Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Paddohead

6 Keer Erdbeer#heaven; Late Start

Recommended Posts

Hallo Growerts,

 

Eindelijk weer terug in Nederland en hoop nu nog wat lekkers te verbouwen, al is het niet op de schaal van de afgelopen jaren. De stekken had ik over gehouden van vorig jaar (met behulp van goede vrienden; bedankt!) en dus staan er nu weer 6 Erdbeer#Heaven (no.1 & 5 van vorig jaar) in de tuin. Verder staan er nog 15 zaadplanten van de vroege mix lijn welke dus niet echt veel tijd meer hebben om tot wasdom te komen. Jammer maar goed; beter iets dan niets..

 

De vier grootste Erdberen staan sinds dinsdag in 25 liter kuipjes en aangezien ze nog tot eind augustus groeien zullen ze nog wel overgezet worden naar een 65 liter kuip ergens begin Augustus. De anderen staan in 5 tot 10 liter potten en eindigen waarschijnlijk in 15/25 liter kuipjes. De grond mix bestaat uit 65% potgrond, 30% wormenmest, 5% pre-mix (biobizz) en nog wat maerl, vinassekali en wat beendermeel.

Tijdens de groei krijgen ze bio-groei, 2 keer per week & tijdens de bloei krijgen ze met elke waterbeurt bio-bloei, ook van biobizz. Momenteel staan ze nog wat schraal (te lang in te kleine emmer) maar verwacht dat ze begin volgende week echt weer goed in de groei schieten.

 

Omdat ze zo laat zijn gestart steek ik wat meer tijd in het trainen en dieven om de opbrengst wat op te krikken, ben benieuwd hoe ze er uit zien over een maand...

 

Cheers, :smoke

 

gallery_6769_388_91815.jpg

 

gallery_6769_388_88984.jpg

 

gallery_6769_388_2561.jpg

gallery_6769_388_6862.jpg

 

gallery_6769_388_33114.jpg

gallery_6769_388_84396.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel kweek plezier

 

Leuke site in je onderschrift :smoke

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat is een soort internationaal wietforum? :blink:

 

nou ik blijf hier vaste klant zelfs al verhuis ik naar het buitenland :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Sannie, dat gaat wel goed komen na vier maanden droogstaan.. :blink:

 

Cannagrow is een Engelstalig forum welke bedoeld is voor buitentelers en kwekers(uitwisseling zaden e.d.), maar het is er jammer genoeg vrij stil momenteel.

 

De afgelopen dagen zijn de planten ondanks het wat matige weer goed in de groei geschoten. Ter aanvulling staan er nu ongeveer 150 zaden (3 lijnen) te kiemen om straks wat selecties uit te trekken, o.a. voor het Back-Crossen op de cloon-moedertjes.

 

Nu hopen dat Augustus wat beters brengt... :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi growers,

 

De planten gaan weer strak en met dit weer kunnen ze misschien nog wat schade inhalen door de late start...

Van t weekend verplant ik ze naar de cement kuipen zodat ze nog wat verder kunnen opschieten.

 

Cheers,

 

 

med_gallery_6769_388_130081.jpg

med_gallery_6769_388_128823.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk eens wat lekker zomerweer!

Planten gaan er ook goed op en heb ze daarom alle negen opgepot naar een minimaal dubbel aantal liter kuipmaat. Omdat ik zelf vrij lui ben de laatste tijd had ik geen zin om in de stad een zak perliet te gaan halen..daarom staan ze voor de afwisseling in een wat zwaardere mix van 2/3 potgrond & 1/3 wormenmest/compostmix + pre-mix & wat maerl. De kluit was al goed doorgroeit en de wortels helder wit dus nu hopen dat we nog een tijdje zomer houden voordat ze echt in de bloei schieten.

 

Verder hebben enkele slakken hebben enig selectie werk van mij overgenomen in de zaailingen, beetje jammer dat ze de meest voortvarende plantjes onder handen nemen.. :verrygood

 

Cheers ;)

 

 

med_gallery_6769_388_120366.jpg

 

med_gallery_6769_388_199.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, die erdbeer/heavens kan ik me nog wel herinneren van vorig jaar, paar monstertjes waren dat. :verrygood

 

Dit jaar is het klein maar toch weer erg fijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Verder hebben enkele slakken hebben enig selectie werk van mij overgenomen in de zaailingen, beetje jammer dat ze de meest voortvarende plantjes onder handen nemen.. :verrygood

Ja klote is dat he. Daar hebben ze een neusje voor, die krengen. Ik had het zelf ook weer onderschat en was te laat met m'n korrels.

 

Staat er allemaal mooi bij. Veel succes verder! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks for stoppin by guys :D

 

Slakken zijn klote idd, heb het nu opgelost door de zaailingen op een ligstoel te plaatsen s'nachts. Ben een beetje huiverig voor het strooien van die blauwe korrels omdat er in de tuin een aantal jonge merels en een egel rondlopen..

