Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Magus Genetics Warlock Feminised (en Amnesia Haze in scrog)

Recommended Posts

je moet het wel even op schaal zien he... dit zijn relatief kleine planten. Als ze nou een meter hoog geweest waren had ik je helemaal gelijk gegeven, maar dit zijn en blijven redelijk kleine testplanten die eigenlijk meer voorgroei hadden moeten hebben. Maar, dat gezegd... je kunt wel goed zien dat dit prachtige planten zijn, mooie top opbouw, onderste takken komen goed omhoog, één mooie hoofdtop. Dus de complimenten voor de breeder in dit geval, niet de grower :verrygood.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D :verrygood, Meer kan ik er eigenlijk niet van zeggen.

 

@ Robdh, Het is op zich een prima plant om te scroggen maar ik sluit mij aan bij Whazzup dat het eigenlijk zonde is, zeker als je ze topt (in esthetisch opzicht, niet voor wat betreft de opbrengst).

Het verschil tussen een zaadplant en stek uit zich voornamelijk in de hoofdtop die bij een zaadplant een indrukwekkend formaat kan hebben.

Persoonlijk zou ik mij beperken tot het terugbuigen van de hoofdtop in de eerste week van de bloei, op deze wijze kunnen de zijtakken op hoogte komen terwijl je de hoofdtop behoud.

Bovendien is het plantbed zonder net o.i.d. wat meer toegankelijk wat ook zo zijn voordeel heeft.

 

Gerrit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Magus!!!

 

Hiep hiep hoera voor jou!

 

Wat een prachtig plantje!

 

En gefeliciteerd voor whazzup, dat hij zo'n mooi dame'tje mag bezitten en verzorgen!

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx guys, we aim to please (the eye) :D

 

Ik sta er nog steeds iedere keer van te kijken trouwens hoe wit die AH tot in alle uithoeken van de tent is, vandaag ook weer een paar plaatjes van toppen in de uiterste hoeken, middenin is niet zo moeilijk om mooie foto's te maken.

 

Allereerst de warlocks. Geuren heerlijk, maar nogmaals, die fallus (op uk420 noemde iemand me de Larry Flint of all things green:lol: ) ruikte echter zwaar het lekkerst :verrygood

gallery_5211_3806_201958.jpg

gallery_5211_3806_88050.jpg

 

AH

Nou ja, kijk zelf maar. Let ook eens op de buitenste topjes

gallery_5211_3806_229614.jpg

 

gallery_5211_3806_292760.jpg

 

gallery_5211_3806_252149.jpg

 

gallery_5211_3806_120710.jpg

 

gallery_5211_3806_183740.jpg

gallery_5211_3806_142527.jpg

 

gallery_5211_3806_38051.jpg

gallery_5211_3806_86019.jpg

 

gallery_5211_3806_4293.jpg

gallery_5211_3806_24025.jpg

gallery_5211_3806_85968.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

tnx mad! Als ze klaar is gaan we snel weer afspreken :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Whazzup,

 

Man, wat stinken die Warlocks zeg, ik ruik ze hier. :verrygood

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat zal jij genieten binnenkort WU :verrygood

hehe mag het een keertje na zo'n enorm inspannende zomer met zo weinig resultaat? :oeps

Man, wat stinken die Warlocks zeg, ik ruik ze hier. :wOOt

:D en ik dacht dat een filter niet nodig was?

:specool Warlock=THC kwadraat :execute

 

Moge je eigen Anesthesia net zo trichomes spugende draak worden :wOOt

hehe ik denk dat je effe moet kijken wat-wat is. Ja, de Warlock doet het lekker met de trichomes en is een prachtige plant maar zo vroeg wit als de Amnesia Haze heb ik er nog niet zoveel gezien hoor.

