Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mactrunk

Stekkenboer Worden

Recommended Posts

Ik zou graag jullie mening weten over mijn plan/idee om stekkenboer te worden. Ik kweek voor het geld en wilde na een geslaagde tl kweek ook onder hps gaan weken maar ik bedenk me nu dat je met stekken volgens mij ook leuk kunt verdienen? Ik heb een stekkenkast van igrow gevonden op hun website waar 2400 stekken in kunnen en dit lijkt me een leuk kastje om mee te kweken. Dan kan ik mijn tl kast voor de moeders gebruiken waar er 20 in kunnen en dan haal ik wel niet de 2400 stekken maar elke paar weken kan ik wel nieuwe stekken plaatsen en verkopen. En de opbrengst is denk ik gegarandeerder dan bij gewone kweek waar de opbrengst steeds weer een verassing kan zijn.

 

En ik denk dat er genoeg growshops zitten te wachten op een stekken leverancier aangezien het hier een poosje geleden weer uitverkocht was en ik op de wachtlijst moest. Nu lijkt me dit ene leuk project maar hoe denken jullie hierover qua haalbaarheid en opbrengst mogelijkheden?

 

Alvast bedankt voor de reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ej Mac,

 

Zag in je 'Album' een dubbel kastje staan! ;)

Toevallig ook de jouwe?

Doe het beide!

Bebruik je onderste deel voor zwangere meiden en je bovenste deel om je stekken te vermeerderen

ofzow.

En laat weten wat het beste opbrengt! :nerd

Ik hou wel van wat experimenteren :nerd

 

Suc6 ermee! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet proberen droom er eerst nog maar is een paar jaartjes van.

 

100 kloontjes maken ok dat gaat nog.

 

1000 wordt al lastiger helemaal als niemand ze wil kopen.

 

En je vangt maar 1.20 per kloontje.

 

Vragen over hoeveel opbrengst een slaapkamer kan brengen is onzin.

 

Een klonenhok valt en staat met het onderhoud en gezondheid van je moederhok, das nog een slaapkamer.

Als je couveuse zuigt dan heb je ook geen klonen, klonen gaan snel dood levende handel is altijd lastig.

 

Wiet is gedroogd en kan later ook nog verkocht worden.

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hej mac,

 

 

denk dat je daar zeker goed mee kunt verdienen! het risico bij bezoek van de blauwe vrinden is natuurlijk een stúk groter en daar staat dan ook de hoge beloning tegenover!

 

 

hoi! :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

 

Maak hem maar gek, beloof hem gouden bergen.

 

Mac luister naar Esmie ... klonenhandel is kuthandel.

 

Het kan maar er is iets meer voor nodig dan 1000 euro, 1 TL kweek, en 1 slaapkamertje.

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

en bovendien veel risico. Een stek wordt ook gezien als een plantje. Dat kan met 1000 stekken aardig oplopen hoor...

 

Je komt hiermee in een crircuit waar je absoluut niet wil zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je komt hiermee in een crircuit waar je absoluut niet wil zitten.

 

Eigen gebruik is er niet meer bij, je bent onderdeel van de georganiseerde misdaad.

Dat zal de officier in ider geval gaan aansmeren.

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor jullie advies!

 

Ganjaman: nee niet van mij zat te denken er een te kopen maar ben dus nog aan het zoeken wat ik wil. Kans is nu groot dat het een kweektent gaat worden met 2x 600 watt.

 

Argumenten die jullie geven zijn duidelijk en ik weet dat ik meer risico neem i.v.m. justitie maar heb daarintegen maar 1 kast nodig als ik deze van g-tools.nl gebruik + dat ik nog een extra kweekruimte heb om te zorgen dat de rekken ook echt altijd vol met stekken staan.

 

Specificaties G-homecloner senior:

 

afmetingen: (hxbxd): 176 x 174 x 88 cm

1 kamer met 2 waterdichte TL armaturen 58W voor 8 kweekbakken

1 kamer voor moederplanten met 6 x 160W kwiklampen

ventilator: 2 x RVK 225m3 per uur

filter:45cm CAN carbonfilter

veilige gezekerde elektrische schakelkast

totaal gewicht: +/- 80kg

kapaciteit: 330 stekken per week

 

Dus dat zou in theorie elke 10 weken 3300 euro betekenen en afnemers gaat in samenwerking met wat growshops geen probleem worden. Als ze willen samenwerken natuurlijk en daar ga ik eerst voor informeren. Bij mijn growshop is er namelijk soms enkele weken niets beschikbaar dus dan lijkt het me dat er wel vraag is? Probeer jullie advies niet in de wind te slaan hoor! Integendeel blijf kritisch ook op wat ik nu zeg want ik denk er wel goed over na en doe niet zomaar iets.

