Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

peuky

Buitenkweek Top44 & Widow Skunk

Recommended Posts

hoi, ben begonnen aan mn eerste kweekje..

 

ontkiemen en voorgroeien gebeurt onder TL's, vanaf de planten zo'n 15 - 20 cm zijn vliegen ze in de grond.. Wegens wat plaats- en vooral lichtgebrek heb ik een deel reeds geplant, mn kast was te klein, dus hopelijk overleven deze vroege vogels het :verrygood

 

Hier heb je foto's van de 10 plantjes die reeds buiten staan, andere volgen nog!

 

http://www.wietforum.nl/index.php?automodu...&album=1827

 

 

ps : er zijn maar 20 van de 33 zaadjes uitgekomen, wacht ik nog even of smijt ik de overschot weg? Heeft er soms iemand wat Northern Light zaadjes te veel, want daarvan maar 1/10 (!!!) uitgekomen

 

 

greetz peuky :innocent: :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu al buiten :verrygood

 

hou me ff op de hoogte ik wil wel weten of het wat wordt of niet:)

 

succes ermee :innocent:

 

greets redjee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de zaadjes nog even de kans geven .. weggooien kan altijd nog :innocent:

ziet er niet eens verkeerd uit !! hoop voor je dat ze het gaan halen !!

Staan ze op een guireilla plekje ??

 

 

 

 

Succes iig :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

plaats de foto's effe in je topic als je wil op deze manier:

gallery_9942_1827_218701.jpg

 

eh.. vind je ze niet een beetje dicht bij elkaar staan? :verrygood En nu al buiten??? Minder dan 12 uur licht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@redjee : :whistling thx, ik ga proberen elke week foto's te posten

 

@happydude : 't is da, ik geef ze nog even, je weet maar nooit.. Deze plantjes staan achterin mn tuin, weg van pottekijkers :wOOt De 3 mooiste blijven in mn tuin staan en de rest verhuist naar guerillaplekjes :innocent:

 

@whazzup : ik heb ze buiten gezet omdat mn kastje te klein was, had ook liever nog even gewacht maar ja.. we zien wel wat het geeft, ze zitten nog in potten in de grond dus kan ze nog makkelijk verplaatsen / uit elkaar zetten

 

We zien wat het geeft, ik hoop op 10 vrouwtjes die blijven leven :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja budget, veel pessimistischer kan het niet hè :verrygood :innocent:

Wat whazzup zei, maar had niet gezien dat ze in potjes stonden..

Verder, het aantal licht uren is natuurlijk niet optimaal voor je plantjes nu hè, bloei -- groei -- bloei is veel stress en veel minder opbrengst.

 

Maar alsnog wens ik je succes! Je hebt in ieder geval nog 10 plantjes die wel 18/6 staan, maar zorg dat ze niet gaan strekken hè, want daar leek het ook op op de foto's!

 

Veel plezier met je eerste kweek :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je ze nog wil verhuizen zou ik ze nu alvast uitscheppen en in een pot doen voordat ze volledig vast geworteld zitten bovendien staan ze veeel te dicht op elkaar.

Ik heb de zelfde fout gemaakt als jij en ben ook te vroeg begonnen ik heb er een lamp boven gehangen maar dat word ook lastig als je ze al in volle grond heb staan.

 

suc6 met je kweek

 

Bert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap dat je enthousiast bent en graag wil beginnen, maar wat je nu doet gaat inderdaad niet werken helaas. Wat dat betreft moet ik budget gelijk geven. Maart en april.... man de temperatuur kan zo omslaan en dan gaat het zomaar weer een paar dagen (flink) vriezen; daar kunnen ze echt niet tegen. En bloei groei bloei, waarom zoveel opbrengstverliezende factoren wanneer je dat allemaal ontloopt door gewoon iets langer te wachten? Ik hoop voor je dat het meevalt maar zie dit niet erg zonnig in :verrygood .

