Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

de glazenwasser

5 X Amnesia Haze Op Mapito

Recommended Posts

@ asgrow

hahaha, ik hoop het man! ;) ik reken zelf op een gram of 400 deze ronde, vooral omdat ik in het begin aardig heb zitten kloten maar we gaan het zien! :innocent: ik ben vanaf gisteren idd. met PK 13-14 begonnen; opbouwen van 2,5 tot 15ml / 10L staat er op mijn (Atami) fles dus ben netjes begonnen met 2,5! B) welke overgang na week 5 bloei heb je het over? dat ze dan echt gaan bouwen ofzo? :D lijkt me zeker lachen om ff bij jou te komen kijken binnenkort! daar PM ik je nog ff over! :smoke

 

@ ries

ja man, je hebt gelijk dat het een héél klein beetje gekruld staat; goed gezien! ik zie dit zelf natuurlijk ook en let er ook zeker goed op! :P ...maargoed, ik ben natuurlijk net zo eigenwijs als iedereen op dit forum en blijf voorlopig bij mijn filosofie van 'op het randje zitten' ;)

 

dit noem ik verbrand

med_gallery_8244_1756_571879.jpg

 

 

 

später! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat noem ik ......te laat!!! :innocent:

Ik had het ook.........dat gekrulde.Ff Snel aangepast !!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu weet ik het zeker,

in m'n volgende hokje komen er 2 adjust-a-wings, B)

 

ziet er allemaal weer zeer goed uit, :innocent:

 

greetz p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit Sjon.

Mooie donkere kleur :innocent:

Maaruuuuuuuuh, gaan we nu al gokken????

Dan ga ik tussen ASGrow en Sjon zelf in zitten, en hou ik m op 456gr. ;) B)

 

Maaruuuh, die laatste foto, het verbrandde??

Is dat nou een hotspot die ontstaan is door een Adjust of door een gewone kap?

En als het door een Adjust is ontstaan, is het dan ontstaan op de ingestelde hoogte welke de fabrikant zelf aangeeft? (incl. spreader lijkt me)

 

Nou, keep on growing Sjon. Hou ze mooi groen......

Check je latersssssssssssss

 

Grtz defQon Soldier

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat weer lekker, dank je

 

Een lage EC??? hoe kom je daar nu bij. Ik had het over 1.4 met toevoeging van Shooting Powder. door deze laatste gaat de EC weer erg omhoog en kom je uit op 1.8 / 2.0. SP is EC verhogend en bevoorderd de toe stroom van suikers naar de toppen zodat ze groter en harder worden.

Dit werkt erg goed vind ik en heeft ook nut gehad.

Maar als je dit niet gebruikt, zo'n SP in laatste weken dan kan de EC wel hoger blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen verstand van kweken op mapito maar weet wel dat je schommelingen in de PH zoveel moet voorkomen, als je van een hoge naar een lagere PH wilt gaan kun je dit ook het beste in kleine stapjes doen.

 

Verder kun je de PH van je voedingswater toch gewoon bijstellen met PH- of PH+, op die manier hou je de PH altijd mooi gelijk!

 

Ik zag trouwens dat je een foto genomen hebt voordat je licht aan was, dit is wel mooi voor op de foto maar je kunt dit beter niet doen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

yo yo! :P :tu

 

 

@ patpot

ghehe cool! ben benieuwd! we gaan hier mss. ook iets leuks doen de volgende ronde.. :smoke

 

@ defqons

hee knoepert! nee joh we gaan nog niet gokkuh toch? :) die foto is van m'n vorige ronde he, toen had de lamp er per ongeluk 2 dagen lang 10cm boven gehangen... ;) de aanbevolen hoogte is geloof ik 25cm.

 

@ smooty

ok mooi man! :P ik bedoel dat ik nu al op de 2,3 zat met de Ec (wel wat verbrande puntjes overigens...). ik ga nu dus weer ietsje terug met de Ec maar zal later weer proberen hoger te gaan zitten...

