Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sjit_smoker

Gepakt Met Wiet !

Recommended Posts

aller eerst wil ik zeggen dat ik een belg ben omdat dit mss wel wat uitmaakt in m'n verhaal

 

Nu gistestere reed ik met men vriend (ik 18 vriend 23) naar de coffeeshop.

alles mooi in orde kome we trug thuis met 5gram wiet van die vriend van me en 2gram wiet en voor een 5euro hash vam mezelf.

 

ik had thuis ook nog wat wiet liggen zo een grammetje ofzo.

me vriend en ik zoals gewoonlijk goed doorblowen maar omdat die vriend al jaren blowd word hij niet meer zo stoned als mij.

 

we krijgen honger en rijden naar de markt terwijl we een jointje roken. Nadat we gegeten hadden gaan we terug in de auto en steekt men vriend nog een half jointje aan (hij bestuurde de auto)

 

we stoppen even bij de nachtwinkel omdat een andere vriend ons iets wilde vragen , we stoppen even met de auto op het voetpad. En jaa daar kwam een combi aan die flikke komen met hun busje voor ons staan stappen uit en komen door het raampje hangen van de bestuurder.

 

(men vriend had z'n wiet in de auto liggen en ik had dat grammetje en voor 5euro hash en ene lege jointpakn m'n broekzak zitten)

 

toen kwam er dit gesprek

 

vriend : goeie avond

agent : goeie avond, waarom parkeerd jij op het voetpad?

vriend : een vriend van ons wilde iets vragen en we dachten hier even te stoppen

agent : dat mag niet he , heb je een jointje gerookt ?

vriend : nee , ik niet maar men vriend wel. (ik dus )

ik : ja dat klopt

agent : (tegen bestuurder) hoelang is het geleden dat je ene jointje gerookt heb ?

vriend : (met stoned hoofd) vandaag nog niet.

agent : ok dan mag je even uistappen en de passagier mag blijven zitten.

 

terwijl men vriend uitstap en gefouillerd word druk ik op het knopje voor de auto op slot te leggen

 

in het pakje sigaretten van m'n vriend vind die agent dus dat kleine peukje van die joint

 

dan mag ik uistappen (natuurlijk gaat het auto alarm af)

men vriend vraagt mag ik het afzetten meneer ?

en de agent geeft natuurlijk toestemming

men vriend zet z'n alarm af en ik vraag aan de agent of die blauwe neon IN zijn auto eigenlijk mag

mijn vriend is zo slim om tijdens het 'autoalam afzet manouvre" zijn zak wiet van 5gram uit zijn auto in zijn zak te steken.

 

de agenten nemen mijn wiet in beslag en hash en mijn paspoort.

dan vragen ze of ze de auto mogen controleren.

mijn vriend zegt heel overtuigd , ja doe maar...

 

de agenten beginnen te zoeken en plots zegt een agent , hej kom eens hier wat is dat ? haal dat zakje er eens uit

men vriend haal een zakje uit het handshoenvakje en zegt

Dit zijn stukjes van mijn autoradio :whistling (agente schaamt zich omdat ze dacht dat er xtc pillen in zaten :blink:)

 

dan zegt de agent , ja dan gaan we nu naar het politie bureau en we gaan een urine test van de bestuurder afnemen.

 

maar plots! de walkie talkie van de agent gaat over en ze krijgen een dringende oproep.

er zou een gezin zijn waar er geweld en ruzie is dus de agenten moesten eigenlijk meteen doorgaan.

de agent zegt tegen ons , jullie hebben geluk we hebben een dringende oproep gekregen.

 

ze schrijven nog even onze gegevens op en vertrekkenmet een beetje wiet en wat hash :(

 

 

Nu heb ik natuurlijk wel een schrik gepakt en vraag ik me af:

word dit vervolgd ?

wat als dit vervolgd word ?

worden ouders ingelicht ?

en dergelijke ^

 

groeten steven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat die gladnekken even snel een joint moesten roken. :( :( ;)

Zolang je goeie weet had,zijn ze jullie nu al lang weer vergeten,en op zoek naar een nieuw slachtoffer. :blink:

Maarja,zoals het er naar uitziet,rook jij sjit.

