Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dr.LivingStoned

Hoe Verkloot Ik Mijn Oogst

Recommended Posts

een hele mooie waterbak maken van vynil keuken zeil en dan 6x600watt erboven

krijg je hele dikke toppen van

Share this post


Link to post
Share on other sites
En wat is jou record ?

 

Kees.

 

De plannen zijn er. Het record nog niet, aangezien ik het natuurlijk wel goed wil doen en dat de nodige voorbereidingen kost.

 

 

6 GROTE buitenplanten die je in je voortuin zet.

 

dus zeker een maandje kees:)

 

 

Zo is het is wel de bedoeling dat die planten al groot zijn als ze in de grond gaan. Na mijn eerste poging bij intratuin, waar ze geen grote wietplanten bleken te hebben ben ik uiteindelijk bij een hennepboer beland. Deze planten klun je zo uit de grond trekken en in je tuin drukken. Bijkomend voordeel is dat het mooie lange slanke en potente planten zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij het selecteren van je jonge zaailingen letten op balletjes in de oksels van de bladeren, dit zijn de planten die je moet houden :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waarom dure flesjes nemen om je ongedierte uit te roeien.

 

Gewoon de pas gekochte stekken een 24 uurtjes in je vriezer en dood zijn al je ongewenste dieren.

 

Uuuhm, misschien een hele late reactie, 2 maanden na data....

maar meent ge dit nou, of loopt ge te dollen :)

 

Een slechte oogst begint altijd met een goed begin :) tja het is echt zo!

 

Gr schenkie

En deze klopt echt jah!!!

Hoevaak het mij niet is gebeurd dat ik bijv. in week 5 zat, en alles er fenomenaal uit zag,

en dan toch nog de laatste 3 weken alles verneukt om één of andere manier.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 setje planten in t lab kregen opeens

totaal verbrande bladeren.

dat bleef maar doorgaan tot aan t eind aan toe...

 

Totdat ik opeens die avind voor me haal,

dat ik fijn op mijn krukje een scheutje in de voedingsemmer deed...

een scheutje van?

neemolie.

 

Dat ik me realiseerde dat ik iets deed wat niet klopte,

maar zeer stoney dacht: najah t is een natuur product.....

 

Op zich allemaal niet zo erg,

ware het niet dat de juiste verhouding is:

2/3 druppeltjes op 10 liter :)

 

Veel bladgepluk en liefde en spoelen spoelen spoelen,

bracht een soortje wat normaal richting de 10 weken staat,

klaar in 8 weken, met een schamele 300 gram, toch nog een wietje.(600 watt cooltube)

 

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaden goed diep in je plastic pot zetten en flink nat maken!

 

vervolgens afdekken

 

en op 80C in de oven langzaam garen

 

Vergeet niet het is heel belangrijk om op de juiste temp te kweken 76C is ideaal

 

leuk topic gr knirp :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

naa het knippen alles buiten op een grote berg gooien en in de zon zomers laten drogen ook niet met een regenbui binnen halen ,de natuur doet zelf zijn werk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot op de dag van de oogst gewoon flink water geven. Je planten niet drogen, omhakken, direct knippen en in een afgesloten pot op een koele plek bewaren. Voor het verassings effect is het het best dat je pas na 3 weken gaat kijken en ruiken. Gegarandeert stijl achterover. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toppen worden natuurlijk harder door ze in de blanke lak te dompelen.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je wiet wat fluffie is en je moet het verkopen ....

 

ff met wat zilverzand er over strooien .

voelen gelijk een stuk harder aan :)

 

en zo een ons gewicht er bij ..

 

 

enne

 

 

je ziet er niks van :huh:

 

@ schenkie . busje haarlak doet ook wonderen toch

 

lijkt de thc gelijk een keer zo groot :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ge kickt op kleintjes verkloten :huh:

 

20liter potten gebruiken voor buitenkweekplanten en in een hok van 0.80meter plaatsen met een lamp van 1000watt , vinden ze SUPER

 

 

 

 

lol :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

11. Toprot na 3 weken drogen en 1 week weckpot (open deksel)..

 

 

En ik had 300 gram met een 250 wattlamp :huh:. Mijn eerste echte non-autoflower indoor kweekje.

 

De heer geeft en neemt. Volgens mij staan we nu quite..

 

Gelukkig is zijn alleen de grote toppen besmet. ~ 1/3 verlies.

 

Ik had tijdens het drogen alles moeten knippen en laten drogen in netjes. Een wijze les voor de volgende keert.

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had eigenlijk nog wel een aanvulling voor je top 10, eentje die voornamelijk door beginners gemaakt wordt en daarom extra toepasselijk:

 

BOUWZUCHT :huh:

 

Omdat je plantjes natuurlijk erg langzaam groeien is het verstandig je ongeduld te botvieren op de online growshops en fora. Na een dag lang lezen kom je dr achter dat alles anders moet. Gebruik dit gevoel! Koop allerlei extra spullen en maak je hok/kweeksysteem nog complexer! Wacht vooral niet tot je huidige oogst klaar is!

