Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Thanx Buble... :)

 

@Whazzup: Ik heb een fles ATA MAX staan uit die Organics serie en een fles vleermuizenpoepoe voor de fosfor. Ik denk dat ze het daarmee zullen moeten doen. Vanaf morgen staat er alleen een beetje Rhizotonic op het menu, tot nu toe hebben ze nog niks gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoooooooooo MAD dat ziet er mooi uit .

 

Pas maar op dat die Killer van de bewaking niet van je baby,s gaat snoepen.

Dan doet ie niks meer :)

 

 

Ga je wel ff volgen want weet nu al dat het mooi word.

 

Succes ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die sprinkhaan had ik ook, gelukkig vond ie mijn cactus interessanter dan mijn dames. Succes verder!

gallery_6496_209_157937.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel verredomme! Kom ik zojuist thuis na een lange dag werken, denk even te kijken hoeveel de kleintjes vandaag weer gegroeid zullen zijn en ontdek vervolgens dat er 'iets' is geweest wat uitgerekend m'n mooiste Ecuadorretje op grondniveau van z'n bast ontdaan heeft! :cry :smoke

 

med_gallery_4881_2531_27841.jpg

 

 

Het lijkt me sterk dat de katten van de buren dit gedaan zouden hebben, ik denk zelf eerder aan aliens. Gelukkig hebben ze geen planten ontvoerd voor nader onderzoek, maar ik vind het toch een vrij lullige actie.

 

Of heb ik hier te maken met een mini-bever misschien?

 

Naja, als ik het zo inschat is de plant nog niet ten dode opgeschreven, dus daar gaan we dan met de herstelwerkzaamheden...

 

med_gallery_4881_2531_56075.jpg

 

 

Stokje hier, stukkie tape daar, je weet toch...

 

med_gallery_4881_2531_77975.jpg

 

 

En nu maar hopen dat het lijdend voorwerp weer op adem komt. Niet de meest professionele aanpak, maar ik had even niks anders voorhanden.

 

Ik ben opgegroeid met katten en die heb ik hoogstens eens aan een blaadje zien knabbelen, maar de stam ontvellen van een plant die achteraan staat vergt toch wel wat chirurgische precisie. Is dit misschien een insect geweest? Die sprinkhaan...? Wie herkent dit schadepatroon en kan me vertellen met wat voor modderfokker ik van doen heb? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij heb je deze op bezoek gehad:

20060801rups1.jpg

 

De olifantrups,dat heeft mad weer :)

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het...? Laat 'ie z'n slurf lekker ergens anders in steken dan! Ik heb al gekeken of de dader nog ergens te bekennen is, maar ik kwam alleen een verdwaalde wants tegen. Nou hing er een blaadje van het Zevenblad over de pot, dus ik vermoed dat het beest via het onkruid in de pot is gekomen. Inmiddels de potten dus maar wat verder uit elkaar gezet zodat er niet zo makkelijk iets in zal belanden. Op hoop van zegen... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat een beetje te twijfelen over de zojuist gezette spalk. Ik heb namelijk ook een spulletje staan wat speciaal voor wonden bedoeld is. Aangezien de bast rondom is weggevreten ben ik benieuwd of de sapstroom nog wel kan plaatsvinden. Normaal gesproken zou je de bast dus zelf laten herstellen, maar ik ben te nieuwsgierig om te weten te komen of ik de wondenpasta ook voor dit soort doeleinden kan gebruiken dus vandaar nu de proef op de som. Ik presenteer u:

 

med_gallery_4881_2531_76967.jpg

 

Een nieuwe aanpak in de strijd tegen beschadigde planten... smiley_superman2.gif

 

gallery_4881_2531_33071.jpg

 

gallery_4881_2531_112132.jpg

 

Zul je net zien dat de sapstroom nu geblokkeerd wordt door die pasta, maar dan weet ik dat dus ook weer. Waar ik op hoop is dat de stam gewoon onder de pasta nieuw weefsel gaat aanmaken en dit spul er voor zorgt dat er geen infecties ontstaan. Wie niet waagt wie niet wint zullen we maar zeggen. Ik houd jullie op de hoogte. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

MAD on the move :smoke

 

112 bellen :cry

 

Als je toch al zo bezig bent, misschien het een idee om het plantje in een couveuse met een luchtvochtigheid van 100% te zetten, hoeft het plantje ook geen moeite te steken in het transporteren van water naar de bladeren :)

 

suc6 bij de eerste hulp..

