Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ASGrow

Test: As Grow Report I: "the Chronic"

Recommended Posts

Heey asgrow,

 

Ik hoop dat die overgang goed gaat bij jullie, ik ben zelf ook wellicht van plan om tegen de bloei over te schakelen op hps als bij de eerste ronde blijkt dat TL alleen écht niet werkt, maar dat er nog veel problemen bij zaten bij het wisselen had ik nog niet nagedacht.

 

Respect voor je topic trouwens, heel goed zoals je die kweekverslagen maakt.

 

Groetjes uit een klein gat in de buurt van Amsterdam...

 

Jeroen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Keesthemad,

Thanks man, we proberen het natuurlijk interessant voor de lezers te houden. B)

Deze keer zal het pas lachen worden als de drie kweken door elkaar gaan lopen, dus houd nog even vol.

 

Hé Blowsterke,

probeer het uit te zingen tot eind dit jaar. De verwachtingen rond de GodbudChronic zijn namelijk hoog gespannen. :rolleyes2:

 

Hé Whazzup,

Cannacorn met extra wietboter en suiker zeker. :no

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spannend is het zeker B), maar we zullen het volgen :rolleyes2:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal,

 

We moesten maar eens wat meer vaart maken met dit kweekverslag want straks lopen we wel erg veel achter op realtime.

 

We hebben al de achterliggende informatie over de kruising gegeven en de voorbereidingen beschreven, vandaag het begin van de groeifase.

 

med_gallery_8797_3775_122435.jpg

 

 

We hebben de zaden twee weken onder de tl T5 lampen gehouden nadat ze zijn ontkiemd.

 

Het ontkiemen gebeurden na twee keer 24 uur en was voltooid binnen 48 uur daarna.

 

med_gallery_8797_3775_181072.jpg

 

 

med_gallery_8797_3775_75579.jpg

 

 

De zaailingen zijn mooi kort gebleven en binnen een week hadden ze al een lekkere stevige stam.

 

med_gallery_8797_3775_630388.jpg

 

 

med_gallery_8797_3775_349451.jpg

 

 

De perliet deed goed zijn werk, de aarde voelde niet warm aan. Maar zoals we al eerder vertelden, was dit de laatste keer perliet. Voor je het weet stoot je een pot te hard aan en ligt heel je voorgroeiunit onder de perliet.

 

Het kastje waar de 10 zaailingen in stonden,is een meter hoog en een meter breed en een halve meter diep. De bedoeling is dat voortaan de nieuwe zaailingen hierin een week of vijf kunnen voorgroeien. Vervolgens gaan ze over naar de bloeiunits waar ze direct onder 1000 watt gecombineerd licht komen.

 

Deze kweek hebben de zaailingen maar twee weken in de voorgroeiunit gezeten, want de bloeiruimte was al eerder dan gepland vrij. ( onze 12/12 kweek hebben we vroegtijdig geeindigd.

 

med_gallery_8797_3775_50502.jpg

 

 

Ofschoon dit keer de zaailingen maar twee weken hebben voorgegroeid waren we toch te spreken over het resultaat. Wat we wel willen aanpassen is het aantal gaten in de dubbele bodem. Toch kijken of we de ventilatie kunnen optimaliseren.

 

med_gallery_8797_3775_71003.jpg

 

 

Groepsfoto einde week 1.

 

med_gallery_8797_3775_713661.jpg

 

 

De ontwikkeling van onze geliefde plant blijft ons keer op keer verbazen.

 

med_gallery_8797_3775_285561.jpg

 

 

med_gallery_8797_3775_252124.jpg

 

 

med_gallery_8797_3775_618284.jpg

 

 

med_gallery_8797_3775_429753.jpg

 

 

Omdat we toch wat voorzichter zijn met al die heersende ziektes, behandelen we de planten nu preventief met vital van ecostyle. Je weet maar nooit.

Omdat we alles biologisch willen houden en niet alleen de voeding, dus ook onze bestrijdingsmiddelen.

 

In de hergebruikte aarde komt ook nog eens wat anders naar boven.

 

med_gallery_8797_3775_234938.jpg

 

 

Maar de dames trekken zich er niets van aan.

 

med_gallery_8797_3775_224766.jpg

 

 

med_gallery_8797_3775_107171.jpg

 

 

med_gallery_8797_3775_225688.jpg

 

 

med_gallery_8797_3775_224906.jpg

 

 

Volgende keer meer.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn ze mooi :)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Jopie,

 

Onze excuses, we hebben de afgelopen week weer tegen een deadline aan lopen hikken. :nerd

 

Maar leuk dat je geinteresseerd bent. We zullen vandaag nog eens een update verzorgen. Zodra mijn stuk de deur uit is. Want oh jongens kom er maar eens kijken. Wat die ASG er toch weer een potje van heeft gemaakt.

 

Om de gemoederen te bedaren tot die tijd, een fotoke.

med_gallery_8797_3775_357225.jpg

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Ah, ik zie dat je deze ronde over bent gestapt op lekker groene, frisse sla :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hihi Miss J,

 

Weinig slapen, dan moeten we wel op onze vitamines letten. :nerd

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

No problem AS.. Volgens mij is het altijd druk daar in huize AS met de studie en alles.

 

Maar staat er mooi bij toch? Hoezo potje van gemaakt?

 

Wordt wel een knaller dit volges mij..

 

Veel succes !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg eerst maar dat je je studie goed afrondt dit jaar ;)

 

Met die plantjes gaat het ook allemaal goed komen zo te zien. :nerd

 

Wat zul jij 2008 goed beginnen.

