Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Stekkeman

10 Stekken, Ruim 4 Weken Onderweg

Recommended Posts

@ janneman

 

Ik heb gelezen dat er door het licht de thc wordt afgebroken.

Maar ik zou wel graag willen dat de haartjes wat bruiner worden ik wil namelijk shop wiet gaan evenaren.

mischien heb je wel gelijk dat het ook in het licht kan laten drogen maar ik heb er nog nooit van gehoort. Hopelijk kan er iemand duidelijkheid geven.

 

@ tomas

 

Ik heb de ventilator al niet meer op de toppen staan. bedankt voor de tip.

 

MVG stekkeman

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo

 

ik heb hetzelfde probleem, ik heb ook vroeger moeten oogsten omdat ik last had van toprot.

bij mij hebben ze ook maar 7 weken in bloei gestaan.

maar probeer als het kan wel als binnenwiet weg te doen.

kijken of he lukt :specool

 

groeten maska.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om de schade van rot moet je de eerste 2 dagen snel drogen !!! daarna weer rustig . Juist in het begin van het droogproces zet de rot nog door namelijk . Daarna kun je gewoon rustig verder drogen voor betere smaak .

 

Die haren worden hoe dan ook wel bruin of oranje . Jammer genoeg meestal bruin bij buitenwiet,omdat het vaak niet helemaal is afgebloeit of door regen/te weinig zon . Daaraan zie ook altijd goed dat het van buiten komt. Binnenwiet stampers kleuren veel meer oranje

 

Hou de rest van de planten goed in de gaten , zet desnoods ventilatoren nneer . Je komt duidelijk luchtstrooming te kort . Dit levert overigens nog maar eens het bewijs dat je voor rot echt geen regen nodig hebt . Zelfs bij een rlv van 50 % kan rot nog optreden als er geen of onvoldoende luchtstroom (wind) is .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag alles maar geoogst

 

De toprot verspreide zich zo snel in 1 dag dat we toch maar besloten hadden om te gaan oogsten. Omdat we vandaag niet genoeg tijd hadden hebben we allen de grote bladere verwijderd. foto`s zullen volgen. er is naar mijn meningen toch behoorlijk wat van afgekomen nu maar hopen dat we een kilo droog zullen halen.

 

Ik hoop dat iemand nog tips heb, maar reacties zijn ook altijd welkom..

 

MVG stekkeman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer luchtstroom te forceren , dat is de enige manier die nu nog nuttig is .

 

En zoek de volgende keer een geschikter ras voor buiten, en misschien wel vanuit zaad optrekken want dan weet je tenminste zeker wat voor soort je kweekt(of ben ik nu aan het vloeken) .

 

Ik vind het en super projectje ,echt waar met geschikte genetica pak je vet veel , en nu waarschijnlijk ook al

Share this post


Link to post
Share on other sites

vandaag weer een paar uur lopen knippen. en er is toch erg veel van afgekomen had ik zelf ook niet verwacht.

 

Er staan nu 2 ventilators in het hok tegen de wanden aan te blazen. De 12 toppen die we zondag geoogst hebben zijn te snel gaan drogen ze zijn nu al veel harder in vergelijking met die we 1 dag later hebben geoogst.

 

Ik was dit jaar ook als eerst met zaad begonnen maar die liepen na 1 week met zware verbranding op waardoor ik er van die 10 stuks 7 kon weg gooien. van de 3 overgebleven waren er 2 mannen dus heb nu nog 1 early misty over.

 

En vloeken nee alles bij elkaar heb het totaal maar 120 euro gekost.

 

ik hoop morgen de foto`s te kunnen plaatsen.

 

als er nog meer tips zijn hoor ik ze graag.

 

MVG Stekkeman

Share this post


Link to post
Share on other sites

update

 

De geoogste toppen van zondag zijn nu al droog. De toppen die we maandag geoogst hebben drogen gelukkig wat langzamer. wat hopelijk te goede zal komen.

vrijdag gaan we weer veder met knippen.

 

med_gallery_11705_2622_1225539.jpg

 

 

 

med_gallery_11705_2622_948450.jpg

 

 

 

med_gallery_11705_2622_1698161.jpg

 

 

 

 

Ik blow zelf niet maar zal de wiet nu nog van redelijke kwalitiet wezen? Of komt het vereweg niet in de buurt van shop wiet.

(edit door suf: prijzen worden hier niet besproken)

 

 

ik hoop dat iemand me vragen kan beantworden.

 

MVG stekkeman

Share this post


Link to post
Share on other sites

>report< :P

als je kwalieteit wilt testen moet je ruiken en proeven en dat gaat niet met zo`n foto ... het oog wil ook wat maar kan bedriegelijk zijn ....

en het is altijd wat de gek ervoor geeft.

