Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hee, geen paarse fotos ;p zien er idd gezond uit, los van dat ze gestrekt zijn.

 

Misschien idd overwegen te kiemen onder tl, om te proberen de eerste strek voor te zijn

Eventueel kleinere netpotjes (ik heb potjes gebruikt waar je waterplantjes in koopt)

erg klein deze potjes, dus zo snel mogelijk waterwortels van de plant.

 

gallery_13334_3895_155524.jpg

 

Niet dat de situatie met elkaar opgaat (dwc/TL vs. aero/LED) maar ff om te laten zien dat je op

een 'borrelglaasje' seramis en wat water best een plant kan groeien

 

En je kunt altijd nog scroggen :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

he bambino

als ik me niet vergis is het nu 3,5 week bloei

helaas was 1,5 week geleden mijn waterpomp uitgevallen 1complete dag .dus die mooi witte wortels allemaal naar de klote :specool :D dat begint nu weer te herstelen [die krengen zijn niet dood te krijgen ]hahaha :bier maar zal zeker invloed hebben op het resultaat ronde 2 zal zeker beter gaan

je leert ervan denk ik maar ..verder geen beestjes of andere dingen

ze worden al wat wit

Share this post


Link to post
Share on other sites

de planten opzich zien er goed uit, meerdere vingers per blad en een mooie diep groene kleur, wat gestrekt maar dat is met led blijkbaar. (ikzelf had precies het zelfde :D )

 

wel wat achterstand, hopelijk haal je dat nog in als je ze wat langer laat staan..

 

succes :bier

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

:bier grappig om te zien jammer dat ze gestrekt zijn maar als je gaat scroggen zal dat al efficenter zijn

en kan je niet nog een plintje maken onder en boven voor die plexiglas plaat, bolt nu wel erg naar binnen

 

ben benieuwt hoe dit verder gaat ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

he harry 321 die heb ik later wel gemaakt nu blijft alles recht ;)

med_gallery_7809_3470_40514.jpg

 

med_gallery_7809_3470_723319.jpg

 

weinig te melden het bloeid rustig verder

gr bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat nog iets moois worden bots, wellicht volgende keer iets korter groeien en iets meer plantjes zetten, maar het lijkt er op!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze worden idd nog aardig mooi!

Het blijven natuurlijk altijd dames, en je houd hoe dan ook van ze ;)

Ze zijn al lekker wit geworden.

 

Gr en op naar een bevredigende oogst!!

 

AH

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier nog wat rose foto.s

med_gallery_7809_3470_1305798.jpg

 

h

med_gallery_7809_3470_796805.jpg

 

 

 

op en aanmerkingen hoor ik graag !!!!!!!!!!!! ;)

 

groeten bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn dat licht is geil :bier.

 

Echt mooi zo'n hokje...

 

Ik had zo mijn bedenkingen over led, en die heb ik nog, je hebt in de groei te weinig blauw gehad en daardoor te veel strekking ;). Maar goed, als ik jou was zou ik volgende ronde 25 stekken in dezelfde kast en dan na een week voorgroeien 12/12.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he harry

de ledlamp heeft eerst zodicht mogenlijk er boven gehangen later heb ik hem hoger gehangen eind 3e week bloei de cm weet ik niet meer en nu kan die niet meer echt veel hoger

nog 4weken tegaan dus ze zullen vast nog wat aandikken [ik hoop het ]

vandaag nog ff naar de wortels gekeken ze zijn weer net zo groot/lang en wit als voor het pomp probleempje ;)

 

latersss bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

update....

med_gallery_7809_3470_117049.jpg

 

med_gallery_7809_3470_218960.jpg

 

med_gallery_7809_3470_11179.jpg

 

med_gallery_7809_3470_49159.jpg

 

med_gallery_7809_3470_32049.jpg

 

 

he kees meer blauw ga ik zeker proberen !! zag bij conrad 3w e27 spots deze kan ik mooi gebruiken om het blauw wat te upgraden ... verder gaat het lekker niet echt snel maar de topjes groeien nog steeds

gr botzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Coole test ;)

 

Toch enkele bedenkingen, de hoge temperatuur en co2 kan je gemakkelijk achterwege laten en toch goede resultaten boeken, nu lijken ze me je plantjes eerder benadeelt te hebben..

het hydrosysteempje is wel leuk, maar alles moet daar wel 100% inorde zijn, anders krijg je rare dingen..