 

Klein maar fijn; ik hoop het...maar ze groeien nog steeds flink dus heb goede hoop!

 

Groetn,

 

De zaailingen:

med_gallery_6769_388_72122.jpg

Lesotho#COB

med_gallery_6769_388_115965.jpg

Early mix

med_gallery_6769_388_32189.jpg

 

Erdbeer#Heavens

med_gallery_6769_388_84308.jpg

 

med_gallery_6769_388_89474.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmm aardbeien en Champagne. :D

Dat word wel een gezellig wintertje voor jou,paddohead. :no

Ziet er goed uit,ondanks de laate start. ;)

Groetjes,

 

Nataraj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Nataraj, zal vast goed komen alleen hoop ik dat het weer de komende 5/6 weken beter meewerkt dan in 2006 :specool

 

Best relaxed van die behouden bosjes, afgelopen jaren alleen met max.bouwprojecten bezig geweest en dan was het altijd maar weer afwachten wat er na een winderig nachtje in de tuin zou worden aangetroffen..

 

Maar goed, het gaat allemaal lekker al bloeien de Erdbeer#Heaven nog niet duidelijk. De Califonia Orange Bud#Lesotho Sativa en de Early mix bloeien al wel 7-10 dagen, geef ze nu nog steeds vloeibaar met een hoog N gehalte. Komende week begin ik met de bloei voeding en stuur zo nodig wat bij met de groei formula.

 

Heb verder niet zo bijster veel te melden momenteel, heb de Erdbeer#Heavens nog wat uitgesnoeid van binnen al is dat al wel aan de late kant ivbm de bloei. Eind volgende week hoop ik een groepje planten te verleiden tot een verhitte sexparty met geselecteerde babes & studs :wOOt

 

Cheers,

 

Early mix

gallery_6769_388_82667.jpg

COB#Lesotho

gallery_6769_388_63688.jpg

Erdbeer#Heaven no.1

gallery_6769_388_146485.jpg

 

gallery_6769_388_165089.jpg

gallery_6769_388_68452.jpg

 

 

gallery_6769_388_117818.jpg

gallery_6769_388_66033.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heaven, i'm in heaven

and the beertjes are dancing with me...

 

Zegguh, meneer Paddo,

u kweekt daar fijne boompjes.

 

Indien u nog workshops gaat geven, melden wij ons graag aan. :specool

 

Laat die bloemen bloeien.

 

groeten uit het minilab,

weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

JO

 

Prachtige planten man, deze balken van potentie :P :wOOt

Nu ga ik het is effe doorspitten want wil ik al wat meer weten den enkel prentjes te kijken... :specool

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Weetje & Tuinkabouter,

 

Een workshop, haha dat kan altijd alleen doe ik niet echt iets speciaals ofzo, gewoon regelmatig water geven en naar de plant kijken, een goede lokatie op het zuiden en een goede grondmix; de Erdberen doen de rest...Nu alleen het weer nog! :specool

 

Met de potentie van de Erdbeer#Heaven zit het wel goed want de erg vroeg geoogste toppen van vorig jaar deden hun werk al erg goed. Ben nu wel benieuwd hoe deze soort het in een goed buiten seizoen doet of onder een natriumpitje, de groeikracht is erg hoog en deze cross reageert erg sterk op bemesting. Dit jaar maar weer overhouden voor de zekerheid.

 

Goed weekend & Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker weer de afgelopen dagen en de mokkels doen het goed, en dat is te ruiken ook; de Erdbeer#Heaven is niet echt balkon vriendelijk..! Bloei is dus goed op weg en om dat te ondersteunen geef ik 50 ml/10 liter biobloei 3 keer weeks, en zeker 5 liter per keer voor de 65ers. Zo nu en dan een geel blad binnen in maar dat is niet echt belangrijk. Heb wel al een keertje gespoeld om de hele kluit goed te doordrenken.

 

Cheers, :icecool

 

Erdbeer#Heaven no.1 in 25 liter kuipje

gallery_6769_388_124978.jpg

Erdbeer#Heaven no.1 in 25 (voor) en 65 liter kuipjes

gallery_6769_388_112785.jpg

 

Erdbeer'n

gallery_6769_388_95340.jpg

 

Erdbeer#Heaven no.5 in een 50 liter kuip

gallery_6769_388_17248.jpg

Early Mix Phenotype 1 - Erbeer type met paarse tint in een 10 liter pot

gallery_6769_388_23029.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice ! Zien er prachtig uit paddo.

 

En hoe is het met de jonge zaailingen en de selectie? Ben wel benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten weer Paddohead :icecool

Toch had ik gedacht dat die erdbeer soortjes wel wat eerder zouden bloeien hier..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank u heren :icecool

 

De zaailingen gaan goed, heb er gister een 15 tal goede mannetjes tussen uitgeplukt en daarnaast nog een stuk of 5 die al op de composthoop konden. Verder 20 anderen weggegeven of naar elders verplaatst (mannetjes).

