Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

IreZumi1

Discussie Topic Voor Online Shops.

Recommended Posts

Hallo lieve rakkers,

 

Het valt me op dat de Discussie rond online growshops niet veel verder komt dan het benoemen van persoonlijke ervaringen.

 

Niet dat dit geen sterke argumenten zijn voor consumentenbeslissingen. Maar ik roep toch op om eens met andere argumenten te komen.

 

Vooruit ik zal zelf wel beginnen.

Ik vind het een goede zaak dat online growshops beseffen waar hun markt ligt en daar ook materiaal en zaden ter beschikking stelt om ze te testen. (Persoonlijk zou ik testers ook een online evaluatieformulier laten invullen, als een verslag maar summier blijft.)

Ik vind het een minder goede zaak dat de growshops zich niet voldoende hebben weten te distantieren van de zwarte markt en hun recht van ondernemen niet voldoende actief, zeker hebben weten te stellen. Wat de consumenten ook hebben gemerkt het afgelopen halfjaar.

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Soca:

 

Ben het helemaal met je eens maar doe dit helemaal in mijn eentje en we hebben de laatste maanden zo'n groei doorgemaakt dat er er niet of weinig aan toe kom om producte helemaal te beschrijven maar het zit echt in de pijpleiding hoor :) ik vind zelf de voeding en zaden het belangrijkst kwa omschrijving en zeker voeding wat doe wat voor je plant.

Maar de rest komt echt dat beloof ik je :P

 

@ASGrow:

het eerste punt wat jij aankaart ben ik het 110% mee eens ik ben van mening dat de eind consument een oordeel moet velgen over een nieuw product want dat zijn toch degeen die het uiteindelijk gaan gebruiken en een producent cq breeder zeggen toch altijd dat hun zaad of product het beste is, en ik hecht nu eenmaal meer waarde aan de verhalen en ervaringen van eindgebruikers.

 

Punt twee dat is een heel duidelijk punt en momenteel vechten tegen de bierkaai zoals in vele gevallen lijden de goede onder de kwade ik doe alles volgens het boekje om het zo maar even te benadrukken er zijn gewoon een hoop Growshops die dat niet doen en die worden genoemd in de media enz enz zelfde punt als de kweker maar daar kan ik nog wel uren over lullen.

Er zijn Growshops die mensen zoveel mogelijk geld uit hun zak willen kloppen ik destancier me hiervan ik heb liever dat men 1x voor 30,- koopt en dan 10x terug komt als dat ik hem/haar een 1000,- armer maakt zeker als we het hebben over de medicinale kwekers die mensen zitten meestal in de WW of AOW en hebben dus weinig te makken ik wil ze dolgraag helpen en zal mensen dus nooit een poot uit hun lijf draaien ik ga mensen echt geen schakelaar van 400,- aansmeren terwijl ik er ook 1 van 20,- heb liggen.

Maar je snapt me punt wel :)

 

En of wij ooit als proffesional worden gezien tsja vanuit de politiek en maatschappij niet zolang de kwekers, nog net niet worden vergeleken met een film figuur als Scareface en een growshop hun helpt aan het criminele netwerk. een hoop bla bla bla dus en algemeen bekend.

 

 

@ de rest over online betalen ik kan jullie verzekeren dat er nergens bij mij op jullie rekening afschrift ooit "The Growshop" komt te staan, ik heb dat via verschillende wegen geregeld (ga ik natuurlijk niet vertellen hier er lezen meer mensen mee) en alles is goed beveiligd en men mag daar pas inbreuk op dan als er een onderzoek loopt, en dan nog kan ik het op alle manieren tegenhouden, altijd makkelijk 2 advocaten in de familiekring ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.dekweker.com/index.php

 

mensen ik had een bestelling gedaan bij dekweker

ze hebben me toen 3 produkten dubbel gestuurd en 2 produkten de verkeerde hoeveelheid ik heb ze gebeld en gevraagd of ik de goede spullen alsnog nog kon krijgen dat was geen probleem zeiden ze ze zouden het ff na sturen zeiden ze.