The LED UFO van hidhut kost zo'n 600$, terwijl de 'procyon 100' evenveel kost maar wel beduidend veel efficienter is en dat voor zo'n 40 watt's meer totaalverbruik...

 

Ik ben zelf bezig met ledsystemen in theorie ;) tegen zomer 2008 zou ik graag een systeem draaiende hebben, zelfgebouwt of gekocht (overal zijn er nieuwe en betere modellen in de maak).

 

Nu is het gewoon nog te vroeg voor goede systemen, de leds zijn nog maar in volle ontwikkeling gestart

Dus vind ik het persoonlijk wat geldverspilling, maar ik oog dan wel op het vervangen van een 600W of meer -> 200W aan krachtige leds; bv Xlamp van Cree.

 

Om micro/fluo te vervangen gaat dit echter perfect, alleen is het prijskaartje veel te hoog :wOOt

Scroggen blijft & is nog altijd de beste oplossing voor ledkweken, daarbij zou toch een hoog rendement mee kunnen gehaald worden.

 

Op greenpinelane's site & forum kan je heel wat nuttige info vinden over de systemen die nu op de markt zijn en ook een DIY-project.

 

Veel plezier met je ledkweek & een mooie kristalrijke opbrengst!

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

mja ik vind die midelste planten er zekers niet slecht uit zien, en dat strekken is denkik

ook wel grotendeels door gemis aan blauw in ,is die lamp specefiek voorde bloei?.

en verder is het mischien iets te veel oppervlakte voor die lamp die planten aande zijkant zijn duideljk wel meer gestrekt.

de planten dichter op elkaar mischien en de lamp zo min mogelijk voor groeien gebruiken. en tis wel een goeie

om die lampies er bij te hangen maar nu zal dat niet echt effeckt meer hebben op je opbrengst.

en ik persoonlijk denk niet echt dat 3 watt voldoende om wel strek vrij te groeien

het licht bereik is niet zo groot misschien dat je ermee weg kan komen omdat het aanvullend is maar ik zou er dan in ieder geval 2 ophangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

he tijger /harry

bedank voor jullie reactie

indardaad gaat de ontwikkeling giga hard en de prijzen zullen gaan dalen .hid hut is 80 watt angepaste versie die ik heb heb contact gehad met hem .

had het aan mij gelegen had ik geld gehad zelf meerlampen getest met verschillende ratio,s en op de markt gebracht maar ja dat is dromen ,het zal zeker niet lang duuren voor dat er meerdere lampen op de markt zijn voor ons wat nu met 1watt led wordt geclusterdt is straks met 3w/5w vindt het jammer dat de massa niet in ziet dat zij zelf dat markt inbeweging kunnen zetten en versnellen

een lamp voor ons maken is 100x makklijker dan voor een tomaten/rozen kweker buitenlicht enzz....

ben wel benieuw wat jij tijger hebt bedacht ???? voor led lamp

 

harry ik zat zelf aan +- 4 stuks te denken dan wordt de ratio 70w rood 25w blauw

en als ik mijn lamp laat zakken kan ik net zo goed met 1plant verder kijk in een kas hangen alle lampen 3m hoog gewoon vast [meestal] ook geen strekking toch!!!!

 

 

tijger 600w hps 70%warmte houd je 180w aan licht over van het hele spectrum .mijn mening is dat ook het hele spectrum in een lamp moet zitten voor het ideaal [watje nu ziet is simple 2 pieken ] tja dan een leuke verdeling maken in het geheel ...maar niet elke led fabrikanten kunnen dit.. er zitten golflengtes tussen die bijna niet ziet/nog niet kunne gemaakt worden ik stop..