 

Is het trouwens zo dat als je gepakt word met een gewone kweek, zeg 2x 600 watt en 30 planten, je alleen een fikse boete krijgt maar geen strafblad? Of heb je voor een kleine kweek ook meteen een strafblad? Met de stekken begrijp ik dat je wel een strafblad hebt natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1) je boodschappenlijst schiet ernstig tekort.

2) met bloeiende planten is alles mogelijk erg persoonsgebonden.

3) ieder aantal stekken wat je nu noemt is virtueel, een fantasie. Probeer eerst maar is 300 stekken geworteld te krijgen.

4) Een klonerij runnen in een tentje is onmogelijk.

5) iedere tien weken 3300 is echt een droom, je maakt de klassieke fout je rekent jezelf rijk.

 

 

:nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke. Als jullie er zo over blijven denken dan zal dat wel niet voor niets zijn. Heb dus besloten het niet te doen dus ga ik toch maar weer voor een gewone kweek in een tent.

 

Klonerij was strouwens niet in een tent. Kijk even op de website die ik noemde dan die je hele mooie kloonkasten staan.

 

Bedankt voor het advies!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mac,

 

Als je nou een serieus ondernemingsplan had neergeploft waarin de volgende termen staan:

 

Partner

Bestaande relatie met GS

Produktie oppervlakte

Afzet capaciteit.

Investeringspot.

 

Dan zou ik niets zeggen want dan weet je precies wat je gaat doen.

Maar nu lijkt het wel alsof je in het diepe springt en straks met en bak verschimmelde niet gewortelde klonen een badtrip tegemoet gaat.

 

Er zijn zat mensen die leven van hun klonerij maar vakantie ? zonder partner ?

Niemand is verplicht jouw klonen tekopen, contracten bestaan niet.

Je kan klein beginnen met een apart ras en je dan langzaam eigen maken met een klonerij.

Een mooi kloontje maken is echt niet makkelijk.

 

Succes.

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi stukje tekst esmie!!

 

Het pand moet ook een beetje afgelegen zijn, je wilt immers niet midden in de stad met stekken over straat staan slepen!!

1; niet bij oudere mensen in de buurt staan die 24/7 de buurt in de gaten houden

2; check de buurt of er regelmatig controle is op voertuigen (je wilt immers niet aangehouden worden met 2000 klonen in je kofferbakje)

3; hou goed contact met buren, en bedenk een sterk verhaal, je loopt immers met dozen in en uit wat opvalt

 

Have phun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben hier allang vanaf gestapt hoor! Had het idee dat dit wellicht makkelijker zou zijn i.v.m. geur en energie. Daarom ook dit topic en jullie hebben mij gelukkig uit mijn droom gehaald.

 

Maar ik ben er nu dus wel zeker van dat het een tent gaat worden. Heb er een op het oog een kleine van 100x100 cm met 600 wat lamp.

 

Dus bedankt voor de reacties anders had ik dit zeker gedaan en zeer waarschijnlijk geld aan een dure kast uitgegeven zonder resultaat om het terug verdienen laat staan winst te maken. Jullie noemen namelijk te veel min punten waar ik tegen aan zou gaan lopen.

 

Dus bedankt voor het advies! :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeie topic geworden dit :nerd

Toffe adviesen

 

als toevoeging is stekkenhandel de meest stress volle van alle stadia van kweken.Want en je planten wachten niet maar ook de stilstaande hokken niet welke jij moet aanleveren :nerd en grote hokken is gotere risico's.

