Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Buiten Met Amnesia, Afghaan En Msxhk

Recommended Posts

Hé Whazzup,

 

Als het weer net zo'n boom wordt, kun je hem misschien in plaats voor kerstkaarten gebruiken voor Halloween.

 

Ondertussen raak ik de tel kwijt door alle volksverhuizingen, vluchtelingen en nakomelingen, wanneer is de mexicaan klaar.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha nou nog lang niet! Die gaat deze week de bloei in, ik vond haar nog niet groot genoeg. Vorig jaar was ze al groter toen ik ging verduisteren maar ze groeit nu zo hard, dat gaat ze ongetwijfeld inhalen! Die mag dan weer fijn achter de grote glazen achterruit afrijpen als het weer minder wordt, net als vorig jaar.

 

De afghaantje moeten nog plusminus 3 weken. De twee 'taliban special' dames zijn niet verduisterd, ik hoop dat ik mijn hoepeltjes vol krijg en als de nood aan de man komt mag ze binnen afbloeien, ze staat toch in scrog.

 

zo zagen ze er vandaag uit overigens:

 

gallery_5211_1953_1177298.jpg

 

gallery_5211_1953_962030.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoera! Zonnige dag en de dames zijn er al vroeg uit. Ze gaan eigenlijk alleen nog maar de schuur in tegen de vochtigheid 's nachts. De sativa groeit en groeit en groeit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yo Whazzup gisteren overleg gepleegd met de guru in spe EL Tomato.

 

Wij begrijpen niet waarom je niet begrijpt dat als je succesvol wilt verduisteren zonder schimmel in een gesloten ruimte de standaard ventilatie wetten wel van toepassing blijven.

 

Vochtvreters klaren de klus niet.

 

Een slakkenhuis in rubbers met koolstof doet dat wel.

 

:verrygood

 

Geniaal of niet ?

 

Esmie en Tomas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, volgens mij niet zo geniaal. Met een slakkenhuis met koolstof zuigt alleen maar nieuwe vochtige lucht binnen. De LV in mijn schuur is nu >15% lager dan buiten. Er is bovendien wel ventilatie, maar passief. Voldoende frisse luchgt om het zo maar eens te zeggen. Verder is er circulatie, is de nachtemperatuur gemiddeld tussen de 18 en 20 graden. Het dauwpunt ligt in alle gevallen ver onder het dauwpunt buiten. Mijn planten gaan droog naar binnen, niet meer nat.

 

De reden waarom ik schimmel kreeg in de Amnesia was echt weersomstandigheden. Ze stonden nog niet onder een afdak en waren zeiknat. Een dag heftige zon, regen, daarna weer heftige zon was voldoende om de ideale omstandigheden te creëren voor rot. Dat afdak vind ik om meerdere redenen niet ideaal, maar een noodzakelijk kwaad.

 

Normaal verduister ik ook maar een paar uutjes 's avonds, en gaan ze dan weer naar buiten. Maar met het weer de afgelopen tijd waren de omstandigheden relatief slechter buiten dan binnen.

 

Simpel gezegd: ik had de keuze om ze in de schuur te zetten of in de stromende regen te laten staan. Beide opties zijn verre van ideaal. Maar regen en zon is echt een killer. Je "kookt" je planten bij wijze van spreke. Alle keren dat ik rot heb gehad in mijn planten buiten is het een combinatie geweest van vocht en zon. Natte planten in de zon met een hoge LV is een uitstekend recept voor rot. Mijn prioriteiten zijn dan ook:

 

1. Hou de planten droog voor ze naar binnen gaan (rekening houden ook met water geven)

2. Hou ze 's nachts óók droog, in een zo laag mogelijke LV, en hou de lucht in beweging. Ik haal 1-2 liter water per nacht uit de lucht.

 

Nou ben ik wel met jullie eens dat een goede ventilatie belangrijk is, maar als je dan een hogere lv krijgt en een lagere temperatuur dan weet ik wel welke keuze ik maak.

 

Overigens is het al augustus nu, de rot in de afghaantjes is onder controle (in totaal 3 x een klein topje eruit gehaald) en het weer wordt beter. Ik denk dus dat ik wel goed bezig ben. Binnenkort gaan ze helemaal niet meer naar binnen toe, tenzij het echt dramatisch weer is.

