Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tara

Een Nieuw Verslag (60 X Pp)

Recommended Posts

Wat gaat dat lekkah.

 

Houden zo he :whistling

 

Niks te zeuren.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Staat er lekker bij tara. Alleen 1 tip, ik zie dat je alles netjes in rijtjes hebt geplant. Probeer ze volgende keer eens in verband te planten, dus eerst 3 dan 2 dan weer 3. Of 4.3.4 natuurlijk. Dan krijgen ze allemaal net ff wat meer ruimte. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

effe rekenen, 3 kilo gruis == 3 ons hash == .... euro... , moet toch eens wat meer rekenen voor dat afval :(

enne 3 kilo gruis == 30 kilo harde toppen... :blink: nog 2 kweken en mijn droomhuis is binnen bereik :(

 

@Ries, lampen probeer ik al de hele tijd op 60 cm te houden :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ ries

 

Dat is geen geklets, dat is gewoon zo. Heeft bij potten geen zin natuurlijk. Maar aardebak wel, doen ze op steenwol precies zo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap Jopie wel.

Die bedoeld om en om, dus kruislinks, als ik het goed heb.

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ riesje1965, daar heeft jopieaandedopie wel degelijk gelijk in, ik denk dat je hem alleen niet goed begrijpt.

 

Het heeft echter ook bij potten (ronde vorm) zin. Als je aan een ongunstige maat bak gebonden bent, dan kun je inderdaad beter om & om gaan zetten. Kijk maar naar het voorbeeldje (staan toch 2 planten meer in)

 

med_gallery_9381_2898_86251.jpg

 

 

mazzl, bbb

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, zal even wat maten geven;

bak is ongeveer 80x210 en dat 2x

 

heb ongeveer 20 (breedte) tussenruimte aangehouden en 18(lengte) tussen de planten....

leek mij het meest effectief. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer eens vierkante bakken tara????????betere vulling van je hok

 

 

en niet zeggen kan er geen lucht langs je potten ,hoeft ook niet ,als de lucht maar langs je planten gaat

 

 

 

mvgr thunder :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@thunder.

 

De aardebak is 1.75 bij 2.10, zoals je op de foto ziet heb ik er een houten balk in het midden liggen, vind het prettig om er afentoe op te balanceren om ALLE plantjes eens goed te bestuderen :verrygood

Dus ik hou zeg maar 2 bakken van 80x2.10 over..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een lekker weekeinde motorcrossen weer een update..

 

Wat een gemak zeg zo'n grote aardebak, donderdag extra water in de bak en zonder problemen een weekeindje weg, tensio stond

zondagavond rond de honderd, gisteren op 120 dus vandaag pas water gegeven.! :D

vandaag ook begonnen met Greensensation..

EC nu op 1.1 en Ph op 6.0.(hoe hoog mag de Ph eigenlijk worden met PP ?????)

Aardetemp is terug op 21 graden.

De lampen hebben op een cm of 50 gehangen, kan niet zien dat ze te lijden hebben gehad..

 

Alles ziet er nog steeds goed uit, groeien lekker, zo'n 75 cm nu.kan nog een cm of 20 omhoog dus dat gaat net lukken.

 

 

Dit wordt waarschijnlijk wel de laatste keer PP, vind het nog steeds een lelijke plant.! :)

lang, sprieterig en ik krijg er geen voldoening van.. ;)

Nu rook ik zelf niet maar ze boeien me totaal niet, dus er MOET wat anders komen.!

Mischien als ze wat verder zijn wordt het nog wat maar nu vind ik het nog steeds niks.!

Vanmiddag wel wat andere soortjes aangeboden gekregen dus dat moet het probleem niet zijn.!

Genoeg gelult, tijd voor wat foto's.!!

gallery_5364_1444_59229.jpg

gallery_5364_1444_29473.jpg

gallery_5364_1444_9962.jpg

gallery_5364_1444_97863.jpg

gallery_5364_1444_14255.jpg

gallery_5364_1444_74307.jpg

gallery_5364_1444_59232.jpg

gallery_5364_1444_15892.jpg

gallery_5364_1444_50397.jpg

schoon zo'n ventilator he Ries.!! :no

 

Groet Tara

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt gelijk, met de afghanen kon ik me nog redelijk redden op het balkie maar nu is het bijna onmogelijk.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gelukkig toch nog dicht gegroeit, daar heb je wel mazzel mee.

 

Nu even afwachten en hopen op een koele zomer.

 

Groet

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezus man dat ziet er toch gezond uit!!

 

KIjk als je het zelf zou roken zou ik je begrijpen maar nu niet.

Wacht maar an het einde en kijk wat ie in het zakkie brengd.

 

Dan ga je er wel anders tegen aan kijken.

 

Zien er zeer scheuuuuuuuuuun uit man.

 

Gr ertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij rookt wel, maart is bang om stoned te worden.

Hij draait shaggies met een beetje bladafval erop.

Maar goed Esmie zal hem een nieuwe verslaving aanbieden.

 

Iedere ochtend een druppel vet op zijn peuk.

 

Groet

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

je had het over je pH (6,0). Ik neem aan dat je de pH van je voeding bedoelt. Op aarde zuur ik inmiddels al niet meer af omdat het de kalkbuffer vebruikt en de pH van mijn medium veel te sterk naar beneden brengt. Ik zou de pH van je medium meer in de gaten houden en minder afzuren. Bij ééncomponentvoeding heb je overigens meer last van het verbruiken van je buffer dan met twéécomponent omdat bij die laatste ook calcium in de voeding zit, bij ééncomponent kun je dat niet in één fles mengen. Een grote aardebak heeft een heel goede bufferende werking, je hebt goed maerl opgebracht aan het begin van je kweek. Je aarde mag best tot 6,5 komen. Sannie zuurt op aarde ook niet af. Ik heb "roestloze" afghaantjes gekweekt op deze manier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom niet ?? je aarde buffert ...

 

 

het enige probleem is dat wanneer je voeding gaat geven je water ineens een hele andere waarde heeft en dat vind de plant niet zo lekker ...

 

 

ik heb jaren zo gekweekt en als je je eiegen er op aanpast dan zijn er zeker goede resultaten te behalen !!!

nu ik met meters kweek gaat het anders echt niet zizeer beter maar komt natuurlijk ook omdat ik moet leren kweken met afzuren ...

 

 

een plantje en zeker het wiet plantje kan zich eigen zeer goed aanpassen aan dit soort stress situaties :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...