Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Growingweed

De Zon Is Weg, Wat Nu?

Recommended Posts

zoals jullie wel hebben gemerkt is de meivakanie afgelope.

net zoals het lekkere warme weer, wat nu??

ik heb een kamer plantje die normaal lekker voor het raam staat maar met dit weeR?

 

kan ik hem in een doosje doen hij is pas 3-4 cm, met iets warms eromheen overtrek ofzoiets

en een klein lampje erin,, net zoveel wat als een zaklamp ongeveer

 

( ervaren kweekers Antwoorden graag mensen met net z weinig ervaring met binnenplante als mij heb ik niks aan

 

 

Alvast Bedankt

 

)))))))))_____________)))))))))

 

Yours Growing weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is het probleem? Je haalt toch ook niet al je planten uit de tuin naar binnen als het een keer bewolkt is?

Gewoon lekker laten staan..

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT ivm onnodig quoten. Klik/lees/leer HIER aub.

 

Oke maar dat het niet warm is kan dus geen kwaad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee hoor, die planten kunnen wel wat hebben.. Hij zal misschien wat minder hard groeien als de temp wat lager is, maar zolang het niet vriest in je kamer komt het wel goed denk ik :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach, ik heb ook 1 zaailing van die lengte en die staat nu buiten in de regen en wind.. daar word ie hard van :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet = Weed = Onkruid en onkruid vergaat niet :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je weet niet hoe je moet kweken, maar hebt wel 300 planten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier een tip voor wat te doen:

 

slacht ritueel een schaap in je tuin en bid tot de weer goden dat de zon weer moet gaan schijnen.

 

Als dit niet lukt heb je in ieder geval een lekker stukje schapenvlees op je bord

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je weet niet hoe je moet kweken, maar hebt wel 300 planten?

 

heb ik dat ooit gezegt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onkruid vergaat echt niet nee, maar ze raken wel gestresst en krijgen paarse stelen bij die temperatuurschommelingen. Ik haal ze altijd naar binnen.

 

Jou feestje................... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
en met net z weinig ervaring met binnenplante als mij heb ik niks aan

 

ik en mijn vriend zijn mede eigenaar van de wp en waren op hwt moment dat de politie eeen inval pleegde waren wij net even in de woonkamer gaan zitten, om pauze te houden van de 300 planten die all geknipt enzo waren de eigenaar van het pand zit nog steeds vast

 

Ja dat heb je :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan weet juhh ook dat het geen kwaad kan dat de plantjuhs buiten wat minder weer rond hun bladeren krijgen ,daar woorden ze groot en sterk van

 

dus dont worry :) ( maar dat wist je al) :verrygood

 

de vriendelijke van achter je raam groente

 

Harry

Share this post


Link to post
Share on other sites

wp is toch wordperfect en Handwriting Without Tears hwt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

blowsterkte,

 

 

Ik heb een slecht gewortelde stek begin April buiten gezet, en de natuur z'n gang laten gaan.

Inmiddels is t lieverdje ongeveer 30 cm hoog met een steel zo dik als mn pink.

Dat betekent: van + 40 graden tot nachtvorst heeft de dame meegemaakt.

Soms op een dag meer dan 30 graden verschil, en niet 1 ... inderdaad niet 1 paarse steel.

 

Leg dat paarse stelen nog eens uit wil je.

 

De meesten hier wijten paarse stelen aan temp. schommelingen, ik geloof daar niet zo in.

Heb in mn hok ook welles paarse steeltjes terwijl de temp. van mn medium niet meer dan 5 graden temp verschil heeft tijdens de dag/nacht cyclus.

Ik denk dat het te maken heeft met de luchtstroming.

 

greetz

vlinders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad vlinders , ik ben het met je eens wat betreft de paarse stelen en dat dit vaak niet door temperatuur schommelingen komt .

 

Paarse stelen zijn het gevolg van haperingen in de stofwisseling/voedingsopname. Overbewatering, overbemesting, of een verkeerde ph zijn vaak de oorzaken van het paars .

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is wel zo dat de lichtintensiteit enorm is afgenomen uiteraard. Op dit moment krijgen ze onder de lamp twee overdag keer zoveel als buiten. Van beneden naar boven: 15.000-65.000 lux, buiten ongeveer 23.000-25.000 lux, achter het raam slechts 9000 lux! Voordeel buiten is dat je onderste toppen even veel licht krijgen als de bovenste. Onder de lamp neemt dat heel erg snel af (van 15.000 - 60.000 lux in 40 cm..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een lamp is de lichtafname over afstand zeer afhankelijk van de reflector . Bij een parabool reflector zul je over die 40 cm heel weinig lichtafname zien Omdat de lichtstralen evenwijdig aan elkaar lopen . Een parabool reflector is de ultime diepstraler .

 

In vuurtorens zit bv zo'n reflector ,en dan met 'slechts'een 1000 of 2000 watt lamp. De lichtbundel draagt zeer ver .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...