Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

newblower

Tips Om Te Kopen In Coffeeshops

Recommended Posts

Beste forumgangers

 

De maandag dat komt heb ik een vrije dag en ik ga richting holland met de trein ( nl. naar langraaf is skië ) . Nu moet ik overstappen in het station van maastricht :) . Er rinkelde een belletje , holland = legaal , maastricht = coffeeshops :smoke . Enigste probleem is , we zijn geen 18 ( jaja commentaar van doe dat niet want anders sluit de shop moet ik niet hebben ) Men maat is 17 en ziet er niet jong uit ( ook niet spr volwassen ) . Nu gaan we is probere om toch een coffeeshop binne te gaan en zien wat of hij toch iets krijgt . Nu wou ik even informatie opdoen , ik zat met de volgende vragen :

Vrage ze altijd je ID ?

Wanneer vrage ze die ( tijdens het binnenwandele , tijdens het kopen .. ) ?

Als ze vragen of je 18 bent en je JA antwoord voldoende is? :smoke

Wat gebeurd er als ze ontdekke dat je geen 18 bent ( sture ze je weg ,bellen ze de politie , ... ) ?

Zijn coffeeshops op maandag open ?

Is er een coffeeshop die aan te raden is in maastricht ( indien het toegelaten deze te vernoemen op het forum ) ?

Is er een hashsoortje , wietsoortje dat rond de 5-6/€ de gram ligt en te vinde is in zowa alle coffeeshops een aanrader ?

en zijn er nog tips of ervaringen met iemand die onder 18 heeft gekocht , of is tegen gehouden ofzo

 

alvast bedankt :lol:

ps : als dit lukt is het onze eerste keer nederwiet , dus vrij zalig , smoke al een jaar maar altijd van straatdealers dus daarom al die moeite om eens langs een coffeeshop te kunnen paseren :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat een coffeeshop de politie belt als ze ontdekken dat je nog geen 18 bent.

De politie is echt je beste kameraad niet als je een coffeeshop hebt.

 

Gewoon proberen zou ik zeggen. Doe een beetje stoer, vraag om het menu en vraag advies aan de verkoper. Wat een lekker wietje is, of je stoned of high wilt worden. Veel plezier

 

 

 

 

Wat gebeurd er als ze ontdekke dat je geen 18 bent ( sture ze je weg ,bellen ze de politie , ... ) ?

Zijn coffeeshops op maandag open ?

 

Is er een hashsoortje , wietsoortje dat rond de 5-6/€ de gram ligt en te vinde is in zowa alle coffeeshops een aanrader ?

en zijn er nog tips of ervaringen met iemand die onder 18 heeft gekocht , of is tegen gehouden ofzo

 

alvast bedankt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd

en pas gereedhouden, zodat ze denken dat je nix te verbergen hebt

en pas op voor de trein

kans is groter op controle

tip daarvoor; steek al je wiet in andere zakjes, niet van coffeeshops

zo kunnen ze je niet pakken voor smokkelen, alleen voor bezit

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
idd

en pas gereedhouden, zodat ze denken dat je nix te verbergen hebt

en pas op voor de trein

kans is groter op controle

tip daarvoor; steek al je wiet in andere zakjes, niet van coffeeshops

zo kunnen ze je niet pakken voor smokkelen, alleen voor bezit

grtz

 

Bedankt !! hier had ik helemaal ni aan ged8 :) controlere ze met honden of fouilleren ze ?

 

en nog iemand tips of ervaring ( iemand tegengehouden in shop ofzo ? :) )

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

er staat geen buitensmijter ofzo, tis niet de longplay

maar de mens achter de toog vraagt meestal je pas

en nog iets, niet te vriendelijk willen doen, dan hebben ze je ook meestal door

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
er staat geen buitensmijter ofzo, tis niet de longplay

maar de mens achter de toog vraagt meestal je pas

en nog iets, niet te vriendelijk willen doen, dan hebben ze je ook meestal door

grtz

Dit is inderdaad waar, ik ben 16 en ik kom in de meeste shops wel binnen (ben groot, zakelijk gekleed als ik naar shop ga, ongeschoren) en de 1e keer was ik heel vriendelijk omdat ik een bepaalde indruk wilde achterlaten & toen lukte het niet... een maandje later kwam ik gewoon binnen, zei met een ietwat arrogante toon wat ik wilde hebben en geen probleem