 

Zo gaat de Anesthesia nu overigens in de proefgrow:

gallery_8797_4195_473117.jpg

 

Lekker aantal phenos, leuk om te kiezen en door te proeven straks. Altijd fijn als de kenmerken zo goed te zien zijn en zo herkenbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

You,re right my bad :verrygood

 

Ik herstel , :D Amnesia :specool = THC kwadraat

 

Ik ken haar uit de Dampkring A,dam en ja Cucha en Doppie(maat van mij) waren aardig de weg kwijt daarna , maar je Warlocks mogen er ook wezen hoor :execute

 

Nu op naar de Anesthesia Trich,s :oeps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog meer previews :verrygood :specool :D .More,more,more...

De warlocks en amnesia zien er ook niet bepaald slecht uit btw :execute .

Grtz. Aad

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou vooruit dan maar. Af en toe valt mijn bek ook open hoor :D

 

Zoals vanavond...

 

Warlock toppen. Eindelijk weer vol! Ze groeien lekker, spekken goed.

gallery_5211_3806_128029.jpg

gallery_5211_3806_243546.jpg

Toch ruikt die mishandelde echt 3 keer vetter! Als het hok opengaat krijg ik zo'n walm in mijn gezicht..

gallery_5211_3806_185914.jpg

 

Vanavond staat toch in het teken van de AH hoor. Kijk, dit bedoel ik nou he.. Da's toch niet leuk meer? :verrygood 5 weken bloei, nog minimaal 4-5 voor de boeg.

gallery_5211_3806_108108.jpg

 

 

gallery_5211_3806_28908.jpg

 

 

gallery_5211_3806_325010.jpg

 

 

gallery_5211_3806_32291.jpg

gallery_5211_3806_225042.jpg

 

 

gallery_5211_3806_111498.jpg

 

 

gallery_5211_3806_233627.jpg

 

gallery_5211_3806_38025.jpg

gallery_5211_3806_89756.jpg

 

Vergeet de buitenste toppen niet..

gallery_5211_3806_189021.jpg

gallery_5211_3806_10805.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

 

Die zijn wel suuuper wit en stiky jiky :verrygood !!!

Wat bedoel je met de mishandelde warlock, wat heb je er mee gedaan dan ?

 

gewoon nog 5 weekje gaan , niets aan de hand hé lekker toch :D

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks tuinkabouter :specool

 

Die mishandelde heeft een overdosis fulvinezuur achter de rug! Daar bovenop was ze ook nog eens (mede daardoor) ernstig verbrand tijdens het bestrijden van de trips, dusdanis dat bijna alle witte haren bruin waren. Desondanks groeide ze enorm snel dicht en maakte heel donkergroene blaadjes aan. Nu pas oogt ze voor mij weer echt wit, foto's vertekenen altijd wel. Bovendien raakt de mishandelde haar (aangetaste) fanleafs kwijt. Het nieuwe blad is wel lekker, maar de topontwikkeling onderin blijft achter. Mijn eigen schuld - testen is risico's nemen :verrygood

 

Ben ook nog continu aan het zoeken met mijn voeding. Zo'n dosis Final Solution geeft ook weer een stoot, en regelmatig de bacto natuurlijk, en een kleine dosis humuszuur. Het heeft allemaal zo zijn effect op wat je moet toedienen. Zelfs met lichte dosis balanceer ik op het randje van verbranden. Ze komen in ieder geval niks tekort :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie topic :D

Mooie planten :verrygood

 

Ik vraag me wel af of je na een rit alles een beetje kan plaatsen wat je allemaal hebt uitgevreten?

Een beetje van dit en een beetje van dat :specool

 

Ik geniet er elk geval van

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat die bloemen bloeieeeeeeeeeeeeeeeen.

Ja wij kijken er in het lab ook erg tegen op, lange bloeitijden.

Over 2 weken sta je met een schaar in je hand,

schuimend voor je plant.

Mss dat Miss Whazzup je maar vast moet binden.

 

 

Ik ben heel benieuwd of de mishandelde plant net zo'n lange bloeitijd wil hebben als de andere planten.

