Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

goede morge

alvast bedankt voor de reactie,s

 

bambine ik zelf zat aan de superfrogger te denken .dat is een koudebevochtiger maar met een slang uitgevoerd [is voor slangen en kikkers/zag heb op deze site ook ergens staan] kost 50euro .

je kan je mister in een appart bakje zetten met een hoge afvoer en een zeer klein vijverpomje

de pomp shakelt te glijk met de mister zo houd je genoeg waternivo in de bak voor de mister allen die mist makers gaan snel kapot ???

 

het verversen licht aan de ph waarden bij mijn vorige kweek had ik wel de kleikorrles gewassen maar niet een paar dagen in afgezuurd water gelegd .waardoor hij binnen de eerste beurt omhoog schoot [ik gebruikte 6,5lpottem met kleikorrels het waterkwam boven in de pot vrij .toen dat na 4 weken stabiel was 1x in de week en ik geloof ook een keer langer .omdat ik geen kleikorrels meer gebruik en het water tegen de netpottjes aan sproei denk [hoop] ik hier geen probleem van te hebben :smoke

 

dit is een systeem dat ik vorig jaar vond het is echt een monster

www.atomix.aeroponics google hier op en je vind het wel

 

 

ik hoop dathet je geholpen heeft groet bots

 

 

zo en nu een vraag van bots :D

mijn zaden zijn aan het uitkomen in watjes sommige daar komt de penwortel er al uit!

mijn vraag is kan ik ze dan gelijk in de mapito doen ?

en moet ik ook al wortel stumilator mee geven ?

heeft iemand nog een tip?????

alvast bedankt

bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal leuk en aardig, maar vertel ons nou eens wat meer over die verlichting. :smoke

Want dat is nou juist het interessante, van dit topic. :D

Groetjes,

 

Nataraj

Share this post


Link to post
Share on other sites

he nataraj

het is een 90w led lamp

ratio 1/8 blau /rood 450nm 650nm

hij wordt lucht gekoeld door 3 vans [wordt wel warm maar niet als een hps]

hij gaat 50,000uur mee ff uitgerekend zo rond de 5,7 jaar

je kan er niet in kijken dan zie echt effe geen kleur meer

belichting oppervlak kan ik nog niet echt zeggen mijn kast is 70cm bij 70cm dat redt hij makkelijk

over de groei kwaliteit kan ik geen zinnigwoord zeggen .ik denk dat je alles in het juist light moet zien :smoke

in iedere geval heeft deze led lamp meer bruikbaar licht dan een 400w hps .het zou wel erg gaaf zijn als de oogst er ook naar zou zijn maar dat moet ik nog zien [en onder vinden ]

wel een side bij side kweek gezien 400w hps vs 90w led 400w was what bossiger de led was groter maar iets minder bossig .

 

door dat de ledlamp op de fotoshythese peak zit kan je enorm aan erergie besparen .en ja het zal echt nog wel puzellen zijn wat de beste golflengtes zijn voor cannabis.!!!!

kijk naar het topic van weetje die had een led lampgemaakt van 15w witte leds het plantje deed het redelijk goed en aangezien dat wit light niet echt goed wordt opgenomen kijk ik dus uit naar de eerste groenen koppjes in mijn netpottjes :D

verder hoop ik een leuk verslag van temaken voor jullie

als er vragen zijn dan hoor ik het wel

groetjes bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kijk zeer zeker uit naar je kweek verslag.

 

ledlamp + aeroponics = :smoke

 

 

ik kijk het even aan, ik ben ook opzoek naar sproeiers voor aeroponics maar dan nog fijner,

 

omdat het voor de wortels het beste is om tussen de 30 en 80 micron te zitten. (opname)

 

good luck

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd zeer fijn maar ook zeer duur.

 

mijn lamp? die brand nog.. :smoke

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogmaals, in vraagvorm dan. Hoe hoog heb je die ledlamp hangen ?

Hij moet echt dicht op je planten, net als TL, daarom kan deze onmogelijk 70 x 70cm effectief belichten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

he soca

hier dan in antwoordt vorm :D mijn led lamp hangt nu op 83,6 boven mijn toekomstige hydrobak

kijk soca voor mij is deze lamp nieuw en moet nog gaan zien wat de afstandt wordt van de planten

dus de efectief oppervlakte zal nog bepaalt worden :smoke hij is uit gevoerd met 1w led chip deze hebben een redelijke diepte straling ....

