Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Magus Genetics Warlock Feminised (en Amnesia Haze in scrog)

Recommended Posts

@ Midian, Degene van de badkuip zijn de kortbloeiende pheno ah! :D (verwisselde steks,maar vergeten de titel te veranderen!) :) ,waardoor helaas niet het optimale is gehaald daar destijds! :P (dit komt omdat deze pheno minder strekt-minder lang doorgroeit en dit heeft bij sommige manieren van kweken(aantal per meter!) dan weer negatieve invloed op het veld,aangezien dit dan niet meer vol te krijgen is!) :)

 

Hoorde dat jij de langere(sativa/achtige!) pheno ergens bent tegengekomen,probeer ze te drukken,want hoorde dat dat echte monsters zijn! :D

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb inderdaad ook de ervaring dat hij in de bloei niet zo ontzettend lang doorgroeit. Dus geen enorm heftige haze taferelen maar wel eentje die je toch aardig moet bedwingen, want ze groeit snel! Veldje eerst vrijwel vol, dan 12/12. Zal nog een aardige heksenklus worden bij mij omdat ze onder de TL zo bossig geworden is. Moest ook wel anders groeide ze de tent uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, de amnesia haze gaat lekker :). Effe werklichtje bij gehangen, is ook makkelijker met foto's maken.

gallery_5211_3806_199047.jpg

 

gallery_5211_3806_437368.jpg

 

gallery_5211_3806_289912.jpg

 

 

De Warlocks vertonen nu al twee phenos. De nummer 2 heeft meer indica trekjes, bredere bladeren. De andere twee lijken redelijk gelijk. Nr 2 ontkiemde ook eerder (de nummers zijn in volgorde van ontkieming). Zaad is fun :)

gallery_5211_3806_318852.jpg

 

gallery_5211_3806_502111.jpg

 

gallery_5211_3806_165362.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die indica pheno is erg apart, die heb ik er niet tussen zitten.. Ga jij ze eigenlijk nog toppen/fimmen/pletten/andersoortig martelen of laat je ze gewoon lekker gaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, zeker apart! of ik moet tijdens het niesen mijn zaden zo door elkaar hebben gehaald dat het een anesthesia is :) Ja echt.. ik heb in het begin toen de zaden net in de pitpotjes zaten een enorme niesbui gehad en alle pitpotjes rolden om, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het niet het geval is. En zo ja, nou ja.. eh.. dan hebben we een verrassing in de tent staan :)

 

Omdat ik al met heel veel hoogteverschil zit in mijn tent (de AH scrog in een 45 liter kuip) ga ik ze niet toppen. Ik wil zien hoe ze gewoon groeien, dat is wellicht voor de opbrengst per watt niet handig (zeker niet handig) maar daar doe ik dit kweekje ook niet voor. Dit is een test kweek. Volgende keer komen er gewoon 5 dezelfde in voor een beetje opbrengst.

 

Ik denk overigens niet dat ik de 6 weken voorgroei ga halen.

 

Het omhoog brengen van de plantjes dichter bij de lamp vonden ze overigens niet zo ontzetten fijn. Ze krijgen bijna 2 x zoveel licht op zo'n korte afstand, en een paar blaadjes vertonen een beetje opkrullende randjes en een beetje verschrompeling, wijt dat aan de hogere lichtintensiteit. Maar dat gaat wel goed komen, maak ik me niet zo druk over. Ze staan ook al direct in 12 liter, heel wat medium om te vullen met wortels.

 

Net als jij heb ik ze eigenlijk nog niet echt water gegeven, alleen de toplaag een keertje bevochtigd om volledige uitdroging van de toplaag te voorkomen. Vanaf morgen gaan er stukjes zw/w folie op de pot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dames gaan lekker. De Warlocks zijn inmiddels gewend en gaan vol goede moed door.

 

Ben de AH al flink aan het platleggen. Nog steeds om onverklaarbare reden twee takken die 3 vingerige bladeren produceren. Wellicht nog een beetje gestressd van de overgang, de rest gaat allemaal prima.

gallery_5211_3806_507709.jpg

 

gallery_5211_3806_139069.jpg

 

gallery_5211_3806_126510.jpg

 

gallery_5211_3806_316602.jpg

 

 

De warlocks op volgorde 2, 3, 5

gallery_5211_3806_441463.jpg

 

 

2

gallery_5211_3806_187134.jpg

 

gallery_5211_3806_1561.jpg

 

gallery_5211_3806_472292.jpg

 

 

3

gallery_5211_3806_436188.jpg

 

gallery_5211_3806_90902.jpg

 

gallery_5211_3806_144292.jpg

 

 

5

gallery_5211_3806_431118.jpg

 

gallery_5211_3806_22957.jpg

 

gallery_5211_3806_159249.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potdorrie wappie dat ziet er netjes uit.

 

Wat zijn ze mooi he die zaad plantjes.

 

Jammer dat die klein knikker dametjes nog zo duur zijn anders zou je er een heel hok mee vullen.