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is inderdaad waar, ik ben 16 en ik kom in de meeste shops wel binnen (ben groot, zakelijk gekleed als ik naar shop ga, ongeschoren) en de 1e keer was ik heel vriendelijk omdat ik een bepaalde indruk wilde achterlaten & toen lukte het niet... een maandje later kwam ik gewoon binnen, zei met een ietwat arrogante toon wat ik wilde hebben en geen probleem

 

Ah nice zo een tips zoek ik dus :lol: Perfect

 

:) Nog iemand die een van men vrage kan beantwoorde

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon naar binnen lopen alsof je het dagelijks doet en zelfverzekerd overkomen en misschien niet scheren als je naar shop gaat dan zou het wel goed moeten komen :)

 

greetz - tikkel - :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou een week lang niet scheren, voordat je de coffiesjop ingaat, geen schooltas mee, in elk geval naar de balie lopen, en direct zeggen wat je wilt hebben... niet een kwartiertje rondkijken, en twijvelen. anders word je zo aangestaard en word er naar je leeftijd gevraagd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jongetje toch, maak je eens niet zo druk

jij bent maar 1 van de 10000 die elke dag om z'n weed gaat naar ned.

chill the fuck out

Share this post


Link to post
Share on other sites
jongetje toch, maak je eens niet zo druk

jij bent maar 1 van de 10000 die elke dag om z'n weed gaat naar ned.

chill the fuck out

 

Ik wil ni 1 van de X aantal zijn die terug keren van nederland zonder wiet :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen ik en m'n maatz naar roosendaale gingen om wiet, (zij zijn 18+ ) ben ik m'n pass gevraagd aan het loket en vriendelijk verzocht mij naar buiten te begeven :) dus zo erg is het allemaal niet. ze zullen zeker de politie niet bellen of andere. Is gewoon dagelijkze kost voor hen, en erzijn wel coffeeshops die minder streng de regels toepassen ook hoor :D ivm het id tonen.

grz,smoke ze :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zelfverzekerd overkomen en alle coffeeshops afgaan. Dat is alles waar ik het mee doe, en er is zelden een dag dat ik nergens mee krijg (en zelfs dan heb ik nog een back-up coffeeshop in een andere plaats die me wel altijd verkoopt). Ik kom volgens maten trouwens wel oud over dus kan ook beetje daar aan liggen, maar gelukkig ben ik over 1,5 maand van het leeftijdsprobleempje af.

 

Wat je ook zou kunnen doen in uiterste geval van nood is gewoon voorbijgangers die richting de shop trekken even vragen.

 

Oh, en niet scheren? Als 16 jarige is dat zeker de manier om door de mand te vallen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad,

* scheer je een paar dagen niet zodat je een beetje een stoppelbaard & snor hebt (werkt goed)

* gedraag je zelfverzekerd en zorg dat je weet wat je wil,

* als je binnenloopt loop je direct naar de balie (ik zou niet je pasje in je hand houden, want dan is het natuurlijk een kleine moeite voor hen om er naar te vragen, + hierdoor kom je minder zelfverzekerd over omdat je dus eingelijk al verwacht dat je hem moet laten zien)

* Zorg dat er maar 1 persoon naar binnen gaat als jullie allemaal nog geen 18 zijn en zorg dat de rest een straat vóór de coffeeshop wacht (loop dus in je eentje naar de deur)

* Oefen je tekst een keer voor de spiegel zodat je zeker weet dat je niet staat te stotteren van de zenuwen als je daar binnen staat?

 

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ook gelijk gepast geld bij je hebben.. dan denken ze dat je er wel eerder bent gweest zodat ze j niet om id vragen.. En niet met j kop naar de grond staren. Gewoon het geld op de bali smijten kijk die kerel/vrouw zelfverzekerd recht in de ogen aan.

 

Ik heb es een keer in Groningen gehaald, en toen vroegen ze wel mijn id.Was 17 jaar. Toen zij ik. o moet ik ff naar mn auto lopen om mn rijbewijs te pakken. Haha kreeg gelijk mee:P

 

EDIT:

ben nu inmiddels bijna 19 dus halen is voor mij geen probleem meer

 

En nog iets! Mannen achter de bali vragen je sneller om je id dan de vrouwen die achter de bali staan.

Heb ik welles meegemaakt in de zelfde shop waar ik haast nooit kwam.

