Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dedos verdes

Conrad Hoek...

Recommended Posts

Datt maakt toch niet uit, pak een relais met wisselcontacten en je bent klaar..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom moet je er ook een NC relais tussen zetten, deze opent als er spanning op komt.

Je hebt dus spanning tot de ingestelde waarde is bereikt.

Dan laat je de voeding komen vanaf het relais v/d lampen. hoef je geen lichtcel er tussen te bouwen.

Het is alleen jammer dat er geen externe sensor bij zit..

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Datt maakt toch niet uit

 

Als hij gewoon een NC-contact had gehad, dan schakelt hij uit als de ingestelde waarde is bereikt. Dat lijkt me toch een stuk handiger en eenvoudiger. Dat wil ik er mee zeggen. :D

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ervaring met het op deze manier van co2 meten (ledjes) is dat het niet betrouwbaar genoeg is voor onze toepassing

Vooral veel te langzaam met reageren merkt ik , alhoewel ik met deze specifieke meter geen ervaring heb

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat wil ik er mee zeggen. :)

 

moar ons bint tog allmoal hobbybobkes! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Ik werk al jaren op deze manier, goedkoop metertje en beetje klooien met relais en een oude geiser er achter. Dan heb je een super CO2 fabriek maar dat wil er nog niet erg in hier op het forum.

 

 

 

 

men koopt dan liever een hotbox waar een behoorlijk probleem in zit. Die suffers van hot box hebben de verkeerde regelaar gebruikt. Wij denken allemaal maar dat die jongens die gelikte apparatuur verkopen in de shops het weten. In deze branche wordt veel shit verkocht en moet je scherp blijven op de kwaliteit en zeker op de prijs. De hobbykweker heeft veel geld en dat wordt maar al te graag uit je zak geklopt.

 

 

Ik durf met mijn co2 generator op elk moment de strijd aan met alle officiele merken en ik win. Wordt nou allemaal eens wakker en bespaar jezelf veel geld.

 

 

Ik ga vandaag nog beginnen met een mooi bouwverslag, ik ben het zat.

 

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg: Kannabis for president! :D :

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Fritzl,

 

Als je nog eens wat weet met je topic omhoog halen, nu heb ik me weer boos gemaakt. Heb net al een bod geplaatst op een tweedehands geiser op marktplaats. :D

 

 

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha en nu is het mijn schuld! :spliff:

Succes met je bouw verslag ;)

 

Verder nog leuk speelgoed van conrad??

Share this post


Link to post
Share on other sites
men koopt dan liever een hotbox waar een behoorlijk probleem in zit. Die suffers van hot box hebben de verkeerde regelaar gebruikt.

 

Ik weet niet waar je die info vandaan haalt kannabis maar...

 

1) ik ken die hotbox met regelaar niet

2) ik ken niemand op dit forum die zo een regelaar gebruikt.

3) De regelaar die wij gebruiken zit gratis en voor niks in de controller voor het licht.

 

De meeste hier gebruiken een bio-green kachel of een fles zover ik weet.

 

Neemt niet weg dat ik je geiser project met spanning ga volgen. Ik denk wel dat de vlam van een geiser erg groot is voor een gesloten systeem. Kun je dat terug regelen?

 

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_n..._max_results=20

 

Hier staan wat leuke dingetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

@racker Grappig als ik een hotbox bestel met controller kreeg ik er een kastje bij met een LDR waar je de stekker in stopt van je hotbox (op aardgas). Maar ik zie nu op hun site dat zij geen compleet pakket bieden, die regelaars komen dus bij mijn leverancier vandaan.

 

 

 

En die koopt ze bij Tongdy heb ik net gehoord.

 

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites
men koopt dan liever een hotbox waar een behoorlijk probleem in zit. Die suffers van hot box hebben de verkeerde regelaar gebruikt.

 

Ik weet niet waar je die info vandaan haalt kannabis maar...

 

1) ik ken die hotbox met regelaar niet

2) ik ken niemand op dit forum die zo een regelaar gebruikt.

3) De regelaar die wij gebruiken zit gratis en voor niks in de controller voor het licht.

 

De meeste hier gebruiken een bio-green kachel of een fles zover ik weet.

 

Neemt niet weg dat ik je geiser project met spanning ga volgen. Ik denk wel dat de vlam van een geiser erg groot is voor een gesloten systeem. Kun je dat terug regelen?

 

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_n..._max_results=20

 

Hier staan wat leuke dingetjes

Link werkt niet. Je moet even rechtermuisknop op de pagina van het product doen en dan eigenschappen en het adres wat daar staat hier gebruiken. Want kopieren uit de adresbalk werkt niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gedoe allemaal......typ maar het woordje fox in de zoekmachine van conrad, is hetzelfde ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In 2006 heb ik contact gehad met tontdy

Ik vond namelijk de co2 controllers op de markt bizar duur

Shiva 2000 met namen

Ik beb toen een tondy controller overleten komen

Voor 250 met verzend kosten als ik er 100 zou alnemen kost dat ding 75/90 euro

Als ik het me goed herinner

Het werkt goed voor mij.

Het is allen triest dat ik nu die zelfde controllers voor 800+ verkocht zie worden

Oplichter zijn het.

Kijk bij ATAL op hun site daar zijn ze 200/300 euro

 

He hoeft echt niet zo duur ????? Tuurlijk mag een grow shop wat verdienen

Maar niet +600euro

Gr bots

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

En dan te bedenken dat er in die Tongdy een Zweedse sensor zit. Ik koop tegenwoordig alleen die sensor los in Zweden en koppel die aan een plc. Maar dan kost het nog 120 euro hoor, co2 meten blijft prijzig.

 

 

Greetz, Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de software het toelaat om de temperatuur te ijken wel. De luchttemperatuursensor en de bladtemperatuursensor moet nl op elkaar geijkt worden. de bladtemperatuur zegt je immers alleen iets in combinatie met de ruimtetemperatuur. 2 verschillende sensors zullen altijd afwijken in een bepaalde range.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als de software het toelaat om de temperatuur te ijken wel. De luchttemperatuursensor en de bladtemperatuursensor moet nl op elkaar geijkt worden. de bladtemperatuur zegt je immers alleen iets in combinatie met de ruimtetemperatuur. 2 verschillende sensors zullen altijd afwijken in een bepaalde range.

 

Gr

 

 

Ik doe dat altijd met smeltend ijs en kokend water werkt prima. Ik ben inderdaad door schade en schande wijs geworden soms had ik wel 2a3 graden onderling verschil.

 

 

Hoe ver heb jij de camera van het blad? wat adviseert opti daarover?

 

 

Greetz,

 

Kannabis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoek van 45gr/40cm van het gewas=0,4m2 als referentie, 100cm van het gewas=1m2 als referentie. Geen advies dus, moet je gewoon zelf weten.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

co2 produceren met een geiser hoe gaat dat in zijn werk? Met een geiser creer je toch juist ook CO wat schadelijk is voor je gezondheid?

 

Er zijn trouwens ook diverse generators watergekoeld via e-bay te koop voor een fractie van de prijs wat ze hier kosten.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...