Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BAS22

Henneptelers Steeds Professioneler

Recommended Posts

Henneptelers steeds professioneler

 

Donderdag 6 december 2007 - DEN HAAG - Criminelen pakken het kweken van hennep steeds professioneler aan. Ze beschikken over geavanceerde apparatuur die wietlucht filtert en het energieverbruik verlaagt.

 

 

blp1-3003-hennep_3_162547b.jpg

Een hennepkwekerij op zolder in Waalwijk Foto Frank Trommelen

 

 

 

Ook verstoppen ze plantages beter, bijvoorbeeld in ondergrondse kelders, vrachtwagenopleggers of in kamers die alleen via een ingewikkeld gangenstelsel te bereiken zijn.Dat blijkt uit een rondgang langs politiekorpsen. De laatste trend is de wietcarrousel, een ronddraaiende kast waarin de plantjes boven elkaar staan. Dit systeem neemt minder ruimte in beslag dan een traditionele plantage en verbruikt minder energie. De pakkans daalt daardoor. De politie in Friesland heeft onlangs een wietcarrousel gevonden. Criminoloog Tim Boekhout van Solinge, die onderzoek doet naar hennepplantages, verbaast het niet dat criminelen steeds ingenieuzer worden.

Hij stelt dat de politie de strijd tegen wietkwekers nooit kan winnen, omdat er altijd vraag naar wiet zal zijn en de winsten van de handel hoog zijn. Uit recent onderzoek blijkt dat de politie in 2005 2,7 miljoen planten in beslag genomen, vorig jaar waren dat er 2,8 miljoen. Boekhout van Solinge schat dat er tussen de 15.000 en 30.000 plantages in Nederland zijn, met een omvang van honderd tot meer dan duizend planten. Een kilo droge wiet levert zo'n 3500 euro op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iets wat de meeste blowers ook al jaren lopen te roepen, vraag naar aanbod blijft, het bevechten zal toch geen zin hebben en uiteindelijk veel duurder worden. Nederlandse regering, hier een gratis tip, legaliseer, controleer en wordt slapend rijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Henneptelers steeds professioneler..

.. Boekhout van Solinge schat dat er tussen de 15.000 en 30.000 plantages in Nederland zijn, met een omvang van honderd tot meer dan duizend planten. Een kilo droge wiet levert zo'n 3500 euro op.

 

professioneler, misschien, technololgie staat nooit stil.

het lijkt me logisch dat men er het beste uit wil halen dat ligt in onze aard.

wat is er mis met spullen gebruiken die minder energie gebruiken? zolang ze de rekening betalen.

wat heeft het trouwens voor zin om een kilo prijs erbij te zeggen? beetje dubbelzinnig..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, zo'n criminoloog is ook een fiets op wielen. Jezus wat een gevatte opmerkingen... Zal wel gestudeerd hebben.

 

Die criminoloog kan wel vertellen dat de strijd nooit gewonnen kan worden, maar in plaats van te concluderen naar de politie en de maatschappij dat ze het maar beter kunnen laten gaan of in ieder geval in banen proberen te leiden gaan zeggen dat wietkwekers steeds ingenieuser worden...

 

Hou je mond man en ga kippen fokken.

 

Goed,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze beschikken over geavanceerde apparatuur het energieverbruik verlaagt.

Nou is bij de meeste forumleden zo'n beetje wel bekend dat ik geen IQ-toppertje ben wat electra betreft.

Maar waar hebben ze het hier over, dit klinkt mij wel interessant in de oren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb werkelijk geen idee defqon...

 

Wellicht bedoelen ze het feit dat warmte uit het ene hok vaak overgepompt wordt haar het andere hok om zo afzuiger en verwarming te bezwaren. Electronische VSA's, al scheelt dat niet superveel natuurlijk, betere bulbs om te zorgen dat je net die paar procentjes meer er uit kan halen.

 

Maar wat vooral een goede is is zo'n carousel, oftewel 360graden om je lamp heen, dus op die manier heb je toch al je licht in gebruik.

 

Meer kan ik niet bedenken...

 

Journalistieke duim denk ik.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nederlandse regering, hier een gratis tip, legaliseer, controleer en wordt slapend rijk...

 

Na mijn ide niet echt een goeie optie op het verbouwen van wiet te legaliseren (voor de brood kwekers). Wat denk je wat een gram wiet gaat kosten als het legaal gekweekt kan worden? Ik denk dat dan de prijzen straks lager zijn bij een kilo wiet dan een kilo frambozen. Alle "boeren" met grote kassen gaan massal wiet kweken en de tulpen komen op de mest hoop. Het is vraag en aanbod. Als er veel aanbod is en minder tot weinig vraag kelderen die prijzen van een gram wiet hard naar beneden hier in Nederland.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met als gevolg dat er te veel gekweekt wordt.

 

Voor de consument wordt het echter wel veeeel duurder, denk alleen al aan accijns.

 

Kees.

 

Liever gedogen :spliff:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Na mijn ide niet echt een goeie optie op het verbouwen van wiet te legaliseren (voor de brood kwekers).

 

Ja tiens. Dan moeten die broodkwekers maar gewoon gaan boeren zoals iedereen. Het zijn enkel de criminele organisaties die hier slechter uit komen. En moesten we nu de producent of de consument zijn belangen dienen? :spliff:

 

 

Rookbommetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat de wietprijs zou kelderen is alleen maar goed. Op die manier komt de beste kwaliteit eerder bovendrijven, en mensen die het verbouwen doen het voor een normaal inkomen op grote schaal. In het begin zullen er veel mensen op duiken, maar al gauw zullen er veel mee ophouden.