 

kwam er voor het eerst zat er een vrouw achter de bali. ze vroeg mij niet om id

 

en paar maanden verder kom ik er nog eens zit er een kerel achter en die vraagt mij wel om id.

 

Zie het in veel shops

Edited by mati

Share this post


Link to post
Share on other sites

-vraag niet naar grammetjes wiet, maar iets van

 

"heb je een tientje maroc voor me?"

"doe maar een tientje white widow"

 

-Gebruik geen "U"

 

-Zeg niets over de inrichting van de koffieshop, anders lijkt het net alsof je er nooit komt.

 

-Geen schooltas

 

-Als je telefoon gaat, neem dan op met "hee, kerel, ik bel je zo terug"

 

-Eet niet van de pinda's die bij het uitgifte loketje, of balie staan.

 

-geen kauwgom

 

-liever geen petje op, maar vooral niet scheef op zetten.

 

-vraag hoelang je in de straat mag parkeren( als er een blauw zone is)

Share this post


Link to post
Share on other sites

K kom uit landgraaf/kerkrade, er is een coffeeshop op heerlerbaan waar je in principe zo in en uit kunt lopen, aardige 'bewaker' die mensen snel doorlaat.. absoluut een tip, mocht je niet durven ofzo kan ik evt wel iets voor je regelen :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik woon zelf ook in Maastricht.

Ik weet dat men eigenlijk in alle coffeeshops naar ID vragen. Hoewel onze burgemeester Leers heel erg voortstrevend is met de coffeeshops, is het wel zo dat hij alles heel streng in de gaten houdt, dat betekent ook (jammer genoeg) altijd je ID moet laten zien, de shop waar ik meestal kom, vraagt mijn ID nog, zelfs als ik 3/4 keer per dag binnen kom.

 

De shop waar ik eerder wel eens kwam is gesloten door nalatigheid hiervan.

 

De shops ik aanraad:

Lucky Time ---> goede wiet. Ook joints achter de bar voor €3.

Drinken is betaalbaar:

Fris/koffie --> 1,25

Petflesjes --> 2

 

Cool Runnings ---> Errug relaxte shop, je loopt door de zaak, dan aan de rechterkant in het einde van de zaak de trap naar beneden, dan kom je in de kelder..daar staan heeeel relaxte onderuitzak-hang-chillbanken met tafels enz. en achter kun je daar je wiet kopen.

Eten en drinken iets duurder dan bij de Lucky Time, maar daarentegen krijg je hier wel milkshakes en warme snacks als een tosti, hotdogs enz..

 

 

Maar op jullie vraag, ik zou niet proberen binnen te komen, 10 tegen 1 dat het je niet lukt!

 

Have Fun Smokin'!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je nu a geweest? gelukt?

 

Ik denk niet dat je in maastricht makkelijk een cofeshop binnekomt als je geen 18 bent, ik ben elke keer al gecontroleert dat ik er ben geweest in elke shop dat ik ben geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is maar goed ook dat ze streng controleren.. en aan alle 16 jarige mannetje die toch binnen proberen te komen: als een shop controle krijgt en jij ben er je tientje wiet aan het halen dan loopt de shop grote kans op sluiting.. dus wacht tot je 18 bent en laat tot die tijd gewoon door iemand anders halen.. of beter nog, kweek je eigen wiet. Dan weet je tenminste ook dat er geen zooi op zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en is het gelukt?

ik ben ook 17 en wil binnekort ook wat halen, maar omdat ik niet kan draaien wouw ik een voorgedaaide halen hoe kan je dat het beste vragen dan want "doe maar een joint" klinkt volgens mij een beetje dom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope. Gewoon vragen naar een voorgedraaide, lekker chill, ga desnoods ff zitten, ga niet echt rondkijken, gewoon lekker chill kletsen en dan weer naar buiten lopen, ga niet binnen zitten want zou zonde zijn als er controle was wat weer lijdt tot (tijdelijke) sluiting.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon naar binnen gaan, vragen om een voorgedraaide.. Als je toch al een voorgedraaide wil hebben zou ik gewoon niet naar de kaart kijken, dat maakt meestal een zekerdere indruk. Ik weet niet waar je wilt gaan halen, maar probeer een shop te vinden die niet bekend staat als een shop met een strenge controle. Zelf ooit eens gehaald bij een shop in Den Haag ( de hut) en daar wilde ze mn id niet eens zien zolang ik niet bleef zitten ( met het commentaar: het is toch mijn winkel niet.. :) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...