 

@ jack

bedankt voor de tips, als je het topic door had gelezen had je gezien dat het allemaal al behandeld is alleen. :P :innocent:

 

@ riesje

ik heb tóch de lamp ff 5cm omhoog gehaald! ik zag nog niet echt veel hitteproblemen maar ze blijken toch nog een beetje sneaky door te groeien (sneaky bitches! :wOOt )! goed opgemerkt van jou! :D

 

 

updateje

 

 

het veldje is toch nog mooi (íets) vol(ler) gekomen! B)

med_gallery_8244_2436_187360.jpg

 

 

 

rechts

med_gallery_8244_2436_87506.jpg

 

 

 

links

med_gallery_8244_2436_201764.jpg

 

 

 

rol - buig - knak fotootje

med_gallery_8244_2436_388170.jpg

 

 

 

topvorming

med_gallery_8244_2436_197769.jpg

 

 

 

lekker vlak weer zo

med_gallery_8244_2436_137234.jpg

 

 

 

 

de Ec heb ik teruggebracht van 2,35 / 2,40 naar 2,25. er zit nu dus ook wat PK 13-14 in het vat. de Ph staat op 5,7. de topontwikkeling is nu goed op gang en ze ruiken heerlijk! ;) niet zo'n erge lucht als je het hok open doet maar als je je vingers over de toppen haalt ruik je een zeer lekker en fris luchtje! doet me een nog het meest aan Super Silver Haze denken... mjam! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat toppie joh, mooi veldje. De lamp iets omhoog is een goede keuze.

Een wetenswaardigheidje; als de uiteinde van het blad een klein bruin puntje vertoond betekend dat de plant op top kunnen draait en dat ze alles in het werk stellen om zich eigen goed te houden en zijn dus erg actief bezig. Een goed teken als dit erin zit. Het EC zal ik houden op de waarde zoals hij nu is en de PK langzaam opvoegen tot de dosering die aan gegeven wordt. Voor de laatste 3 weken ;) topshooter erbij en de PK niet meer geven ( ik blijf het maar zegge :innocent: ). Maar dat is geheel mijn visie. Het experimenteren is leuk maar wel bedachtzaam want het kan ook ineens omslaan als je niet oplet. De opnamen van voedsel dat ze nodig hebben is met een PH van 5.5 / 5.8 het beste voor de dames met een temp van 26 /28 graden dag en 18 / 21 graden nacht. Dat werkt perfect op Mapito. Toevoegen van PH- of PH + zo min mogelijk doen en als je wat moet sturen kijken of je dit met gewoon water toevoegen kan halen.

 

Worden goeie B) .

Share this post


Link to post
Share on other sites
de Ec staat nu op 2,3 en de Ph op 5,7 (gemiddeld). ik ben van plan om vanaf nu te rammen met de Ec tot ik verbranding zie, of weten jullie een goede reden waarom dit op mapito niet zo goed zou werken als op aarde? B) ik vroeg me ook af of het verstandig is om al PK 13-14 op te gaan bouwen... :innocent:

hee laters! ;)

 

 

Ik heb tot en met week 4 bloei de ec op maximaal 1.70 gehouden. Toen ben ik begonnen

met het shooting powder. Dit brengt de ec op zoeen 2.70. Ik ga dit de volgende keer weer zo

aanpakken. Het blijkt toch zijn vruchten af te werpen om de ec waarde in het begin heel laag te houden,

en hierna keihard te gaan knallen met het shooting powder. Ik zal vanaaf mijn topic updaten, en dan zul

je zien wat ik bedoel.

 

Pk 13/14 voeg je normaal gesproken toe als je topjes zo groot zijn als het topje van je pink.

 

 

 

Ik heb de vorige ronde ook de ec heel snel opgevoerd. Dit heeft mij uiteindelijk heel veel eind produkt

gescheeld. De opbrengst was gewoon minder. Ook begon ik te zien dat ik zo overvoedde.