Het zou heel goed kunnen dat deze door de stress eerder klaar is.

Gelijk deze symptomen hebben wij laatst een rondje moonpower in een bak gezet waar echt teveel bacto force (bodemverbeteraar) inzat. Eerst moeten ze erdoorheen vechten, en dan als een gek in de bloei.

Dit verkorte het rondje bijna 1 week.

 

en ja, sannie, dit vinden wij ook het lastige van testen. waar begin je en waar houd je op.

"t is allemaal ook zo leuk he?

 

groetels weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt weetje en je hebt helemaal gelijk en dat maakt deze hobby ook zo aantrekkelijk.

 

Wanneer testen zul je een vaste basis nodig hebben,een kweek ruimte welke zich al bewezen heeft.Een vast en voorspelbaar klimaat en met alleen stekken werken welke van 1 moeder komen.

Een vaste basis wbt voeden en elke ciclus 1 ingredient testen en kijken waar de verschillen zitten.

 

Dan gaat het wel clinisch worden :D

 

Toch kun je op makkelijke manieren ook best goeie verschillen waarnemen en daar je voordeel mee doen en dat is nu net waar whazzup mee bezig is :verrygood

Doe vooral je ding whazzup

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe het lijkt wel of ik iedere keer wat anders meegeef maar dat is niet zo hoor :verrygood

 

Ik geef wat ik vorige ronde ook heb gegeven als basis. Veel organische producten zie je niet direct verschil na een dag, je moet een beetje gevoel krijgen bij de plant. Ik heb echter de volgende observeringen gedaan en jullie moeten me maar verbeteren als ik er naast zit:

 

1. Als ik Bacto/schimmels geef dan lijkt het alsof ze de twee opvolgende dagen minder voeding nodig hebben, zeker bij die gevoelige Amnesia's zie ik dan snel verbranding

2. Datzelfde geldt bij The Final Solution in week 5, het is alsof ze door het vrijkomen van voedingsstoffen een extra boost krijgen

 

En omdat je dat niet iedere keer geeft moet je dan je voeding wel een beetje aanpassen.

 

Kelp geef ik alleen in stressituaties, en een heel klein beetje iedere 14 dagen als onderhoud. Dat heeft ook een stimulerend effect op het bodemleven en daar pas ik dan een klein beetje mijn voeding op aan.

 

Hetzelfde geldt eigenlijk met humuszuur. Ik merk binnen een dag of 2 dat de waterbehoefte terugloopt (dat zie ik netjes aan mijn Tensiometer die ik iedere dag op dezelfde tijd raadpleeg). Inmiddels kan ik na een voedingsgift al redelijk voorspellen hoe de tensiometer zal aanwijzen op basis van hoe de plant eruit ziet in combinatie met wat ik heb gegeven aan voeding.

 

Zoals al eerder gemeld, ik gebruik als basisvoeding eigenlijk alleen een gemiddelde dosis Virasol om het bodemleven te stimuleren en wat basis NPK toe te voegen met sporenelementen, calcium etc etc. Vitrasol heeft een relatief hoge K verhouding overigens, ik geef geen PK mee.

 

Daarnaast gebruik ik BN X-cel als natuurlijke goei- en bloeistuimulator. X-cel bevat overigens óók kelp en humuszuur. Toch geeft een extra dosis van deze twee stoffen beter resultaat (ook BN verkoopt Kelp overigens als extra toevoeging - ter genezing en voorkoming van minerale tekorten onder andere, en ter stimulering van de wortelontwikkeling en het bodenleven).

 

Als laatste gaat er tijdens de bloei nog Bud-XL bij van H&G, daar heb ik ook goede ervaringen mee.

 

Ik heb een dunne oplossing CalGel gemaakt om de calcium op peil te houden (makkelijker doseren).

 

Dat is dan de basis, en als ze er behoefte aan hebben kijgen ze BAC bloei mee.