Het moet te doen zijn ook kwa centjes, want als het om het geld gaat en je rekent 2gr per plant minder heb je ze er uit :nerd . En een hoop zorgen minder.

 

Succes ertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, zaadplantjes zijn erg fijn ert. die fem seeds zijn inderdaad nogal aan de prijs maar als je er maar 5 zet in scrog heb je het er zo wel uit denk ik hoor. Alle kosten zijn maar relatief. Kijk eens wat je aan electriciteit er in stopt. Dan is het aandeel wat je aan je plantjes investeert eigenlijk relatief laag.

 

Nadeel van zaadplanten blijft uiteraard de verschillende phenos die je krijgt. Een egaal veld uit zaad is een stuk moeilijker dan uit stekken.

 

Maar goed, 3 weken oud en je komen al bijna over de 12 liter pot heen, dus groeien willen ze wel. Relatief heb je weinig extra tijd nodig als je ze voorgroeit onder TL, kunnen ze zo de kast in. Zou toch mooi zijn als je stekken kon krijgen die net zo ver waren als mijn zaailingen nu... Denk dat ze straks, ondanks de korte voorgroei, nog aardige palen gaan worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

van die lekkere groenteinten, daar doen we het voor.

kan het niet zijn dat die 3-vingerige plant gewoon wat afwijking heeft?

ik vind die zijbladen ook niet mooi ontwikkeld, de kartel mist en lijkt iets vervormt.

Of denk je dat zulke factoren ook door stress veroorzaakt kunnen worden?

 

greetz weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Whazzup,

 

De vorm begint er aardig in te komen, de groeisnelheid zal in de aankomende weken wel behoorlijk toenemen.

Ik neem aan dat je ze ook nog weer omlaag gaat brengen (t.o.v. de Amnesia) anders gaat de Amnesia het nog moeilijk krijgen als ze niet snel bijtrekt.

 

@ Ert, zaden zijn inderdaad duur in verhouding tot stekken, maar daarentegen wel makkelijker verkrijgbaar.

En bovendien geven ze je de mogelijkheid om precies die soort te kweken die jij wil, en exact op het moment dat jij het wil.

Dit alles zonder "cadeautjes" zoals ziektes, schimmels, en ongedierte.

 

Ik verwacht overigens dat het aanbod van goedkope (ook female) zaden enorm zal toenemen de komende jaren wat het verschil in prijs met stekken voor een deel zal wegnemen.

Natuurlijk zullen de wat meer exclusieve soortjes nog wel prijzig blijven, maar dat is met stekken niet veel anders.

Het gemiddelde PP stekje (prima plant overigens) kost de wereld niet, maar er zijn ook stekken waar €2500 voor is betaald, al gaan die natuurlijk niet met duizenden tegelijk.

 

Gerrit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry whazzup voor de topic vervuilimg maar moet ff.

 

Magus(gerrit)

 

Het is nou niet dat ik ze op grote schaal zou gebruiken dus de kosten doen me niet zo veel. Ik ben eigenlijk net een x serieus bezig met zaad ben er al van oovertuigd dat ik geen stekken meer in me eigen dingetje ga stoppen. Dus ga het zeker proberen met het dames-zaad. Ik heb er de ruimte voor en vind het ook erg interesant, en als ik iets leuk vind kan ik er erg in opgaan :nerd

Dus ga het de volgende x zeker doen en zal het ook laten zien.

 

 

Ja op den duur zal de prijs wel wat gaan zakken, dat is met alles.

En voor nu. Of je nou regulier zaad koopt en de helft wegdonderd of je hebt geijk een chickie staan. Dan is die keuze niet hel moeilijk. Je moet je er alleen ff door heen bijten.

 

 

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Whazzup,

 

Dat stressen van die Amnesia, ja vreemd heh? Vonden wij ook al.

 

Die Warlocks lijken wel groter gefotoshopped. :nerd

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik vind die zijbladen ook niet mooi ontwikkeld, de kartel mist en lijkt iets vervormt.

Of denk je dat zulke factoren ook door stress veroorzaakt kunnen worden?

Ik zie niet precies wat je bedoelt weetje, licht eens toe? Zie je niet het resultaat van het fimmen? want die blaadjes zijn ook altijd vervormd.

 

Ik neem aan dat je ze ook nog weer omlaag gaat brengen (t.o.v. de Amnesia) anders gaat de Amnesia het nog moeilijk krijgen als ze niet snel bijtrekt.

ja, ik kan een verhuisdoos hoogte omlaat gerrit. En de AH kan zelfs straks eventueel wat omhoog maar ik denk niet dat dat zal hoeven. Ze staan in een 45 lieter kuip en hebben ook een redelijk hoog dek doordat ze zo lang zijn voorgegroeid.

 

Sorry whazzup voor de topic vervuilimg maar moet ff.

Voor een goede discussie over een interessant gerelateerd onderwerp staat mijn topic altijd open ert.

Dat stressen van die Amnesia, ja vreemd heh? Vonden wij ook al.

