Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spock

Zo Daar Zijn We Weer.

Recommended Posts

Nou nou nou, niet overdrijven he. Ik heb niks zelf verzonnen maar alles afgekeken :P

Das nou het mooie hier, alles is hier te vinden om een goed en lekker wietje te kweken :lol: (en veel)

 

Thnx mannen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie setup Spock & plantjes zien er heel goed uit, dat belooft!

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Tijger, ik hoop dat je wat aan het schema hebt.

 

 

FF een paar foto`s, er staat 1 plant tussen met allemaal kleine bloeiverschijnselen op een van de zijtakken. Ik had het zelf nog niet eerder gezien en vond het wel grappig om te zien.

Kleine bloemetjes op de steel van een zijtak.

 

med_gallery_6404_2021_940170.jpg

 

med_gallery_6404_2021_597309.jpg

 

med_gallery_6404_2021_512797.jpg

 

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaaf.. :P

 

Ff doorstapelen zo en je hebt een hele lange top... :lol:

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

very nice :lol:

 

zien er vitaal en sterk uit !

 

cary on ...

 

 

 

 

 

 

 

=M=

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx Mannen :lol:

 

Ondanks dat ze er wel goed uitzien zijn er toch behoorlijke pheno verschillen waar te nemen nu we verder in de bloei komen, grotendeels lijken ze op elkaar, maar vooral in de opbouw van het blad(bovenin) is er toch een behoorlijk verschil.Daarin tegen ziet de top opbouw er wel weer redelijk hetzelfde uit.(wel veel blad)

 

Ik zal van de week eens wat foto`s nemen met duidelijke verschillen.

Het zal voor de verkoop zeker wel in 1 zak kunnen denk ik, maar het valt me toch wel wat tegen.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ras dat je hebt gekozen is Indica dominant , dat verklaard volledig de beperkte hoogte . Een sativa dominante soort zou na 3,5 weken voorgroei ver over de meter lengte schieten . Ik had ooit female seeds die na 3 weken voorgroei 1,6 meter hoog werden !! dat is echt te veel van het goede .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel funky die bloemetjes op de zijtakken :lol:

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

43 Dagen 12/12

 

Zo, erg laat maar je kent het wel druk,druk,druk...

 

Het gaat redelijk tot nu toe, er staan een paar dikke dames bij maar gemiddeld valt het een beetje tegen...

Ik wijt het zelf aan het zaad, ondanks dat het allemaal (Dezelfde zaden zijn) zit er toch behoorlijk verschil tussen.

De pheno overeenkomsten zijn ver te zoeken.Kijk zelf maar...

med_gallery_6404_2149_924667.jpg

 

med_gallery_6404_2149_1055782.jpg

 

med_gallery_6404_2149_974067.jpg

 

De planten die het beter doen dan de andere komen nagenoeg overeen dus zoals ik al zij kan het niet anders dan dat het aan het zaad ligt.

 

Voor de rest Gaat het wel lekker, ze zien er nog mooi en gezond uit. de vergeling is bij sommige planten hier en daar al wel ingezet, en we hebben al een paar bruine haartjes gespot.

Nog een kleine 3 weken en dan zijn ze er wel aan toe om naar de kapper te gaan denk ik, Nou maar hopen dat ze nog een beetje aanspekken want ze voelen nog behoorlijk fluffie aan..

 

De voeding bestaat momenteel uit:

0.7ml grow

2.5ml bloom

3.0ml top-max

3.0ml guano

Dit op een liter water,ph 5.9 met een temp van +/- 22 graden.

De temp in de bak heeft al die tijd tussen de 19.5 en de 20.5 gezeten dus verlopt bijna niet.

Vanavond gaat de luchtontvochtiger er bij aan, ik zag gisteren net voordat de lampen aan gingen dat de lv

op een 60% zat en dat vinden we wat aan de hoge kant.

med_gallery_6404_2149_1125166.jpg

 

med_gallery_6404_2149_247074.jpg

 

med_gallery_6404_2149_89365.jpg

 

med_gallery_6404_2149_905751.jpg

 

med_gallery_6404_2149_873940.jpg

 

Voor de rest weinig te melden want ik ben het een beetje zat, was een lange dag tot nu toe.