 

Groetjes Freud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Freud heeft helemaal gelijk,veel te vroeg en erg dicht op mekaar :innocent:

 

maar ze staan nogtans mooi,maarja morgen komt er al terug meer bewolking etc,.. :whistling

 

 

Mijn 2Lowryders staan sinds gisteren buiten,maar dat mag met lowryders.

 

Maar nog niks te zien hoor afwachten maar :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor jullie replies allemaal, spijtig dat jullie zo pessimistisch / realistisch zijn :verrygood

 

Ik ben vandaag mijn plantjes onder de kast eens gaan groeten, die zijn al 8 bladeren ver, terwijl er in de plantjes buiten nauwelijks een verschil is.. :innocent:

 

Ik ben van plan de plantjes die buiten staan gewoon buiten te laten staan, en binnen een week of 2 - 3, als de andere voorgegroeid zijn, de plantjes van buiten nog eens onder de lampen te zetten.. Zou dit nog gaan? (de plantjes staan in potten in de volle grond, dus ik kan ze nog makkelijk uit elkaar zetten en verplaatsen, ze staan nog niet op hun defenitieve plaats)

Binnenkort foto's van de plantjes in de kast :whistling

 

grtz peuky

Share this post


Link to post
Share on other sites

het kan wel hoor :innocent: niet opgeven en die van buiten komen straks gewoon lekker de tijd geven om weer goed te groeien ..

 

 

anders kun je ook wat stekken maken later in het jaar :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@happydude : idd, stekjes maken en zo komen we er ook! Ben aan 't overwegen om nog een kastje in elkaar te timmeren dit weekend, om daar dan de plantjes die nu buiten staan onder te zetten.. Ik hou jullie op de hoogte :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier de plantjes die onder de lampen stonden :

 

gallery_9942_1854_241075.jpg

 

 

gallery_9942_1854_123842.jpg

 

 

Met 1 plantje was er iets mis maar weet niet goed wat, zag heel wit en dooraderd.. Heb het wat meer onder de lamp gezet en het lijkt zich te herstellen :verrygood tzal toch afwachten worden..

 

De 2 grootste potten staan nu buiten, en de 4 andere staan met enkele kleintjes terug onder de lampen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou die plantjes buiten zowieso verder uit elkaar zetten. voordat de wortels in elkaar groeien

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook ff opzoek gaar naar een alternatief voor die lege colablikjes :P

leuk gevonden maar het lijkt me toch niet helemaal geschikt als bloem pot :verrygood

 

 

ik zou de plantjes van buiten ook niet meer terug naar binnen gooien .. is alleen maar licht stress .. als ze het doen buiten dan zou ik ze daar zeker rustig laten .. die komen echt wel met het mooie weer :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ peuky

Ik ben wat optimistischer, je planten die je binnen hebt opgetrokken zul je moeten bijverlichten omdat de dagen nog te kort zijn en je moet nog een maand wachten voordat je ze buiten zet.

 

Echter de plantjes die met pot ingegraven zijn zullen zo langzaam groeien dat er geen bloeihormonen worden ontwikkeld.

 

Over het algemeen zijn we zo gefixeerd op het binnenkweken dat we de natuur vergeten.

 

Als je in maart zaadjes direct in de grond zaait dan zul je in de zomer zeer evenwichtige planten krijgen.

 

Alleen wanneer de slakken actief worden dan kan er een streep door de rekening gaan,maar gek genoeg hebben zij minder belanstelling voor deze kleine gedrongen plantjes dan voor de soortgenoten die eigenlijk "onnatuurlijk"zijn opgetrokken.

DB

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi!

