Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Blowertjuh

Eindgewicht Bekend, 964gr, Dus 0.8033gr Per Watt

Recommended Posts

Toch nog een tijdje te gaan,worden flinke bomen als je t mij vraagt... :verrygood

 

Goed bezig!

Grtz! :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@clio

knip werk maak ik me niet heel druk om, een trommel erbij en gaan met die banaan, een halve dag en ik ben klaar, wel met 2en dan he.

 

@GreenInvestment

volgende keer zeker iets korter voorgroeien, ik heb nu me les wel geleers, maar toch, 14 dagen is niet erg lang, zeker niet voor een bubblegum.

maar alle lessen worden we weer beter van.

 

@Krekwakwou

laten we het hopen, de bomen, daar doen we het uiteindelijk allemaal voor.

ik gok zelf nog steeds op ongeveer 0.8gr / watt

en dan 1200 watt, we zullen zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hela,

 

zoals misschien de meeste al wel eerder een fotoupdate verwacht hadden, sorry, maar hier is ie dan eindelijk.

de dames staan nu ongeveer een weekje of 7 1/2 in bloei, en aangezien het een bubblegum is, verwacht ik dat de dames er volgend weekend af kunnen, ik zal het goed in de gaten moeten houden, want op het laatst gaan deze dames wel heel erg snel.

de bloei gaat nog steeds wel volgend plan, alleen blijf ik het jammer vinden dat ze zo groot zijn geworden.

maar ja, niets meer aan te doen.

hier volgen een paar pica's.

nog steeds een mooie groene kleur:

 

med_gallery_13513_3938_1401634.jpg

 

 

med_gallery_13513_3938_164197.jpg

 

je ken nog steeds door de toppen heen kijken, en ik schat dat ze er volgend weekend af mogen, dus zal wel niet allemaal een mooie vaste top worden, al zitten ze er echt wel tussen hoor:

 

med_gallery_13513_3938_630911.jpg

 

med_gallery_13513_3938_620153.jpg

 

 

med_gallery_13513_3938_1010355.jpg

 

 

med_gallery_13513_3938_1165999.jpg

 

 

eerder in dit topic heb ik het eens een keertje gehad over een kweekje op zand, maar die kast staat bij iemand anders, die heeft namelijk zelf een kast gemaakt, met filter en alles erin, maar het lukte hem niet, hij kweekte elke keer vanaf zaadjes.

hij vroeg of ik hem eens een keertje een beetje wou helpen, dus ikke stekken geregeld, maar zelfs die ken hij niet groot krijgen, dus dat wordt geen topic, want dan ga ik me straks nog schamen hierzo :D

wel komt er volgende ronde weer een kweekje, gewoon omdat ik het zelf te leuk vindt om te doen.

verder ga ik ook een grote kweek opzetten, maar de opbrengst van de I-grow kast is dan voor mijn zoontje, op de spaarrekening, ik ken het gewoon niet laten om dit te blijven doen.

volgende fotoupdate wordt er 1 als we aan het oogsten zijn, de dames worden dan voor de laatste keer op de gevoelige plaat gezet, terwijl ze nog in de kast staan, en als de dames zijn verlost van hun bladeren.

dus allemaal veel plezier en tot de volgende keer, als het knipwerk erop zit.

 

greetzzzz Blowertjuh :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damm, ziet er lekker uit! Nu even die laatste weekjes je best doen he :verrygood

 

Ohja vraagje, heb jij die nieuwe pomp? Zo1 waar 8 uitgangen opzitten waarvan 2 gesmoord morden en de rest naar de boxen gaat? Mijn vraag is of bij jou bij de ene bak meer water opgepompt wordt dat bij de andere..

 

Greentz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kunnen ze nog wel een paar weekjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pookanoontje

nee, ik heb nog steeds de oude pomp, met gewoon 6 uitgangen, en die werkt naar behoren.

alle bakken krijgen evenveel, ongeveer, want precies zie ik dat natuurlijk niet.

het kan natuurlijk zijn als de ene bak meer water krijgt dat 1 van de slangetjes of kniebochtjes een beetje verstopt zit, heb ik namelijk ook al een keertje gehad.

er kwam wel een beetje water uit, maar niet genoeg.

