Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rinus Dam

Jonge Stekken Nu Al In Bloei

Recommended Posts

Sinds een week heb ik nieuwe stekken (sneeuwwitjes) en ik geef ze 19 uren licht per etmaal.

**piep** heeft niet goed voor ze gezorgt (onvoldoende uren licht) want ze beginnen nu al te bloeien.

 

Wat kan ik het beste doen, afwachten of nieuwe stekken kopen?

 

med_gallery_7468_553_357318.jpg

 

med_gallery_7468_553_456026.jpg

 

med_gallery_7468_553_70842.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zouden er gewoon doorheen moeten groeien, heb het zelf ook gehad en ze toen de eerste tijd op 22 uur laten staan.. maar echt lekker zien die van jou er al niet uit (paarse stengels, licht blad) dus ik zou gewoon nieuwe halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In werkelijkheid zijn de bladeren minder geel hoor. Vooral de onderste foto is mislukt.

De stengels van mijn planten worden altijd zo paars in het begin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De sneeuwwitjes stekkenhoer levert echt klote stekken!

en/of **piep** laat ze echt veel te lang staan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb het zelfde gehad een keer , zagen er excact zo uit als die van jou . Die van mij waren stuk gegaan .

Beter gewoon goede stekken neerzetten , dit kost je alleen maar extra tijd , en je moet nog hopen dat ze

bij gaan trekken ook . (ik weet niet hoeveel van deze stekken je hebt ? )

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze nog steeds 5-punters blijven aanmaken, goed aanslaan en groeien kun je de gok nog wel wagen denk ik, maar als ze echt stil gaan staan kun je beter andere nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze zijn duidelijk de hoofdbloei al ingegaan ,dus als ze op 18 of meer uur licht komen zullen ze gaan regenereren!!

de opmerking "daar groeien ze wel doorheen " begrijp ik dan ook niet . Dat is het geval wanneer er alleen voorbloei stampers inzitten .

 

Of is de bedoelding van deze misschien ze gelijk op 12/12 door te kweken ? anders, weg ermee

Share this post


Link to post
Share on other sites

heel veel tijd en heel veel liefde dan moet het nog wel iets kunnen worden

ken je probleem met de stekken heb die van mij dit jaar ook de eerste 2 weken moeten reanimeren

maar ze hebben het gered en heb er nu zelf geweldige mooie stekken van voor de volgende kweek

 

als je de tijd er niet voor hebt kies dan voor de makkelijke optie en haal nieuwe

alleen niet bij **piep** :whistling :smoke

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren ben ik bij **piep** geweest en heb de foto's laten zien. Ze zeiden dat ze deze klacht nog nooit eerder hebben gehad maar ze hebben het goedgemaakt door het geld terug te geven én gratis nieuwe stekken afkomstig van een andere stekkenboer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze zijn duidelijk de hoofdbloei al ingegaan ,dus als ze op 18 of meer uur licht komen zullen ze gaan regenereren!!

de opmerking "daar groeien ze wel doorheen " begrijp ik dan ook niet . Dat is het geval wanneer er alleen voorbloei stampers inzitten .

 

Of is de bedoelding van deze misschien ze gelijk op 12/12 door te kweken ? anders, weg ermee

 

Ik heb onlangs toch echt stekken gehad die er vrijwel hetzelfde uitzagen (qua bloeiverschijnselen), die ook te lang in het donker hadden gestaan en zijn gaan bloeien.. Deze heb ik onder 20 uur licht gezet en zijn vervolgens gewoon verder gaan groeien. Overigens zonder 1 of 3 vingerige bladeren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

in ieder geval netjes opgelost door de leverancier, ene **piep** (geen verwijzingen naar de oorsprong van stekken)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat is netjes ?

 

het is gewoon een schande dat de ' breeders' rotzooi verkopen.

 

ik vind het niet netjes om dat soort 'shite' mee tegeven en maar hopen dat ie nooit meer terug komt.

 

Rinus .... wat en waar zijn de andere klonen.

 

Maak een moedertje en trek er wat vanaf ?

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach wat weet die tussenhandel nou :whistling we moeten die schijt gewoon niet kopen eigenlijk. Als jij een kapotte auto aantreft bij een handelaar koop je hem toch ook niet? :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...