Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Maan_Leentjh

Voedingstekorten??

Recommended Posts

Heb hier 3 planten staan al 3 weken in bloei. Nu ik heb duidelijk bladproblemen. H

eb hier de sticky's al goed nagelezen en denk dat ik een tekort aan Stikstof en zwavel heb. Waarschijnlijk dan ook een te hoge Ph-waarde. Ik geef men planten kraantjeswater (dat ik 2 dagen laat trekken). Dit heeft toch tot nu toe altijd goed gewerkt. Ze krijgen Ph 13/14 om 2 dagen. Wat kan ik nu het beste doen om de ph-waarde te laten zakken of moet ik bloeivoeding bijgeven? Zoja welke. Men plantjes staan meestal buiten of in veranda onder lichtdoorlatende platen.

 

Ik kan geen :smoke foto's plaatsen maar veel bladeren kleuren geel, met bruinplekjes en sterven af. Ik vind ook dat de planten echt weinig drinke :specool mss normaal me dit weer ma kan da geen problemen aan wortels geve :engel ? Dit is men eerste kweekje

 

 

reacties en antwoorden zijn welkom :smoke :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo maan

ik had dit eerst ook, totdat ik besefte dat ik teveel water gaf.

wacht met water geven totdat de aarde droog is , en geef dan genoeg water.

om te kijken of er genoeg vocht in de grond zit moet je even je vinger in de grond steken, als de grond blijft plakken aan je vinger is het vochtig genoeg en hoef je geen water te geven.

 

als er een paar blaadjes geen worden, maak je dan geen zorgen. er worden er altijd wel paar geel of sterven een paar af. laat ze gewon hangen, zodat de plant er nog voeding uit kan halen.

 

zit je plant wel in een goede pot? als je een te kleine pot heb, is er te wijnig voeding in de aarde voor de plant.

 

succes, broekluijsen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als een paar geel worden dat weet ik is het niet verontrustend en normaal maar het is gwn beide mijn 3 planten de helft ervan :engel

drm dat ik dit ff post. 1 plant staat in 25L en 2 in 10L ik heb bij de aarde niet echt voedingstoffen bijgevoegd (zoals kalk, korrels,...) Ik heb in begin wortelstimulator gegeven en tijdens de groei groeivoeding. Nadat ik daarmee ben gestopt en begon met Pk 13/14 zijn de problemen begonnen. :smoke

 

 

reacties zijn welkom :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu ik heb duidelijk bladproblemen.

dan plaats je je bericht dus ook duidelijk in ziektes, ongedierte en bladproblemen :specool

 

Zonder foto heeft het weinig zin. Waarom kan je geen foto plaatsen? zie rechtsboven - help.

Verplaatst naar ziektes, ongedierte en bladproblemen, lees de sticky en vul je topic aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke heb men eigen gallerijtje aangemaakt :specool wel met wat fouten maarja.

 

op deze foto zie je duidelijk het probleem bij de kleinste plant

 

med_gallery_11840_3461_771374.jpg

 

 

 

op deze foto zie je heel de plant, ze heeft duidelijk veel te weinig bladeren, komt doordat ze zo afvallen

 

med_gallery_11840_3461_1060340.jpg

 

hier zie je een van de onderste takken, de plant lijkt precies kaal :smoke

 

http://www.wietforum.nl/uploads/1190181535/med_gallery_11840_3461_46094.jpg

 

 

hopelijk kan nu iemand me ermee helpen. Wil toch wel degelijke wiet hebben. Plantjes staan in veranda om zo weinig mogelijk vocht/regen te ondervinden

 

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zei het toch zelf al: Je ph is waarschijnlijk te hoog :specool Ik weet niet of je ph zakt met het te laten staan...

Ph min kopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke ik ga morgen bloeibooster en ph-min kopen hopelijk trekken de bladeren toch wat bij. Ik heb geen ph-meter om het water te testen dus zal ik het zo moeten gokken :specool

 

thx voor de tip

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op die manier zal je het alleen maar erger maken. Dit pH- goedje is zo geconcentreerd dat een aantal druppels genoeg/teveel kan zijn. Bij het omlaag brengen van de pH in je medium moet je stapsgewijs de zuurtegraad afbouwen. Wat je nu gaat doen is Russisch roulette.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe kan ik dan op natuurlijke manier ph naar beneden trekken? :specool Ik geef nu gewoon kraantjeswater dat 2 dagen in emmer staat + ph13/14

 

 

hulp is welkom :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

oeps :smoke :specool ja Pk 13/14 dus. Wat ik wel raar vind die 2 kleinste plantjes geef ik al 4 dagen geen water meer en toch is de bodem nog enorm vochtig. Is dit normaal ? De iets grotere daarin tegen ook even veel water gehad heb ik stond vandaag veel droger :specool :engel iemand een verklaring daarvoor :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan of te nat, of te weinig voeding, of je ph in de grond is niet goed.