 

Kortom, gezien de omstandigheden was dit "the best I could do". Ventilatie ben ik het geheel mee eens. De wetten blijven ook van toepassing. Maar met droge planten binnen, ontvochting (het is best een heel flink apparaat, geen vochtvreter of zo :verrygood ) en circulatie hou ik het droog! Een ontvochter heeft geen zin als ik continu lucht afblaas en inzuig. Op deze manier is mijn lv in de schuur lager dan buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met 30,000 hits denk ik wel dat ie goed gelezen word :verrygood

 

Het is alleen moeilijk dat als het zo goed gaat er een antwoord of iets op te geven.

 

 

Ff over dat niet f minder afzuren.

Nou ziy ik ook wel eens op andere forums, en daar hoor je wel vaker dat ze helemaal niet afzuren. Dat zal ook wel regio gebonden zijn want ik zit hier met een ph van 8,1 ;) uit de kraan en dat lijkt me wel wat hoog. Maar het is wel een idee natuurlijk.

 

Dus ja als je ergens beter zit et de ph, dan is het afzuren mis niet nodig.

 

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snap dat ook niet goed hoor dat afzuren op aarde. Als er voldoende kalk zit in je aarde, dan zorgt de kalk ervoor dat je ph altijd terug komt op 7. Dan kan je wel gaan afzuren maar je kalk zorgt er altijd voor dat die ph weer terug komt. Ook als je water te basisch is. Ph afzuren heeft naar mijn idee alleen echt zin op hydro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er wordt wel degelijk gelezen Wazzup, veel heb ik vorig jaar geleerd van jou in je eigen topic en mijn topic. De drie mooie planten die ik nu in een (redelijk) GROTE pot heb en de twee binnenplanten die nu mooi aan het afbloeien zijn (eentje zelfs klaar) zijn daar het bewijs van ;)

 

Ik moet trouwens zeggen dat ik in die grote pot nog vrijwel niks gedaan heb. Het water is tot nu toe alleen van de regen gekomen, behalve een liter water met hesi bloeicomplex erin (ga voor de nog korte tijd geen groeivoeding kopen). We zullen de komende weken zien of ook bij mij alleen water uit de kraan gewoon werkt. Alleen als de hesi erbij zit is het een beetje afgezuurd geloof ik, maar niet gecontroleerd in ieder geval.

 

Growse :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ff over dat niet f minder afzuren.

Nou ziy ik ook wel eens op andere forums, en daar hoor je wel vaker dat ze helemaal niet afzuren. Dat zal ook wel regio gebonden zijn want ik zit hier met een ph van 8,1 ;) uit de kraan en dat lijkt me wel wat hoog. Maar het is wel een idee natuurlijk.

 

Dus ja als je ergens beter zit et de ph, dan is het afzuren mis niet nodig.

Ja, mijn kraanwater pH is ook hoog (tegen de 8 aan) maar kennelijk weet een goede grond deze toch naar beneden te krijgen tot onder de 7. Als ik voeding aanmaak (normale dosis) zit ik (zonder PK13+13) altijd zo rond de 6,4-6,5 al zonder aan te zuren. Als ik met blumats water geef dan maak ik de voeding geconcentreerd aan, dus met minder water, omdat mijn medium dan al vochtig is. De pH zit dan zonder afzuren steevast rond de 6,4 met BN producten.

 

Regenwater heb ik overigens ook een tijdje gemeten, en dat loopt ook van pH 5,6 - 8,4!

 

Snap dat ook niet goed hoor dat afzuren op aarde. Als er voldoende kalk zit in je aarde, dan zorgt de kalk ervoor dat je ph altijd terug komt op 7. Dan kan je wel gaan afzuren maar je kalk zorgt er altijd voor dat die ph weer terug komt. Ook als je water te basisch is. Ph afzuren heeft naar mijn idee alleen echt zin op hydro.

 

Tja, nou is het wel zo dat je wel degelijk merkt dat water met een hoge pH een invloed heeft op de pH van je medium. 7 is wel wat hoog hoor, maar ik heb prachtige kweekjes gezien met pH 6,5 - 7. Zelf nagemeten. Kraanwater bevat ook kalk en daarme vul je je buffer ook weer aan lijkt me. De ideale pH ligt overigens wat onder de pH7, maar een aarde medium van onder de 6 lijkt me zeker niet gewenst. Vandaag een paar metingen gedaan in mijn medium weer:

 

- Sativa: 6,0 - 6,5, gemiddeld 6,2

- Afghaan: 5,4 (!!)- 6,1, gemiddelde waarde zo 5,7

 

Dat is een stuk lager dan ik twee weken geleden waarnam, toen was hij nog zo 6,3 - 6,4. Da's een mooie waarde en daar wil ik ook weer naar toe.