 

Dit alles natuurlijk zonder te denken aan de export, want als nederland als enig land legaliseert ben je nog niet van de wet en hoge prijzen in andere landen af.

 

Mede hierom is europa belangrijk. Samen met engeland, belgie, zwitserland, spanje, noordwest duitsland etc kan er misschien gezamenlijk besloten worden tot legalisatie, maar dat gaat nog lang duren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Liefst illegaliseren ze het gewoon terug :bier

 

Dan kunnen ze maybe snel(ler) inzien dat het beleid tov drugs totaal niet werkt :D

 

Of wat gaat de EU doen, dit jaar moest de EU drugs-vrij zijn ... euh.. maybe nog een 10.000 jaartjes wachten (h)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iets wat de meeste blowers ook al jaren lopen te roepen, vraag naar aanbod blijft, het bevechten zal toch geen zin hebben en uiteindelijk veel duurder worden. Nederlandse regering, hier een gratis tip, legaliseer, controleer en wordt slapend rijk...

Sluit ik me volledig bij aan.

 

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denken jullie nou echt dat het dan goedkoper word? De regering zal paal en perk stellen aan het percentage THC in die wiet en geloof me dat dan zelfs een vlieg niet meer stoned/high word van die wiet. Dus zullen ze het toch weer ergens anders moeten halen!!

Zal aan strenge regelgeving onderhevig zijn ( gdvr lijk wel een woordenboek).

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk nie dat er zo een regeling zou komen met thc beperkingen. Dat doen ze toch ook niet bij de wiet die ze in coffeeshops verkopen. Daar zouden ze ook kunnen zeggen: er mag niet verkocht worden boven de ...%

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet je wel hoeveel werk het kost om heel de weed business te controleren?

 

Ik denk dat DAT juist de reden is dat ze het gedogen, als je het wilt legaliseren zul je wel VEEL meer moeten doen dan gewoon zeggen: het is toegelaten.

 

Het lijkt me daarom ook nooit mogelijk om vandaag op morgen weed te legaliseren, dit moet ook een lange termijn doel worden.

 

Wij als voorstanders ervan zouden eerst al eens een lijst van vooroordelen moeten vinden, alle punten tegen weed afbreken op een discussieerbare manier.

 

Dan moeten we eens gaan nadenken hoe wij dit willen, en als het niet gebeurd zoals wij het willen mogen ze weed illegaal houden, je moet jezelf niet in een hokje laten drijven maar de alternatieven eens bestuderen, legalisatie, evt terug illegaal. Gedogen. USA anyone?

 

We zouden Legalisatie van weed al 100jaar aant voorbereiden moeten zijn, jammer dat dit nog steeds niet gebeurd. Zonder argumenten voorbeelden etc. bereiken we niets.

 

Ik heb leuke ideeën gelezen over int openlucht met projector bepaalde films laten afspelen, maar we zouden met echte dingen moeten beginnen.

 

Bv een website met Legaliseer Cannabis? Voor en NADELEN, want jah nadelen zijn er ALTIJD! so what?

 

Groepeer de mensen die voorstander zijn van Legalisatie en dan zullen er wel leuke ideeën uit de bus komen, geef die mensen ook financiële steun om hun boodschap te kunnen verkondigen, en zorg voor wat pers aandacht.

 

Achjah ik kan enkel blijven dromen.. Tegenstanders van legalisatie hebben momenteel heel weinig werk, ik bedoel we halen altijd negatief de radio, tv, internet. Gvd zelf mijn eigen moeder zegt dat weed het slechtste is ;) Vreemd dat net diezelfde mensen zo graag aan 'Binge' drinking doen.

 

En in mijn ogen zijn THC Beperkingen uit den boze, wel zouden ze bijvoorbeeld alternatieven kunnen zoeken.

Ik weet niet wat maar bijvoorbeeld thc tot ... % toegelaten voor 16 jarigen, 18 jarigen mogen meer THC en 20jarigen mogen alles. Is gewoon een snel voorbeeldje, is niet mijn job, laat mensen dat onderzoeken, we zullen zelf hun onderzoeken wel controleren!

 

Wat alvast vast staat is indien het mogelijk is dat altijd de THC % vermeld word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DAAR sluit ik me nu eens volledig bij aan...

Kijk alleen nog maar naar alcohol...veel schadelijker en de f*ckin 14-jarigen liggen maar te 'coma-zuipen'

En toch raar dat het algemeen aanvaard wordt...

ach ja blijven afwachten zou ik zo zeggen...ze zullen wel inzien dat het uit de hand gaat beginnen lopen en dat een jointje roken zo slecht nog niet is...

Dan zullen er mischien wel oplossingen komen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Krijg jij weer minder voor jouw wietje,! hoe minder legaal hoe beter period! ;)

 

presies laaat het maar bij gedoogd blijven maar wel wat soepeler als nu!!!!! :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijkbaar is het nodig en hun techniekjes om de telers te pakken worden toch ook steeds weer ingenieuzer so whats the point Boeiend! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou als ze het legaliseren brengt die meuk echt veel meer op dan wat het kost om het te controleren hoor, neem dat maar van mij aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...