Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

BBB

Van Bouwverslag Naar Kweekverslag

Recommended Posts

idd logisch dat de voedingsverhoudingen anders zijn...

Was ook één van het eerste wat me verteld werd,...

geen verschillende voedingen door elkaar mee geven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@snErt, bedankt voor het schema'tje is wel handig voor me :wave: Je weet toch dat ik niks doe zonder jouw goedkeuring :smoke

 

@No-Zem, ik ga met de voeding terug naar maximaal de 1/2 dosis (2x per week), denk namelijk dat het toch wel redelijk goed voorbemeste aarde is. De plantjes gaan net zo lekker, vind het zonde om dan in de overvoedings problemen terecht te komen.

 

Van de week zal ik eens de ph en de ec van een bodemmonster nemen, ben ik wel benieuwd naar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had dit schema van af het begin gebruikt, en uitgeprint.

Was makkelijk want dan kon in de weken afstrepen :smoke

 

Ben soms echt een gaotisch mannetje, die dan alleen zichzelf snapt.

Dus ja dan is het ideaal he.

 

 

Hee wat is dit forum toch makkelijk zo he. Toppertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 30

 

We gaan met de voeding zakken, een paar onderste blaadjes worden geel. Voor de rest geen problemen.

Niet echt een schokkende update, maar had me camera bij me, kon dus net zoe goed even een paar foto's nemen.

 

 

Thc in produktie

med_gallery_9381_3428_281621.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja wie weet bbb

zou wel cool zijn en de plantjes blijven goe gaan zie ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Pitt, hahahaha jij wilt ook vergelijken :smoke

 

poot dag 30, staan nu 22 dagen bloei. (Hebben 8 dagen voorgroei op 12/12 gehad)

Ik heb bloei geconstateerd op poot dag 17 (zie foto) en ben vanaf daar begonnen met tellen

med_gallery_9381_3428_467609.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker zo te zien :smoke

doe vooral zo verder, het zal er al lekker ruiken zo te zien :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of het is beginnersgeluk, of je hebt groene vingers... :smoke

 

Zien er keurig uit....

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey telwonder... :blink:

je zei dat je 4 dagen achter loopt op mij, maar volgens mij loop je 6 dagen voor, ik tel dag 1 bloei op 1 oktober.... :wave:

 

Maar ze zien er lekker gezond uit, had ook niet anders verwacht met zo'n hokkie... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Paffie, beginners geluk? ik denk dat ik groene vingers heb (ik zit regelmatig in mijn neus :smoke )

@Blauwezand, ik hoop het voor je !!

@No-Zem, Hey kapotte rekenmachine :wave: , Ik heb bloei geconstateerd op 2 oktober (zie foto), lampen gingen op 12/12 op 24 september. Dus wat is nou het verschil tussen ons?? ik weet het niet meer,....... :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahaa...we zijn er uit... stelletje cijfertechneuten... :wave:

Jij bent gewoon 4 dagen later op 12/12 over gegaan,..

en 1 dag later bloei geconstateerd... dat is te verwaarlozen... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker BBB , ga zo door.... :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus???.............hoe lopen we nou nozempje :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhh................................. :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dag 30

 

We gaan met de voeding zakken, een paar onderste blaadjes worden geel. Voor de rest geen problemen.

 

Ik las dat je met voeden was gestopt, zou ik niet doen.. na zo'n 3-4 weken is de voeding in je aarde wel op.. en als het overvoeding zou zijn waren het zeker niet eerst de oudere bladeren die geel worden.. Die kunnen afsterven door een gebrek aan licht, dan zit hun taak erop en laat de plant ze vallen. Ik zou blijven bijvoeden, maar met mate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben er uit......no-zem en bbb

 

bbb heeft ze op de 16e sep geplant....

 

nozem heeft ze op de 11e sep geplant

en is gaan tellen op 1 okt toch?

 

ik heb ze op de 15e geplant en heb tegen no-zem gezegt

dat ik 4 dagen later loop dan hem.

maar ik ben op de 25e gaan tellen,toen de timers op 12/12 gingen.

 

stel dat no-zem op dag 10 zit =10okt

dan tel ik dat ik op dag 16 zit

bbb zegt dan dat het dag 25 is

 

volgen jullie hegt nog??

 

:smoke :specool :wOOt :huh: :o :P :wacko:

 

er zouden eigelijk normen gesteld moeten worden

om dit soort onduidelijkheden te vermijden.

 

bv. norm van bbb...=tellen vanaf het plant moment.

of norm van pitt...= tellen vanaf het moment van dat de timers op 12/12 gingen.

 

DAG 30 n.v.b

DAG 25 n.v.p

 

voorbeeldje dan hè

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Pitt de nachtbraker, Ik vind het eigenlijk ook geen goede vergelijking (zie hier meer mensen tellen die vanaf bloei constateren), ben zelf ook voor om te tellen vanaf 12/12.

 

Heb de gegevens maar even neergezet:

 

16-09 Geplant

24-09 Klok op 12/12

(02-10 Bloei geconstateerd)

 

totaal dus 36 dagen waarvan 28 dagen bloei (12/12) = 8 dagen voorgroei.

 

ps. je berekening zal ongetwijfeld kloppen :wacko: maar weet het nu helemaal niet meer :smoke :specool

 

@Thomas, volgens de GS draaien sommige mensen een hele kweek op deze aarde zonder bij te voeden (alleen pk 13/14). Weet wel dat ik na het toevoegen van de voeding, enkele planten de volgende dag onderop meteen gele blaadjes hadden. Als ik de bijsluiter mag gelovendan zou ik 3x per week mogen bijvoeden, ik denk dat ik ze dan binnen een week in de container kan gooien. Ik zie wel degelijk een verbetering nu (zijn een week verder inmiddels) ik alleen water geef. Ik denk dat ik ze hooguit 1x per week een 1/2 dosis mee geef, en kijk hoe dat zich ontwikkeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dit typen jullie gewoon midden in de nacht neer....?? stelletje malloten... :wacko:

 

Daarom is het voor mij meestal onduidelijk... de één telt dag 1 bloei vanaf 12/12, terwijl de eerste bloeiverschijnselen pas een week of soms zelfs 2 weken na 12/12 optreden...

Misschien wel handig als gewoon iedereen dag 1 bloei telt vanaf eerste dag 12/12.

 

En wat betreft dat voeden Bram, helemaal stoppen lijkt me ook geen strak plan, een ½ dosis per week lijkt me ook wat weinig, een keer alleen water erover heen kan geen kwaad, en de gele bladeren onderin is niet te vermijden, net wat Tomas zegt, die hebben op den duur hun werk gedaan.

Op de foto van 16 okt. zie ik wel dat je gele bladpunten aan het ontwikkelen bent, maar zolang dit stabiel blijft is er toch niks aan de hand ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon kijken naar je planten. :wacko: Ik heb hier wel eens foto's van plantjes gezien die echt aan ut einde waren en de arme drommels maar gillen dat ze nog een week of zelfs 2 weken moesten volgens de telling. :smoke

Als alles geel word en de toppen lekker vet en hard zijn ....oogsten.Ik heb heb het maar een keer meegemaakt dat ze de volle tijd hebben gestaan.Volgens de heilige telling dan he!!!! :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...