Waarschijlijk hoor je er niets meer van. :whistling

Suc6

 

Nataraj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed verhaal

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed verhaal!

 

Ach die grammen wiet valt wel overheen te komen dacht ik.

Ik zou niet weten hoe dat in Belgie gaat maar hier zijn zulke dingen bijna niet mogelijk!

 

IK HOU VAN NEDERLAND!

Share this post


Link to post
Share on other sites

sptijtig genoeg heeft belgie een politiemacht waar zelfs een bananenrepubliek "trots" op kan zijn......incompetent, agressief en zo corrupt als de maffia....

 

 

sly

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoor je niks meer van, zeker weten :whistling Wel geluk gehad natuurlijk dat ze niet alles afpaken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo zie je maar

 

elke flik maakt er zijn eigen rechtzaak van! geen respect voor de georganiseerde misdaad (flikken dus)

 

 

in zware voet ( programma in belgie)

 

werd auto met een bob wagen tegengehouden wegens te snel rijden. bestuurder was juist aan het roken. het enigste wat die hebben gedaan is de joint afgenomen en de reflexen van de bestuurder getest. hem nog effe gewaarschuwd dat hij dit thuis maar moet doen en niet achter stuur en die waren weg.

 

 

dus ja mee naar bureau en plassen das bullshit nooit op ingaan

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit je verhaal kan ik opmaken dat de politie gewoon een registratie van inbeslagename doet in plaats van een pv op te stellen.

Als dat klopt, dan moet je zeker geen schrik hebben om vervolgd te worden, gewoon spijtig van je weed die je kwijt bent. Moest er een PV opgesteld zijn kan het zijn der er gevolg aan komt maar voor die hoeveelheden is de kans zeer klein. Het gerecht in belgië loopt al zoveel achter, vervolgen voor een paar grammetjes cannabis zit er niet in hier.

 

Ben zelf onlangs ook gepakt op de terugweg van Tilburg, sinds m'n 18de rijd ik toch om de twee weken met de drugsbus tot in Tilburg nu een dik anderhalf jaar ondertussen. Alles ging goed tot enkele weken geleden, donderdag was er controle, dus wij dachten met onze stonede kop dat vrijdag alles wel in orde zou zijn. Op de heenweg was dat zo, geen flik te zien. Aangekomen lekker geshopped, de volgende week was het richting ardennen dus een mooie stash aangelegd. Op de terugweg begon het wel te dagen, de paranoia was groter dan normaal en de normale voorzorgsmaatregelen werden in de wind geslagen.

De grens over, vier flikken op de bus, rechtstreeks naar de achterste plaatsen waar alle stoners samenhokken. Moest ik nu net m'n stashbox in me broek gestoken hebben, een jeans waar ie dus uitpuilde. Ik mocht uitstappen, m'n kameraad kon blijven zitten, gaf gewoon een restje af en alles was bon. Bruto gewicht, 8 gram, en een PV, alhoewel de politieman me verzekerde dat ik geen schrik moest hebben voor vervolging.

Het is een spelletje, zij dweilen met de kraan open en wij gaan rustig door met blowen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer,jammer,

bekrompen wereld.

Wel zie je vaak dezelfde redenen van een eerste onderzoekje:

gedraag je nooit buitenstandaard in het verkeer, de belangrijkste reden voor de politie om je staande te houden.

Dus juist dat zebrapad in combinatie met een blauwe lamp onder je karretje, maakt je al buitenstandaard.

low profile is the key word for smoking in your car.

 

suc6 weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien hoor je der niets meer van, mischien wel.

Voor hoeveelheden onder de 3 grammen en derrond is het niet echt gevaarlijk.

 

Het kan zijn dat er nog een briefje in de brievenbus komt met daarop, gelieve u aan te melden op het politiebureau wegens uw druggebruik. (zo was het bij mij toch)

Mijn ouders vielen flauw .......... :whistling

 

Voor de rest niks boete, niks straf. Bij de controles die ik nu al doorstaan heb lijken ze die informatie zelfs niet te weten als ze mijn naam en gegevens in hun pctje steken. Das dus een goe teken.