 

Maar helemaal mee eens hoor, wil je écht goed testen dan heb je een serie stekken van eenzelfde moeder nodig en moet je consequent een schema aanhouden met doseringen. Toch kun je als je goed observeert verschillen zien.

 

Wat betreft de stress bij de overdosis humuszuur: Ik kan niet beoordelen of de ontwikkeling zoals die gaande is op de plant nou een resultaat is van stress ten gevolge van de verbranding die weer het gevolg is van de combinatie OD Fulvinezuur en plantschoon, of een specifieke pheno eigenschap. Feit is dat ze lekker ruikt momenteel :D. Het fulvinezuur experiment is deze ronde dus mislukt, daar gaan we meer onderzoek naar doen.

 

Ben druk met een aantal fabrikanten in gesprek over dedosering voor potten, en krijg daar de meest uiteenlopende adviezen van, die wel een factor 100 of meer uiteenlopen! Affijn, we blijven lekker klooien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker blijven aanklooien/experimenteren Whazzup! :D

 

Heb op het gevoel (& ongeveer richtlijn!)ook wat(2pas!) van de "nieuwe" toevoegingen toegevoegd aan de aarde bij de Mako& nu wil ik niet te vroeg gaan juichen,maar lijkt wel alsof ik nu al resultaten zie! :specool (ben er gisteren ff langsgeweest,staan 1 week in de bloei dus moet nog ff!) :oeps

 

Ondertussen nog 1 zover gekregen om mee te doen aan het experiment als ie opnieuw opstart,dus begin is er! :execute

 

kusjes fotografe

 

p.s. nog geen fulv. zuur gebruikt bij de mako! :verrygood (wil ik me nog ff iets verder in inlezen!) :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fulvine zuur nog effe mee wachten Fotografe, dosering komt erg nauwkeurig, zeer geconcentreerd spul!

 

Ben benieuwd naar je resultaten. Dit vind je op de verpakking:

 

 

Humic and fulvic acids are essentially for improving the soil condition and are natural plant growth stimulants helping to increase root and plant growth,yield and quality of a wide variety of crops.

 

- Promotes plant growth and increases soil fertility.

- Increases the permeability of plant membranes, enhancing the uptake of nutrients.

- Stimulates root formation and growth, especially vertically, and enables better uptake of nutrients.

- pH of soil is buffered towards neutral as humic acids are ampoteric substances reacting with acid or alkaline soils.

- Improves the development of good soil structure and improves aeration of soils.

- It reduces the dredging of waste-water lagoons.

- Increases the cation exchange (CEC) and water holding capacity of soils, and thus helps to reduce soil erosion by strengthening the cohesive forces of very fine soil particles.

- Helps to balance the nitrogen uptake by plants and increases soil nitrogen utilization efficiency.

- It encourages the uptake of potassium, calcium, magnesium and phosphorus. Phosphorus, which can be fixed or bonded to organic matter and becomes unavailable, will be mobilized. This makes the phosphate ions more rapidly available to the plants root system.

- Chelates existing essential nutrients, especially iron ions are set free for plant absorption to aid in correcting Iron- chlorosis.

- Increases fruit and crop quality (sugar ratio/ brix level, taste, hardness, appearance, durability and weight)

- Helps to stimulate the plant metabolic system inside the living cells.

- Releases various types of auxins responsible for plant growth.

- Stimulates beneficial microbial activity in the soil.

- Improves seed germination rate and germination time, guarantees simultaneous sprouting and increases the survival rate of plants.

- Helps plants to overcome drought, frost, water, pesticide stress.

- Stimulates plant enzymes and increases their production.

- Powhumus prevents in sandy soils the leaching of pesticides into the groundwater.

- It speeds-up de-contamination of toxic compounds in the soil like herbicides and pesticides.

- It balances the nutrient supply of plants and reduces the negative effects of over-fertilization. - It minimizes the risk of leaching nitrate into the underground water zone.

- Helps to open the stomatas of leaves and promotes the diffusion of foliar nutrient ions and systemic pesticides into the plants.

