Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

de glazenwasser

5 X Amnesia Haze Op Mapito

Recommended Posts

hoi! :smoke

 

 

@ smooty

ghehe, ik wil de lamp niet omhóóg zetten maar omlaag he! :D de lamp hangt nu op +/- 22cm van het bladerdek. vorige ronde heeft ie ook op een cm of 20 gehangen, alhoewel er meteen zware verbranding optrad toen er bladeren binnen een cm of 15 kwamen. ik wil testen of deze planten met hun extra verdamping wél op een cm of 15 van de lamp kunnen! :innocent:

 

@asgrow

he kerel, ik check zeker de bakken! ik heb niet voor niks zelf schalen gemaakt waar een paar liter in kan staan... ben het vergeten te vermelden in m'n verslag maar ik zag idd. dat de dame links achter, zowel als de dame rechts voor hun bakken leeg hadden terwijl er bij de rest nog een gezond laagje in stond. ik heb dit opgelost door de bakken van onderen een litertje voeding te geven. als het ongelijkt blíjft ga ik gewoon bij de mindere drinkers een van de Rayjest afdoppen en krijgen die dus 20% minder water. ;)

 

@ blauwe

hahaha! :P als je het niet uit die foto af kan leiden zou ik je adviseren er nog eens over na te denken of je er wel aan moet beginnen, je zou je nog kunnen bezeren! ;) maarehh, je moet gewoon ff een tang pakken en net zolang buigen tot die gordijnhaak (goed gezien :wOOt ) in de juiste hoek staat om 'm aan je kap vast te schroeven. succes! B)

 

 

laterss!!! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

nice haze plantjes man :innocent:

 

wordt lekker rokertjee maingg B)

 

Good luck met je planten nog

Share this post


Link to post
Share on other sites
:innocent: ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOoo, dat balletje in de wietboter slaat aan zonder dat ik er erg in had maar de rest van de tijd weinig mee gemaakt. Iets te veel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ blauwezand

no problemo, succes met knutselen! ;)

 

@ montana

merci, man! wordt zeker lekker! B)

 

@ smooty

echt fijn dat je zo leip bent man! post die onzin anders hier, thx! :innocent:

 

 

laters! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee hoi! :smoke

 

 

kleine update

 

 

de groei is nu grotendeels over. het binden van de scheuten heb ik gestaakt. alles wat nu nog te hoog dreigt te komen knak ik voorzichtig in 90° bochtjes om een mooi egaal veldje te behouden. de Ec staat nu op 2,3, Ph op 5,7. de lamp hangt sinds eergisteren 15cm van het bladerdek af en ik zie nog nergens verbranding! :innocent:

 

veldje gisteravond

med_gallery_8244_2436_231042.jpg

 

 

links

med_gallery_8244_2436_563939.jpg

 

rechts

med_gallery_8244_2436_12715.jpg

 

veldje vanmorgen

med_gallery_8244_2436_413414.jpg

 

 

...toch nog een vrij mooie scrog, al zeg ik het zelf... B) omdat het veld niet helemáál lichtdicht is gebruik ik nu perlite in de potten om nog wat extra licht terug te kaatsen... ;)

 

 

laters!! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel net scrog veld :innocent:

En zo zie je steeds meer mooiere veldjes onstaan op het forum.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi veld heb je daar, ook een lekker soortje! Gister een grammetje Amnesia Haze gehaald in de shop. Tis wat duurder, maar de euro's zeker waar :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nogal een spreader fan, just4fun z'n verslag niet gelezen :innocent: ;)

 

Liever de lamp op 50cm dan 15cm en je opbrengst met 1/6e verlagen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee gasten, ;)

 

 

mijn dank voor jullie reacties! :D

 

 

@ sannie, kobuz, stumper, patpot

zeer bedankt!! :smoke

 

@ blauwezand

hee man, de kap staat in de wijdste stand en de lamp bovenaan de houder, deze stand heb ik vorige ronde ook de hele bloei door gebruikt. :wOOt

 

@ mike

...mijn verslag niet gelezen? :innocent: :tu denk je echt dat ik mijn methode beter kan aanpassen? ;) in dit verslag haalt just4fun met 0,59 gram per watt ongeveer 70% van mijn relatieve opbrengst á 0,85 gram per watt (met 3 verschillende soorten in 1 hok... B) ). je zult begrijpen dat ik je advies wss. niet opvolg, toch bedankt.. :D

 

 

hoi! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gosh, lees :innocent:

 

 

Zag net dat de planten die onder de spreader staan nauwelijks top ontwikkeling hebben.

 

Toeval of niet

 

//edit

Share this post


Link to post
Share on other sites

...zou je moeten doen ja! B)

 

 

//EDIT:

 

het maakt mij niet uit wáár de toppen op m'n veld zitten, als het maar veel weegt! als er recht onder de spreader dus minder toppen zitten, maar ernaast dan weer extra gewicht aan toppen dan hoor je mij niet klagen. daarnaast blijf ik bij mijn punt over de opbrengst van onze respectievelijke kweken, ik denk dat ik het alles bij mekaar toch wat beter heb aangepakt... :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er strak uit hoor

 

in kombinatie met mapito moet dit wel lekker gaan worden

 

ik blijf kijken wat het worden gaat.