 

 

ALS JE MAAR GOED BLIJFT SPOELEN!!! dit is iig heel belangrijk op mapito. Ik zorg ervoor dat ik de

laatste 3 weken zoeen 30, tot 40% drain heb!!

 

 

Voor de rest ziet het er nog goed uit. Maar zie ik op de volgende foto's al wat verkleuring ? ?

 

med_gallery_8244_2436_201764.jpg

 

 

 

med_gallery_8244_2436_87506.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan op Mapito geven wat je wilt, maar de plant neemt toch alleen tot zich wat die zelf nodig heeft en het te veel aan voedingsstoffen nemen ze dan toch niet meer op. Een te hoge dosering EC is naar mijn idee niet goed.

Ik denk dat je het moet zien als je eigen lichaam en de op te nemen vitamine / mineralen. 5 sinasappels aan vitamine kunnen we opnemen en als we er 10 nemen heeft dit geen nut en wordt als ballast gezien en verwerkt want we kunnen die 5 extra niet meer omzetten in nuttige energie. Het overtollige moet ook afgevoerd worden en kost ook weer energie, die je eigenlijk weer beter had kunnen gebruiken. Van ballast wordt je ziek.

Shooting Powder in combinatie met je dagelijkse voeding en dan al hoog inzetten inzetten, daar zal de plant het nog moeilijker mee hebben. Bij goeie vitale planten zou dit niet direct schadelijk zijn maar je weet het nooit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het overtollige moet ook afgevoerd worden en kost ook weer energie, die je eigenlijk weer beter had kunnen gebruiken. Van ballast wordt je ziek.

 

 

 

 

 

Spoelen kost toch geen energie voor de plant??

 

 

 

Gaat trouwens lekker glazenwasser! :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spoelen niet nee, maar ik had het over een te hoge EC met veel voedings stoffen erin die misschien te veel voor dames zijn.

Al de info die waargenomen is door ervaring is misschien nuttige informatie voor anderen, verder weet de Glazenwasser wel wat die doet anders zagen ze er nu al heel anders uit.

Kijken kijken en erbij blijve zalk zegge.

 

Gaat nog steeds toppie zo te zien

Share this post


Link to post
Share on other sites

heehee! :cry

 

 

@ riesje

yih! ;) ben er iets te laat mee geweest om het veldje helemaal netjes maagdelijk donkergroen te houden maar de schade is iig. beperkt gebleven!

 

@ (LS)deef_

ik doe het tot nu toe met een zeer minimale drain, eens kijken of dat ook goed gaat... ze zijn idd. een beetje verkleurd maar dat komt door de hitte.

 

@ smooty

geven wat je wilt op mapito... sorry hoor maar dat kan echt niet! mijn Ec meter is vorige week kapot gegaan en ik heb een beetje gegokt met het opvoeren van de voeding... je zult de verbrande punten wel zien... :nerd

 

@ osmo(o)se

thx man! ;) ik ben het met je eens qua voeden!

 

 

update

 

 

we zijn lekker aan het bouwen! :smoke

 

veldje

med_gallery_8244_2436_224973.jpg

 

 

 

van voruh

med_gallery_8244_2436_266342.jpg

 

 

 

...en een paar closeups incl. verdbrande punten, verkleuring en kromgetrokken bladeren :rofl

med_gallery_8244_2436_152902.jpg

 

 

med_gallery_8244_2436_306180.jpg

 

 

med_gallery_8244_2436_508615.jpg

 

 

 

de 'zakjes waar de trichomes uit komen' (hoe heten die ookalweer?) beginnen nu op te zwellen en de planten beginnen wat meer te ruiken. zoals te zien heb ik een beetje overvoed maar ik heb de voeding nu weer teruggeschroefd. ik denk dat de Ec nu op 2,40 á 2,45 staat. PK 13-14 geef ik nu 1:3000.