 

Die Warlocks lijken wel groter gefotoshopped. ;)

Tja, gevoelig plantje. Ook erg gevoelig voor voeding.

 

fotoshop.. nah... nevah :nerd

 

AH begint tyrouwens flink te drinken en de zaailingen kijken me inmiddels ook al vragend aan :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

laatste kiekjes. Nou ja, kijk zelf maar :nerd

gallery_5211_3806_219112.jpg

 

gallery_5211_3806_110899.jpg

 

gallery_5211_3806_188313.jpg

 

gallery_5211_3806_19889.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker whazzy. Wat worden die stammetjes lekker dik he.. je ziet ze gewoon 'vervellen'..als daar straks geen dikke buds aan komen :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb er alle vertrouwen in. Ook leuk nou om te zien wat jouw getopte doen in vergelijking met mijn niet getopte. Aan mijn scrognetje te zien hebben ze nog wel een weekje respijt, dan moet alles toch de bloei in anders ben ik volgend jaar te laat met mijn buitenkweek :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, wat zal ik zeggen.. geen idee waar die 1,5 - 2 liter water per dag blijft bij die amnesia haze :nerd

 

Gisterenavond 180 mBar, na 2 liter water op 80. Net vanmiddag met licht aan al weer op 120 mBar! 45 liter pot...

gallery_5211_3806_379804.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grappig om te zien overigens dat de laatste (nummer 5, de wierdo toen hij opkwam) wel de grootste is geworden! Wat betreft lengte van de uitlopers, bladeren en grootte van de bladeren heeft hij de andere twee ruimschoots ingehaald al. Zo zie je maar... achterblijvertjes horen ook een kans te krijgen :nerd

 

Ze groeien nu inderdaad hard!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey whazzup,

 

Dat vind ik een leuke opmerking van je, in mijn ervaring zijn achterblijvers over het algemeen gewoon rare plantjes. Zelden heb ik gehad dat de achterblijvers ineens de voorlopers in gingen halen. Maar ik geef ze natuurlijk wel een kans. Planten zijn net de samenleving, iedereen krijgt dezelfde kans, alleen de een maakt er net een beetje meer van :nerd.

 

Sommigen zijn communisten en knippen wat weg waar het niet hoort, anderen zijn kapitalisten en laten het gewoon voor wat het is om te kijken welke plant het beste wordt. Ik zie mijzelf liever als kapitalist.

 

Maar goed, wat een zuiplappen die plantjes van je, het zijn schatten, maarja dat drankprobleem :o.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker daar. Ik heb de mijne getopt en maar op 12/12 gezet nu....maar als ze TE hoog worden voor de maxlight kap heb ik nog een cooltube liggen als alternatief. Die krengen reageerden niet eens op het toppen, groeiden gewoon verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach ja kees, zit een beetje in mijn bloed, opkomen voor de "achterblijvertjes" maar ik heb hem expres laten staan omdat hij gewoon afwijkend was. Zeker met een testkweek zijn dat vaak de meest interessante planten. Wellicht een speciale pheno. Je weet het niet. Maar het kan ook gewoon helemaal niks zijn natuurlijk :nerd

 

@rob: dat toppen zou ze toch wel een beetje tegen moeten houden hoor, maar van mij mogen ze groeien. Staan in 12 liter, heb 2 meter hoogte en cooltubes en het is winter, wie doet me wat... Licht er op!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ze getopt Whazzup maar ze zaten weer tegen de TL buizen aan met de blaadjes dus vandaar dat ik ze maar op 12/12 heb gezet onder de 400 watt zon. Zijn wel erg mooie planten moet ik zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verrassende ontwikkeling: nummer 5 spurt de andere twee gewoon voorbij! Initieel een achterblijvertje, maar nu de sterkste plant die er bij zit. De laatsten zullen de eerste zijn.

 

Nummer 2, die het snelst was, is nu de kleinste. Nummer 3, de middenmoter, maakt al blaadjes met 9 vingers aan! Nummer 5 begint daar nu ook aan, nummer 2 zit nog op 7 vingers.

 

Het netje begint aardig vol te raken. Wat ik aan scheuten niet meer kwijt kan heb ik een laatste keer getopt, ze krijgen nog een week van me.

 

De Warlocks gaan binnenkort een klein stukje lager, ze groeien nu bijna boven de Amnesia Hazes uit vanaf hun hoge positie.

 

gallery_5211_3806_95834.jpg

 

 

gallery_5211_3806_13809.jpg

 

 

 

2

gallery_5211_3806_23495.jpg

 

 

 

3

gallery_5211_3806_161012.jpg

 

 

 

5

gallery_5211_3806_62491.jpg

 

 

 

no 3 - 9 vingers!

gallery_5211_3806_209795.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij hebt volgens mij ook verschillende pheno's, ik keek net bij mijn 2 Warlocks en de 1 heeft grof vertande bladeren en de andere een stuk fijner.

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt! Misschien wel 3... :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...