Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ert

Alles Volgens Het Boekje.

Recommended Posts

@Romy

 

Nee dat had ik al gedan het verplaatsen, en bleef het zelfde Dusse?????

 

FF nieuwe foto,s gemaakt en tja het blijft aan modderen maar ik moet ze ook ff de tijd gaan geven he!!

 

Heb ze gister dus ff onder handen genomen en allemaal verwend, dus nu alleen nieuwe Pica,s.

 

gallery_5511_2579_32371.jpg

gallery_5511_2579_87856.jpg

gallery_5511_2579_94398.jpg

 

Sugestief, geef ze ff door.

 

Had vande week pitpotjes beteld bij Th Growshop, en kreeg daar een flessie SpiderMite bij.

EEn Organische SPINT killer.

gallery_5511_2579_96501.jpg

Heb goed gelezen op internet en is bijna allemaal in het engels, nou is dat geen probleem met me 4jaar LTS( ja ja :innocent: ) maar ben er wel benieuwd naar of jullie et wel eens hebben gebruikt

gallery_5511_2579_31880.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Ert

 

de spidermite control ken ik wel, me maatje heeft het gebruikt.

Zolang je nog kan spuiten werkt het goed, ook preventief.

 

Succes

 

SA

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beter een beetje vergeling van de honger dan een roestprobleem vanwege allerlei ellende ....

 

Dat is een veel omvattende opmerking, en naar mijn idee een waarheid . Planten die egaal vergelen maar er wel echt goed bijstaan en snel/goed groeien zijn degenen die toe zijn aan voeding . In veel andere gevallen moet de oplossing ergens anders in worden gezocht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan moet ik maar ff geduld hebben he :innocent:

 

Ze staan er verders echt lekker bij, dikke stammen en grote leafs. Dus hopen maar op de opknap beurt.

 

 

Is alleen ff lullig dat als je zekers weet dat je alles netjes en op tijd doet dat het dan niet helemaal goed gaat.

En nu stop ik met klagen lijk wel een Wijffie.

 

gr ert

Thanx for de Reply boy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Hoo Silver.

 

Ja meter is geijkt.

Ik heb een Hanna Growcheck, met losse electrode.

Dus is heel makkelijk te ijken, en dat heb ik ook gedaan.

 

Stond prima.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

gooi het meet spul uit het raam en probeer het eens op gevoel te doen;)

 

misschien dat het dan beter gaat :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Ert,

 

Alles ziet er toch goed uit zijn foto's die naar mijn mening zo de cannabis playboy in kunnen oehhhh dat is misschien een idee een cannabis playboy even me goeie oude vriend Huge even bellen B) :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites
//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

gooi het meet spul uit het raam en probeer het eens op gevoel te doen;)

 

misschien dat het dan beter gaat :innocent:

En geen tensiometer ook volgens jou he? Let effe op je quoten en kom eens met wat constructievere zinvollere opmerkingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Groene-goud

 

Ik meet m,n PH maar ec niet. Niet omdat ik dat niet wil, maar kan met deze voeding niks meten, is organisch.

 

@The Growshop.

 

Nou als die er aan te pas komt, geef dan aub ze nr ff. Dan kan ik het zelf met hem gaan overleggen in de Love-Cave

 

Whazzup.

 

De Blumats heb ik ook gehad, en omdat ik er gek van werd door dat het in m,n potten niet werkte(op mijn manier dan want die dingen werken gewoon) voor mij. Heb ik ze toen met de verkoop van mn grotere hokkie mee gegeven.

 

Nu weet ik dus dus dat dat heel dom was.

Vandaag weer even bestellen dus. :innocent:

 

Stupid Ert

Share this post


Link to post
Share on other sites
En geen tensiometer ook volgens jou he? Let effe op je quoten en kom eens met wat constructievere zinvollere opmerkingen.

 

rustig whazzup :innocent: ik geef enkel me mening en een tensiometer is ook niet de hele wereld

B) je ken ook d.m.v gewicht van de potten voelen ten minste ik heb nog geen last gehad van over bemesting

 

maarrrrrrrrrrrr whazzup....... zulke dingen zijn wel handig en tijd besparend ( denk ik)

Share this post


Link to post
Share on other sites

:innocent: Wat heeft het gewicht van je potten met overvoeding te maken? B)

 

En de tensio, zeker de halve wereld... een goed waterhuishouding is al het halve werk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou heb ik gedaan maar het kwartje wil maar niet vallen ;)

zal wel weer te stond zijn...

En laten we het daar maar bij laten.

 

Excuus voor de :innocent: ert.

Beetje bij gaan voeden en dan komt het vast wel goed, ze zien er goed uit B)

 

Succes verder.

 

gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen probleem boys.

Niks mis met een discussie, en ook niet in me topic :innocent:

 

Nou het vergelen zet dus gewoon lekker door.

Ik weet het echt niet meer op dit moment. De bloei zit er gewoon goed in en topies zat. Maar het vergelen is niet te remmen naar mijn idee.

Ik heb zelf wel een ideetje maar die moet ik ff na kijken.

 

Nou kijke en huiver zou ik zeggen.