 

Groeten PK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zoiets had ik zelf ook al in gedachten, alleen ontbreekt hier de couveuse. Heb het plantje nu maar nat gesprayd met een verdunde Rhizo oplossing, hopelijk houdt ze het daar even mee uit. Morgen de ochtend-check, verhuizing naar de schaduw en nog wat bladspray en dan maar bidden tot de cannabisgoden dat ze 's avonds als ik thuis kom nog steeds leeft...

 

Hang on little girl! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

interessant die pasta.

Er is een gelijkaardige techniek bij het maken van bonzai bomen.

Indien men de sapstroom van takken stopzet zullen ze zelf nieuwe wortels aanmaken.

Dit zijn natuurlijk wel geen éénjarige planten.

Ik ben benieuwd!

grtz Jim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje creatief zijn mad!!

 

Ik heb ook nooit een stekkenbak gehad..

 

recept :cry

 

1 ovenschaal

1 rol vershoudfolie

2 meter ijzerdraad

1 rol plakband

1 nijptang

 

med_gallery_5639_962_39124.jpg

 

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de hele dag commerciële training gehad, die creativiteit is hier op 't moment ver te zoeken. B)

 

Gelukkig is daar Plantkas! :) Superconstructie zeg, eenvoudig doch doeltreffend.

 

Maar aangezien het hier miezert laat ik de boel maar even de boel. Ik zal dalijk vast een soortgelijke constructie als de jouwe paraat maken voor morgen, mocht de situatie verslechterd zijn. Aan de andere kant 'vind ik' dat de plant het zo gewoon zou moeten redden hahaha... Ik ben een slechte vader. :smoke

 

 

@jimfried: Jij bedoelt denk ik 'marcotteren'. Dat kan bij cannabis ook, maar het is niet wat ik nastreef. Ik hoop dat de bast zich herstelt en de plant gewoon verder kan groeien zoals ze deed. Een nieuw wortelstelsel kweken duurt me te lang. Wist je trouwens dat je met marcotteren ook gewortelde stekken aan een levende plant kunt maken? Kost je wel veel tijd, maar het kan.

 

Thanx voor het meedenken heren! :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

jup ik weet het :cry

kost zo'n 3 maanden tijd.

Zijn nog toekomstplannen, m'n eigen bonzai's kweken.

Fijne kunst vind ik dat.

Ik ben benieuwd of je plant zich hersteld, maar met veel liefde zal dat wel toch? :)

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach,zolang je ze niet doodknuffelt kan een beetje extra liefde geen kwaad :)

ik hoop voor je dat het een beetje goed uitpakt met het bastprobleem..

succes ermee..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo MD,

 

Alvast veel succes met jouw kweek, zelf ben ik dit jaar aan de slag gegaan met vooral sativa's.

 

Wat me wel intrigeerde is dat ikzelf met het probleem van een stuk verwonde stam zit door het afbreken van 2 grote zijtakken in het noodweer. Ik zat ter plekke zonder zalfjes maar ik dacht er ook sterk aan zo'n middel te gebruiken. Ik vraag me wel af of dit nog baat, volgens wat ik zag toen ik ter plekke kwam waren de takken al een dag of 2 neergegaan dus ondertussen reeds een dag of 4. Heeft dit nog zin? Het is echt een heel mooi plantje (zie men gallerij + verslag)

 

Dat marcotteren intrigeert me ook wel enorm, ik vroeg me af of dit toepasbaar is om stekken aan te maken en of dit echt 3 maanden duurt bij cannabis.

 

Ik ga je verslagje volgen, heel interessant geschreven trouwens :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Was da nouw voor een plamuur, Mad.. :cry

 

leuk verslag man.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanochtend even een snelle check gedaan en tot mijn verbazing stond de plant alweer fier overeind. Niks slappe steeltjes of hangende bladeren, gewoon alsof er niks gebeurd was. Om haar toch een beetje te ontzien heb ik haar onder een tafel geparkeerd zodat ze wel daglicht kreeg, maar niet te lijden had onder te felle zon of zware regenbuien. Zojuist bij thuiskomst bleek ze er nog steeds even kwiek bij te staan. So far so good... We wachten rustig af wat er verder gaat gebeuren. Ik heb er een foto van gemaakt maar helaas vielen daarna de batterijen uit, dus ik kan nog even niks uploaden.