 

@soca

misschien dat ze nog wel een tijdje kunnen, maar we zijn ook op een andere plaats bezig geweest, ook met bubblegum, en die liep een weekje voor op deze kast, en die zijn vandaag geoogst.

daar stonden maar 12 dames in, en er is ongeveer een 2,6 kilo nat af gekomen, dus ik schat een 550gr droog, misschien zelfs iets meer, want de toppen zijn wel kneiterhard.

maar dat weten we over een weekje of 2, als alles droog is.

op die plaats kom ik elke week 1 keer, en in 1 week tijd waren ze zo snel gegaan dat het nodig was om ze vandaag te oogsten, dus dan gezien het tijd verschil van een week, denk uik dat deze dames er volgend weekend af kunnen, maar ik hou het goed in de gaten, want op het laatst gaan deze soort heel erg snel.

we zullen wel zien.

iedereen hoort het hier tenminste op tijd.

 

greetzzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

hela nieuwsgierigers,

hier weer een updatetje van de dames, zal wel 1 van de laatste zijn waar de dames nog rechtop staan.

als malles zo doorgaat gaan we er zondag met 3 mensen aan beginnen, ik heb hier een nieuwe tumble trimmer staan, maar weet nog niet of we hem gaan gebruiken, zal van de voortgang afhangen.

zoals jullie van mij gewendt zijn hier weer een paar fotootjes.

hier een overzichtje van hoe vol de kast eigenlijk staat:

 

med_gallery_13513_3938_578068.jpg

 

 

en hier komen een paar mooie maar nog net niet rijpe topjes aan:

 

med_gallery_13513_3938_1053352.jpg

 

 

med_gallery_13513_3938_792364.jpg

 

med_gallery_13513_3938_301217.jpg

 

med_gallery_13513_3938_686178.jpg

 

 

med_gallery_13513_3938_673713.jpg

 

med_gallery_13513_3938_415137.jpg

 

eigenlijk ben ik ook nog op zoek naar 1 of 2 mensen die er een rookverslag van willen maken, dit omdat ik zelf niet rook, en ik wil eigenlijk toch wel weten hoe de smaak is, maar dan dus uit andermans longen, zullen we maar zeggen.

mochten er mensen zijn die het willen proberen, en er een leuk verslag van willen maken, stuur me dan een PM.

verder houden we natuurlijk weer bij hoeveel het nat is, en ook de uitkomst van het droge gewicht.

 

greetzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, ik gebruik het zelf niet, heb het "vroeger", toen ik een jaar of 16 was 1 keertje gedaan, 2 trekjes en heb 4 uur liggen slapen.

ik vindt het zelfs niet eens lekker ruiken als het in de kast staat.

maar vindt het wel leuk om het te kweken, gewoon om bezog te zijn, met iets wat eigenlijk niet mag, dus de spanning, maar ook om iets goeds te kweken en er trots op te kunnen zijn, zeker ala andere mensen het wel goed vinden.

daar doe ik het eigenlijk voor.

en als ik met de grotere kweek begin doe ik het natuurlijk voor het geld, ik zou liegen als ik zei dat het niet zo was.

 

greetzzzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

En geld is altijd lekker ;)

 

Het stinkt niet.

Ik krijg er geen vuile handen van.

Ik doe er leuke dingen van.

Me kids lopen er leuk bij.

We hebben lekker te eten.

 

En de mensen om me heen hebben wat te roken :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

En geld is altijd lekker

 

Het stinkt niet.

Ik krijg er geen vuile handen van.

Ik doe er leuke dingen van.

Me kids lopen er leuk bij.

We hebben lekker te eten.

 

en daar doe ik het dan ook voor, en omdat ik iets op wil gaan zetten waar ik geld voor nodig heb, is wel iets legaals hoor, maar dat geld moet er wel eerst komen.

en dan zijn de groene vingers een leuke uitkomst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kweken is een prachtige hobby!

Of je nou blowd of niet, ziet er mooi uit allemaal! Ik heb/had zo mijn bedenkingen bij

het growbox-systeem van Igrow, zit me nog steeds niet helemaal lekker dat iedere bak een eigen

voedingsvooraat heeft, bij het bijvullen zal de vlotterbak en de daaraangekoppelde bakken het meeste

ph/ec gestuurde verse water krijgen.