 

gallery_5511_2579_106288.jpggallery_5511_2579_88003.jpg

gallery_5511_2579_48564.jpg

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi,

 

overvoed kan haast niet omdat je bijna niets gegeven hebt op deze nieuwe martina.

Te nat was het ook niet omdat je de pot opengesneden had en bekeken had.

Je ph is ook het probleem niet omdat je je meter nog geeikt hebt en dus goed afzuurt.

Potten had je al verplaatst dus is ook niet dat ze te lang het meeste licht kregen.

Je hebt ze al een keer voeding gegeven maar toch blijven ze meer vergelen. hummm.

Ga met mijn gebrekkige kennis proberen na te denken hoe ik het bij mij zou proberen te verbeteren of verpesten.

 

De Wel groene nerven met lichtere tussenstukken lijkt op Magnesium of ijzer gebrek.

Met het verschil dat als de onderste bladeren afsterven en omkrullen het magnesium gebrek is (effe snel nagezocht).

 

Daarnaast twijfel ik nog of het geen stikstof is daar BN N27 meestal bij mij alles oplost.

 

Ik als aankloter die het langzamerhand denkt een beetje door te krijgen met me geklooi zou 2 plantjes apart behandelen en kijken of het aanslaat. Op die manier sloop ik meestal het minst.

 

Suc6.

Romy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ff lopen zoeen naar oude foto,s in mijn album. Nu heb ik sinds ik hier woon elke ronde eigenlijk last gehad van deze bladeren.

Aleen normaal wat ater in de kweek soms eerder.

Dus ja dan moet er wat zijn waar ze last van hebben.

 

Het Zijl, wat er ligt??

Nou dat heb ik er al uit getrokken gister. Het lijkt me sterk, want dat had ik ook in m,n oude huis, en dat heb ik daarvan daan mee genomen. Maarja het is er uit.

 

De tent.

Deze tent heeft de vorige ronde gewoon zonder problemen gedraaid.

Alleen toen heeft ie beneden gestaan, en niet op zolder.

 

De zolder is betimmerd met ???

De vorige mensen hebben hem helemaal betimmerd en gestuuct, dus ik moet ff wat gaan slopen om te kijken waar het aan ligt natuurlijk.

 

 

OOk in de vaste kast had ik er hier last van alleen niet zo erg als nu. Nou weet ik wel dat gassen en dampen makkelijker los komen bij warmte en het is wel ff warmer als toen ik hier inkwam natuurlijk.

Foto-4CIXSA7B.jpg

Foto-BZS3SYZB.jpg

 

Laatste ronde kast, dus miss was dat niet mijn schuld???\

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zat je vorige keer op dezelfde biologische voeding?

Geef eens 2 plantjes andere voeding alleen de basis.

Wat is je leiding water ec.

 

Gezien de foto van je laatste keer kast.

Had je wel rode paarse stelen. wat op zowel fosfor, stikstof als magnesium gebrek kan duiden.

Gezien de afstervende onderste bladeren zou ik weer denken magnesium.

ook omdat de vergeling begon bij die planten bij de grote oudere bladeren volgens mij.

 

Kan ook zijn op die laatste foto dat ze al mooi aan het afbloeien waren omdat je misschien laag met voeding instuurde waardoor de dames de bladeren maar leeg gingen halen om af te bloeien.

 

Deze bio voeding werkte op je vorige adres misschien perfect, maar misschien dat het met je huidige water niet lekker werkt zonder toevoeging.

Als ik me richt op dat het niet aan de omgeving van je hok ligt zoals je zei.

En misschien klopt niet alles wat ik zeg, maar probeer hier tegelijk van te leren en een hoop mogelijkheden te bekijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en nee.

Heb ook eerst nog met canna hier gezeten en ook het zelfde probleem.

 

EC leiding water is 0,6.

 

Magnesium hebben ze nu mee gehad, dus dan had het moeten remmen en dat doet et net.

 

Voeding heb ik op het oude adres niet gebruikt Romy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, dacht dat je die voeding toen ook al gebruikt had.

blijf doordenken.

 

Zou graag die leiding ec hebben.

Geloof dat Waldemar al een keer tegen me zei dat ie mijn leidingwater liever niet eens zou drinken.

0.85 0.92 gemiddeld.

 

Groetjes,

 

Romy

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar ik een beetje mee zit is dat ik denk dat ik teveel WATER heb gegeven. Ik kweek normaal best droog(he stijl :innocent: ) dus heb deze ronde ook echt meer water gegeven. Potten zijn best zwaar en dan ben dan weer een hele sterke jongen en nog te zwaar in mij ogen B) ;) :smoke ;) :P :D

Hier schrijf je nog over te veel aan water en later weer niet bij inspectie (opensnijden) van 1 pot.

Wellicht zit er een paar dagen tussen het moment van te zwaar vinden en het opensnijden ?

Dan zou een deel van het overschot van water er alweer uit kunnen zijn en weet je nog niks.

Een te nat medium, zeker in de beginfase van de stekken, zal ze geen goed doen voor een goed verloop in de rest van de kweek.

Dus hebben de nog jonge stekken een keer een te nat medium gehad zullen ze de rest van de kweek hier last van hebben door slechte wortelontwikkeling en eventueel zelfs wortelrot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...