Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

D211

Overvoeding Oftewel Tekort Aan ... ?

Recommended Posts

Hallo ,

ik ben D211 of deux cents onze ( frans ) ben van brussel, 23 jaar en een nieuwe passie B)

alleerst wil ik jullie feliciteren met jullie fantastische board ben er al ongeveer op aant lezen sinds OG down is. en nu met men 2e kweekje ben begonnen, ben ik een beetje van plan op een acc optemaken op de forum.

ik heb heel veel gelezen en zeker geleerd. met dank aan allen !!

dus ier gaan we dan

 

Soortje: jack hammer van bij sannie

Week Bloei / Groei : dag 17 van bloei en hebben juist 4 weken gegroeid

Zaaiing of stekje: zaad

Medium(aarde/mapito enz): bat mix van plagron

pH van het medium : moet op 5.6 zijn ----> water

EC van het medium : /

Temperatuur : min 19.5 max 28

Luchtvochtigheid : min 45 max 80 in bloei en max in de nacht

 

ze zijn mooi gegroei met mooie groeie bladeren geen voeiding voor de eerste 6 weken.

nu zou ik mogen lichtjes bij voeden ( normaal toch ?) . heb ik dan gedaan met iets van 15ml plagron alga bloom te geven in een 30 liter water ( de normale hoeveelheid is 4ml/liter ). nu beginnen ze een beetje te verlichten van kleur maar een foto zal gemakkelijker zijn dus ier zijn ze

med_gallery_14258_3896_739359.jpg

 

med_gallery_14258_3896_130266.jpg

Edited by D211

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangegeven dosis is 4ml/ltr, en nu geef je dus 0,5ml/ltr,..

Lijkt me sterk dat dit door de minimale extra voeding komt, ... hoe vaak en hoeveel water geef je ze elke beurt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is je medium niet wat aan de zure kant ?

Misschien toch voedingstekort, door iets te lage ph, en simpelweg door te weinig voeding ?

6 weken lijkt me wat lang zonder voeding. Wat voor zonnetje gebruik je? Ze zien er een beetje gestrekt uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

dank u voor het snelle antwoord ...

ik heb er 2 400 watters op staan en hield ze op -+ 40 tal cm

voor het water 350-400ml om de twee dagen (heb ier voor 3 tensiometers ) op vershillende potte

 

 

greets 211

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een stikstoftekortje zou ik zeggen, gewoon iets meer voeding geven. Het is een soortje van sannie en die hebben normaal altijd hele mooie onverbeterlijk groene bladeren, dus gewoon iets meer voeding geven en het gaat helemaal goed komen.

 

Tof dat je frans bent maar goed Nederlands spreekt. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit probleem had ik ook had niets met voeding te maken maar met de lucht nieuw zeil en hout niet afgeplakt hup zo 2 oogsten naar de klote nu alles afgeplakt en het is over .

Wil niet zeggen dat dat het is maar check het ff succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

ben er weer B) het zou kunnen dat ik wa meer mag voeden, zal zeker een dossis hoger gaan en mss mijn ph wat hoger laten gaan.

 

en over wat Meuk zegt dacht ik ook een beetje dus eerst zien wat er gebeurt na een beurt met voeding

 

ps : voor de rest heb er nog 8 tal anderen staan en met deze dames gaat alles goed alloewel ze erg gestrekt zijn maar zien er natuurlijk mooi uit

 

 

laat jullie zeker iets weten

 

laters D211

Share this post


Link to post
Share on other sites

eerst voeding aanlengen en dan pH pas

en trouwens de badpuntjes beginnen ook te hangen vanwege het magnesiumgebrek

 

Ze staan al zo'n 6 weken en als je al die tijd vrij laag pH invoert, is je kalkbuffer in je grond ah op raken misschien.

en begint je grond te verzuren en kom je idd erg krap te zitten met Ca en Mg opname, wat het logische gevolg voor het

ijzeropname heeft weet ik niet want dat zou vrij opneembaar moeten wezen bij laag pH.

 

Op aarde is pH 6 tot 6.5 gemiddeld maar ik vat ff niet of jij bakken met mapito en bakken met aarde gebruikt,

of één substraat gemengt heb.... en ik begrijp dat je geen ECmeter gebruikt..?

