Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

masteryero

Hoe Kan Ik Herma's Krijgen????

Recommended Posts

hallo mensen ik heb sinds deze week het mooie boek 'i love it ' kunnen bemachtigen via citro ( tnxx )

 

daarin las ik een stuk over herma's: duidelijk werd gemaakt dat een hermadie tot maar 7 % mannelijke bloemen heeft en 93 % vrouwelijke bloemen bezit

kans heeft op 98% vrouwelijk zaad.

 

 

ik zou graag willen weten hoe kan ik nou zo kweken dat ik sowieso een bepaalt aantal planten krijg die herma worden ??? bij de man die het boek i love it schreef was het meer een kwestie van geluk/ongeluk.

 

ik weet ook dat lang neit alle herma's 5% mannelijk zullen zijn en dta het meer en deel tegen de 50% aan zal zitten, maar ik zou zo graag is mijn eigen 'vrouwelijk' willen kweken of het iig willen weten hoe dat moet dat ik vandaar maar de vraag stel.

 

ik hoop op wat serieuze antwoorden

 

kom a.ub. neit aan met het is moelijk ga eerst maar is ..... dat weet ik wel , ik wil het in eerste instanties gewoon weten mocht het er na uit zien dat ik het ( ooit ) zelf is wil of kan proberen dan weet ik iig hoe het moet

 

 

bedankt greetzz

 

masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masteryro, hoe je ze kunt krijgen weet ik niet.

 

Bij mijn kweek uit zaad van mijn plantjes van vorig jaar zit ook een herma bij en die bloeit het mooist.

 

Waarom dit plantje een herma is geworden?

Alles hetzelfde gedaan als bij de andere zaadjes.

 

gallery_6979_2329_1569839.jpg

 

En hopelijk produceert hij heel veel zaadjes. :verrygood

Want hij ruikt overheerlijk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is volgens mij de bedoeling om het stuifmeel van de herma te gebruiken bij een normaal vrouwtje.. eenmaal bestoven geeft deze "vrouwlijk" zaad.

 

Ik heb er momenteel 1 in de tuin staan(in een 25l pot) die ik naar binnen verhuis als hij eenmaal in de bloei staat. Ik heb deze in april naar buiten gedaan(was redelijk koud) en toen regelmatig terug naar binnen gedaan. Dit heb ik een week of 2 gedaan, en toen werden er herma sporen zichtbaar. Vervolgens heb ik de plant weer terug de groei in laten gaan. Dus ik hoop dat als hij straks weer de bloei in schiet hij deze verschijnselen nog steeds heeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herma's maken is niet zo moeilijk ,eerst op 12/12 zetten en dan na een week beginnen met lichtstress . bv door ze in het midden van de donker eperiode 2 uur lang licht te geven ,en dat meerdere dagen .

 

Wat jij wilt kweken zijn feminized seeds , omdat er altijd nog een man uit kan komen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is ie bezig herma`s te kweken .. de meeste kwekers ontwijken alles wat er op lijkt er mee gaan kweken is vragen om herma`s ....

 

die 98% vrouwlijk is eerder 70 % hermà volgens mij .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bind een lager gelegen takje van je plant af met touw, behoorlijk strak maar zonder de sapstroom compleet te blokkeren. Dit takje maakt nu grote kans mannelijke bloemen aan te maken, afhankelijk van hoe gevoelig de soort is. Lichtstress is zoals Atmo schreef ook een goede manier om hermafroditisme naar boven te brengen. Zet desnoods een stroboscoopje op een timer tijdens de nachtelijke uurtjes. :verrygood

 

Bedenk wel dat eventueel nageslacht inderdaad 'feminised' zal zijn en dus niet voor 100% vrouwelijk. De kans op nieuwe herma's in je kweekhok wordt vanaf nu alleen maar groter en is er vrijwel niet meer uit te kweken. Beter kun je een goede "100%" vrouwelijke moeder uitzoeken en daar stekken van nemen. Geen noemenswaardig kwaliteitsverlies en nooit meer banaantjes in je toppen wanneer je de juiste keuze maakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Herma's maken is niet zo moeilijk
Inderdaad, koud kunstje :verrygood

 

Maar die 7% dat is wel leuk om te horen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het zo makkelijk was om vrouwelijk zaad te maken overigens dan deed iedereen dat wel. De kans op herma nakomelingen is gewoon veels te groot. Goed verhaal Mad :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omschrijving van female seeds : De kans op herma's is niet groter als bij een veldje stekken van goede kwaliteit .