 

al m'n plantjes staan nu buiten, ze doen het redelijk goed denk ik, groeien misschien niet zo veel maar ze zien er gezond uit, hier en daar is er wel een geel / afgeknabbeld bladje maar dat overleven ze wel denk ik.. Hier volgen de fotos :

 

gallery_9942_1965_119319.jpg

 

 

gallery_9942_1965_10329.jpg

 

 

gallery_9942_1965_27808.jpg

 

 

gallery_9942_1965_34830.jpg

 

 

gallery_9942_1965_78050.jpg

 

 

de grootste :

med_gallery_9942_1965_231016.jpg :innocent:

 

 

gallery_9942_1965_69571.jpg

 

 

gallery_9942_1965_82094.jpg

 

 

gallery_9942_1965_155211.jpg

 

 

er is iets raars met deze plant, het bovenste deel ziet steeds extreem wit, en naargelang de plant groeit worden de nieuwe blaren wit, en diegene die wit waren worden dan normaal groen, heel bizar plantje :

gallery_9942_1965_30248.jpg

 

 

gallery_9942_1965_185197.jpg

 

gallery_9942_1965_22329.jpg

 

 

 

Wat denken jullie ervan?

Ik ga ze binnenkort in de volle grond planten, maar wil eigenlijk wachten tot wanneer ik kan zien of het mannetjes/vrouwtjes zijn, iemand enig idee wanneer dit ongeveer zou zijn?

thx en tot de volgende

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het laten zien van het geslacht is meestal als ze 6 weken oud zijn volgens mij. maar je kan ze beter gewoon in de grond planten, kunnen ze lekker groeien en kan je later altijd nog de mannetjes er uit halen. verder zien ze er netjes uit :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites
gallery_9942_1965_30248.jpg

De plant krijgt denk ik zulke gekleurde bladeren om dat zijn pot te klein is.

 

Zet ze allemaal in de volle grond, en maak ze ergens aan vast zodat ze niet knakken bij een windstoot.

 

Vergeet niet ervoor te zorgen dat je slakken uit de buurt houd!

 

Succes dit jaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo slecht vind ik het er nog niet bij staan, integendeel :innocent: lekker in de volle grond altijd beter dan potjes, als de wortels willen kunnen ze altijd verder, geen grenzen is het beste :D

succes gozer!!!

 

Greets Canna :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de plantjes in grotere potten gestoken en foto's genomen. Heb iets gestrooid tegen de vuile naakslakken en ben klein beetje meststof aan 't geven..

 

foto's :

 

groepsfoto :

 

gallery_9942_2059_277390.jpg

 

 

med_gallery_9942_2059_17671.jpg

 

med_gallery_9942_2059_120669.jpg

 

med_gallery_9942_2059_102537.jpg

 

med_gallery_9942_2059_6644.jpg

 

med_gallery_9942_2059_262839.jpg

 

med_gallery_9942_2059_43793.jpg

 

med_gallery_9942_2059_16910.jpg

 

med_gallery_9942_2059_20473.jpg

 

 

med_gallery_9942_2059_168797.jpg

 

med_gallery_9942_2059_17831.jpg

 

hier heb ik getopt :

 

med_gallery_9942_2059_88866.jpg

 

 

nieuwe scheutjes die stekjes gaan worden :

 

med_gallery_9942_2059_70724.jpg

 

 

med_gallery_9942_2059_103629.jpg

 

med_gallery_9942_2059_4311.jpg

 

lange jeanne :

 

med_gallery_9942_2059_166046.jpg

 

 

Ik denk dat op de slakken na alles redelijk goed gaat, iemand een gokje wanneer ik het geslacht kunnen zien? Thx n greetz :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind dat de afstand van je internodes redelijk groot is, waardoor de plant niet zo erg stabiel lijkt te zijn.

 

Het geslacht kom je te weten na 2-3 weken bloei, kan ook wel vroeger gezien worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Janman : vind ik ook, is denk ik vooral van de overgang lampen --> buiten.. Nu doen ze het weer beter, de laatste internodes dichter en dichter op elkaar, dus denk dat 't van de stress was :verrygood (als da kan)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

Ik dat je plantjes te weinig direct (zon) licht hebben gehad een een beetje zijn gaan slungelen, ik denk dat als je met dit weer in de zon zet dat het wel weer goed komt :verrygood

Ik hoop het voor je!

 

later

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...