 

Er wordt wel degelijk gelezen Wazzup, veel heb ik vorig jaar geleerd van jou in je eigen topic en mijn topic. De drie mooie planten die ik nu in een (redelijk) GROTE pot heb en de twee binnenplanten die nu mooi aan het afbloeien zijn (eentje zelfs klaar) zijn daar het bewijs van :)

Hehe ik weet ook wel dat er gelezen wordt hoor Kobuz, maar als je zo'n lang verhaal intikt slaan de meesten het toch voor het gemak even over. Ik krijg nu nog zelfs af een toe een pb met de opmerking dat ik mooie SSH heb staan! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nu zelf al 2 kweken bezig zonder af te zuren, dit in combinatie met de bac voeding, schimmels en bacto...

 

Ik ben dit gaan proberen na de foute ronde met de afghanen. Hier bleek ondanks ik afzuurde tot 6.3 á 6.4 dat de ph in het medium NA de oogst nog erg laag bleef, en dan heb ik het over 4.8 - 5.2.

 

Mijn kraan water heeft een PH van 7.8, na toevoeging van de voeding gebeurt er relatief weinig met de PH. Na toevoeging van de PK booster zakt de PH met ongeveer 0.2 á 0.3 punten. Dit betekent dus dat ik instuur in de begin periode met gewoon 7.8 en later in de bloei met ongeveer 7.6. Het resultaat is dat ik nu een PH meet in het medium dat varieert tussen de 5.6 en 6.1 en hier ben ik een stuk tevredener mee...

 

Met het afzuren liep ik eigenlijk altijd wel tegen wat bladverkleuring op, kan Ca geweest zijn misschien wel Mg, maar sinds ik niet meer afzuur zie ik deze problemen niet meer terug.

 

Het lijkt mij dus overigens ook beter om als beginner een PH grondmeter te kopen ipv een normale PH meter. Ten eerste kan je met deze meter ook gewoon vloeistof meten, en ten tweede kan je op deze manier sturen naar waar het medium om vraagt.

 

NOGMAALS: Ik doe dit icm met BAC en schimmels en Bacto, en ik weet dus niet hoe de resultaten zullen zijn wanneer er andere toevoegingen worden toegediend, maar het is zeker stof die te testen is door de kweker zelf...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks paf! Goed verhaal. Ca en Mg problemen hebben sterk met elkaar te maken overigens. Je gebruikt ook één component voeding he? Zaak om je grond goed voor te bereiden. Ik merk nu bij de afgaantjes ook weer problemen in de bloei, ik heb sterker moeten afzuren sinds ik PK gebruik. Dat doen we dus niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik wel eens op heb gevangen met Hesi veding is dat je daar niet bij af hoeft te zuren. Miss dat daar ook wel wat in zit. Was vanplan om na deze ronde terug te gaan naar canna, dus miss kan ik wel een ronde met Hesi draaien, en dan niet afzuren.

 

T,iss maar een ideetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idd Ca en Mg hebben met elkaar te maken, teveel van het een zal de ander storen...

Maar dat geld voor alle stoffen in je medium. Alles gaat in harmonie met elkaar..

 

Je medium zal ook verzuren tijdens de bloei door afzetting van zuren door de wortels, hierdoor zal er aanspraak gemaakt gaan worden op je Ca door het bodemleven om de PH te reguleren. Eens is de Ca op en zal je problemen gaan krijgen. Zodra je medium aan het verzuren is word het moeilijk om dit weer op peil te krijgen als je planten er lekker in staan te bloeien, ook een ph van 8 insturen brengt dan weinig zoden aan de dijk en tegen de tijd dat het wel wat gaat doen ben je al door je kweek heen, daarom denk ik dat het belangrijjk is om je medium goed te blijven meten zodat je het al aan kan zien komen voordat de plant het laat zien, want dan ben je al een stap te laat.. En ik denk dat menig mens zich erin vergist hoe snel je grondje verzuurt en hoe moeilijk het gaat om het weer op peil te krijgen...

