Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

keesthemad

Keesthemad's Nieuwe Hok.

Recommended Posts

Nou t is anders een aardige hoop geld voor zo'n klein hokje. Een groter hok kost minder denk ik in verhouding... Nano-wat-dan-ook is altijd duurder...

 

Kees.

 

Maar goed, ik geef er liever nu 500E aan uit dan dat ik straks een nieuw hokje moet bouwen omdat het niet goed is...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het heel erg netjes keesthemad

 

Het is idd waar dat in een klein hok je in verhouding meer kwijt bent omdat je de zelfde spullen nodig hebt voor in een groter hok (neem bv een hok van `1.2 x 1.2 meter )

 

Ga je niet vergeten dat je ook met een 250 w het liefst een relais nodig hebt met tijdschakelaar

 

 

 

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja tnt daar ga ik denk ik wel rekening mee houden. Ik ga een zwaardere tijdklok kopen denk ik. Ééntje die 3600W aan kan... Daar moet het wel op lukken toch ?!

 

Santaclaus is coming to town.... :bier

 

gallery_9137_2928_15309.jpg

 

 

gallery_9137_2928_186392.jpg

 

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Morgen eens de zaagslaaf bij de gamma laten beulen voor mij... Gelukkig zijn dit soort mensen nog beter dan polen, ze krijgen minder betaald maar zagen gratis... En als ze niet precies goed zagen, oeh dan krijgen ze hem...

 

Meteen even wat flenzen halen en een stukje slang, maar misschien ook wel een stukje isolatieslang, hangt beetje van de kosten af. Ben wel gierig, maar niet vrijgevig. Uhm ik bedoel, ik wil het wel goed, maar liever ook goedkoop.

 

Kees.

 

Layout van het softbox geval, isoleren doe ik niet denk ik, daar heb ik te weinig ruimte voor... Maar dat kan ik altijd nog zien. De box wordt 25x25cm. Hier de layout in een stuk 122x61mdf.

 

gallery_9137_3887_79036.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat je je afzuiger hebt keesthemad.

 

Als je niet voor een relais wilt gaan maar voor een tijdklok zou alleen een omnirextijdklok een goede keuze zijn

Het nadeel is dat die minimaal net zo duur of duurder zijn als een relais.

 

Ik heb een tijdklok vastgebrand gehad met een 150 w hps en dat kost je als je er niet op tijd achter komt een kweek

Dit staat niet op tegen de inverstering van 20 euro om het meteen goed te doen!

 

TnT

Share this post


Link to post
Share on other sites

Relais voor 250W, hebben ze die bij iedere GS ? Of moet ik gewoon een 600W relais halen dan ?

 

Kees... T afzuigerkistje zal nog een paar dagen op zich moeten laten wachten, ik heb geen tijd om naar de gamma te gaan.

 

Kees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Relais is pure noodzaak, heb hier verschillende timers vastgebrand met spaarlampje van 125watt waar onder een geweldige omnirex timer .... NIET doen dus, gewoon relais kopen ... owja en GS gaat je waarschijnlijk vertellen dat het niet nodig is. :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

De GS vertrouw ik blindelings :bier .

 

Neeh eh, ik weet wel dat ik beter het forum dan de GS kan geloven.

 

Keesopzoeknaarrelais...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees werd vandaag weer bezocht door de kerstman, alleen had hij dit keer geen baard en een TNT uniform aan...

 

gallery_9137_2928_27425.jpg

 

 

Inclusief waardebon omdat het niet zo lekker ging, MET MIJN BANK, klassemensen die moffen, altijd al van ze gehouden!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah günther!

vielen spass mit Ihren baupacket!

 

grussen

 

Biejka

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat moet je nou met een waardebon van die duitse toko? Moet je daar weer wat kopen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen idee, kan ik nog eens een gratis nieuwe iets halen ofzo...

 

Het gaat er om dat ze service leveren, zij maken geen fout, maar vanwege goede service en omdat zij het ook vervelend vinden geven ze gewoon zo'n bon, en dat vind ik heel netjes.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kees werd vandaag weer bezocht door de kerstman, alleen had hij dit keer geen baard en een TNT uniform aan...

 

Komen de mods tegenwoordig al spullen bij je thuis afleveren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit beloofd een heel mooi verslag te worden ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gekke kees hier,

 

Uhm, het doel is het hokje in de 2e week van januari up and running te hebben...

 

@dokkie, is het dat niet al dan ? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee kees... ik vind van wel hoor ;)

tot nu toe al heel leerzaam en educatief :bier

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees maakt afzuiger...

 

Dit was dus het idee, tenminste, het uitgelegde idee... Zo is kees naar de gamma gegaan om de zaagslaaf ongeveer 10 minuten te laten zagen tot genot van de wachtende medemens...

gallery_9137_3887_79036.jpg

 

 

Dit zou het dan ongeveer wel moeten worden, tsjah, zo moeilijk is het niet toch? Een doosje maken...

gallery_9137_3887_248476.jpg

 

 

Knippen, plakken, lijmen... We kunnen het allemaal. Alles werd eerst gelijmd, daarna voorgeboord en daarna vastgeschroefd met mooie 3.0x20 spaanplaatschroefjes, hoe ideaal is het om met MDF te werken...

gallery_9137_3887_385918.jpg

 

 

T lijkt verdomme wel een kistje te worden... Alle hoekjes werden even geschuurd zodat de overgang netjes was...

med_gallery_9137_3887_2485.jpg

 

 

Softbox m'n hol, het is een miniafzuiger, er komt nog wel iets van een demper op ofzo om het geluid wat te dempen... In ieder geval is het motortje wel op rubbers geschroefd dus niet direct op het hout...

gallery_9137_3887_88161.jpg

 

 

Toch een beetje demping...

gallery_9137_3887_161908.jpg

 

 

Tsjah, je moet het wel lijmen.

gallery_9137_3887_270386.jpg

 

 

Geen idee hoe heet dat motortje wordt, toch maar een stukje open gelaten... Het kistje is zeer stil. Voor de draadjes een net 4mm gat geboord en dit afgedicht met wat contactlijm, een heel net luchtdicht draadjesgaatje...

gallery_9137_3887_318756.jpg

 

 

De hele afzuiger, custum made, draait heel goed en stil ;). Kees is tevreden.

gallery_9137_3887_116726.jpg

 

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi gefixed kees!!

 

weer een stappie dichterbij een monsteroogstJE :verrygood

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

We gaan anders gewoon voor de twee en een halve ons hoor !

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik volgende ronde ook :verrygood

als het nieuwe hokje er is :punk:

 

Gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat de goede kant op daar zie ik! :verrygood ik ben nu al benieuwd naar het eindresultaat, ik volg je in ieder geval. :punk:

 

mvg jonkoman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees-I-So-Leert

 

Dus tsjah...

 

Dit is "de deur", de deur wordt eigenlijk gewoon een schot er voor dat je met 2 klemmetjes vast kunt zetten tegen het hok aan...

gallery_9137_3887_147583.jpg

 

 

Ik moest nog een passieve inlaat maken, dus bij deze, de onderhoek...

gallery_9137_3887_325458.jpg

 

 

Dat wordt dan zoiets...

gallery_9137_3887_212002.jpg

 

 

Komt nog een mooi roostertje overheen, maar dat is voor later...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...