 

gr pitt

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff vraagje is het door die speciale kap da je bladeren zo gedreven naar het licht draaien, omdat de afstand korter is? mij lukt dat dus alleen buiten midden van de zomer in de volle zon :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Glazenwasser heeft z'n medium gevonden! Kan je eindelijk eens lekker die EC flink hoog zetten zonder zo snel problemen te krijgen als op aarde. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee knoeperts! ;) :innocent:

 

 

@ pitt

merci, ik begin de mapito nu een beetje onder de knie te krijgen ja. kom gerust nog 'ns langs! ;)

 

@ jackass

ik weet het niet man, ik denk dat het komt omdat de afstand zo kort is. als je de lamp op een cm of 60 hangt gaan alle bladeren zich ook naar het licht richten, maar dan liggen ze gewoon horizontaal. omdat de lamp nu duidelijk uit één richting komt keren ze zich er naartoe. geen idee hoe het komt dat jouw planten dat in de zomer doen trouwens... :P jij enig idee?

 

@ blowmonkey

yeah! B) denk 't ook hoor! ik vind het allemaal erruhg leuk zo'n nieuw medium om mee te kutten! waarom denk je dat de Ec nu ongestraft hoger kan dan? ik ben zelf natuurlijk wel van plan om weer flink te pushen... :smoke ...maar de meesten zie ik op mapito niet hoger dan 2,4 gaan... :D

 

 

 

laterssss! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk ook dat door afstand komt

kzou ook zon kap wille kopen maar ik zie men hok niet elke dag,als die ventilators op een of ander manier begeven gaat alles verbranden tog?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook met die spreader zie je dat ze gewoon last hebben van de hitte!!

Ff realistisch blijven ,mannen.Roepen dat het fantastisch gaat kan altijd nog. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He, je kan wel blijven puchen maar hou er ook rekening mee dat je op het eind ook weer terug moet in de laatste 2 a 3 weken naar een normale waarde. Als je geen topbooster gebruikt kan je dit verlengen maar je zal toch in EC naar beneden moeten. Als de bloei eruit is zal de plant ook steeds minder op gaan nemen en is het overbodig geworden om met een hoge EC te bewateren. Zelfs in de aller laatste week heb ik mijn theorie hierover die ik al eens verteld heb. 3 dagen droog en 2 dagen de lampen, uit waarin de laatste dag geknip wordt. Ga je een shooter gebruiken ( doe nou, werkt echt goed, getest ) 1e shooter beurt aanmaak inzetten op EC 1.4 en de shooter toevoegen 4 dagen lang, 2e shooter beurt 1.3 ( 4 dagen later), 3e shooter beurt 1.2 tot eind voor geschreven tijdsduur, dan 3dagen alleen afgezuurd water en laatste 3 dagen droog waarvan 2 dagen licht uit.

 

Lamphoogte, weet niet of ik me ermeer mag bemoeien, maar zou hem 50 cm houden als je dames er goed uit zien met een 600.

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo! ;)

 

 

@ jackass

ja man, dat klopt! maar: als je afzuiging kapot gaat is het ook niet goed, als je lamp kapot gaat is het ook niet goed, etc. je kan er van uit gaan dat ze niet kapot gaan toch! :wOOt

 

@ ries

hee kerel! dat zie ik zelf dus niet. kan je mij vertellen waar jij dat aan ziet? :P

 

@ smooty

yo, ben je weer een beetje bijgekomen van je 'balletje'? :tu jij houdt de Ec wel aardig laag zeg, ik zit nu al op de 2,3. je met de lamp hoogte bemoeien mag altijd natuurlijk, maar ik heb al aangegeven dat ik dit anders zie. ik ben natuurlijk n00b en loop ook maar wat aan te kutten maar ik vind het leuk om het op m'n eigen manier te doen, weet je! :)

 

 

en ja hoor! alweer een update! ;)

 

 

dag 23 op 12 / 12. dag 32 in totaal

 

overzicht vóór licht aan

med_gallery_8244_2436_55118.jpg

 

 

..en wat budschots :smoke

med_gallery_8244_2436_562112.jpg

 

med_gallery_8244_2436_426538.jpg

 

med_gallery_8244_2436_275360.jpg

 

 

lamp er 15 cm boven, en ik blijf het zeggen: geen verbranding :innocent:

med_gallery_8244_2436_388708.jpg

 

 

de Ec staat nu op 2,3 en de Ph op 5,7 (gemiddeld). ik ben van plan om vanaf nu te rammen met de Ec tot ik verbranding zie, of weten jullie een goede reden waarom dit op mapito niet zo goed zou werken als op aarde? :D ik vroeg me ook af of het verstandig is om al PK 13-14 op te gaan bouwen... B)

 

 

hee laters! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Sjon,

 

Ziet er goed uit. Ik doe alvast een gok. 513 Gram

 

Je kunt inderdaad wel al met de PK13/14 beginnen, de groei zal wel uit de planten zijn. Maar gewoon laag beginnnen en rustig opvoeren.

 

Zelf heb ik duidelijk gemerkt(duidelijker dan bij aarde kweken) de overgang na week 5 bloei. Dit is op mapito kweken naar mijn mening toch een belangrijker en merbaarder punt.

 

Over drie weken is onze mapito kweek klaar, dus dat wordt een minimeeting? Je moet eigenlijk wel een keer komen kijken.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk naar je bovenste blad.Naar binnen gekruld blad!! Duid volgens mij toch op warmte probs.

Het blad daaronder heeft het niet simpelweg omdat die wat verder naar beneden zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...