- Enhances plant’s natural resistance against diseases and pests.

 

Nou... dat is nogal wat!

 

In ieder geval zou je het volgende moeten kunnen waarnemen:

 

- stabielere pH

- sterkere wortelgroei

- minder voeding noodzakelijk, omdat de beschikbare voeding in de grond beter opneembaar wordt gemaakt

- minder last van tekorten / overschotten, stabiliserende werking

 

Ultiem: Gezondere sterke planten, grotere bloeibereidheid, een betere groei / vruchtproductie. Da's weer mooi voor zaden maken ook overigens.

 

Bij het ontkiemen zorgt het waarneembaar voor een snellere, gelijkmatiger ontkieming. Zelf reeds één maal geprobeerd, zie het verslag hiervan, en dat bevestigt deze claim.

 

Wat zie jij fotografe?

 

voor de volledigheid nog de officiële doseringen. Voor potplanten komt nog een aangepast advies, maar de concentraties en hoeveelheden kun je aardig afleiden, in ieder geval voor zaden etc. Zo zie je ook hoe ik aan mijn dosering ben gekomen.

 

gallery_5211_4191_127352.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

laat ik nou hopen dat het de goede zorgen van mij zijn.. De mishandelde warlock gaat als een speer! Blijkbaar toch een goede basis gelegd voor uitbundige bloei, dit wordt nog een jetser hoor. Ik zag heel veel kleine blaadjes ontstaan vlak na het Fulvine incident. Daarna gespoten, dat zal het meeste kwaad gedaan hebben denk ik, zij heeft de grootste portie gehad omdat ze het meest geinfecteerd was (overigens nog steeds onder controle de trips! Niks nieuws meer gezien).

 

Warlock, de mishandelde :verrygood

gallery_5211_3806_235474.jpg

gallery_5211_3806_356339.jpg

 

De andere

gallery_5211_3806_265341.jpg

 

AH, 5 weken bloei

gallery_5211_3806_173797.jpg

 

gallery_5211_3806_5148.jpg

gallery_5211_3806_137244.jpg

 

 

Ondertussen aan de verre buitenkant..

gallery_5211_3806_117743.jpg

 

 

Visite in de tent

gallery_5211_3806_10603.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een service weer! :D

 

Zie hier betere groei & grotere bladeren!(lijkt!) ,kan het ook niet vergelijken met andere ruimte met ongeveer dezelfde bloeitijd,want die klooit met die kwik(groei!)lampjes op t moment! :specool

 

Volgens mij zet je de verkeerde link hierneer van de powerhumus(ipv fulv zuur!),maar als ik de doseringen van de powerhumus zo zie dan hoop ik maar dat je er niet snel overvoeding van krijgt! :verrygood

 

kusjes fotografe

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe nee ik zette expres dat linkje neer fotografe, dat is één van de stoffen die jij gegeven hebt volgens mij toch? Humuszuur? Het zou overvoeding juist ook tegen moeten gaan trouwens. Werkt stabiliserend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, brand maar weer los mensen ;)

 

Overzicht

gallery_5211_3806_33220.jpg

 

 

Warlocks, bijna 5 weken bloei

gallery_5211_3806_111371.jpg

gallery_5211_3806_178685.jpg

gallery_5211_3806_89469.jpg

gallery_5211_3806_209142.jpg

gallery_5211_3806_141326.jpg

gallery_5211_3806_68716.jpg

 

Amnesia Haze

gallery_5211_3806_94651.jpg

 

gallery_5211_3806_82790.jpg

 

gallery_5211_3806_100240.jpg

 

gallery_5211_3806_37533.jpg

 

Buds en wit vanaf het net

gallery_5211_3806_164299.jpg

gallery_5211_3806_67884.jpg

 

Superscrog

gallery_5211_3806_102441.jpg

 

gallery_5211_3806_42437.jpg

 

 

Van boven

gallery_5211_3806_157634.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...