Wij zijn een hobby forum en op die manier is het maken van een paar stekjes voor eigen gebruik een leuke bezigheid.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mac een beetje te dikke joint gerold :nerd oww nee je smoked niet :nerd

 

mooi leuk pracht idee hoor en nederland zou maar wat blij zijn met een ik benadruk GOEDE stekken boer

 

aleen ik denk dat ik me met essje moet aansluiten. kweek eerst maar is een paar keer een eigenmoedertje en laat die maar is een tijd staan zonder problemen die heeft namelijk ook onderhoud nodig!!!! hier gaat veel tijd in zitten wat kan betekenen dat je op je kwekerijtje bijna dag en nacht zit wat zeer riskant is.

hier zou je wel een paar polen kunnen zetten, maar als je dan opgepakt word en werkt met illegale enzow dan zit je in ZWARE CRIMINALITEIT!!!

 

 

 

dan de stekken zelf hier wijk ik zelf niet te veel over uit want dat heeft essje ook al gedaan....

 

1. wortelrot

2. aanslaan precentage van de stekken

3. opslag

4. afnemen

 

ik zou zou nog een paar a4tjes kunnen typen waarom je het neit zo moeten doen !!!!

 

het belangrijkste het geld weegt niet op tegen de straffen waar je tegen aan kunt lopen al heb je 3 jaar lang daar prima stekken gekweekt en veel verdien

 

maar goed je had het al uit je hoofd gezet:D :lol: opzoek naar een ander plan ;)

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahum.. volgens mij heeft ie nou al twee keer gezegd dat ie het niet gaat doen dus je hoeft hem niet meer te overuigen :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mactrunk, zag zijn kloontjes als geldboompjes maar dat is niet van toepassing :lol:

 

Gelukkig heeft hij een helder moment gehad en toch besloten om geen stekkenboer te worden :nerd

 

Wietsurfer :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mac of moeten we nu MAD noemen :lol:

 

Ga inderdaad niet in de klonenhandel. Het is heel veel werk als je grote aantallen wilt krijgen. Bovendien een voortdurend gevecht tussen goede kwaliteit en kwantiteit. Nog maar niet te spreken van de ziektes.

 

Die kast van Igrow is overigens wel OK, maar da's niet meer van belang. Gelukkig hebben de forumgasten je al over gehaald dit niet te doen met de ervaring die je nu hebt. Natuurlijk zijn er gasten die verschikkelijk veel geld verdienen aan de stekkies. Misschien jij ook wel over een paar jaar. :nerd

 

Mijn tip aan de thuiskweker is altijd om niet in je eigen tuin te schijten. Hiermee bedoel ik dat als je thuis iets opbouwd, dat dit niet te groot moet worden. Als ze nu bij je binnenvallen, dan valt de schade nog enigszins mee.

 

Wil je groot, dan gelden er andere regels. Neem nooit iets op je naam en dek je overal voor in. Doe het zeker niet thuis.

 

Jij bent net als ik een rekenaar, maar je moet er ook altijd rekening meehouden dat het een keer misgaat. Dus hou hiervoor voldoende reserves achter de hand. :nerd

 

Koop dus voor thuis 1 of 2 kastjes of boxen\tenten zoals je wilt en gebruik je TL hokje als voorgroei hok. Hierin de stekken de eerste 2 a 3 weken laten voorgroeien en dan een week of 6 afbloeien in je tentje\hokje\boxje. Dan kun je in principe elke 6 weken oogsten. Heb je 2 tentjes, dan kun je elke 3 weken een tentje oogsten en staat je voorgroeihok onder TL nagenoeg altijd vol.

 

Zo kun je toch nog flink wat centjes bijverdienen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi, als je niet wil ze jou op de hielen zitten 24u op 24 u zou ik dat nooit doen ,dit wordt aanzien als zwaar handel drijven,zijn net die mensen die ze het liefst oppakken en opsporen (onder andere)zonder stekkenboeren ben je niks is ook waar, maar hou het rustig bij een deftige kweek greetz ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Och, je kan best een kleine klonerij hebben lopen van een paarhonderd stekken in de maand. Als je een goed systeem maakt bvb op NFT dat makkelijk schoon te houden is dan is het niet lastig om je stekken te wortelenen , dat in een laag of 8 boven elkaar van 15cm per laag met 4x36W. Dan zit je op ongeveer een kW aan stroom die je trekt. Hier onder kunnen vele honderden stekken staan. Als je in dezelfde ruimte 3x400W hebt hangen op 3m2 met daarin een flinke lading van een speciaal soortje en een goede werktafel inclusief al het materiaal dat je nodig hebt in dozen, dus doos met stekpluggen etc. Alles lekker op voorraad dan kun je daar best iets doen in je vrije tijd. GS is altijd geinteresseerd om je nummer even op te schrijven voor bezoekers met interesse...

