Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ert

Alles Volgens Het Boekje.

Recommended Posts

:| :nerd @ Tara.

 

nee is ook zo , maar als ik het een ronde goed wil doen moet daar ook alles voor wijken. En moet het ook goed gaan. Dat is me opzet hier nu geweest dus ga ik het ook oplossen , en dan niet door een topic te openen of iemand het weet??????? Net of ze hier elke dag komen kijken als het lampie 2 uur aan heeft gestaan en ze dan water krijgen :o :lol: ;) :P :P :P

 

 

 

 

Riesje.

 

Als we allebij een stiffie hebben en we staan tegen over elkaar en onze neuzen elkaar aan raken.

 

Dan komt mijn pikke DWARS DOOR JE RUG HEEN ZETTEN, OPERATIE NIET MEER MOGELIJK, HAHAHAHAHAH :nerd :evil: :evil: :evil: :oeps :oeps :oeps :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wist niet dat Ries een dwerg was.. :nerd :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook bij jou ziet t er lekker groen uit

 

ben benieuwd wat t word

laat maar komen 'zak ma zage' :nerd

 

pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pittjeeeeeeeee.

 

Ja we doen ons best he meer ken je niet doen

Maar ben zeer tevree met me spul..

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou het is weer zo ver het 1e probleem dient zich aan.

Er worden een paar bladeren lichter van kleur.

Themp is prima

 

Voeding krijgen ze nog niet dus het zou een tekort kunnen zijn.

Zou het over bewatring kunnen zijn???

Ik had al bitterzout gehaald ivm Magesium tekort, maar zo vroeg in de run lijkt me dat zeer sterk.

 

Ik zuur af naar 6,3, en ze hebben 2x bladvoeding gehad van Plargon Phitamin.

 

Verders gaan ze goed en ruiken ze nu al sterk.

gallery_5511_2579_83791.jpg

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ert,

 

Misschien wel een goed teken ? Ze willen voeding ....

 

Of is dat onmogelijk.

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee das zeker niet onmogelijk.

Dit is week 3 dus zou heel goed kunnen.

 

Ik heb een light mix dus ik zat al te twijfelen

 

 

Het lijkt ook een beetje op Magenium tekort maar dat zou dan later moeten zijn

 

 

Mogge maar beetje bij voeden :nerd

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie geen zwarte puntjes ..

 

Het is een light mix.

 

Met pittige planten ..

 

Voeren maar dacht ik zelf, maak maar een lekker sappie klaar.

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ze net een lekker opkickertje gegeven denk ik :nerd

 

Dus binnen 2 dagen moeten ze bij trekken lijkt me.

 

En anders krijgen ze weer zo,n lekker sappie.

 

 

Gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb dit ook met mijn buiten(test) afgaantje, heb hem 2 dagen max. gevoerd en was het kwijt na een paar dagen, daarna weer een week gematigd met voeding en kreeg het weer...

voor mij de conclusie dat ik meer moet voeden... :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe zelf ervaren leert het beste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja joh zit jij me ff de les te lezen :nerd

 

Ik heb ze wel eens laten vermoorden door me broer, die gaf ook ff de max van alles, was nog een goeie ronde ook :nerd

 

 

Denk dat Whazzup gelijk heeft, je moet er allemaal zelf achter komen. Maar dat je hier ff i n de juiste richting word geduwd is een heeel lekker steuntje.

 

Hopen dat het mogge wat beter is en anders gaan we een beetje omhoog met de voeding.

 

gr ert/snert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter een beetje vergeling van de honger dan een roestprobleem vanwege allerlei ellende ....

 

Met beetjes komt het weer toppie in orde Ert @ your service.

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ik gdvrrrrrr maar vegen...............................

 

Heb ook wat probs.Ik wacht nog ff af.!!

Kutbeest van tomas!! :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomas mey ze vervelende vlooien. :nerd

 

Ja klopt Esmie maar ja was niet volgens het boekje, of juist wel.

 

 

Ries deel ze met ons die Probs want dan voel je je wat meer begrepen, en ik ben fucking nieuwschierig :nerd

 

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ert, heb nou is schijt aan ut boekje.Kijken moet je.................... :nerd

Zal zo ff piccies schieten!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gister een sappie gegeven met wat bloeivoeding.