 

Maargoed dit is mijn mening en misschien zit ik er volgens de bodem kenners helemaal naast, maar zo ervaar ik het, en de remedie die ik nu toe pas, lijkt op dit moment goed uit de bus te komen...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het wel met je eens paf. Maar ik denk dat als je niet afzuurt er voldoende kalk in je bodem blijft, zeker met de kalk aanwezig nog in je kraanwater en je medium vooraf goed op orde. Bij tweecomponent voeding voeg je al kalk toe via de voeding. Maar je medium moet vanaf de start dus gewoon goed zijn (en voldoende kalk te bevatten).

 

@ert: zowel BN als BAC adviseerden me om NIET af te zuren op grond (wel bij voldoende groot medium uiteraard). Bij BAC staat het overigens ook in de folder, verhaaltje over kalk toevoegen bij hergebruik van je grond als je wel afzuurt. Ik denk dus dat dat niet exclusief voor Hesi geldt.

 

Overigens voor de beginners nog een tip: Als je tweecomponenten voeding mengt (en dit geldt eigenlijk voor alle voeding en additieven): EERST water, DAN de voedingstoffen bijvoegen anders kun je zeer ongewenste reacties krijgen. Calcium zit niet in ééncomponentvoeding omdat het in deze concentraties sterk reageert met bepaalde andere stoffen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

effe update. De afghaantjes genieten er van!

gallery_5211_1953_187570.jpg

 

gallery_5211_1953_462316.jpg

 

gallery_5211_1953_875154.jpg

gallery_5211_1953_375196.jpg

gallery_5211_1953_14825.jpg

gallery_5211_1953_648793.jpg

gallery_5211_1953_739886.jpg

 

gallery_5211_1953_917125.jpg

 

gallery_5211_1953_408529.jpg

 

gallery_5211_1953_513016.jpg

 

gallery_5211_1953_583.jpg

 

gallery_5211_1953_521127.jpg

 

 

De MS x HK groeit echt als kool momenteel, zo'n 1,5 - 2 cm per dag

gallery_5211_1953_405150.jpg

 

Ze willen ook al echt gaan bloeien, vanavond gaat ie de schuur in om een handje te helpen.

gallery_5211_1953_833398.jpg

 

gallery_5211_1953_384272.jpg

 

 

De Taliban dames beginnen ook al lekker vol te worden. Die moet nog even doorgroeien, desnoods bloei ik die binnen af.

gallery_5211_1953_230827.jpg

 

 

Morgen weer een fijne post :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

vannacht hebben de afgaantjes voor het eerst gewoon buiten gestaan. Toch weer een rot topje uitgehaald. Het probleem is als volgt, ik heb er nog eens over nagedacht.

 

De rlv en temperatuur zijn belangrijk, maar in het bijzonder het verband daartussen. Want dat verband geeft als resultaat het dauwpunt. En dan wordt het écht slecht. Als het afkoelt gaat de RV in de lucht omhoog tot het punt waarop de lucht verzadigd raakt. Dat is het dauwpunt. Water gaat dan condenseren. Zie het als je met een koude bril een warm vertrek in loopt, je bril beslaat. Dat is ook de dauw die je op de velden vindt 's morgens. Dat is een ware killer, het gaat en kruipt overal in.

 

Onder het dauwpunt heb je zelfs in een huis kans op schimmelvorming. Laat staan in een vochtige plant waar de zon even lekker op staat te branden.

 

Twee jaar geleden hebben we een week hele vochtige nachten gehad met overdag veel zon. Ik kon er op wachten: 3 pp's aan de rot. Vorig jaar exact hetzelfde met die vochtige periode. En nu weer met de amnesia's, zelfs als ik ze 's nachts in de schuur zet (maar ja, overdag regenden ze nat). Want nou komt het: Ik heb mijn thermometer buiten gehad een paar nachten nu en iedere keer weer werd het dauwpunt bereikt. Mijn thermometer registreert dat en geeft daar alarm op, zodat ik dat later kan aflezen. In de schuur echter wordt het dauwpunt nooit bereikt! De lv loopt wel op maar blijft altijd zo'n 15-20% onder de lv buiten en het is ook warmer in de schuur 's nachts door de ontvochtiger, het is eigenlijk gewoon een kleine airco zonder afvoer. Dus die geeft ook warmte. Vandaar dat ik ze tóch weer in de schuur ga doen!

