Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tommy guns

Gram Per Plant? Enz

Recommended Posts

Eindelijk,

 

is mijn aanvraag goedgekeurd lol, zat al tijdje hier alle info op te zoeken maar kon zelf nie posten..

 

allow me to reintroduce maself lol

 

Tom (tommy guns ) 26 wvl belgieeeuhh. Noob in het kweek gebeuren, je kent dat je raakt in contact met verschillende mensen, en van het een komt het ander :innocent: . Zal dees weekend mijn box in elkaar bouwen. heb nu momenteel 2 plantjes als expirement geplant buiten maar haal die savonds wel terug binnen te koud. mja gratis zaadjes dus geen verlies als dit niet lukt :blink:. heb die eerst ontkiemt in watten, zonder prob achter 2 dagen had ik al ontkieming. deze dan geplant en nu al aant groeien lol. zal seffes fotos posten.

 

wat ik wou vragen maar nie direct geschikte sub vond, is de verschillende versies dat ik hoor hoeveel je uit een plant haalt. ken mensen die zeggen da je blij mag zijn met 10gram per plant, anderez zeggen da je er toch tot 50 gram kunt uithalen met wat goe zorg, en voor mensen met groene vingers zelfs meer dan 100 gram per plant. Nu ligt dit enkel in verschil va nkennis en zorg, of moet je daar ettelijke duizende euros tegen gooien om zo een oogst te hebben?

 

Ik zat te lezen wat te doen met groen geld lol, en om de 3 maanden 5.000euro is mooi meegenomen maar op hoeveel planten is dit ? moete toch al serieuze kweek hebben staan?

btw hoe post je een foto? hoe kom ik aan url van mijn foto op mijn pc? grtz

grtz talk u soon guys

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat 2e, maar je kan ook heel veel leren door hier veel te lezen. Daarmee bereik je veel meer dan deze vragen dus mijn advies is veel lezen, dan zelf zoveel mogelijk uitzoeken hoe en wat, verslagje beginnen, en kijken waar je tegenaanloopt en dan vragen stellen.

Een beetje op jezelf vertrouwen :innocent:

Succes! (en welkom :blink: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dat 2e is?? lol

 

 

ja weet ik ik zoek veel op ga geen vragen stellen van wat heb ik nodig voor een kweek enzo vind ik zelf wel

 

maar had nergens gevonden hoeveel men hier oogst met hoeveel planten en waar het verschil in oogst hem ligt

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is mijn opbrengst?

 

Buiten: Heel moeilijk te zeggen, per plant alles van 1 tot 400 gram. Alles hangt af van de natuur, als het eind augustus onophoudelijk gaat regenen 0 gram als het tropisch blijft tot oktober 500 gram. Geen touw aan vast te knopen dus, vragen hierover zullen vaak direct worden verwijderd :unsure:

 

Binnen: Bij de binnenkweek rekenen we altijd in grammen de watt, heb je 4 lampen van 600w hangen heb je dus in totaal 2400 watt. Verder hang alles van de kweker af, een beginner zal ergen rond de 0,4 tot 0,7 gram de watt kweken(totaal wattage * 0,4/0,7 opbrengst hebben) een gevorderde zal rond de 0,8 doen of over de gram per watt gaan. Sky is the limit.

 

 

LICHT=GEWICHT

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Miss_J

Duidelijk verhaal Z44dje :innocent:

 

Een andere belangrijke factor is de soort plant in je kast. Ik heb er nu verschillende gehad vanaf het begin. En naast een stuk ervaring is goede genetica ook belangrijk. Sommige planten brengen meer op dan andere.

 

Verwacht dus in het begin geen bergen geld. Als je je investering er de eerste keer uit hebt is al mooi. En afhankelijk van de schaal hoeven dat geen duizenden te zijn. Een paar honderd euro zit je wel zomaar aan.

 

Je kan 16 kleine plantjes op een vierkante meter zetten, maar ook 2 grote en de zelfde opbrengst halen. Daar zijn wel verslagen van hier op het forum. Maar reken je niet rijk gelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reken je niet rijk idd, dacht dat ik na 2 kweekjes lekker nieuwe telefoon kon kopen en dat soort onzin. maar uit die droom ben ik snel geholpen. zit nu in mn 4e kweek en begin eindelijk het gevoel te krijgen. dus hou je hoofd koel en doe het voor de hobby, niet voor t geld! :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen voorgroei(kleine plant) geeft weinig wiet,, lets say, 10 tot 20gram per plant..