 

Groetjes uit Tilburg :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Jongens,

 

Thanx for the support. Nog maar een maand of vier/vijf en dan zijn we bevrijd van school en kunnen we eindelijk weer aan de slag. Maakt het hobbyen ook een stuk leuker. :o

 

Maar jullie hebben gelijk, nu nog wel even :nerd erover.

 

2008 wordt wel een goed jaar, maar dat gaat iets langer duren dan we dachten. Hoezo? Tja, aan de fotosessie van vandaag zal nog niets te merken zijn.....

 

De GodbudxChronic van Stijlloos hebben dus twee weken voorgegroeid onder de tvijfjes en zijn vervolgens overgezet naar de bloeiunits.

 

med_gallery_8797_3775_709823.jpg

 

 

med_gallery_8797_3775_607760.jpg

 

 

med_gallery_8797_3775_68246.jpg

 

 

En dat was even wennen,

Ook voor de planten. We konden best goed merken dat de planten door de overgang, een tijdje vertraging in de ontwikkeling hebben gehad. Dit kan ook te maken hebben met ons overenthousiasme en het te snel verkorten van de afstand. Dus dit laatste hebben we in ieder geval meegenomen voor de volgende keer. Langzamer de lichtafstand verkorten. We beginnen op een meter, maar het is ook 1000 watt.

 

Af en toe onkruid wieden,

med_gallery_8797_3775_502143.jpg

 

 

De boel een paar keer getopt en je krijgt echt geweldige bossen.

med_gallery_8797_3775_583731.jpg

 

 

Je ziet onder aan de planten wat we bedoelen met de overgangsproblemen,

med_gallery_8797_3775_610975.jpg

 

 

En het werd natuurlijk tijd om het geslacht te achterhalen,

med_gallery_8797_3775_334872.jpg

 

 

Maar onze uitvoerige installatie was, natuurlijk, weer teveel van het goede. Nog voordat het geslacht van de sexbak zich vertoonde hadden de planten al duidelijk voortekenen getoond.

 

Dus de keuze was snel gemaakt en konden de vijf uitverkorene dames hun uiteindelijke behuizing in.

med_gallery_8797_3775_263084.jpg

 

 

med_gallery_8797_3775_589819.jpg

 

 

med_gallery_8797_3775_870236.jpg

 

 

med_gallery_8797_3775_276286.jpg

 

 

Dus ze konden nog even groeien, dan zou het net komen en dan? Dat zien we de volgende keer.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey AS grow,

 

Ziet er goed uit, ik heb alleen even een vraagje voor je.

 

med_gallery_8797_3775_334872.jpg

 

 

Heb je je stekken daar in een bak water hangen om te wortelen of is hier een andere reden voor ? Ik heb wel eens geprobeerd om stekken zo te wortelen maar dat is mij nog niet gelukt tot dusver. Ze blijven wel gewoon in leven maar wortel schieten doen ze niet.

 

Verder toppie man.

 

Groetjes,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Keesthemad,

 

Het is juist de bedoeling dat ze niet eerst wortelen. Hierdoor is de geslachtsvertoning eerder. We hebben dit nu een aantal keren gedaan en met goede resultaten. Een bak(je) water, wat stekpoeder erin, juiste temperatuur, vaak genoeg water verversen, en na 6 tot negen dagen kun je zien of het dames zijn of niet.

 

We hebben dit naar aanleiding van de topic van Rataplan en zoals gezegd met succes.

 

Zodra we deze stekjes hebben gesext weten we welke (vijf) dames steeds over gaan naar de bloeiunits.

 

Stel dat je stekken eerst laat wortelen, hebben we begrepen dat het geslacht zich pas later vertoond. De tijd die de stekken nodig hebben om de wortels te ontwikkelen komt er dan bij. En aangezien de stekken toch al in de bloei staan, heeft het niet veel zin om ze te behouden(tenzij je wilt regeneren) dus het wortelen is dan overbodige moeite. Soms gebeurt het toch, ook in zo'n bak, dat is soort afhankelijk, maar werkt dan niet vertragend.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké, nee ik dacht misschien is dat de prima manier om stekken te wortelen, maar goed, wel een goede manier van seksen, dat moet ik ook maar gaan doen dan.

 

Groeten,

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het echt geweldige plante dit mooi compact

mooie spierbundels

 

deze verienden wel een lintje

hollands next top moddel

 

groeten hompii

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Asgrow,

Gaat lekker zo te zien .

De mijne heb ik geoogst , alleen had ik ze gelijk op 12/12 gezet en daardoor mooie knuppels gekregen.

 

med_gallery_5651_3105_655013.jpg

 

 

 

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das een flinke Buble!

 

Die planten mogen er weer goed wezen ASgrow! Succes met de studie :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij ziet er weer heerlijk uit coby. Echt eentje voor achter het stuur :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is toch genieten bij AS thuis ;) en dat met alle school drukte erbij, knap hoor AS hier haal ik nog wel een bakje :o bij.

 

En dat topje proberen moeten we snel maar eens doen :nerd zal ik er alvast eentje voor rollen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Jongens,

 

We moeten inderdaad ook zeggen dat we best onder de indruk zijn deze Godbud X Chronic planten. Ze hebben een flinke ontwikkeling(ooh misschien iets te) en geuren ook zeer aangenaam.

 

We denken dat deze planten behoorlijk voldoen aan de verwachtingen van de breeder. ;)

 

En Whazzup,

Roken achter het stuur, dat is toch niet zo verstandig. :) De vraag blijft alleen vaak hoe lang je niet gerookt mag hebben voordat je weer achter het stuur stapt. :nerd

Gelukkig heeft Justitie daar ook nog geen benul van. :o

 

Hé Doc,

Je hebt ons natuurlijk wel een goede reden gegeven,

 

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten en qua uniformiteit kun je ook tevreden zijn.. :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...