 

de plant rechts vooraan is echt de 'butch' van het stel! de bak van de middelste stond de hele tijd vol terwijl die bak de hele tijd leeg bleef. ik heb nu 1 sproeier van de middelste gepakt en 'm in de pot van de plant rechts vooraan gezet en het verschil blijft! :cry opzich wel een aanwijzing dat de adjustawing ervoor zorgt dat de plant recht onder de spreader minder licht krijgt, dit is voor mij echter geen reden de setup te veranderen omdat ik erop vertrouw dat de extra licht-energie die de andere planten krijgen meer dan compenseert voor het verlies in het midden! :P

 

 

det was um weer he!

 

later! :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

He glasman,

 

zoals je gelezen hebt is drain waar we mee te maken hebben. Dus of ik nu een goede EC hebt waar ik het over had, een die niet te hoog is kan je 5 minuten bewateren maar dat kan ook 10 minuten zijn. Het te veel aan water loopt door en je zou nooit kunnen overbelasten met een goede EC, de optenemen voedingsstoffen die zij nodig heeft gebruiken ze. Als er niets meer bij kan nemen ze het ook niet meer op. Daarom ook meerdere beurten dan alles in een keer. Zitten ze in die ene keer vol dan looopt de rest weg en krijgen ze de hele rijd niks meer tot de volgen de dag. Doseren is dan ook het beste. Wel als de EC veels te hoog is en het op gaat hopen in je je mapito, maar dan gaat het spoelen weer zijn werk doen. in tegenstelling tot aarde waar het dan wel verkeerd gaat. Met korrels zou je ook 12 uur kunnen bewateren, wat ook wel gedaan wordt omdat dit gewoon nog meer doorloopt dan Mapito.

Dus geven wat je wilt kan wel aan hoeveelheid water omdat je met een goede drain zit. Spoelen is dan ook nodig.

 

Dat de puntjes iets bruin worden is niet erg als de rest maar niet mee gaat. Van een kassenkweker uit de tuinbouw die ook les geeft in telen en de te gebruiken voedingsmiddelen die ze daar gebruiken dit onderricht. Als de plant kleine puntje bruin gaat vertonen aan de uiteinde van het blad, zijn ze op hun top kunnen bezig en zeer actief aan het werk om alles wat ze nodig hebben goed op zijn plek terecht te laten komen. Dit zal een groei en in geval van ons bloei ten goede komen aan het eindresultaat. Een over dosering heeft ander eigenschappen en zal meer schade laten zien dan in dit geval. Let wel op de waardes die in lijn moeten lopen met de tijd waarin de plant zich bevind. Ook het afbloeien is een aparte tijdscyclus en de behoefte om goed door te gaan met voeding is niet zo noodzakelijk meer, ze gaan immers ook minder gebruiken als ze op het einde komen. Toevoeging om nog stevigere en grotere toppen de krijgen is een aanvulling in de voeding maar deze moet dan ook aangepast worden. Geen EC op 2.4 aanmaken en een boost erbij dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update voor de plaatjes-liefhebbers :smoke

 

 

halverwege week 5 bloei (aka. week 4½)

 

 

med_gallery_8244_2436_245577.jpg

 

med_gallery_8244_2436_207974.jpg

 

med_gallery_8244_2436_541829.jpg

 

med_gallery_8244_2436_259742.jpg

 

med_gallery_8244_2436_33036.jpg

 

med_gallery_8244_2436_566688.jpg

 

med_gallery_8244_2436_582405.jpg

 

med_gallery_8244_2436_34071.jpg

 

med_gallery_8244_2436_441610.jpg

 

med_gallery_8244_2436_312519.jpg

 

 

 

...helaas heb ik m'n smell-o-vision nog niet geïnstalleerd, maar ik kan jullie vertellen dat ze heerlijk beginnen te ruiken! :nerd

 

de verkleuring hier en daar komt doordat de lamp een beetje knus op het veldje heeft gehangen, verder geen problemen. na het terugbrengen van de Ec ga ik nu weer wat meer proberen te geven. ook gaat de PK omhoog.

 

het is duidelijk dat de planten aan de voorkant van de kast meer zuipen en dus ook meer gaan opbrengen dan de rest, ik zal bij het oogsten eens kijken hoeveel dit nou scheelt. mss. een idee om de lamp volgende keer wat meer naar achter te hangen...