 

En als jij maar een stuk of 400 stekken per 2 weken kan leveren ? Dan is dat toch ook prima, als je er aandacht aan besteed kom je ze wel kwijt hoor.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zat er laatst ook nog aan te denken, maar het werd me al afgeraden, en na het lezen van dit alles ga ik dit cker niet doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ken sinds kort een leuke kweer die daarnaast ook een aantal stekken heeft zal ongeveer zijn wat KTM zegt rond de 400 stekken maar hiervoor heb je wel een aatal grote moeders nodige,

 

ik zelf dacht dat het maar lui werk was een beetje de stekkenboer uithangen maar het schijtn helemaal nit erg makkelijk te wezen !!!! je moet je plant in model knippen!!!! dom weg stekken snijden kan iedereen maar de potentste weten te pakken ( vaak boven aan ) is een hele klus !!!! daarnaast nog genoeg vertakkingen overhouden zodat je 2 weke alter weer een bos ervanaf kan knippen valt ook niet meer !!!

 

je moet je soortje dus door en door kennen, vandaar dat stekkenboer vaak maar met een paar soortje of zelfs maar 1 soort werken en dan vaak ook nog is een aantal klonen als moeder gebruiken zodat ongeveer elke plant op dezelfde manier groeit en in haard doen en laten is.

 

ik heb me laten vertellen dat de man die ik ken zo'n 8 uur per week ( 1 x per week ) bezig is met het nemen van stekken en ze zetten + in model brengen van zijn moeder.

 

je moeder moet je eerst opgroei onder een aantal 400 watters ofso dit gaat dan lekker snel !!! eenmaal een 80 cm hoog kan je ze bijelkaar knikker en ze onder een 600 watter zetten dit moest volgens hem genoeg zijn voor een opper van 4 m2 maar wel de ruimte goed reflecteren.

 

vergis je daarnaast ook niet in je soort sommige worden erg hoog dus toppen/ fimmen moet je ook !!!

 

maar goed als je dit onder de knie heb, is het iid wat kees al zegt goed materiaal ter plaatsuhh en beetje werkt ruimte en kl;aar is kees.

 

ik heb alleen een vraag waar de mening nogal uit een lopen.

 

je stekken laat je die bij je moeders staan of sjouw je elke keer 400 stekken ( elke maand dus wel ) na een andere plaats ???

 

de ene kant onhandig je loopt vaak met dozen heen en weer ( zal ook wel een oplossing voor zijn maar ja ) en gaat wel weer tijd in zitten. maar aan de andere kant hou je de zaakjes wel goed gescheiden en ben je nooit alles tegelijkertijd kwijt.

 

wat is nu het slimste ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo jongens,

 

Het maken van stekken is een hier bekend onderwerp en ook uitvoerig besproken en weergegeven. Dit is in sticky's gebeurd maar ook in kweekverslagen.

 

Het opzetten van een stekken handel is natuurlijk een strafbare praktijk.

Het vragen naar informatie voor het opzetten van een strafbare praktijk, maakt dat degene die ondersteuning of informatie of gelegenheid biedt OOK strafbaar is.

 

In de vraag van Masteryero schuilt dus ook een risico voor de leden die willen reageren.

 

Uiteraard wil het WietForum hier niet aansprakelijk voor worden gesteld.

 

En het is dan ook aan het gezonde verstand van onze leden gelegen in hoeverre zij de vrijheid gebruiken die wordt verleend met dit openbare WietForum.

 

Niet voor niets komt Masteryero ook (uiteindelijk) tot de kern van het vraagstuk van dit topic. Het is niet het productieproces dat de meeste aandacht verdient, maar het feit dat de onderneming niet wettelijk is toegstaan dat zorgt voor de meeste bedenkingen.

 

Hopelijk is dit niet tegen dovemansoren gezegd. :lol:

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat we doen is al strafbaar, so what,s the difference?

lampen, voedings computers enz.

Hooguit een paar planten in je tuin in de zomer is gedoogd!! Dus nog niet eens legaal.

 

citroax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...