 

 

@Snowborderke: Die pasta is eigenlijk bedoeld voor snoeiwonden bij bomen en ik weet eigenlijk niet zo goed welke fysieke eigenschappen het precies heeft. Wel denk ik dat het juist bij oppervlaktewonden geen kwaad kan dit spul erop te smeren omdat het de wond afdicht en tegelijkertijd desinfecteert, ook al hebben we het hier over groene planten en niet over bomen. Minder kans op schimmelende wonden dus. Ik was benieuwd of het ook bij een compleet ontvelde groene plant uitkomst kan bieden, want zoals je gezien hebt was bij deze plant de bast rondom weggevreten. Alsof er een brug tussen twee oevers is weggeslagen zeg maar. Wat ik nu graag wil weten is of de pasta als 'noodbrug' kan dienen en of de bast zich in de tussentijd onder de pasta zal herstellen. Voor de wonden op jouw planten denk ik dat het zeker geen kwaad kan, zelfs niet na een langere periode. Zolang er vocht uit dat soort wonden komt blijft de kans op infecties bestaan en met deze pasta sluit je in elk geval de wond af en desinfecteer je haar. Ik zou het dus gewoon proberen, zo duur was het spul niet.

 

@Dokkie: Het is een zeer plakkerig en stroperig goedje bedoeld voor schade aan fruit- en sierbomen. Volgens de gebruiksaanwijzing dus niet speciaal voor groene planten maar voor boomschors. Aangezien het biologisch afbreekbaar is en blijkbaar toch vrij plant-neutraal wilde ik eens kijken of het ook voor cannabis te gebruiken is. Ik vond het een vrij ernstige schade dus dit was een beetje een alles-of-niks poging, maar tot nu toe mag ik niet klagen. Het heeft natuurlijk veel geregend, dus misschien heeft de plant zich met het vocht op de bladeren in leven weten te houden. Of het spul in mijn geval echt werkt moet de tijd ons nog leren... Wie niet waagt wie niet wint he! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo MAD,

 

Had je antwoord niet afgewacht, gewoon knoopje doorgehakt en zo'n spul voor bomen gaan halen (vond ook alleen maar van dat snoei spul voor bomen). Heb even snel naar het plekje geweest en beide kanten ingepapt. Is wel zo dat er een grote kap uit is langs 2 kanten (door de takken die naar beneden zijn gegaan) maar het stond wel droog, er waren geen sappen uit. De plant is daar wel van aan het stressen want de groei is vertraagd. Toch bedankt voor de tips hoor!!

 

Foto's is opt moment even een probleem, apparaat is te groot om incognito mee te nemen en is niet van mij dus kom ik er veel zonder...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha Mono! Tot nu toe is het huilen hoor! Hopelijk komt het 'gave' gedeelte straks nog... :verrygood

 

De getroffen Ecuador staat nu rustig bij te komen onder de beschutting van een tuintafeltje maar houdt zich prima verder.

 

med_gallery_4881_2531_25441.jpg

 

Ook de rest doet erg z'n best, al hebben de twee andere Ecuadors (meest rechts) nog altijd een wat verstoorde groei hier en daar. Ik vraag me af of dat door het klimaat, de zaden of mijn toedoen komt...

 

med_gallery_4881_2531_129162.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een korte update, want met al die regen van de afgelopen dagen is er weinig spectaculairs gebeurd hier. Om het geterroriseerde Ecuadorretje wat meer licht te geven staat ze sinds gisteren weer gewoon tussen de anderen, open en bloot onderhevig aan de elementen der natuur. Deze strenge doch rechtvaardige vader vond het namelijk tijd voor wat actie en gelukkig kan het plantje het zo te zien best hebben. Ik zal haar na het weekend voorzien van nieuwe tie-raps want deze zullen inmiddels wel een beetje zijn gaan knellen. Aangezien afgebonden voetjes in Ecuador nooit traditie geweest zijn lijkt me dat wat beter voor haar verdere ontwikkeling.

 

Even lachen voor de groepsfoto:

 

med_gallery_4881_2531_73155.jpg

 

 

 

En een close-upje van een [Thai x Mexico] x Banghi...

 

med_gallery_4881_2531_40375.jpg

 

 

 

Ik tel al 9 vingers per blad en een dood spinnetje op de achtergrond! Grow biaaatches, Grow! :D

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ze al exotische naampjes gegeven? En wordt het zo langzamerhand niet tijd voor een groter potje? :verrygood

 

Dat wond spul heb ik ook wel eens gebruikt, snsie heeft het op mijn suggestie vorig jaar ook gebruikt. Het beschermt de plant tegen infecties en schimmels op de wond. Werkt prima!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...