 

Groets esko,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ook al enkele keren stoned in een politiecontrole verzeild geraakt, 's morgens, wanneer ik naar men werk rij (tussen 3h en 5h sochtends, dus wanneer "ze" alle zatte kloten van de baan proberen te houden).

 

laatste encounter ging als volgt :

 

04.50 am :

agent : goedeavond

ik: goedemorgen

agent: mag ik vragen waar u vandaan komt?

ik : thuis.

agent : en waar rijdt u heen?

ik: naar men werk, mag ik effe naar men chef bellen om te zeggen dat ik gecontroleerd wordt?

agent : o, rij maar door hoor, ik pak die achter je wel. goeie shift he.

ik : danku, hetzelfde.

 

 

het dient gezegd, het helpt wanneer je in een uniform van een privébewakingsfirma rijdt met een drietal fluoparka's op je achterbank en hoedenplank :)

 

het zijn ook maar mensen die hun job zo goed en zo kwaad mogelijk proberen te doen. daar kan je steeds je voordeel uithalen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben nu ongeveer een jaartje geleden gekontroleerd geweest in het terug komen van ROOSENDAAL en eens aan de grens ben ik door een auto gevolgd en heb deze moeten volgen .

eens aan de 1ste afrit vanaf de grens naar belgie toe moest ik afrijden en eens ik daar afreed wist ik genoeg

 

het was dus grote drugscontrole en ja met hond en zeker +- 80 politieagenten / 25 wagens en 1 celbus :)

 

na grondige controle van mij en de auto hebben ze dus 25g gevonden en ja mocht direkt met hun meegaan naar bureau , maar heeft maar in totaal 1 uurtje geduurd vanaf de controle tot de PV in antwerpen ( kazerne politie )

op de moment van de controle hebben ze ook mijn naam gecontroleerd en was ik ook ONBEKEND in hun systeem ( heb ik veel chance mits ik jaartje vroeger ben opgepakt voor verkoop na een LANGE TONG VAN NE KOPER

heb sindsdien daar nooit iets van gehoord of nooit boete gekregen !!!

 

 

dus bij deze ikzelf voor 25g heb geen nieuws daarvan dus ik denk niet dat je daar een vervolg op zal hebben

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe oplossing voor controles is gewoon de weed in je onderbroek steken (was je ballen regelmatig dus hehe).

 

Buscontroles, controles op straat, nooit vinden ze iets.

Behalve als ze met honden komen, maar dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
het was dus grote drugscontrole en ja met hond

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

paar jaar geleden, mijn vriendin gaan bezoeken in Maastricht...

Van de gelegenheid gebruikt gemaakt om paar coffeeshops te doen. Niet direct bedoeld om mee naar huis te nemen. Toch had ik een beetje over.

 

Met de trein terug richting huis, eerste halte over de grens moeten overstappen... Ik stap uit, zeker 50 flikken, iedereen van de trein werd lang een gangetje geleid waar een hond ons kon besnuffelen.

 

Ik vraag aan een agente wat er an de hand is "drugscontrole". Damn dacht ik... toch een 2 gram wiet in een zilverdoosje dat ik van mijn vriendin ooit gekregen had na een reis naar ik weet niet meer. Ik had er mij dus al bij neergelegd dat ik niet direct thuis zou zijn, loop langs de hond met een bang hart... Hond blaft niet en gaat niet zitten :) !

 

Ik dolgelukkig natuurlijk en stap naar het perron waar ik mijn aansluitende trein moest nemen... Komt er ineens een soort van rasta kerel naar mij en zegt "ik heb wiet mee en de honden deden niets!!". Ik hield me van de domme en negeerde de man :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een drugshond gaat altijd naast je zitten als ie je stash ruikt, zullen nooit aan slaan; zo zijn ze getraint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach ,al verscheidene controles gehad,elfs met boot aan auto,je moet gewoon geluk hebben

heb je pech en vinden ze wat,dan zijn er cops bij die blijven doordrammen en krijg je toch pv van :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...