 

tips zijn altijd welkom groeten bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zeggen , zakken met die handel..

scroggen lijkt me wel een optie..

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo allemaal

hier weer een kleine update voor de geintreseerde :D

vorige week donderdag de early girl zaden in de watten gelegt ze zijn op 1 na allemaal uitgekomen

sommige wat sneller dan de ander .

tevens heb ik de lamp verlaagd tegen het strekken van da zaailingen

med_gallery_7809_3470_69511.jpg

 

tn_gallery_7809_3470_78923.jpg

 

 

 

tot de volgende update tips zijn welkom :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
tevens heb ik de lamp verlaagd tegen het strekken van da zaailingen

 

Helaas te laat..aan de foto te zien.

Desalniettemin blijf ik je volgen. Het is nog steeds interessant :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

he hallo allemaal

helaas had ik wat vertraging door het breken van mijn water bak.gelukkig vandaag binnen gekregen

helaas zijn mijn plantjes gaanstrekken maar we gaan gewoon door en kijken hoe het veder gaat

elke dag komen er bladjes bij :smoke

med_gallery_7809_3470_11896.jpg

 

sinds mijn eerste waterbeurd in de nieuwebak zie je de worteltjes helemaal pluizig worden de vochtig heid in de waterbak is boven de 90% dus dat is wel goed denk ik???

zoals je ziet op de 2e foto sproeit er water niet direct tegen de netpotjes maar er net onder wel spettert er genoeg op dat ze nat worden

 

med_gallery_7809_3470_76810.jpg

 

 

 

helaas is mijn bevochtiger een warme bevochtiger dit doet mijn temp te net teveel stijgen zodat mijn ventilator aan slaat :wave: nu moet ik iets bedenken zodat de temp niet stijgt ??

 

tips zijn welkom groeten bots

Share this post


Link to post
Share on other sites
bambine ik zelf zat aan de superfrogger te denken .dat is een koudebevochtiger maar met een slang uitgevoerd [is voor slangen en kikkers/zag heb op deze site ook ergens staan] kost 50euro .

je kan je mister in een appart bakje zetten met een hoge afvoer en een zeer klein vijverpomje

de pomp shakelt te glijk met de mister zo houd je genoeg waternivo in de bak voor de mister allen die mist makers gaan snel kapot ???

 

over dat water nivo, met een vlottertje (aquarium materiaal) werkt, maar dit kan ook

gallery_13334_3718_3159.jpg

 

in amerika zijn er met teflon gecoate discs in de handel die wel geschikt zijn om zoutoplossingen mee te vernevelen, futuregarden.com en shira zijn her voorbeelden van. of kijk eens op sonozap.

 

helaas heb ik nog geen leveranciers kunnen vinden die buiten amerikaans territorium verschepen

via ebay ben ik wel eens gold- of titanium coated discs tegengekomen, maar dat is geen teflon

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe doen ze het??updates??

 

wat ik niet goed zien kan, hangen jouw wortels nou in je voedingswater, of heb je een apart vat en drain jij je wortelbak?

 

welk schema houdt je nu aan en welke waardes geven je runoff?

Share this post


Link to post
Share on other sites

he meuk

hoe doen ze het matig vind ik althans

dit heeft zo zijn oorzaken .

maar de wortels hangen in de vrije lucht in een gesloten bak waar een drain in zit voor het

afvoeren van het voedingswater.

mijn voeding is aquaflakes van house&garden en dnacel 1/2/3

mijn waterbeurten zijn elk uur 5min dat is pas sinds vrijdag heb wel het idee dat het beter gaat

alleen een beetje bang voor overvoeden [het zijn maar ille sprieten ]

wat ik zijn de zaailingen zijn een beetje gestrekt niet alles kan goed gaan toch

moet nog een paar aanpassingen maken luchtvochtigheid bvb en mijn timers

med_gallery_7809_3470_89339.jpg

 

 

med_gallery_7809_3470_71502.jpg

 

 

med_gallery_7809_3470_6907.jpg

 

 

komende zaterdag weer vrij dan kan ik het echt afmaken dan wil ik ook klaar zijn met het klussen haha

tips zijn welkom alvastbedankt bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer ze niet te veel te laten strekken bootsy..

laat ze een beetje heen en weer bewegen met die fan, worden de stammer wat dikker van.