 

En nog een belangrijk gegeven : Elke Cannabis plant heeft van nature de eigenschap herma te kunnen worden ,zowel stek als zaailing. Verschil is er in hoe makkelijk deze eigenschap naar boven komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt allemaal voor jullie serieuze antwoorden.

 

ik weet dat als je met feminised zaden werkt je geen 100% vrouwen hebt maar je controleerd toch altijd je planten op top rot wanneer ze in de bloei staan en op eventuele herma sporen en bruin wordingen van de haren bij de toppen

 

je zult het dus vast wel opmerken als je hier serieus op controleerd ( moet je er geen honderden willen kweken natuurlijk :verrygood ). ik hoop alleen dat het het waard en dat neit bij 8 van de 10 zaden de herma snel naar boven komt 2 op de 10 zaden herma zou ik acceptabel vinden.

 

 

ik weet ook dat je met stekken kan werken dat is ook wat ik ga doen voor het volgende buitenseizoen,

maar ik wil als het lukt om een goede herma te krijgen ( eentje die dus maar maximaal 7% uit mannelijke blomen bestaat ) zaad gebruiken omdat zaden hebben een penwortel en ik zie zelf altijd dat een zaad plant er stabieler bij staat dan een stek na een dagje stevige wind ( uitzonderingen daar gelaten ).

 

 

en met maar 2 op de 10 zaden een herma ben ik zeker op 80% vrouwen wat je uit gewoon zaad zelden haalt ( althans ik dan ) wat dus minder uitval geeft, daarnaast dus ook een test voor mij dat ik kan zien of het nou echte veel verschil maakt zaaingen of stek als je ze naast elkaar hebt staan.;)

 

met die herma's overigens die kan ik ook weer selcteren heb ik 1 of meerdere herma's met weer 7% mannelijke blomen dan heb ik weer nieuw zaad en kan het wwer van voorafaan beginnen.

 

dit is dus eigenlijk de achterliggende gedachte

 

 

ik had nog wel een vraag:

 

als ik mijn herma's aflaat bloeien en ik haal de zaden uit de toppen.

 

kan ik dan nog van de overgebleven toppen hasjolie maken of hasj???

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gebruik dan kempzaad,daar is de helf herma van,

een vriend van mij heeft dat jaren geleden eens in ze tuin gegooit

en hij deed dan de herma's welke er wel veel waren kapot!

:)

Had ie dat toen geweten! :verrygood

 

 

Smoke ze! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ganjaman:

 

 

Gebruik dan kempzaad,daar is de helf herma van,

een vriend van mij heeft dat jaren geleden eens in ze tuin gegooit

en hij deed dan de herma's welke er wel veel waren kapot

 

 

sorry maar die laatste zin begrijpt ik niet en wat is kempzaad????

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ masteryero hij bedoeld het hennepzaad dat in vogelvoer zit.

Het is gewoon een vlaamse benaming voor dit zaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ freebird ok bedankt dat is ook weer duidelijk

 

maar uhmmm wat heb ik in godsnaam aan vogelszaad dat ik gefeminised heb ????

 

om te oefenen is het mischien wel fantastisch maar ja aangezien ik zelf nog met heel wat zaad zit van een soortje dat zijn beste tijd wel heeft gehad volgende jaar ga ik het daar op proberen.

lukt he is het mooi meegenomen, oogst ik wat ja dan heb ik een leuke eigenrokertje of ik maak de shops in mijn buurt gelukkig.

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met feminized zaden zit je al snel met ongewenste bevruchtingen , de kans is ook aanwezig dat elk zaadje de herma eigenschap heeft . Niet echt bevordelijk voor het sensimilla principe .

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhmm een punt voro jou atmo, maar nu je dat zo zegt waarom zijn er dan zat van deze zaden te koop ???

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me the One's kregen rond de 5de week ofzow ook herma verschijnselen, ik haalde alle balletjes en bannantjes eraf..

dacht dat het zow wel goed kwam..

Nu blijkt dat er toch nog nieuwe manne bloempjes zijn gekomen.

Sommige planten zijn nu gedeeltelijk bevrucht, de 1 meer dan de andere..

Ik zie dat de bevruchte zaaddragende planten ook minder THC hebben dan die zonder zaad..

Er zit zaad tussen in de kleur cream tot donker bruin..

Een plant die eerder klaar was, euhmm...zeg maar niet verder kon, die gaf me creme-kleurig zaad,, klein en bijna wit.

De planten die later zijn geoogst hebben donker bruin getekend ,dik zaad.

Nu is de vraag of dit nu weer hermas zullen worden..

Zal wel..dat neem ik aan ..