 

Hoe verder van de vlotterbak hoe minder verse voeding, lijkt me....

 

Zit even hardop te brainstormen hoor ;)

Ik vindt dat het er goed uit ziet allemaal bij jouw!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je zou zeggen dat ze nog wel even kunnen ja.. maar je hebt er ervaring mee dus dan zal t wel kloppen. heb zelf ook nog paar bubblegum zaadjes liggen hier maar gaat nog eventjes duren voordat ik die kan gaan proberen.

 

ziet er wel lekker vol uit, kan niet echt meer bij ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Growmofiel

idd, ik doe het voor de hobby,

en wat betreft de I-grow kasten, helemaal super zijn ze echt niet, maar ik vindt het brandblus systeem een goed ding, zeker omdat ik een zoontje heb van 18 maanden, ik zou het mezelf nooit vergeven als daar iets mee gebeurt omdat ik zo graag een beetje wil kweken.

wat betreft de voedingvoorraad van de bakken, die zijn allemaal met elkaar gekoppeld, dus ik denk wel dat er overal evenveel voeding komt.

die blijft volgens mij echt niet in de eerste bakken, of dan tenminste het meeste.

 

@bart420

ik heb vandaag definitief de knoop doorgehakt, de dames gaan zondag allemaal om, heb namelijk donderdag al nieuwe stekken, dus zal wel moeten, die gaan in de voorgroei kast, en als ik zondag de kast meteen klaar zet voor de volgende ronde, dan kunnen ze er in als ze groot genoeg zijn.

deze keer komen er trouwens weer 12 dames in te staan, die ik fijn ga toppen.

en de volgende wordt een soortje van PP.

is ongeveer gelijk aan een NLX, dus is een lekkere makkelijke plant om groot te krijgen.

dat is trouwens ook de soort die ik wil gaan gebruiken in de groote kweek, maar daarover pas over een half jaartje meer.

we hebben nog wat tijd nodig om alles te realiseren.

dit was het weer ongeveer voor vandaag, zondag komen er weer pica's aan.

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo, ben nieuw hier.

 

was benieuwd naar mensen met ervaringen met de senior kast en vond dit forum van blowertjuh wel een goede uitgebreid verslag. Doe je goed.

 

ben zelf al ruim een jaar bezig met 2 seniors. Het gemiddelde dat ik eruit trek is 650 gr.

Ik gebruik altijd maar 5 of 6 planten. minder planten hebben meer groeiruimte, daarom kies ik niet voor 12 of 24... die paar grammen meer, ach...

 

TIP: voorgroeien in de seniorkast zelf.

aan het begin laat ik de kast 2 x 2 uur draaien met lampen aan, daarnaast heb ik een houten constructie gemaakt met 4 TL lampen die 18 uur draaien. Door de TL verlichting worden de wortels gestimuleerd en door de lampen een paar uur aan te zetten went de plant alvast aan het licht en wordt de plant goed sterk.

 

Ik top de planten altijd, maar wel laat... pas bij 35 tot 40 cm. Dat is vrij laat, maar je krijgt een sterke plant.

 

Startblokken zijn onmisbaar naar mijn mening. De kern van de wortel zit stevig in het blok. Zorg dat het blok aan het begin en tussendoor niet al te nat wordt. Wortels hebben ook lucht nodig.

 

Ik laat elke week m.b.v. een waterpomp heel mijn systeem leeg. Zo weet ik precies wat er in de bakken zit.

Veel werk, maar veel nauwkeuriger. Soms wacht ik ook een dag met een nieuw vat, zodat de plant geen voeding krijgt.

Dat klinkt misschien vreemd, maar daardoor wordt de plant sterk. Je moet de plant niet altijd verwennen, afentoe eens laten werken voor voeding. Je zult zien dat het werkt.

 

Naar mijn mening klopt overigens het hele voedingschema van IGROW voor geen meter. Veel te hoge EC voor te kleine plantjes is heel slecht.

