet via het sog is prima tsjaa dat weekje meer of minder in sog zal ik niet weten of het kan ;) dat zul je achteraf moeten zien

 

maar aangezien je maar 10 x pp heb staan over een vloer opp vlak van ik dacht 2 m2 had je er best een groot net over kunnen spannen, omdat het er maar 10 zijn hebben ze ook wat langer nodig om daqt hele netjes van 2m2 vol te krijgen DAN had je nog wel 2 weken kunnen voorgroeien.

 

aangezien dat nu niet opgaat heb je het volgens mij goed gedaan hoor

 

greetzzz masteryero

 

ps: zijn er soortjes die na omschakeling van 18/6 na 12/12 maar 1 week doorgroeien dan ???? lijkt me sterk dacht tog dat elk soortje wel minstens 3 weken doorgroeide ( de een wat snel dan de ander maar de groei blijf er tog cka wel een week of 3 in soms wel 4 a 5 )

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok maar ik dus gewoon een bamboe stok gebruiken

 

maar als ik die vlak bij het stammetje er in prik kan ik dan niet de wortels beschadigen ?

 

en wat bedoel je met een klemmetje zodat ie mee kan groeien ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn PP'tjes hebben 2 weken voorgegroeid vanaf stek,en toen heb ik ze in bloei gezet,en toen hebben ze nog 4 weken doorgegroeid.

Mn grootste is nu 85 cm en de kleinste 75 cm,en das eigenlijk precies goed in mn tent van 2 mtr. hoog...

Ik heb er 5 staan op 2,25 M2 en t staat goed vol zonder net,ik heb ze wel getopt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok maar nu weet ik nog steeds niet of ik zonder al te veel schade aan te richten er een bamboe stok bij kan prikken om ze een beetje recht te houden .......voor als ze strax wat groter en zwaarder zijn geworden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had stekken..

 

En Mariska,ik denk dat ze dat wel zullen overleven hoor! Anders maak je ze een beetje scherp van onder dan gaan ze er wel langs... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb inderdaad stekken

 

en hoe belangrijk is het om ze vast te zetten zulllen ze niet gewoon recht op blijfen staan ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

he mariska..

 

PP is een soort die einde van je bloei zeker een stok nodig hebben.. want anders bezwijken ze onder hun eigen gewicht.

dan worden ze letterlijk topzwaar...

het is ook beter om de stok er NU naast te zetten nou de wortels nog volop groeien..

Deze herstellen zich dan beter dan wanneer je in week 7 een stok erbij duwt.

 

Het verschil tussen stekken en zaailingen... bijv. een soort X zaailing groeit nog 2 tot 4 weken door (om volwassen te worden)

En een zelfde soort X stek groeit 1 max 2 weken door... Omdat de stek al zo oud is als de moeder waar ze afgesneden is en dus al geruime tijd volwassen.

 

Conclusie: Stekken zijn vrij rap met het overgaan van groei naar bloei, en stoppen van de groei in de bloei.

Met zaailingen is dit net tegenovergestelde.

 

suc6 ermee

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik zeker nooit PP gehad!!! Bij mij gingen ze gewoon bijna 4 weken door met groeien na dat ik ze op 12/12 had gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja het was ook meer als algemeen voorbeeld riesje.. gelukkig ben jij wel scherp vandaag.

ik heb zelf nl geen ervaring met PP en had het er ook beter niet bij kunnen zetten als voorbeeldsoort ;)

ik corrigeer het ff..

 

groeten

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zit je er naast BK, hehehe.

 

Pp is juist een die door blijft bouwen. Sterke plant, die door blijft knallen.

 

Bij mij worden ze minimaal 80cm

 

Ja anders ga je het nieuwe jaar in met Billlenkoek ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dan ga ik er vanmiddag toch maar even een paar bamboe stokken bij prikken

 

en hoe kan ik ze dan het beste aan de steel vast maken gewoon met een tyrapje ofzo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...