 

 

laters!! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Complimenten hoor!!! ziet er echt goed uit!! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit. Jammer van de verkleuring.

 

Maar 1 ding Glazenwasser:

 

JE MOET GOED DRAIN HEBBEN. Alle rondes die ik heb gedraaid, en die positief

uitpakten. Bij die rondes heb ik ieders keer heel veel gedrained!!!

 

Maar ieder zun eigen manier natuurlijk, maar ik kan je bijna 100% zekerheid

verschaffen dan een drainage van zo'n 20% een MUST is :nerd

 

Zet hem op verder!!! :smoke Mapito rules...

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx habbie! :smoke

 

 

hee deef_, wat doe jij met je drain dan? laat je dat in de bakken staan of voer je het gewoon af?

 

waarom moet je eigenlijk drain hebben? om de afvalstoffen af te voeren ofzo? in dat geval snap ik nl. niet zo goed hoe eb - vloed system goed kunnen werken... of is er een andere reden voor?

 

 

laters :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het terug laten keren van je doorgelopen voeding die daarna weer gebruikt gaat worden. Dit moet je met je meters goed in de gaten houden omdat je waardes omhoog lopen . De plant gebruikt wat hij op het moment nodig heeft en de rest vloeit door/af. Het wordt weer op gevangen in een bak en circuleerf weer voor de volgende voeding beurt. Dit gaat een, hooguit bij na twee dagen zo en dan MOET je ingrijpen om je waardes weer op peil te brengen. Zoals ik al bedoelde is het nakijken voordat je gaat water geven en de waardes sturen en op goed niveau brengen van belang. Je kan door dit niet te doen en maar te blijven geven van hoge een EC je Mapito erg hoog laten ophopen. (remedi vaker spoelen) Vandaar een goede drain die ook een beetje een spoelende werking heeft met de juiste waardes dit de dames nodig hebben. Laten zakken van je EC is goed en moet je eigenlijk niet meer omhoog brengen maar laten staan op 1.8 / 1.9. Als je een boost gaat gebruiken moet je EC verder terug omdat 99% van de boosters een verhogende werking hebben op je EC. Door een hoge EC krijgt de plant het moeilijker met het op nemen van voedingsstoffen door zouten en wordt de zuigende werking voor hun zwaar. Door het terug brengen verbeterd dit enigsinds. Ook in de laatste weken is een goede opnamen van belang en EC van 2.4 is te hoog naar mijn idee. 1.6 met een boost staat ook al gelijk een waarde van 1.9 of al iets hoger. je gaat hierdoor de bloem stimuleren om voller te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update

 

 

begin week 6

 

 

zo. ze beginnen nu lekker aan te dikken! :whistling m'n Ec meter is weer online dus we kunnen weer wat gerichter gaan sturen. de Ph staat op 5,7 en de Ec al op 2,8. PK 13-14 zit nu op 2/3 van de maximale dosis en Kalium op 1/3 van de maximale dosis. ik wil de PK laten pieken rond eind week 6. de verbrande puntjes zetten niet echt verder door geloof ik dus er kan nog wel wat extra voeding in, zo tot de 3,0 gok ik... :blink:

 

overzichtje

med_gallery_8244_2436_323974.jpg

 

 

links

med_gallery_8244_2436_267505.jpg

 

 

rechts

med_gallery_8244_2436_170211.jpg

 

 

close-ups

med_gallery_8244_2436_370445.jpg

med_gallery_8244_2436_129079.jpg

med_gallery_8244_2436_462739.jpg

 

m'n Lucky Reptile PRO secondentimer heeft de geest gegeven. ik had hem ter omruil teruggestuurd maar degene die ik terugkreeg was al uit de doos niet helemaal lekker. de man van de winkel verzekerde mij dan ook dat deze secondentimers eigenlijk een zwaar inferieur produkt zijn en raadde mij dan ook een timer van betere kwaliteit aan. aangezien ik als het om mijn plantjes gaat liever voor betrouwbaar ga heb ik die beter timer á €57,50 maar besteld. voordeel aan deze timer (behalve de veronderstelde betrouwbaarheid) is dat je hem gebruikt icm. een normale schakelklok zodat je niet gebonden bent aan maximaal 8 x per etmaal water geven. ik ben dan ook van plan elk ½ uur water te gaan geven, lijkt me nóg optimaler! :(