Zowiezo een beetje EC kan geen kwaad na 6 weken.. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi allemaal

 

@ Meuk : hmmz zal mijn ph wat gelijdelijk naar boven brengen en ik heb gewoon vierkantige bakken van 11l met batmix van plagron ( dermee ni gevoed de eerste weken, raden ze af om te doen )

 

en in het algemeen lijken ze iets mooier uit ( zie ze ook 2x per dag dus ziet niet veel verschil ). mss eentje dan waar ik denkt dat het door de laage ph dan een tekort aan ijzer lijd

zal een paar foto's uploaden

 

ps : de acht andere dames hebben niet veel last in ieder geval en begint met toppjes aan te maken

 

tot laters

 

D211

Edited by D211

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je probleem komt door te weinig voeding, verhogen die dosis dus..

 

P.S. ze kunnen bij Plagron wel zeggen dat het niet nodig is maar toch denk ik daar anders over...

 

Met de light-mix voerde ik gewoon 75% en geen overvoeding verschijnselen...

Met de Royaltymix doe ik hetzelfde truukje en ook geen problemen...

Moet er wel bijvertellen dat ik een grote aardebak heb..

Share this post


Link to post
Share on other sites

pas op met het bijvoeden op de batmix,je zou kunnenoverwegen af en toe wat enzymen mee te geven zodat er wat meer gewerkt wordt in de aarde. Of een paar keer een halve dosis voeding mee te geven en kijken of het verbeterd

Let ook eens op het berichtje van duvelduvel, een verkeerd houtsoortje(spaanplaat) of vinyl een paar meter van de kweekruimte kan al voor problemen zorgen.

 

Citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey

 

iere kleine update van de zieke, voor de rest zijn de andere vrouwtjes -+ in orde

 

med_gallery_14258_3896_685350.jpg

 

 

heb zelf een blaadje met een kleine top eraan ( nog nooit niet gezien ), hou ik misschien bij voor in een kadertje lol

 

http://www.wietforum.nl/uploads/1195030028...3896_284416.jpg

 

en eentje van de andere kant gezien onder een andere lamp (andere kap ) , waar ik toch een vershil zie van de lamp ( en niet naar de rechtse kijken : die vliegt er toch uit )

 

http://www.wietforum.nl/uploads/1195030028...3896_707229.jpg

 

ik dacht er al lang aan om er een paar enzymen bij te kappen maar de shop iere in brussel heeft nooit iets in stock dus altijd maar wachten, tot ik nor men noordebuuren kan dus.

 

en ik weet niet of het kwaad kan als ik op het einde van de maand Greensenations gebruik ??

ben vandaag op dag 21 van bloei, ik zou dan op dag 36 zijn/ week 5

 

in ieder geval zie ik hoe ze reageren en probeer niet te veel aan te komen

 

hou jullie op de hoogte

 

greets D211

Share this post


Link to post
Share on other sites
med_gallery_14258_3896_284416.jpg

Dat heb ik nog nooit gezien... Lijkt mij een mutatie. Zal wel leuk zijn als daar een bud op komt te zitten! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@D211; erg gaaf dat je het herstel uptodate houdt na het stellen van je vraag :)

Wat het heb je precies aangepast?

 

 

Van de top ontwikkeling op je blad is wel vaag idd, maar lijkt mij niets kwalijks?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm.. ijzer lijkt me wel wat te eenvoudig en dat zie je volgens mij het eerst in je nieuwe toppen. Het komt niet zo vaak voor hoor, de meeste voedingen hebben voldoende sporenelementen, waaronder ijzer.

 

Heb je de pH van je grond ook gemeten? Lijkt me toch sterk als het allemaal dezelfde grond en planten zijn dat er ééntje heel erg veel afwijkt. Heb je de kleur van de wortels wel eens bekeken? Effe de plant lossen uit de pot. Zouden mooi wit moeten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je goed kijkt zie je ook dat z'n andere 2 planten het ook hebben op de foto....

En wat z'n liter maat van z'n potten is staat er niet bij... 6 weken niet bijvoeden..

Misschien verkijk ik me erop maar ik geloof niet dat het 20l + potten zijn..

