Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

quincy

Anti Detectierelais

Recommended Posts

Hoe lang zou er tussen een meting en het oprollen van je hok zitten?

Doen ze dat meteen, of eens in de zoveel tijd?

 

Bij mij is een keer 3 uur de stroom afgeweest, misschien een storing, maar kan ook meting zijn geweest

Share this post


Link to post
Share on other sites

mensen ,

 

zoek ff bij conrad.nl ... daar het je een automaat met machine beveiliging .

deze ketst er gelijk uit als de spanning onderbroken wordt ..

dit gaat al bij 1 miliseconde ....

 

deze doe je tussen je lampen .. NIET bij de algemene stroom toevoer .

mocht de nuon een piekspannig willen meten dan springen je lampen niet meer aan .

maar wel je afzuiging.

 

deze koste mij geloof ik 45 euro .

klikklik .... Conrad.nl

 

zoals ik eerder heb gelezen in dit topic is een sperfilter niet de oplossing voor deze praktijken .

sperfilter zorgt er alleen voor dat t netvervuiling niet te meten is. (dat is de terug levering vanaf de aarde)

 

@moneytree

spanning meten duurt echt maar 20 m/sec

ik gok gewoon op een storing!

 

:D

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx, ik hoopte ook al op een storing, en die machinebeveiliging vind ik ook een goed idee

Was er zelf niet opgekomen

Share this post


Link to post
Share on other sites

daarom zit je ook op dit geweldige forum ...

met zn alle weten we meer :D

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je die link van die automaat nog een keer kunnen plaatsen?, die vorige werkt niet

Thnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hebben toch tegenwoordig de smscom dipje die sluit je aan tussen je schakelkast en je lampen op het moment dat er een meeting word gedaan word de spanning onderbroken en het kastje knalt direct je lampen uit en gaan pas weer aan als je hem reset je hebt ze voor 220v en 380v

 

gallery_19976_11797_75805.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze hebben toch tegenwoordig de smscom dipje die sluit je aan tussen je schakelkast en je lampen op het moment dat er een meeting word gedaan word de spanning onderbroken en het kastje knalt direct je lampen uit en gaan pas weer aan als je hem reset je hebt ze voor 220v en 380v

 

gallery_19976_11797_75805.jpg

 

Nice! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt ie nog een keer :lol:

 

CONRAD.NL

 

gallery_29692_13232_3366.jpg

 

hoop dat je er wat aan hebt !

 

GroeneGroet,

 

UrbanGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze link werkt niet misschien kun je de volledige naam erbij plaatsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké ik heb hem al ABB ms116.

 

Ja kwa prijs is dit veel goedkoper maar niet iedereen heeft een relais kast de meeste hebben denk ik een schakel kastje.

Ze doen allebei hetzelfde en als het maar werkt en daar gaat het om

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom neem je geen LOGO!

Kun je zulke dingen in programeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien wil ik dat wel maar ik snap even niet wat je hier mee bedoeld

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu heb ik niet zo veel verstand van electra maar volgens mij is dit een schakelklok en deze doet niet de piek meten wanneer het enrgie bedrijf een meeting doet.

Dus ik hou het bij de smscom dipje die zorgt ervoor dat er bij mij geen piek te meten is

Share this post


Link to post
Share on other sites

De detectie middels stroom onderbreking mythe blijft maar rondgaan. In leven gehouden door leveranciers van aanverwante producten en onwetendheid.

 

Ik heb het al vaker in aanverwante topics vermeld maar er zitten geen schakelaars in het stroomnet waar even een paar miliseconden de spanning mee kan onderbroken worden. Het enige wat in elk verdeelstation zit waar selectief de spanning mee onderbroken kan worden zijn de zekeringen/mespatronen.

 

Als er toch twijfels zijn verzoek ik om te zoeken naar een 3 polige schakelaar die binnen 20ms schakelt en geschikt is voor stromen van plus 250A en geschikt is voor inductieve en capacitieve lasten. Als deze al wordt gevonden en de prijs is bekend wordt snel duidelijk dat dit technisch en financieel nergens op slaat.