 

 

thats it for now, i hope you like! :(

 

 

laters! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vandaar een goede drain die ook een beetje een spoelende werking heeft

 

Een beetje ? Das de bedoeling van drainage :(

 

 

En Glazenwasser. Je kan een zo hoge EC erin pompen, je planten zullen toch alleen

maar opnemen wat ze nodig hebben. Dit ligt dus weer aan de ph WAT ze goed kunnen opnemen.

 

Als ik GOED spoel met een hoge ec, dan zuipen mijn planten minder.

Als ik de voedingstoegift tijd verlaag dan zuipen ze opeens veel meer.

 

Ik ben er nog steeds heilig van overtuigd (in combinatie met de growshops hiero),

Dat je de week 5 een ec van maximaal 1.8 erin moet pompen zoiets. En daarna

keihard moet gaan knallen met shooting powder. Dit geeft bij mij gewoon het beste resultaat

van alle rondes.

 

 

Maar het zal allicht wel goed komen met je plantjes. En dat de verbrande bladpuntjes niet doorzetten

is vrij normaal voor het substraat wat je gebruikt :(. Veel minder kans van ECHTE ophoping van zouten

in het medium, omdat je toch nog altijd beter spoelt als bijv. aarde.

 

Ziet er iig nog wel lekker uit!!! :whistling

 

Ik zou wel eens willen weten wat je drainwater voor een EC heeft.

Ik heb, voor dat mijn dames week 6 ingingen, een ec gegeven van 1.7. Ik spoelde destijds een

beetje weinig, en het drainwater was toen 3.00 zoiets. Toen heb ik net zo lang water er doorheen

gepompt (met een EC van 1.2!!!), totdat het drainwater ook een ec had van 1.2/1.3 zoiets.

 

Daarna ben ik begonnen met Shooting Powder. Ec op 1.2 brengen en 1/2 zakje per 50 liter,

en dit steeds een beetje op laten lopen. (in grammen aan shooting powder)

 

Ik hoop dat je er weer wat aan hebt...

Ga je trouwens nog Shooting Powder gebruiken ? (wel echt een aanrader!!!)

 

 

Zet um op!!! :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

He jongens dit loop ik de hele tijd al te zeggen. Goede drain en in de laatste weken SP erbij dan zie je ze opleven.

Maar een 2.8 EC, ik weet niet hoor, als het goed gaat wat heb ik dan te zeggen.

In ieder geval blijven meten en vang eens de drain op zoals deef al zei en kijk dan even hoe hoog alles staat.

Als er wat fout gaat met hydro is het ineens en zal dan ff tijd nodig hebben om te herstellen maar voor als nog ziet het er goed uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sjon,

Zien er heel erg mooi uit hoor.

Echt een hele mooie diepe kleur groen.

Geen vuiltje te zien, chapeau!!!!

 

Hoe bevalt de mapito je??? (zeker na de opstart problemen EC/Ph)

Ik heb even foto's van je zitten vergelijken hé.

Toch lijkt het dat je op aarde er meer uit haalt als ik de 2 foto's naast mekaar zet.

Foto's zijn op het zelde moment van je cyclus genomen.

 

Aarde-ronde med_gallery_8244_1756_39711.jpg

 

 

Mapito-ronde med_gallery_8244_2436_323974.jpg

 

 

Ik ben ook mede hierdoor erg benieuwd wat je eindresultaat gaat zijn.

(en ook of je door je eindresultaat laat beïnvloeden wat het de volgende ronde gaat worden)

 

Talk 2 you later........ Mzzl, defQon S.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...