1 maand later onderhand nog 3 x gebeld en 3 x gemaild en elke keer zeggen ze ja geen probleem is al verzonden

nou ik ontvang nooit wat en zetten altijd het goeie adres erop waar het heen moest in de emails

maar ja nou weer 2 weken later zouden de spullen weeer onderweg zijn

weer een week later nog steeds niks gehad.

 

dus ik geef het op en ze zien maar ! en ik bestel me spulletjes weer lekker bij leafman!

 

oke ik zal niet bashen, maar ik vind wel dat mensen moeten weten met wat voor zaak ze te maken hebben.

 

dus al met al of jullie wat daar bestellen is natuurlijk je eigen keus maar ik bestel nooit meer wat daar.

 

grtzzz

 

mijn excuus voor het bashen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irezumi !

Edit bovenstaand bericht even zodra je tijd hebt, ok ?

Ter herinnering:

Discussie is OK, bashen uitdenboze.

:bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leafman: Vette site, veel informatie. Op leafman heb ik veel geleerd. Ik heb er voor 450 euro spullen bestelt. Allemaal goede spullen, netjes verpakt. Alleen zijn de kappen idd BAGGER. Maarja, ik ben wel tevreden over leafman.

 

Wietforumshop: Kheb vandaag net de betaling gedaan voor wat ph-, pitpots, aarde... We zullen zien wat dat gaat geven :bier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shop Wietforum: Besteling was er snel, wel waren ze een ding vergeten. Heb toen een mailtje gestuurd, en een paar dagen later had ik ook het vergeten product binnen :bier

Sannie shop: Alles word snel geleverd, alles is van goede kwaliteit, extra zaden (freebees) en niet te vergeten de jiffy's of de pitpots die je er ook bij krijgt. :D

Happydude: Spullen worden snel en netjes geleverd en je krijgt er een gratis aansteker bij. :specool

Azarius: Ook hier ben ik erg tevreden over. Alles word snel en netjes geleverd. :lol:

Nirvana: Dit is de enigste shop waar ik niet tevreden over ben. Het heeft bij mij 3 weken geduurd voor ik de zaden in huis had, en de zaden waren van zeer slechte kwaliteit. :D

 

Greetz

Emilio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter laat dan nooit...............

Laatst weer een bestelling gedaan bij Leafman en ook deze keer weer helemaal niks op aan te merken.

Voor de overname bestelde ik er ook mijn spullen,nu wederom top ;) ,naar mijn ervaring.

Snel en discreet zonder ge....!

Onderandere had ik een flesje hesi-supervit besteld 50ml=€18.95,kreeg 5x10ml=€38.25 ;)

Niet erg en makkelijker in gebruik,goed opgelost :wOOt

En ook ipv 1ltr Hesi fosfor plus=€6.95,kreeg ik 2x0,5ltr=€11.80 :no

Goed gedaan hoor :P

Mijn volgende besteling plaats ik ook weer daar.

Met verdere online growshops heb ik geen ervaring,wel conrad,waneer op vooraad snel in huis met makkelijke betaalmogelijkheden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel, ik wil ook effe mijn ervaring kwijt met www.growshop.be

 

Dit is volgens mij hetzelfde als growshop.wietforum.nl (zelfde ip) en emails komen (bevestiging bestelling en status bestelling komen niet van www.growshop.be , maar van growshop.wietforum.nl.

 

maar dit bovenste maakt niet veel uit....

 

plus:

betaling gedaan via paypal, en ze vermelden niet op het uittreksel van visa grow, wiet of zoiets....

dit is een plus... ;)

 

min punt:

ik heb 22 december mijn bestelling gedaan, ondertussen zijn we 2 januari, nog steeds niets ontvangen.