 

geil licht hoor :wacko: :smoke

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo weer ff een update

het gaat wel langzamer dan gehoopt. maar ik heb het idee dat ze nu de zin in krijgen

wortels groeien gestaag net als het plantje :specool

ja bambino rose is de toekomst haha :wacko:

 

dit is een foto van de 17/10/07 de 2e van 24/10/07

med_gallery_7809_3470_438232.jpg

 

med_gallery_7809_3470_368212.jpg

 

 

de plantjes worden ook wat voller

dit is een foto van 19/10/07 2e van 24/10/07

med_gallery_7809_3470_124616.jpg

 

med_gallery_7809_3470_50372.jpg

 

 

zelf denk ik dat het ontkiemen onder een schoteltje en daar na in de mapito vlokken toch iet teveel heeft gevraagd van de plantjes [ de volgende x wordt het zoeen rootriot blokje denk dat dat toch beter is ]

ook het teveel strekken zal ze niet echt goed gedaan hebben .

nu de bladeren groter worden gaat het ook sneller heb ik het gevoel .

de ph waarden 5,8/6,2 blijft veel beter dan de vorige keer [7l potten met kleikorrels]

als ik mijn plastic tussen deur weg haal dan ruik je de jongen plantjes al

 

veder niets te melden tot de volgende update

hoop dat jullie me allemaal blijven volgen :smoke

gegroet bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

:wacko: ze zijn al wat gegroeid

 

mag ik vragen hoe groot die ronde ventilator is, hoeveel m³ hij verplaatst en hoeveel dB(a) hij maakt?

moet er zelf ook nog 1 aanschaffen namelijk, en moet behoorlijk stil zijn :specool

 

we blijven volgen :smoke

 

ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wacko: ze zijn al wat gegroeid

 

mag ik vragen hoe groot die ronde ventilator is, hoeveel m³ hij verplaatst en hoeveel dB(a) hij maakt?

moet er zelf ook nog 1 aanschaffen namelijk, en moet behoorlijk stil zijn :huh:

 

we blijven volgen :wOOt

 

ciao

hee bambino ja ze gaan niet hard maar ze groeien wel gelukkig zoveel stroom ben ik niet kwijt het is maar 90w dus kan lekker testen :smoke

die ven die je ziet is gewoon een badkamer ding 125mm van een bouw markt .als je een stillen wil dan is zoeen zwarte vierkant geval beter je ziet ze wel eens onder een 600w hangen ???

mijn kast is geluids arm dubbele deur isolatie enz..... :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi kweekje zo hou wel van een uitdaging.

maar gooi die lamp eens een aantal cm naar beneden denk toch echt dat je planten het een stuk beter vinden. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede middag allemaal

hier weer een update

het gaat steeds beter met mijn sprieten :smoke

de groei gaat sneller , gister een nieuw bladje van 1cm is nu alweer 4,5 cm :wacko:

med_gallery_7809_3470_166160.jpg

 

 

heb allen wel een vraag je ik heb twee plantjes waar de punten eerst geel dan bruin worden

de andere hebben er voorals nog geen last van dit is de eerste week dat ik voeding volgens het schema van house&garden hebt gebruikt?????

kan iemand mijn helpen!!!!!!

med_gallery_7809_3470_138687.jpg

 

 

verder ga ik straks nog ff wat aanpassen wat eigenlijk al gebeurdt had moeten zijn !!

hints en tips zijn welkom

groeten bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo net ff mijn mistmaker gehaald

dat scheelt een hoop zeg de temperatuur blijft gelijk een stuk lager :wacko:

nu zal de afzuiger niet zo gauw maar aan gaan

allen nu nog een constructie bedenken zodat ik niet elke dag het water nivo in de gaten hoeft te houden?

 

iedereen een goed weekend tot de volgende update

gr bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey Bots,

ik weet niet hoe het geregeld is met de wateraanvoer bij jou, maar ik heb voor mijn mistmaker een kunststof prullenbakje ( marskremer) gebruikt met daarin een nivoregelaar van een toiletreservoir (Karwei). dit aangesloten op de waterleiding. Heb je geen waterleiding in de buurt dan kan je buiten je hok een groter vat neerzetten (kunststof regenton van bv 100 liter). deze zet je op een krukje of iets dergelijks zodat het vat hoger staat dan de bovenkant van het prullenbakje. Slang aansluiten op het kraantje van de ton en de nivoregelaar en klaar is....Bots :wacko: . Heb je voorlopig een hele tijd water.

 

Greetz,

Deas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...