121 Stuks voor de volgende ronde klaar moeten maken :nerd ;)

med_gallery_6404_2149_178702.jpg

 

 

Wordt vervolgd..

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten zien er in ieder geval zeer gezond uit,denk je dat je met 3 weken gaat toekomen?Denk persoonlijk van niet,het echte aanspekken moet nog gaan beginnen nu,en dit gaat zeker nog wel even doorzetten,het zou echt wel zonde zijn om te vroeg te gaan oogsten.

Mischien heb ik er over gelezen,maar met welke soort ga je nu starten in je andere ruimte?

:nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad wel wat verschillen :nerd

Toch wel mooie vette budshot hoor die ene

Hopelijk volgen de mindere pheno's ook nog qua opbrengst

Ze zien er alvast gezond uit!

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rataplan

Tja of ik het ga redden met een week of 3 weet ik niet, wel ben ik van plan om ze de tijd te geven die ze nodig hebben want het zou idd zonde zijn om ze te vroeg om te hakken.

Wat ik tot nu toe ervaren heb is dat nadat in de bak de eerste bruine haartjes gespot zijn ze met een week of 3 wel klaar zijn.maar aangezien dit zaailingen zijn zullen ze wel wat langer moeten(had ik kunnen weten :nerd )

 

Dat houdt dus in dat ik net ff iets te vroeg met de nieuwe zaailingen ben begonnen...

De nieuwe zaailingen zijn de blue-top van Atmo.

Ik heb er al eens een paar tussen gehad en was er best wel over te spreken,veel verschillende zaden heb ik nog niet gehad(ppp,nl) maar als ik ze daar mee vergelijk is een het zeer potend zaadje, groeikracht en opbrengst.

En meer sativa dan indica, dus denk ik zeer geschikt om in kleine pieterpotjes op 12/12 te zetten.

 

Hmm dilemma, is het dan nu verstandig om ze een kleine week op 18/6 te zetten ipv direct op 12/12?

Of ik daar wat mee opschiet weet ik niet want ze zullen nu dus wat te lang in de pieterpotjes moeten zitten.

 

Iig bedankt.

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prima keuze,het hoeft echter geen dilemma te zijn,Een weekje voorgroei kan echt ook geen kwaad,blijft dan wel belangrijk dat je die week als maximale grens van ontkiemen zal aanhouden,anders zullen de onderlinge verschillen echt te groot worden,door buigen en knakken kan je perfect de hoogteverschillen beperken,nadeel is wel dat ze een maandje in de pieterpotjes dienen te verblijven,voordeel is wel dat je alle mannen zult gespot hebben voor ze de bak zullen ingaan,ik zou echter in de pieterpotjes niet gaan starten met bloeivoeding,maar wel pas daarna direct in de bak dan

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tijger

Thnx, Komt vast wel goed :smoke

 

@rataplan

We hebben ze toch maar direct op 12/12 gezet, we zien wel waar het schip strand.

 

 

 

Gisteren 98 van de 100 onder de hpi ontkiemt(2 dagen ;) )

Er was er nog niet 1 onder de tl`s die zijn kopie liet zien :)

Toeval? geen idee,maar wat dus opvalt is dus dat die een dag achterliepen met ontkiemen, de temp onder de hpi en onder de tl`s wordt gemeten en daar zat nagenoeg geen verschil tussen...

Hpi 25 gradenen onder de tl`s 24.

 

2 dus niet ontkiemt, bij 1 daarvan had ik de bovenste laag gevuld met alleen zaai en stekgrond.