 

Nog even een plaatje van de thermo/hygrometer:

122138_BB_00_FB.EPS.jpg

Hier zie je een rlv van 70%. Als de temperatuur gezakt is naar 17,2 dan is de rlv 100% geworden en het dauwpunt bereikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om over te filosoferen whazzup :verrygood

 

Ik denk nl dat er veel te maken heeft hoe de worteldruk is.Vaak bij 1 of meerdere verkeerde schakels perst de plant een teveel vocht uit,dit gebeurt vaak in de oksel van een internode.

Deze druppel zit in een omgeving waar deze ook niet snel weg kan,als de rv ook nog hoog is zal het verdampen niet meevallen.

Doe hier wat warmte bij en je hebt rot.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zal ongetwijfeld een rol spelen san. Maar als je ziet hoe nat planten 's morgens zijn na een koele nacht is dat vele malen meer vocht. Een zonnetje erbij en het is bingo. Ik zie de rot over het algemeen ontstaan overigens in de dikke toppen, diep in de plant waar het vocht slecht kan verdampen.

 

oeps.. moet ze nog effe binnen zetten! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie al heel wat jaren de planten nat staan buiten(van de dauw) en vraag me vaak genoeg af waarom ze dan niet rotten.(in eigen tuin)

Ik zie al ook al heel wat jaren planten binnen onder ideaal klimaat omstandigheden rotten.

Het zit ook vaak in bepaalde genen heftiger als andere.

 

Dit zou voor vannacht voldoende nadenk werk voor je moeten zijn :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe behalve in de genen zit het ook nog eens in de vorm van de bloem en de gevoeligheid ervan volgens mij. Een wasachtig gewas zal minder problemen hebben dan een dun fragiel gewas (qua bloem dan). Het zal zeker ook in de genen zitten maar die hebben tot gevolg dat er dus een ander, rotgevoeliger plant wordt geproduceerd. Aangezien het onheil van buiten komt en niet van binnenuit zal er dus een verschil zitten in bepaalde kwaliteiten van het blad- en bloemmateriaal. Je hebt in landen rond de evenaar vaak van die hele fijne dunne draderige buds, ten opzichte van de gedrongen indica's uit de bergen bijvoorbeeld. Om verschillende redenen zijn ze allebei gevoelig voor rotting: de sativa vanwege de dunne haartjes, de indica vanwege de compacte buds waar vocht snel in blijft zitten. Hybriden zijn volgens mij van huis uit resistenter, kan er helemaal naast zitten, maar als je de beste eigenschappen bij elkaar krijgt, in mijn ogen dikke, maar redelijk open buds, dan ben je ook beter opgewassen tegen rot. Interessante materie. Wat ik gezien heb bijvoorbeeld van de DF zijn niet al te grote redelijk compacte buds, maar een véél opener structuur qua plant. Hier vorig jaar van Atmo: 3 in 60 liter

med_gallery_4254_232_6035.jpg

 

Ach ja, er zullen vele factoren zijn. Da's ook de reden waarom ik van die open sativa x hindu kush wel wat verwacht overigens, hoewel het er nu op lijkt dat de sativa eigenschappen wel héél erg dominant zijn ;)

 

And now we wait... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

.teveel vragen en opmerkingen welke ik morgen eens uitwerk.

na veel lezen dit jaar begonnen en dankzij geen internet de laatste 2 maanden zonder enige kennis van internet gekweekt, op grote potten en kwam met dezelfde vragen qua water geven. En was na wat filosoferen en zonder werkbarekennis er ook achter dat blumats je van het zijn als je buiten, in grote potten kweekt. Of je moet er te vaak bij gaan zitten, maar met de schommelingen in het weer. Nu zZz.. morgen half 8 een dame in de zon zetten, gaan week 6 in.