Staan er nu nog 40 die uitgezocht moeten worden op geslacht, verwacht dat volgend weekend klaar te hebben.

Daarna maak ik twee families (Erdbeer#Heaven) & Erdbeer#purpurea) en laat ze per familie los gaan in verschillende afgesloten ruimtes.. :kill:

 

Klopt Tomas, de Erdbeer#purpurea lijn (de early mix) is de vroege lijn welke als streefdatum eind September heeft. De tweede lijn is de Erdbeer#Heaven welke een wat latere lijn gaat worden maar heeft denk ik meer werk nodig om de schimmel gevoeligheid wat terug te brengen. Ze zijn beide nog niet helemaal optimaal dus, al vind ik ze voor mijzelf al goed wat betreft opbrengst/kwaliteit, ook als die vroeg geoogst moet worden (belangrijk!).

 

Erdbeer#purpurea (early mix) bloeit op zich niet vroeg maar wel heel snel, eerste week Oktober moet nog wel lukken (top foto), de Erdbeer#Heaven zou omstreeks half Oktober klaar moeten zijn. Lijkt wel laat maar heb persoonlijk al veel lekkere wietjes geoogst van planten die voor onze begrippen niet echt vroeg zijn. Moet je wel een beetje mazzel mee hebben maar ze schoppen sowieso flink meer kont dan de Purples.. :execute

 

Cheers,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo wat een pokke weer, hoop dat het na deze week wat beter wordt...gelukkig zijn de toppen nog niet dik en is de temperatuur vrij laag.

 

Planten bloeien lekker door, hier en daar al wat kristalvorming welke de komende twee/drie weken hopelijk ondersteund gaat worden door een droger weertype!

 

Heb uiteindelijk 10 zaailingen (mannetjes en vrouwtjes) van elke groep aangehouden, de rest van de vrouwtjes heeft gelukkig inmiddels her en der vensterbanken, balkons en tuinen bevolkt.

 

Succes allemaal!

 

Early mix erdbeer phenotype

gallery_6769_388_155258.jpg

gallery_6769_388_45160.jpg

gallery_6769_388_68071.jpg

 

 

Erdbeer#Heaven no.1

gallery_6769_388_125802.jpg

 

gallery_6769_388_117865.jpg

 

Erdbeer#Heaven no.5

gallery_6769_388_82797.jpg

 

 

Links Erdbeer#Heaven groep, rechts Erdbeer#purpurea

gallery_6769_388_66839.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thx Rasta, hoop dat ie mooi kan uibloeien deze keer..

 

Na een mooi weekend ist weer goed klote hier int Noorden, gelukkig waait het wel vrij straf en is de temperatuur niet hoog.

 

De dames moeten nog wel ff en daarom zijn de toppen nog niet erg gezet. Hopelijk blijven ze deze week schimmelvrij en krijgen we wat beter weer in de eerste weken oktober!

 

Anders is het in ieder geval boeiend om te zien hoe de verschillende dames deze omstandigheden bolwerken...

 

Veel succes!!

 

Early mix

gallery_6769_388_138291.jpg

 

vage rups...

gallery_6769_388_4557.jpg

 

 

Afghani#Durban van een kennis

gallery_6769_388_20729.jpg

 

Quicksilver#PowerPlant ook van een kennis

gallery_6769_388_95085.jpg

 

(MagicBud#Purpurea)#Lesotho sativa

gallery_6769_388_21921.jpg

 

Erdbeer#Heaven no.5

gallery_6769_388_14913.jpg

 

Stuifmeel klaar voor bewaring

gallery_6769_388_97038.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

En toen was het weer droog...

 

En gelukkig maar want het was echt niet best hier, en naast regen kwam er ook nog een emmer duiveschijt en zo'n meesterlijk robust nest mee naar beneden. Gelukkig bleven de toppen gespaard al zaten twee planten flink onder de shit, heb het er maar wat afgehaald en de planten verplaatst...

 

Verder nog geen schimmel gezien in de planten maar verwacht nog wel wat binnenkort. Misschien valt het wat mee doordat de toppen er toch wat schraaltjes op staan bij de Erdbeer#Heaven. Vrienden van me zijn al druk aan het oogsten met de onze eigen "Ierdbei" versie van de Erdbeer#Purpurea, en de Mata Hari. Die soorten had ik zelf ook moeten zetten maarja, t'was overmacht dit jaar; Volgende keer beter!

 

Moet maar eens zien wat het wordt deze laatste twee weekjes...

 

Cheers luitjes :lol:

 

 

gallery_6769_388_11614.jpg

 

gallery_6769_388_115376.jpg

 

Erdbeer#heavens

gallery_6769_388_79944.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er allemaal netjes uit Paddo! Hoe heb je trouwens dat stuifmeel zo netjes opgevangen?

 

Gr. BLeZZzZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...