Nu ff gekeken en denk toch GodVerDullekeme.

Ziet er niet groen genoeg uit naar mijn weten.

 

 

Waar ik een beetje mee zit is dat ik denk dat ik teveel WATER heb gegeven. Ik kweek normaal best droog(he stijl :nerd ) dus heb deze ronde ook echt meer water gegeven. Potten zijn best zwaar en dan ben dan weer een hele sterke jongen en nog te zwaar in mij ogen :nerd :lol: ;) :P :P :P

 

Nou ik hoop dat et mee vald maar ziet het wel weer. Ben nog steeds Optimistisch hoor :evil:

gallery_5511_2579_68778.jpg

gallery_5511_2579_42477.jpg

 

gallery_5511_2579_114549.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn groot genoeg om die potten weer snel wat lichter te maken gelukkig. Als je in de tussentijd vermoedt dat ze toch te kort voeding krijgen, wellicht doordat ze te nat staan, zou je kunnen overwegen wat extra bladvoeding te geven. Dat doe ik ook altijd buiten als het erg nat is en ik geen voeding via het medium kan geven omdat het eenvoudigweg te nat is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou om alle onzeker heden van mij zelf ff van de kaart te vegen, ze staan dus niet te nat.

 

Ik heb de zwaarste pot gepakt en heb die aan de zijkant door gesneden met een scherp messie a060.gif . Daarna gekeken hoe het binnen in was en was gewoon prima, niet te nat gewoon lekker vochtig dus geen Blubber gevonden.

Plant was trouwens perfect door geworteld dus daar licht get ook niet aan.

 

Op een plant heb ik zelfs een geel blad :innocent: , en daar word je in de 2e week bloei niet vrolijk van.

 

Ik zelf denk echt dat het magnesium tekort is , omdat me nerven gewoon netjes blijven en het echt het zachte van me blad is wat verkleurd. Ook staan m,n bladeren helemaal naar de hemel toe te wijzen, ofdat ze willen zeggen HEER HELP ONS DAN, want die kale eikel bakt er weer eens niks van.

 

Nu dus , vandaag gewoon een beetje voeding gegeven, hier bij een halve thee lepel Epsom zout, wel de voor geschreven HH voeding mee gegeven. Dus we zullen zien wat het gaat brengen.

 

 

Om ff wat te zeggen over de TENT.

Ik heb hier al gewoon een hele goeie ronde uit gedraaid. Dit wel uit zaad, maar dat lijkt me sterk dat het daar aan ligt. Dus ik blijf nog steeds in de tentjes geloven. d050.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat je nog wel even geduld moet hebben om resultaat van de extra voeding te zien. Heb je kalk meegemengd in je light mix? Magnesiumgebrek wordt ook wel veroorzaakt door kalkgebrek. Toevallig heb ik Riesje net wat CalGel gestuurd. Magnesiumzoutoplossing kun je overigens ook sproeien. Gelijk beetje bladvoeding erbij voor een snel resultaat, dat zie je in een dag veranderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat ik ongeduldig ben :innocent:

Is ert z,n aard.

 

Ik heb zeewierkalk korrels mee gemengd in m,n aarde, dus dat heb ik gedaan. Nu maar hopen dat dat ok goed was, hehehe.

 

Morgen een nieuwe blik en de tent en dan nieuwe foto,s maken.

 

Ik wil altijd kleine stevige plantjes en das deze ronde gelukt, dus moet het ook goed aflopen.

 

Morgen zal ik ff spuiten met de oplossig, bedankt voor de tip Whazzup B)

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou na zo'n zoutbadje, als de bladeren weer zijn opgedroogd, ook altijd even met gewoon afgezuurd water naspoelen (beetje vloeimiddel er in) zodat je geen zout op je bladeren krijgt, dat verbrandt je blaadjes. Spuiten in het donker uiteraard maar dat hoef ik jou niet te vertellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi,

 

vind het nog steeds mooi gaan.

Is het niet gewoon dat het degene zijn onder je lamp dat je ze even naar buitenrand moet omzetten zodat ze even wat minder hard hoeven te werken.

 

Groetjes,

 

Romy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...