 

p.s. deel je kennis, is slurp het op.. de koelkast staat nog niet vol!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Aangezien het onheil van buiten komt en niet van binnenuit

 

En juist daar heb ik mijn grote twijfels over :verrygood

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel dat lijkt me toch wel bewezen hoor san. Ik kan de uitbraken van mijn rot tot drie keer toe rechtstreeks terugbrengen naar het weer en de lv/temp. Praat natuurlijk wél over een buitensituatie die binnen nooit voorkomt. Buiten zijn er veel grotere extremen. Binnen zal je in de bloei niet zo snel 100% vochtigheid hebben. Dat het een beïnvloedende factor zou kunnen zijn die het proces versnelt kan ik niet beoordelen. Ik zie alleen hoge LV + zon + schommelingen in temperatuur = rot

 

Wat bij een binnenkweek de oorzaak van rot is zou wellicht ook beïnvloed kunnen worden door het uitpersen van vocht, je zal daar zeker je redenen voor hebben om dat te vermoeden. Heb je daar ooit wel eens foto's van gemaakt oid? Is er literatuur over?

 

Overigens heeft de fase van je plant ook veel invloed op je medium pH in mijn ogen. Waar ik nog net onder de 6 meette bij mijn Afghaantjes in de grond (een paar dagen geleden) zit ik nu qua gemiddelde alweer lager! Vlak bij de wortels meet ik waarden van 5,0 - 5,4 op dit moment bij de bloeiende afghanen, de andere kuipen zitten gemiddeld nog boven de 6! Die verlaging van pH bij planten is natuurlijk. Ik heb er een mooi artikel over gelezen een tijdje geleden:

http://www.vwo-campus.net/leerling/experim...ewortels-ll.pdf

Dat verklaart volgens mij tevens waarom de zuurgraad in aarde plaatselijk zo kan verschillen. En waarom juist nu het zulk mooi weer wordt de zuurgraad rond mijn wortels plots zo is gedaald. Interessante materie toch allemaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Overigens heeft de fase van je plant ook veel invloed op je medium pH in mijn ogen. Waar ik nog net onder de 6 meette bij mijn Afghaantjes in de grond (een paar dagen geleden) zit ik nu qua gemiddelde alweer lager! Vlak bij de wortels meet ik waarden van 5,0 - 5,4 op dit moment bij de bloeiende afghanen, de andere kuipen zitten gemiddeld nog boven de 6! Die verlaging van pH bij planten is natuurlijk. Ik heb er een mooi artikel over gelezen een tijdje geleden:

http://www.vwo-campus.net/leerling/experim...ewortels-ll.pdf

Dat verklaart volgens mij tevens waarom de zuurgraad in aarde plaatselijk zo kan verschillen. En waarom juist nu het zulk mooi weer wordt de zuurgraad rond mijn wortels plots zo is gedaald. Interessante materie toch allemaal.

 

:verrygood En dit is dus wat ik bedoelde, je kan wel blind 6.0 in blijven sturen maar dan hou je een grondje van 4.5 of lager over... En dit trek je dan niet makkelijk meer omhoog...

 

Grt paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ter afwisseling ook maar weer eens een paar foto's. Heb voor de zekerheid het pdf document uit de vorige post geupload zodat het bewaard blijft.

 

De afghaantjes spekken lekker! Ze glinsteren in de zon. De scrog begint ook lekker vol te raken, ik denk nog een week of twee voor het voorste rek ook redelijk vol zit.

 

De sativa blijft maar groeien, ik kan hem alleen niet meer de schuur in krijgen met die afghanen met hun armen wijd :verrygood Ga hem nu maar 's avonds verduisteren dus vroeg er in en met donker er weer uit, en dan de afghaantjes er in. Ach ja, je groeit een paar planten... ETA MS x HK: eind september / begin oktober (achter de ruit). We krijgen weer een inspannend naseizoen maar hopelijk weer van die mooie rooie wiet.

gallery_5211_1953_715714.jpg

 

gallery_5211_1953_665634.jpg

gallery_5211_1953_650678.jpg

 

gallery_5211_1953_618219.jpg

 

gallery_5211_1953_258208.jpg

 

gallery_5211_1953_565855.jpg

gallery_5211_1953_244807.jpg

gallery_5211_1953_430574.jpg

 

 

ook onderin

gallery_5211_1953_110064.jpg

 

gallery_5211_1953_622007.jpg

 

gallery_5211_1953_721056.jpg

 

 

De sativa: let op het streepje op de stok, dit weekend is ie daar echt bovenuit!

gallery_5211_1953_395526.jpg

 

Scrog achter..

gallery_5211_1953_735540.jpg

 

..en voor

gallery_5211_1953_40992.jpg

 

 

Morgen weer pH meten!

 

 

31_zurewortels_ll.pdf

 

bij deze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...