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey alle,

 

heb gewoon mijn voeding upgedreven naar de normale hoeveelheid zoals aangeduid op de fles, een daar hebben de dames 400 ml van gekregen. ow ow ow mijn ph heb ik ook naar 6 gebracht en mss nog hoger

 

ik heb gisteren bezoek gehad van men neef en hij zei : dat ze in de laatste dagen(4) lekker gegroeid waren ( toppjes vooral )

 

en een vraagje appart: ben gisteren naar de GS geweest en die vent wou me eerst een fles verkopen van 110 euro man ( vraag me niet van wat, ik was er al over toen ik de prijs kende ). ik heb gewoon gezegd dat mijn blaadjes geel werden meer niet. en toen ik zei dat de prijs te hoog was, wou hij me een fles missing link mee geven ook nog 60 euro liter bij die vent.

 

... maar de vraag ik heb nog een flesje missing link van een jaar of twee geleden, die nog dicht is.

zou die nog goed zijn ??? en mag ik dat wel geven als ik op het einde van de maand GS (green sensation )

ga geven

 

 

greets D211

 

 

 

ps : ik dacht dat ik al gezegd had dat ik 11 l potten heb en geen 20l :)

Edited by D211

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok nog eens dan....

 

Problemen aan de Plant...

 

Krullende Bladeren................................................Te Hoge EC, NIET spoelen, EC verlagen met 0,2

 

Verbrandebladpunten.............................................Te Hoge EC, NIET spoelen, EC verlagen met 0,5

 

Paars/Rode steeltjes..............................................Ventilators te dicht op de plant, of Temp te LAAG

 

Heftst Gele Bladeren..............................................Meestal in de 6e, 7e week bloei, PH te LAAG

 

Fel Gele Bladeren...................................................Meestal in de 2e, 3e week bloei, PH te HOOG

 

Licht Groen/Geel....................................................Meestal de Temp of de PH te HOOG

 

Donker Groene Doffe bladeren met Pikkels...............Meestal een PH te LAAG (overdosis Mangaan)

 

Roestvlekken.........................................................Meestal Calsium te KORT

 

Rode of Paarse strepen op Stam..............................Meestal stikstof te KORT of Temp te laag in de Ruimte

 

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi

 

dat is kort en bondig en zal er op proberen te letten...Maar euh sorry voor mijn ignorantie maar hoe ziet de GS eruit van plagron? Ik deed juist de fles open en daar steek een ofandere witte brij in :) .

is ie nog goed of niet ??

 

en voor de update : ik geef ze nu voeding mee zoals aangeduid, heb de temp s'nachts ook naar boven gekregen en ook nog ph naar 6.1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kweekt op aarde. 6,1 is te laag, wat is de pH van je medium?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die GS kan eruit zien als een papje als je het er uitgiet.....

 

Maar.. Flink schudden.. en voila vloeibaar :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey allen

 

ben juist begonen met GS te geven en volledige dossis voeding. en zoals aanbevolen heb ik mijn ph naar 6.4 gelaten ( niet afgezuurt ). ik heb toch een vershil gezien zeker met de laachste toppjes, die zijn wat groener geworden. de grote bladen natuurlijk niet groener ( hoopte er toch niet op ) maar ze zijn toch gestopt met geel te worden :) . en natuurlijk groeien de toppjes lekker voort.

 

kmoet wel nog gedestileerd water halen voor mijn ph te meten van men aarde

 

en zal normaal van den avond mijn pic uploaden of ten laatse morgen.

 

en nu mor genieten van men hashbrouwnies en een lekker glaasje warme melk

 

ps : en nog veel dank voor al jullie antworden/aanwijzingen

 

word vervolgt

D211

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey allen

 

sorry voor de laate update, ( toffe regering, belgen mogen meer werken voor minder ) :spliff: .

to the point . Ik heb mijn plantjes verder niets speciaal gegeven behalve mijn voeding : alga bloom en GS

wel mijn ph sterk naar boven gebracht zoals ze mij hebben verwijst ( was nodig ook ze amaaaai ). resultaat ervan ze zijn niet geeler van geworden ;) mor ook niet meer groener ( waar het geel was natuurlijk ) .

 

hier een paar foto's van de dames op -+ dag 30 denk ik ( jullie kunnen zien dat ze niet echt dik zijn, kan door mijn domigheden zijn of mss moet het nog goed door groeien in de bud's )

 

med_gallery_14258_3896_707229.jpg

 

die gans rechts is er uit gevlogen da b**ch ( was haar naam )

med_gallery_14258_3896_659192.jpg

 

 

 

en ik denk dat met deze laatste post ga houden of ik ben in het foute sub-forum bezig ( zijn niet meer zo ziek ;p )

 

smell ya laters D211

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...