 

nu lul ik zelf teveel haha

pretigge dagen groeten botssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

hi bots!

 

Oh maar de 'massa' komt in beweging hoor, vooral de hobbytuinders en kleine wietkwekertjes..

Er zijn toch al heel wat grows bezig onder leds, dus daar word al heel wat geleerd

Ik heb zelf de verdeler van Procyon al menig maal gecontacteerd om testemateriaal gevraagt enz; tot nu toe zonder positieve reactie, wat heel stom is want iedereen wacht op een systeem dat werkt, maar ze willen geen testmateriaal ter beschiking stellen. Dus momenteel blijven het praatjes dat hun ledsystemen 400W kunnen vervangen :wOOt

 

img_2095.jpg

 

Ik heb al enig ideetje in mijn hoofd ;) Daar heeft de eigenaar van Greenpinelane ook veel bij geholpen..

Ik denk om met zo'n 220 CREE leds een systeem te bouwen, met instelbare rood/blauw ratio

Dit project kost heel wat, ergens rond de 1000 €

Ik was nog maar net mee bezig of er was alweer een betere CREE-led op de markt, daarom ga ik nog even wachten op: zachtere temperaturen, nog betere leds & nog wat sparen ;)

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

zachtere kleuren krijg je als andere gassen/stoffen gebruikt in de led.(elke kleur(led) heeft zn eigen gas/stof)

 

(stoney post edit lol)

 

moet zeggen dat her er goed uitziet, botsie.

nieuwe techniek qua lamp, aeroponics systeempje ;) (jaloers :wOOt )

 

keep it up pioneer

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

growsectie? ;) tis toch micro fluo

maar bot hoe kom je op 25 watt is dat de lichtsterkte? en niet de stroom sterkte 4x3=? :wOOt

inieder geval zal dat wel goed zijn denk, tis tenslote ter ondersteunig tijd zal het leren.

en blauw licht heeft ook al een kleiner bereik als rood dus met de bloei zal de hoogte wel goed zijn

en je leds hadden toch ook een hoek van 125 grade ofzo.

ik ben wel benieuwt naar het eind gewicht de topen zien er in iedergeval al lekker wit uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

he harry 123

ik heb nu 79rood 1w leds en 11blauwe als ik 4x 3w blauwe spots bijvoeg kom ik op 25w blauwlicht ui :verrygood

verder heb ik 1 plant geoogst vandaag de rest laat ik nog staan deze hebben nog teveel witte haartjes

over de totale oogst maak ik me niet echt druk het is ook nix eigenlijk ben nu bezich om de volgende ronde het beter te doen post snel wel de foto van de eerste plant

prettog weekend

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier nog even een update

op zicht verbaast het me hoe het nog gaat [leeft ]... het is leuk om te zien dat de plant in het midden recht onder de blauwen leds grotere bladeren heeft en ook nog grotere witte stampers ..geeneen is er bruin geworden .de andere 3 gaan ook lekker deze zijn nu wel bruin aan het worden de blaadjes in de top zelf zijn kleiner maar de top is wel weer verder ontwikkeld ...[niet zou als hps/tl licht] foto,s zeggen meer heb ik begrepen zelfs als ze vaag zijn dus bij

 

med_gallery_7809_3470_301691.jpg

 

 

 

hier bij de 2e foto zie je het beter links met de grotere bladen en rechts de kleinere bladen maar wel een mooie top

med_gallery_7809_3470_30908.jpg

 

 

groeten bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al met al gaat het best goed volgens mij !

 

Het duurt alleen wel lang, maar goed, als je volgende ronde wat korter voor hoeft te groeien dan zit dat ook wel snor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit idd als je het verschil ziet met foto`s van 24 dec hebben ze al best dikke toppen gekregen en je popcorn word ook wel aardig dik.

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...