 

Tevens wordt bij een stroom onderbreking de totale inschakel stroom gemeten van alle verbruikers, dus ook TV,s en TL's etc. Deze stroom zal zonder voorschakel apparaten ook al duizenden ampères zijn. Deze zogenaamde manier van meten slaat dus echt nergens op.

 

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

@limit

Volgens mij heb je helemaal gelijk, ik geloof ook niet dat ze voor zo'n korte tijd de stroom kunnen afschakelen en ook nog eens meten.

Scheelt weer een investering :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom je lampen uit laten. Een korte inschakelvertraging is genoeg.

 

gallery_6976_381_55605.jpg

 

Productpagina Conrad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk topic, genoeg oplossingen zo te zien.

 

beter op zeker spelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké duidelijk,

 

Maar nog niet zo lang geleden is er bij een inval geweest door de politie i.v.m hennep plantage ik kweek al jaren niet meer thuis maar die wisten mij te vertellen dat ze een piek meeting hebben gedaan in de wijk en dat er een hoge piek is gemeten maar willen ze een inval doen moeten ze meer dan alleen een piek meeting hebben er waren schijnbaar buren in de straat die afgunst hebben.

 

Ik geloof wat je daar schrijft maar het blijft toch een grijs gebied.

 

Ach ik heb dan ding toch al dus dan gebruik ik hem ook maar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij hoort van iemand dat het een piek meting betrof en denk je automatisch dat de stroom weer even van het net is gehaald doordat dit geïndoctrineerd is. Een meting zal er zeker gedaan zijn en misschien ook wel een piek meting maar wat was dit voor (piek) meting?

 

Er kan gemeten worden op algemeen verbruik wat een snelle indicatie is en waar een referentie voor benodigd is. Voor een betrouwbaardere meting wordt er een logger op de kabel gezet en wordt er gekeken op patronen. Om de 12 uur of 18 uur een piek en bingo, bij een of meerdere inschakelvertagers zie je 2 of meerdere kortere piekjes vlak na elkaar wat dus ook niets uitmaakt. Dit zijn kostbare meters met veel geheugen en niet simpel te bedienen, om een log uit te lezen is ervaring nodig of slimme software.

 

Het voordeel en het nadeel van een inschakel stroom is dat deze heel kort maar hevig is. Doordat deze zo kort is is dit real time niet te zien, doordat de inschakel stromen zo hoog zijn en de inschakelstroom altijd boven de normale stroom uitkomt is deze wel goed te zien met een snelle logger.

 

Nogmaals er is altijd een hoge piek/inschakelstroom bij een stroom onderbreking. Niet alleen TV's en TL's maar ook alle apparaten die standby staan dragen bij aan deze piek.

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is zo'n onderbreker meer voor als er ergens een zekering uit klapt..

 

Die dingen klappen er niet zomaar uit, en is vaak een reden voor een bedrijf om metingen te gaan doen waar de fout dan zit en mocht jij veel verbruiken kan jij de fout zijn.

Dus is het handig dat je lampen niet meteen weer opstarten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is dan ook de enige reden waarom je zoiets zou moeten gebruiken/verkopen. Vertragen heeft met deze insteek ook geen enkele zin. Vertragen is er alleen maar voor om ervoor te zorgen dat de zekeringen er niet uit klappen.

 

Bij een korte verbruiksmeting heb je mazzel in zo een geval. Bij een log meting ga je alsnog nat omdat je niet meer als een dag de boel uit laat staan en ze de logger zo een paar dagen laten draaien. Daar in tegen heeft de persoon die bij het vervangen van de zekering meestal niet meer als een ampère tang bij zich en zal een log meeting alleen bij grotere vermoedens worden ingezet, maar dat is dan weer mijn vermoeden.

 

Mvg,

Limit

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ limit

Jij hebt er in ieder geval meer verstand van dan ik, krijg ook een beetje het gevoel dat jij voor zo'n bedrijf werkt (wat natuurlijk handig is) om dit soort fabeltjes uit de wereld te helpen.

Nu weten we tenminste hoe de vork in de steel zit.

 

En idd wat Stikkie 2.0 vraagt, bestaat dat of zijn er misschien andere manieren/apparaten om dat hele meeting gebeuren te omzeilen of te detecteren??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...