 

korte voorgroei (paar dagen tot een week) in 4liter potje, 15 tot 50gram per plant.

 

Gemiddelde voorgroei rond de drie weken in een redelijke pot, min 12liter..brengt gemiddeld 40 tot wel 100 of meer gram per plant.

 

Lange voorgroei 5 weken of meer, in een grote pot minimaal 20liter, onder genoeg licht minimaal 400watt per plant leverd misschien wel 500 gram of nog meer op per plant..

 

 

rekening houdend met alle verschillende faccetten die t kwken tot een succes maken.

 

 

 

 

goodluck.. :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De juiste instelling is eerst lekkere wiet te kweken en dan als dat lukt je overschotten te gaan verkopen.

 

Dromers die NU al dromen wat ze met hun 5000 eruo moeten gaan doen ... meestal oogsten die helemaal niets.

 

Esmie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je in het begin 300 gram per 600 watt lamp haald doe je het goed (maakt niet veel uit of je dat met 40 planten of 10 planten doet die grammen per watt daar komt het vaak op neer)

 

dus als jij 5000 eurries wil overhouden bij een prijs van 3 euro per gram wiet, zal je er 5 a 6 lampen van 600 watt neer moeten hangen. ( en dan reken ik de kosten van stroom niet eens mee)

 

maar als ik jou was zou met 1 lamp beginnen , hier veel lezen en om advies vragen.

of maak er een mooi kweek verslag van.

 

 

 

gr zipper

Share this post


Link to post
Share on other sites

gelukkig moet je er dus ook wel een paar duizend in stoppen dus heb je die al klaar liggen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

idd Esmeralda, als je in de eerste kweek al 5000 euri wil verdiene moet je er eerst 6000 inpompen; :innocent: :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De tijdsduur van een kweek is net zo belangrijk als het aantal grammen ! wanneer je steeds weer nieuwe kweekjes zet .

 

nadenkertje:

Wanneer je hok volop op 18/6 draait wordt er geen wiet in geproduceerd , dat kost alleen maar geld en tijd.

 

Met veel kennis en creativiteit kom je verder als met een hoop schitterende spullen zonder kennis .

Share this post


Link to post
Share on other sites

lol

 

 

had da ergens gelezen van die 5000euro, daar sta ik niet bij stil

 

ok met een voorgroei heb je een betere oogst, maar wat is het verschil tssn een voorgroei en gewone groei?

 

bedoel als je ontkiemde zaadjes plant. is dat voorgroei?

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je met stekken werkt hebben die 1 a 3 weken groei nodig voor dat de klok op 12/12 kan.

als je nu bv 3 weken voor je gaat knippen, nieuwe stekken koopt en die vast laat voor groeien .

 

als je de planten die je geknipt hebt dan weg zijn uit de bloeiruimte , heb je gelijk weer planten die op 12/12 kunnen

 

dat scheeld je dus tijd , en je kan meer ronden per jaar oogsten.

 

ik denk dat atmo dat bedoelde ( verbeter me als het niet zo is atmo)

 

gr zipper

Share this post


Link to post
Share on other sites

aah ok lol ben mee

 

 

wel ik heb nu 2 stekjes staan van bijna 2 weken. had gistere vo eerste keer m'n 600watt lamp 18/6 gedaan. is dit teveel?? vanaf wanneer laat je je lamp 18/6 draaien?

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

huh :innocent:

 

Hoelang heb je de lamp afgelopen 2 weken laten branden dan?

18/6 doe je vanaf het begin, totdat je besluit ze in de bloei te zetten, dan zet je ze onder 12/12.

 

Ik weet niet hoe groot je potten zijn, maar 2 weken groei lijkt me meer dan genoeg! Lekker op 12/12 zetten en wachten op je oogst!

 

ps: Ook stekjes kun je direct op 12/12 zetten, dus zonder groei periode. Wel ff checken of ze al een beetje beworteld zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rond de 1600 a 1750 euri...................4 maal 600 en de hele bups derbij.Leafman gerekend!!!

 

12 liter potten

4000 m3 slakkie

2x 2500 filter

vsa's

lampen en kappies

aarde

stekken

voeding Canna

Aansluitmaterialen

slangen.

toerenregelaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...