Ik ben nog steeds zaadjes aan het zoeken en tellen het valt me op dat er best veel in zitten....

Al hoewel de wiet een minder intense geur heeft , smaakt de wiet heerlijk oldschool..

Sommige toppen zijn alleen anders van kleur dan de The One die eerst had... naar donker paars toe..

De mooie toppen smoke ik meteen op en daarna ice ik de rest :)

 

BTW.. regular zaad uit een gezonde plant heeft een natuurlijke score van 70% vrouwelijk zaad..

nature rulezzzz.. 1 man kan vele dames bevruchten..

Dit om de evolutie in gang te houden,,kijk maar om je heen. ;)

 

later :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ dokkie

in het boek 'i love it' las ik over de kweker dat hij odnerscheid maakte tussen herma's

 

 

de herma's die je alleen kunt gebruiken als feminised seeds zijn tot maximaal 10% met mannelijke bloemen

er is altijd een kans dat je er herma's tussen hebt zitten, hoe groot die kans is verschilt denk ik per soort de een zal er gevoeliger voor zijn dan de andere, het is dus aankijken hoe het zaad uiteindelijk word

 

als het goed is heb ik een aantal replys terug gevraagd of je herma's nog kon gebruiken om olie van te maken of hasj

 

kan dit ??? en is het ook rookbaar ????

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er hars op zit is het mogelijk er hash van te maken .

 

Er is zeer zeker onderscheid te maken tussen hermas, ze komen voor in verschillende gradaties . Maar nogmaals elke Cannabisplant is aan te zetten tot het maken van mannelijke bloemen. Degene die het moeilijks daar toe aan te zetten zijn , zijn goed voor productie van vrouwelijk zaad. Hiervoor zijn dan bepaalde chemicaliën nodig of hormonen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn in ieder geval reguliere zaden waarvan de vrouwen gewoon betrouwbaar vrouw zijn en blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hallo mensen ik heb sinds deze week het mooie boek 'i love it ' kunnen bemachtigen via citro ( tnxx )

 

daarin las ik een stuk over herma's: duidelijk werd gemaakt dat een hermadie tot maar 7 % mannelijke bloemen heeft en 93 % vrouwelijke bloemen bezit

kans heeft op 98% vrouwelijk zaad.

 

 

ik zou graag willen weten hoe kan ik nou zo kweken dat ik sowieso een bepaalt aantal planten krijg die herma worden ??? bij de man die het boek i love it schreef was het meer een kwestie van geluk/ongeluk.

 

ik weet ook dat lang neit alle herma's 5% mannelijk zullen zijn en dta het meer en deel tegen de 50% aan zal zitten, maar ik zou zo graag is mijn eigen 'vrouwelijk' willen kweken of het iig willen weten hoe dat moet dat ik vandaar maar de vraag stel.

 

ik hoop op wat serieuze antwoorden

 

kom a.ub. neit aan met het is moelijk ga eerst maar is ..... dat weet ik wel , ik wil het in eerste instanties gewoon weten mocht het er na uit zien dat ik het ( ooit ) zelf is wil of kan proberen dan weet ik iig hoe het moet

 

 

bedankt greetzz

 

masteryero

 

 

het is vrij simpel om een herma te maken. een vrouwelijk plantje van in het begin veel kraantjes water geven. in kraantjes water zit chloor, voor ons niet merkbaar of onschadelijk. maar voor canabis een regelrechte aanval. het plantje zal merken dat het zijn bloemen niet serieus zal kunnen ontwikellen, waardoor het voor de plant voordeliger wordt om man te zijn. hierdoor verkrijg je een herma. dit is bij mij vroeger veel het geval geweest. voor ik wist dat je geen kraantjewater mocht geven. nu geef ik altijd regenwater, en heb er zo goed al nooit meer last van.

 

grtz Timi

Share this post


Link to post
Share on other sites

High Timi,

Ten eerste is dit topicbumping en je vertelt een lul verhaal wat nergens op gebaseerd is , grote flauwekul je water verhaal

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

super bumper idd van het jaar ;) ik dacht al wtf !!!! is dit topic van mij ... gheghe maar ja zag dat we weer en jaar verder zijn ...

 

tot hoever zoeken die gasten wel niet terug ik blijf me verbazen soms gheghe :(

 

doe er anders maar een slotje op .. ben inmiddels weer een jaar ervaring rijker en het is me haar fijn uitgelegt ;)

 

greetzzz mastyeyero

Share this post


Link to post
Share on other sites

pff degene die ervoor vreest krijgt het en degene die erom vraagt niet. je mag mijn plant hebbe als je wil gvdomme

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...