:wOOt

T'was maar een test voor de meeste producten, vloeistoffen voor de ph meters, daar zit ik niet echt op te wachten. Wel heb ik ook biologishe beestjes besteld, als die zo lang in de enveloppe hebben gezeten, en ze straks alsnog aankomen..... zullen ze allemaal al wel kapot zijn....

;)

 

ZeMeC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal wel aan de bank liggen.

Ik heb de 23e 4 betalingen de deur uit gedaan...vandaag was de eerste afgeschreven..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Zemec,

 

Ik heb zelf ook op 22 december wat spullen besteld bij wietforum shop:

droognetje, pitpotjes etc. En ook nog steeds niet binnen. Maar je moet je wel bedenken dat veel bedrijven dicht zijn tussen kerst en oud en nieuw. Je kunt niet eeuwig werken, ook moet je af en toe tijd hebben voor je familie.

Vandaag gebeld, Mike stond me netjes te woord. Had ontdekt dat ik nog steeds een product niet binnen had van een bestelling van een half jaar geleden(zelf ook niet achteraan gegaan toen, dus volledig mijn eigen schuld) en zonder te tjekken of het klopte beloofde hij me dat het direct verzonden werd.

Ik ben erg tevreden over de wietforum shop, vrij snel antwoord via mail, meestal binnen het halve uur. Telefonisch al helemaal top, goed bereikbaar!

 

Ook goede ervaringen met www.perdok-kassen.nl

De webshop is wat gaar, omdat je niet direct kunt bestellen, maar er wordt een email gestuurd. Je krijgt de producten opgestuurd, waarna je pas hoeft te betalen. Ik heb er mijn propagatortje besteld, die nog steeds naar mijn volle tevredenheid is!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerst & Oud en nieuw is altijd lastig voor ons omdat sommige leveranciers dicht zijn en sommige open en natuurlijk werken de banken die dagen ook niet echt mee... Hiernaast is het een probleem om rond deze tijd te verzenden omdat de DPD niet echt stabiel rijdt de laaste dagen van 't jaar...

 

Sinds gisteren moet alles weer operationeel zijn en werken, 99% van de backorders zal vandaag of uiterlijk morgen hier de deur uit gaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kerst en nieuw ok,lijkt me normaal, maar bank ?

paypal is direct....

is niet betaald met overschrijving.

 

maar we wachten af.

 

Die ph producten, doe ik niet moeilijk over, die kunnen nog maanden wachten als het moet.

De biologische beestjes die ik besteld heb, die heb ik graag, omdat ik van de stekkenboer stek's heb gekregen met spint, wel allemaal dood gespoten voor ik ze in grote potten plaatste, maar nu ze al wat groter zijn zet ik liever preventief beestjes uit... er moesten er eens een paar hebben overleeft....

 

ZeMeC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha !!!

vandaag met de post aangekomen !!

 

het bio product tegen spint !! eindelijk...

direct gaan uitzetten !!!

 

komt aan in een enveloppe, met als opdruk "Brimex Natuurlijke milieuvriendelijk producten"

 

verzonden met prior, vanuit Breda.

 

Post datum 2-1-08 aangekomen in belgie op 4-1-08.

 

Bestelling gedaan bij de growshop.be op 22-Dec-2007

 

nu nog wachten op de rest van de producten. (deze hebben geen haast)

 

 

ZeMeC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha, wat kwamen de BUREN me vandaag brengen, ja ja mensen, het pakje dat 1 maand geleden besteld is bij www.growshop.be....

 

De koerier had het omdat ik niet thuis was afgegeven bij de buren, op de verzendnota was te lezen, dat het maar net verzonden was, heeft dus maar een paar dagen bij de buren gelegen.

 

Besteltijd 1 maand.... gelukkig geen al te belangrijke zaken.

 

Wat me ENORM irriteert is dat ze de spullen in een doos hebben gestoken, met opdruk van een of andere growshop groothandel !!!!!