 

Bij die andere opzoek gegaan naar het zaadje in het potje, LOL :o die konden we dus niet vinden,Gek he als je er niks in stopt...... :nerd

med_gallery_6404_2184_1081344.jpg

 

1 heeft zichzelf genekt denk ik,zo haalde ik hem onder het plastic vandaan heeft iets te strak om het potje gezeten denk ik

med_gallery_6404_2184_485672.jpg

 

Dus de score tot nu toe is 2 afvallers, degene die in de zaai en stekgrond zat heb ik in het lege potjes gedaan ;)

med_gallery_6404_2184_160174.jpg

 

 

Gr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie setup voor die zaailingen Spock B)

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeer mooie en gelijkmatige opkomst,dit is al een enorm voordeel voor een goede start bij zaailingen,hebben beide bakjes bodemverwarming? B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 op de 100 niet ontkiemd , dat is mooi ! en 97 plantjes toch ?

 

Dat ze onder HPI staan zie ik nu al. hoe lang wil je die lamp gaan toepassen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tijger

Thnx :verrygood

 

@rataplan

nee allen de kleine bak heeft bodumverwarming, maar die gebruiken we op het moment niet.De temp in het hok blijft mooi stabiel(dag/nacht) dus vond het niet nodig.

thnx.

 

@atmo

Het zijn er uiteindelijk 3 van de 121 die niet ontkiemt zijn, niet slecht dach ik zo. 1 heeft het niet overleeft

doordat die genekt is.

De hpi blijft er de eerste 2 weken boven met een 100W groeilamp.Dan wordt de hpi vervangen door een bloeilamp met nog steeds de 100W groeilamp als aanvulling.

Thnx.

 

55 dagen 12/12

 

Even een korte update tussen de bedrijven door.

Het gaat wel lekker en mag zeker niet klagen, maar ze moeten nog wel ff. Ze blijven maar dikker worden en zien er nog niet uit dat ze naar de kapper moeten.

Ik heb er vanavond helaas wel 1 top uitgeknipt met toprot, het was van de plant helemaal achter in de bak.

De luchtontvochtiger staat wel aan op een 50% en doet zijn werk goed, ik wijt het dan ook aan de ventilatie, het is het punt met de minste ventilatie. weer werk aan de winkel dus :whistling

med_gallery_6404_2268_57840.jpg

 

med_gallery_6404_2268_768102.jpg

 

med_gallery_6404_2268_730529.jpg

 

med_gallery_6404_2268_398407.jpg

 

med_gallery_6404_2268_499677.jpg

 

med_gallery_6404_2268_550170.jpg

 

 

Wordt vervolgd...

 

GR.

Share this post


Link to post
Share on other sites

staan toch al lekkere knuppeltjes tussen Spock.. jammer van de toprot, geen goed teken al in zo'n vroeg stadium.. hopelijk blijft de rest er van bespaard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood Dat worden serieuze knuppels man...

 

Klasse...

 

Grt Paffie

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood

 

Daar kan je straks iemand mee doodknuppelen :whistling

 

Priest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wil je met zo'n dichte toppen :verrygood dat rotje wil ook ergens wonen hé :bier

Ziet er verde heel goed uit :whistling

Succes met de volgende loodjes!

 

Groetjes T

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals verwacht dit aanspekken,de toppen lieten deze uitbouw al goed merken enkele weken geleden,daarom wist ik ook al dat ze nog langer moesten staan.Wat betreft de ontdekking van toprot,heb je 24h op 24h zwenkventilators aanstaan tussen de planten?Ideaal is een zwankventilator die tussen de planten in kan zwenken,en 1 in de tegenovergestelde richting die de hoogste delen van de plant verlucht,dit met een ontvochtiger en op een 40% lv kan er eigenlijk niets gebeuren :verrygood de planten zijn nu nog goed aan het drinken,en dit geeft in de donkere uren een hoge verdampingsgraad,daarom zou ik vanaf volgende week de tensiometer langzaam laten oplopen naar een waarde van 140,dan 160,dan 180 mbar in 3 stapjes,daarna de klok op 11/13,dus 11 uren licht en de hogere tensiowaarde gaan aanhouden,zo ga je je ronde perfect gaan uitzingen,en zonder toprot verder,vanaf de 11 uren belichting geef je ook geen voeding meer,maar afgezuurd water...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...