 

Ach, zo kan ik wel uren doorgaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Gman,

 

Welkom bij de club, ik ben zelf ook nieuw en net als jij vindt ik dat Blowertjuh een

overzichtelijk en mooi topic heefd gemaakt over kweken met de igrow. Misschien wil je ook

is een kijkje nemen in mijn topic die gaat over mapito en het growbox systeem van Igrow.

 

Het schema wat ze mij gaven spreekt over een ec tussen 1.1 en 1.4 in de eerste weken

Aqualogic echter adviseerd met een hogere ec...

 

@Blowertjuh, succes dit weekend!! ;) Ik hoop dat je d'r lekker wat vanaf haald:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier dan de laatste keer dat er een paar pica's aankomen.

zoals er al wel een paar mensen weten ben ik weer een nieuw topic gestart, waar de stekken al weer in de groeikast staan.

vol ook deze voor nieuwe verbeteringen.

hier de laatste pica's van de 24 dames, zondag komt het natte gewicht hier te staan, er waren een paar mensen die zeiden dat ze nog wel een paar weken konden, maar ik denk er anders over, zondag wordt er gekapt:

 

med_gallery_13513_3938_30950.jpg

 

 

med_gallery_13513_3938_179480.jpg

 

 

med_gallery_13513_3938_234124.jpg

 

med_gallery_13513_3938_805819.jpg

 

med_gallery_13513_3938_595949.jpg

 

als er mensen zijn die een schatting willen doen, ik weet nu zelf ook wel dat ik de 0.8gr per watt niet haal, maar hoop toch wel op een goeie oogst.

zondag weet ik ongeveer wat er vanaf gaat komen, dan weet ik het natte gewicht.

 

greeetzzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er toch gewoon netjes uit.

 

ik denk / vind wel dat je wat veel blad hebt tussen de toppen door. Mischien een beetje te koud geweest?

gokje drooggewicht: 810 gram?

 

ik ben benieuwd iig

 

Greetz sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm ik gok 640 droog, plant ziet er echt wel oogstrijp uit hoor.

Kan me wel voorstellen dat als je nu de tijd hebt liever begint met knippenzodat je deze kast weer klaar kunt stomen voor de komende ronde!

 

Ik ga je nieuwe topic is even bekijken ;)

laters

Share this post


Link to post
Share on other sites

@saxmachine

idd, de temperatuur is als de lamepn uit waren een beetje laag geweest.

dat heb je in de winter, en de raam moet open blijven staan voor de lucht die de kast nodig heeft.

er zijn zakkers geweest tot 11 gr.

deze ronde wordt dat weer beter, omdat s'nachts de lampen branden, en overdag vriest het niet meer, hoop ik.

 

@Growmofiel

idd, heb nu tijd, en ze zijn er wel klaar voor.

ik hoop op een drooggewicht tussen de 640 en 700gr.

dan ben ik echt wel tevreden, maar we zullen zien.

later hier meer over.

 

greetzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb dat probleem ook met die temperaturen, valt weinig aan te doen in bepaalde situaties.

 

 

ben ik misschien iets te enthousiast met mijn schatting? ;)

 

dan ben ik straks wel benieuwd

 

 

greetz

 

sax

Share this post


Link to post
Share on other sites

@saxmachine

ik hoop in ieder geval dat je niet te enthousiast bent met je schatting, maar 700 gr doe ik het ook voor hoor.

volgende ronde, zie mijn nieuwe topic, ga ik toppen en de dames nog beter verzorgen dan ik nu al deed.

we zullen zien wat er daar vanaf komt.

trouwens in mijn andere kast staan er nu ook 12, die draait al een week, dus goed vergelijkingsmateriaal.

 

greetzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

omdat morgen de dames omgehakt worden, en ik best wel nieuwsgierig ben naar het resultaat gaan we vanavond maar naar een verjaardag toe, en beginnen we morgen vroeg aan het oogsten.

waarschijnlijk zal ik hier zondagavond laat, of maandag verder over berichten.

trouwens, ook als de dames niet geoogst hoefde te worden, en ik dus niet zo nieuwsgierig was, ging ik toch wel naar de verjaardag toe hoor, voor de slimmerikken onder ons, die anders daar weer een opmerking over maken.

heb net trouwens ook nieuwe pica's gespost in mijn nieuwe topic.

 

greetzzzzz Blowertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...