 

De buren weten nu ook waarschijnlijk van mijn hobby af.... dank u wel 'growshop.be'

 

Wat me ook stoort maar in mindere maten is dat de producten, niet van hanna waren die geleverd zijn maar van een ander merk.

 

Sorry growshop.be, maar van mij krijg je een ;)

 

ZeMeC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idem hier, exact hetzelfde verhaal ;) ;) :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja en wij maar alles doen om anoniem te blijven kan je het ook met een megafoon in de buurt gaan verkondigen ik heb met je te doen ZeMeC ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formele mededeling:

Discussie is OK, bashen uitdenboze.

Maar lees ook even onderstaande quote van A.E.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol suffie, iedereen kan fouten maken, maar als je adverteert dat je verzendt in dozen zonder opdruk en in deze branche werkt dan zorg je ervoor dat je dozen geen opdruk bevatten. Begrip voor alle soorten dingen die verkeerd kunnen gaan, maar dit mag niet gebeuren en is eenvoudig te verkomen. Niet iedereen komt goed overeen met z'n buren. Je kan het draaien en keren hoe je wil, maar als je werkt in cannabisbranche of porno of een branche waar je liever hebt dat andere mensen niet van af mogen weten. Dan moet je verpakking gewoon neutraal zijn. Sommge dingen heb je als zaak niet in de hand maar dit is juist één van die dingen wat je zeker wel in de hand hebt en dus niet niet zou mogen gebeuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het de volle 100% met je eens, maar moest reageren, noblesse oblige. Dit is een zaak tussen de eigenaar van een shop en een ontevreden klant.

Ik heb (en wil) geen inzicht in eventuele correspondentie in deze kwestie (en zou me dus eigenlijk niet moeten bemoeien, but in WF`s sake...).

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
en een ontevreden klant.

 

klanten ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stijlloos is al vaker aangesproken op het versturen van dozen met verdachte opdruk, maar heeft hier blijkbaar geen boodschap aan. Van mij hoeft ie dus geen klandizie te verwachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen klachten hier aan deze zijde.

 

@wietshopforum: Netjes ingepakt in blanco doos met extra schuimopvulling. zelfs bij beschadiging doos is produkt niet zichtbaar, levering binnen een week ;)

 

@sanniesshop: Netjes discreet ingepakt in blanco doos, soms "kadootjes" bij je bestelling. Zeer snelle levering ;)

 

Dus wat de anonimiteit betreft zit het wel snor bij bovenstaande shops. :D

 

 

Just4Fun

Share this post


Link to post
Share on other sites

't Jammer dat dit soort dingen blijven gebeuren, heeft met een stukje extern werken te maken. Een deel van de bestellingen worden direct in de groothandel ingepakt & verzonden en op 1 of andere manier gaat dit weer fout zelfs na diverse gesprekken...

 

Na ongeveer een jaar bezig met de shops online zijn een paar dingen wel duidelijk, op het moment dat het goed moet gebeuren moet je het gewoon zelf doen. Op dit moment gebeurt dit nog vanaf thuis maar dit werkt niet meer, de gang staat vol met dozen, de kelder vol met voorraad en dit moet gewoon veranderen. Dit gaat ook over enkele maanden gebeuren, sterker nog om in de toekomst dit soort dingen niet meer te krijgen moet dit gebeuren. De shops zijn op dit moment te afhankelijk van 3de partijen welke deze domme fouten maken. Deze fouten kunnen gewoon niet, simpel zat...

 

 

We zijn op dit moment hard op zoek naar een pand waar we een echte winkel in kunnen beginnen. De bedoeling is om dit op korte tijd klaar te krijgen echter een goed pandje is moeilijk te vinden. Dan hebben we ook zelf alles in de hand en zullen dit soort dingen (dozen met opdruk) zeker niet meer gaan gebeuren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...