 

Ga gewoon tijdens volle bloei een nieuwe veel zwaardere koolfilter hangen in je al wankelende tentje, een uurtje geen afzuig zal toch niet zo stinken! Het liefst met sonoslangen. Waarom sonoslangen? Ze zijn dikker dan de binnenmaat en gaan niet door je inblaasgat, als je dan met veel frustratie de slang er toch doorheen hebt weten te trekken weet je iig zeker dat je toppen voorzien zijn van een beschermende laag glaswol. Vergeet niet over te stappen van passieve naar actieve inblaas, liefst ongefilterde buitenlucht laag bij de grond.

 

Nu je succesvol in een uur je totale klimaat veranderd hebt kun je het beste nog even gaan scroggen en dieven, daar is het nooit te laat voor, gewoon wegknippen die handel.

Gebruik geen plastic netjes of plantbinders etc, das niet stevig, ga voorblootliggend ijzerdraad of koper. Je zult zien dat de stammetjes van je planten daar veelfijner op reageren.

 

Oja waarschijnlijk is je licht niet goed, of je hebt TL en moet HPS hebben, of andersom, heb je beide, had je beter led kunnen hebben, en heb je led, was plasma beter geweest.

Hoe dan ook je moet en zal ook je licht veranderen, want planten vinden het veel fijner als ze zich moeten aanpassen aan veranderingen. Dit bevordert detopgroei!

Vergeet niet even met je timer te kloten zodat je weer "iets vergeet in te stellen" maar wel gecheckt hebt dat "alles nog klopte".

 

Last but not least je grond! je las over ph en ec, je las over bouwmarktgrond, je verdiepte je in spoelen, en zag dat je de laatste 2 weken juist niet "maar net zo goed al je voeding kan opmaken". Dus eruit die kluit! (en dus ook je vers gemaakte sogscrog) Maak je geen zorgen ze maken zo weer nieuwe wortels joh. Als je de plant inclusief kluit uit je pot hebt spoel je de wortels schoon met dettol en gooi je goldlabel batmix met wormenmest en zon beetje alle booster,schimmels, enzymen en buffertabs die je kan bestellen in 1 grote aarde bak.

 

:huh:

 

ik heb echt teveel vrije tijd...ik ga maar eens wat nuttigs doen :)

 

haxxorz

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahhaha hilarisch topic!!!

 

als je niet eens weet dat dit fout is ben je slecht begonnen door er niets van op te zoeken en mankeer je wat logisch verstand :blink:

 

Nog 1 gouden tip: dit deden ze al honderden jaren geleden, toen de top van kwekers en dat is plassen op je vers geoogstte toppen, de zuren in de urine geven de suikers en zuren in onze wiet een enorme meerwaarde. Wel enkel als je urine geel ziet, niet als ze wit is, dus veel vetzakkerij eten en drinken is aan te raden!!

 

En dan genieten maar, na 1 dag drogen mag je het al smoren en consumeren!!

 

Grts :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meten is voor mietjes. Knal gewoon lekker je ph en ec meter in de prullebak en ga op gevoel kweken. Beter teveel dan te weinig voeding. En mochten je plantjes er een beetje raar uit gaan zien. Spoel dan eens een dagje met onverdunde pk13/14. Wel net zolang spoelen totdat het aan de onderkant uit komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dame Blanche zei 1 theekopje gedroogde kippenmest op 10 ltr van je plantgat mengen...

 

maar dan doe jij natuurlijk 5 kopjes verse kippemest op 10 ltr... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@haxxorz

 

beter goed gejat dan slecht bedacht :D

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtige potgrond is onzin, slagroom moet luchtig zijn.

 

Lekker ontkiemen in zandachtige tuinaarde met cementstructuur, vers geschept uit een verwaarloosde tuin. Is goed voor de wortels, worden ze sterk van als ze moeten vechten voor wat ruimte en zuurstof. Wel extra voeding geven want ze groeien wel langzaam. En niet zuinig he, body builders eten ook veel.

 

Mocht dit niet voldoende zijn dan maar even wachten tot met verpotten als de kluit in stof uiteenvalt, plant in het gat rammen en flink aanstampen.

 

Mocht dit nog te moeilijk zijn en je een guerillaliefhebber zijn dan kun je je planten nog altijd 30 meter van een hangplek planten, gegarandeerd dat je lekker in september/oktober 100% kunt gamen, toch te slecht weer om te oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar dan doe jij natuurlijk 5 kopjes verse kippemest op 10 ltr... B)

 

Mijn kippen houden de tuin mooi groen.

Is absoluut verse kippenmest.

Welliswaar is de concentratie per m2 niet zo hoog als jij hierboven aangeeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overheen pissen

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) ................................................................................

.................................................................................

................

echt he .....

alleen een echte Prof-PRUTSER bedenkt dat !

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon AF's binnen kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...