 

 

 

that said :wOOt

rook ik nog een laatste voor vanavond :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op die laatste foto van je eerste knip lijkt toch nog flink wat rot in die top te zitten hoor.

tn_gallery_11705_2622_1380945.jpg <- die bedoel ik....of staat m'n monitor weer te donker :specool

 

hehe..ik zei toch "paaltjes zijn te kort"

Zijn mooie struiken geworden zeg. Volgend jaar de kas vol ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet ze ook wel wat netter knippen hoor, wil je er iets mee kunnen doen. Rot, spint en te vroeg geoogst zijn niet de beste papieren voor wiet, maar met de kwaliteit zou het nog mee kunnen vallen. Dat kun je echter alleen bepalen door het te roken. Binnen een week droog is echt te kort. Waarschijnlijk was je luchtstroom te veel gericht op de toppen. Da's zonde want daarmee doe je je wiet erg te kort in smaak en geur. Als je te snel droogt blijft de wiet hard van smaak.

 

Rot zit binnenin de toppen meestal. Zorg er voor dat je de toppen écht knipt (dus de buds los knipt van de stokjes) om er zeker van te zijn dat er niks meer in zit. Stop ze niet te snel in plastic want aan de buitenkant kunnen ze droog lijken, binnenin zijn ze dan nog vaak vochtig. Een kartonnen doos om rustig na te rijpen is prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ soca

 

De paaltjes waren idd aan de kleine kant maar het is toch goed gegaan.

 

In die top zit idd best nog wel wat rot in dat wordt helaas weggooien :wOOt

 

niet de kas vol, maar als het genoeg opleverd ben ik zeker weer van de partij.

 

 

@ wazzup

 

ik zal ze ook nog wel na moeten knippen en de buds los knippen van de stokjes moet toch pas op het laatst als het de doos (zak) in gaat?

 

en die toppen die (bijna) droog zijn waren van de eerst knip daar stond de ventilaror vol op in teblazen. Gelukkig heb ik dat na de tip van tomas verandert en drogen de andere toppen stukken langzamer :specool bedankt voor de tip.

 

Ik hou jullie op de hoogt en hoop op meer tips, en reacties

 

MVG stekkeman

Share this post


Link to post
Share on other sites

nah lang drogen en vele uren knippen is het eindelijk klaar.

 

de totale opbrengst is iets meer als een kilo ongeveer 1039 grammen droog

 

ik vindt het toch een mooie opbrengst voor de eerste keer met meer als 200 gram uit een plant.

 

ik wil julie bedanken voor alle tips en info

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie ik dit tiopic nu pas :engel

 

Leuk projectje, jij heb teminste de ruimte, mag ik volgend jaar mee doen? :smoke

 

Mijn eerste oogst in een kasje was net zo veel, en je zal zien dat het elk jaar meer word.. en dat kan ook nog met minder planten :specool

 

Zeker jammer van die rot, zoals atmo al zei ligt het waarschijnlijk aan de ventilatie.. Mischien ook eens een ander rotbestendiger soortje proberen..

 

Groeten PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

med_gallery_11705_2622_1013918.jpg

 

 

med_gallery_11705_2622_1403151.jpg

 

 

Dit is de zaadplant earlymisty die ongeveer 5 weken bloei heeft. ik heb het niet bijgehouden en ik zou niet weten waneer die klaar is om te oogsten. omdat het erg moeilijk in te schatten of de haartjes bruin genoeg zijn.

 

med_gallery_11705_2622_1727822.jpg

 

 

med_gallery_11705_2622_1815445.jpg

 

 

Dit is de overlevende stek in vollegrond die behoorlijke wat toppen hebben aangemaakt ook met behoorlijk wat rot. zij staat nu 4 weken in de bloei en we houden de rot in de gaten en als het moet dan gaan we oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag de zaadplant maar geoogst omdat die ook rot verschijnselen begon te tonen. En de haartjes al voor 60% bruin waren. als er 50 gram van afkomt ben ik eigenlijk tevreden.

 

Ook heb ik een vraag die stek op de foto van mijn vorige post waneer kan ik haar het best gaan oogsten ze staat nu 4.5 weken in de bloei ongeveer en barst van de rot ik heb al meerdere toppen weg moeten gooien. zal ik hem nu gaan oogsten zadat de rot niet de wiet verneukt of moet ik hem langer in de bloei laten staan omdat je niks aan die wiet heb die maar 4.5 weken in de bloei gestaan heb.

 

Ik hoop dat iemand die vraag kan beantworden.

 

MVG stekkeman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op je vraag :

IK zou haar nog laten staan of in delen oogsten.

Maarja, als er overal rot in komt :wave: , kan je beter oogsten en er wat hasj van maken of het gewoon op roken. Aan jou de keus... (er zijn ook nog andere manieren om er wat lekkers van te maken: cake, boter, bho... Allemaal te vinden hier op het forum :blink: )

 

Btw grote kas heb je daar :smoke

 

Groeten

 

tox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...