 

Maarja hoe kom je daar achter?

 

Hoeveel water krijgen ze, en wat vind jij dat weinig is?

 

wat voor voeding krijgen ze? alleen pk 13/14 of krijgen ze er voor de rest ook nog wat bij, alleen op de pk zal het nooit veel worden.

 

probeer de ph van je grond eens te meten(in wat voor grond staan ze), water wat je 2 dagen laat staan met de pk erin worden ze denk ik ook echt beter van..

 

Verder, zoeken, lezen en gij zult vinden..

 

 

Gokje: ze hebben te lang veel te nat gestaan..

 

Succes.

 

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat de plantjes nu ff doen zonder voeding of water te geven. Maar daarvoor gaf ik een halve emmer voor de 3 plantjes om de 2 dagen. Ja ik geef alleen pk 13/14 zonder iets anders en ja dat water met voedingstof in laat ik wel een paar dagen staan. Ik kan de phwaarde niet meten heb geen meter. Welk water is dan het beste kraantjes of regen water ? Ik kan altijd bloeibooster gaan halen helpt dat dan voor die bladeren ? :specool

Ze staan gwn in voedingrijke potgrond voor tomatenplanten.

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus 5L in de 2 dagen voor 3 planten? lijkt me een beetje veel..

 

Om te groeien en te bloeien hebben ze voornamelijk de NPK`s nodig, je zij zelf al dat de problemen begonnen toen je gestopt bent met de groei voeding.Ook in de bloei hebben ze de N(stikstof) nodig om te overleven, wel is waar in mindere maten maar nodig hebben ze het zeker.

Die mooie groene kleur van het blad komt hoofdzakelijk door de stikstof.

 

De ph van regen water kan enorm verschillen, maar zal vaak lager zijn dan je leiding water. Ik zou ze als ik jou was en geen ph kon meten gewoon om en om geven.

 

Ik zou ze weer wat groei voeding mee gaan geven en eens kijken hoe ze daar op reageren.

probeer ook te achter halen hoe nat de grond nu is, boor desnoods een gat onder in de potten(zijkant) en steek je vinger er in, als de grond nog zeik nat is voorlopig geen water.

 

Potgrond voor tomaten? :specool Ik weet niet welke grond je hebt en de samenstelling daarvan maar er is niet voor niks grond voor onze plantjes te koop....

 

Voor de rest heb je nog een hele hoop te lezen.

 

Succes, ik hoop dat het nog wat wordt.

 

Gr.

 

Ps) kijk uit met die pk 13/14, de verhoudingen die men op geeft zijn vaak aan de hoge kant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dacht het wel hoor dat ik teveel water geef. Ik heb het gecontroleerd ze staan nog goed nat dus ga ze ff een paar dagen laten doen. Ik heb geen groeivoeding niet meer. Kan wel bloeivoeding gaan geven. Dus zal dinsdag eens naar het noorden rijden :innocent:. ik zal regen water eens proberen te geven zien of er een verschil is. Ja die potgrond helpt toch goed hoor, heb er mijn zaadjes zelf in laten uitkomen en mag niet klagen. Ik moet het doen met de middelen dat ik heb, woon in België. Ondertussen zoek ik verder info op en dank u voor reacties ;)

 

 

grtzzz :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

PK 13/14 is geen voeding. pk 13/14 voeg je toe.

Je gebruikt dan iets minder bloeivoeding, en als extraatje een snufje pk13/14. (1x per week.)

 

[Mijn mening mode]

Je hebt een ph probleem, waardoor je plantje niet meer in staat is de juiste voedingsstoffen op te nemen....die toch al heel sporadisch aanwezig zijn, door het niet geven van bloeivoeding.

[/Mijn mening mode]

 

Hehe..grappige zin..ik wordt soms creatief na een rokertje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb nu Plagron Terra Bloom gaan halen gwn om toch voeding te geven, de toppen staan al goe dik 4 cm breed op 4weken dus valt goed mee :innocent: en nu hopen op positieve reacties van de voeding he. De bladeren zijn nu nog geel dus als er verbetering is zet ik foto's online ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap het niet goed. Geef terra bloom om de 3 dagen. en Bladeren blijven vergelen. Die bladeren haal ik er dan ook af om niet teveel energie te verspillen :) maar een plant is bijna kaal met kleine toppen. De voeding helpt dus niet en heb dus boven op nog een toprot bij die plant gevonden :D. Dus die gaat er een van de dagen aan. Weet iemand een andere oplossing om toch nog wat bladeren over te houden. Ze worden geler en kaler met dn dag :smoke Ben nu al gestopt met pk 13/14 en geef alleen die plagron.

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...